Ekonomia | 2024-06-30

Aste honetan eratu da Eusko Jaurlaritza berria, eta, horrekin batera, legegintzaldiari begira dauden jarrerak eta aukerak ezagutzen hasi gara. Esaldi batean laburtuko dugu: txanponaren bi aldeak ikusi ahal izan ditugu.

Alde batetik, Imanol Pradales ikusi dugu EH Bildurekin elkarlanean aritzeko jarrerarekin. Positibotzat jotzen dugu lehendakariak eta EAJk erronkei aurre egiteko lankidetzan aritzeko beharra onartu izana. Gainera, osasunaren aldeko herri akordioa lortzeko mahai bat sortzeko proposamena ideia ona dela iruditzen zaigu. EH Bilduk pandemiaz geroztik egin du proposamen hori, eta ekarpen handia egin behar du (Osakidetza zutik jartzeko proposamena), ezinbestekotzat jo izan dugulako beti elkarrekin lan egitea. Beraz, elkarrizketak eta herri akordio handien eraikuntzak EH Bilduren prestutasuna izango dute.

Bestetik, gure ustez naturalizatu diren eta politikarako kaltegarritzat jotzen ditugun zenbait praktika egiaztatu ahal izan ditugu. Jarrera horiek erakusten dute EAJ-PSE erakundeak batzuetan zailtasunak dituela ziklo politiko berrira egokitzeko.

Kezka eragiten digu gobernuko alderdiek parlamentarismoa eta botere legegilea bigarren posizio batera baztertu nahi izateak, oposizioko lehen indarra EAJrekin berdinduta egonda ere bai. Batzordeetako lehendakaritzen banaketa okerra lankidetzaren eta aldarrikatzen diren konfiantzen eraikuntzaren aurkakoa da. Pradalesek zehaztutako norabidearen kontra egiten du arraun. Horrelako jarduerak zaharkituta daude eta herritarrak politikatik urruntzen dituzte. Ildo beretik, Josu Erkoreka Bizkaiko Foru Aldundian azkar jartzearen moduko ate birakariak eta erabaki alderdikoiak adierazteko betebeharra sentitzen dugu. EAJk politika konbentzionalena egiten jarraitu nahi du, herritarrek errotik baztertzen dutena, eta hori ez da ona herri honentzat eta politikaren lan egokiarentzat.