Legebiltzarra

Oposizioaren lana oztopatzeko asmoz, EAJ eta PSEk erabaki dute salbuespen egoeran ere Diputazio Iraunkorrak ohiko funtzionamenduari eutsiko diola

EH Bilduk logika demokratikotik at kokatzea egotzi die Gobernuko alderdiei, oraingoa bezalako ezohiko krisi batek ezohiko neurriak eskatzen dituelako. Ulertezina da Legebiltzarra ezer gertatuko ez balitz bezala aritzea EAJ eta PSEk Jaurlaritza blindatzea lehentasun dutelako bakarrik.

| 2020-04-01 14:20:00

EH Bilduk “logika demokratikotik kanpo kokatzea” leporatu die gaur EAJ eta PSEri Legebiltzarrean ezezkoa eman diotelako Diputazio Iraunkorraren funtzioak handitzeari eta haren funtzionamendua malgutzeari osasun larrialdiak ekarri duen salbuespen egoerak iraun bitartean. EH Bilduk hala eskatu du azken egunotan, egoera honetan Legebiltzarra ezin delako desagerturik egon, are gutxiago inork ez dakienean noiz izango diren hauteskundeak eta noiz eratuko den Parlamentu berria.

Eba Blancok adierazi duenez, “ezohiko egoera honek ezohiko neurriak eskatzen ditu, krisialditik guztiok bat eginik ateratzeko, baina EAJ eta PSEk Jaurlaritza babestea eta haren lanaren gaineko kontrol mekanismoak ahalik eta gehien murriztea lehenetsi dute. Ezin da normala izan salbuespen egoera honetan Diputazio Iraunkorrak ohiko funtzionamenduari eustea eta ezer gertatuko ez balitz bezala jarraitzea. Larria da, batez ere, erabaki horren atzean EAJ eta PSEren ikuspegi demokratiko murritza dagoelako; euren helburu bakarra oposizioaren lana oztopatzea da, Jaurlaritza balizko kritiketatik babesteko asmoz”.

Legebiltzarreko presidenteordeak EAJren joko bikoitza kritikatu du, “Madrilen exijitzen ari dena Gasteizen blokeatzen ari delako”. Izan ere, “Senatuan PSOE behartu dute Autonomia Erkidegoen Batzorde Orokorra deitzera, baina hemen oztopo guztiak jartzen ari dira Diputazio Iraunkorrak blokeaturik segi dezan. Urkulluren Gobernuak Legebiltzarrean ez duen gehiengoaz aritu nahi dute Erregelamenduaren interpretazio murriztaileak egiten”.

Horren haritik, Blancok azaldu du Legebiltzarreko Mahaiak bertako zerbitzu juridikoen txostena, EH Bilduk eskatu zuena, hain zuzen ere, jaso duela. Blancoren iritziz, “zerbitzu juridikoen txostenak ez dio gaur egun dugun salbuespen egoerari erantzuten, EAJren interesei baizik, ez baitu inolako alternatibarik planteatzen Diputazio Iraunkorrari funtzio gehiago edo ezohiko funtzionamendua emateko. Edonola ere, txostenak ez du berez aukera hori ixten; borondate politikoa baino ez da behar, legebiltzarkideek ahalmen osoa dutelako neurri alternatiboak zehaztu eta erabakitzeko, EH Bilduk eskatu bezala. Hala ere, tamalez, EAJ eta PSEk ezohikotasunean ohiko funtzionamenduari eustea hobetsi dute, Legebiltzarra bera mespretxatuz”.

Larria eta onartezina da EITB EAJ eta Confebasken interes partikularren zerbitzura jartzea

Hedabide publikoek beti bermatu behar dituzten neutraltasun ideologikoa eta objektibotasuna urratzea egotzi die EH Bilduk EITBko arduradunei. EAJri ez zaio EITBren irudia kaltetzea axola, haren instrumentalizazioari etekin politikoa ateratzen badio.

| 2020-03-31 19:15:00

EH Bilduren iritziz, EITBk azken asteotan daraman ildo informatiboa, Jaurlaritzaren mezu interesatuen anplifikadore bilakatuta, larria eta onartezina bada ere, atzokoan, ETBren eguerdiko albistegian zehazki, marra gorri guztiak gainditu zituen. EAJk EITBz egin ohi duen instrumentalizazioa inoiz ez bezala ikusle guztien begien bistan geratu zen, hain justu EITBren gaineko kontrol mekanismoak, bai Legebiltzarreko batzordea, bai Administrazio Kontseilua, indargabeturik dauden honetan.

EH Bilduk behin eta berriz exijitu du legealdian zehar EITBk objektibotasuna, inpartzialtasuna eta neutraltasun ideologikoa, edozein irrati-telebista publikotan zutabe nagusiak izan behar diren printzipioak, berma ditzala euren albistegietan. Proposamen zehatzak ere egin ditugu norabide horretan, baina gaur EITBren erabilera politiko alderdikoia leporatu behar diegu berriz ere bertako arduradunei, EITB EAJ eta Confebasken interes partikularren zerbitzura ipini dutelako.

EITB bera kaltetzen duen egoera honen jatorrian EAJren estrategia politikoa dago: irrati eta telebista publikoak aparailu propagandistiko bezala erabiltzea hobesten du eta ez zaio axola EITBren izen ona eta irudia zikintzea, egoera horretatik etekin politikoa ateratzen duen heinean.

Esan ezala, atzoko albistegietan EITB EAJ eta Confebasken interes pribatuen ahotsa bihurtu zen zuzenean, ezinbestekoa ez den jarduera ekonomikoa gelditzeko erabakiaz jeltzaleek eta patronalak egin dituzten balorazio politiko alderdikoiak bere egin zituen, hitz eta kalifikatibo berberak erabiltzeraino, eta bestelako iritziak, gainerako alderdienak zein sindikatuenak, albo batera utzi zituen, hirugarren plano batean, bazterrean.

ALBISTEAK

2020-03-31 19:15:00

Larrialdi egoera honetan Legebiltzarrak bere izaera berreskuratu behar du proposamenak bideratu eta Jaurlaritzaren gaineko kontrola bermatzeko

2020-03-27 19:19:00

EH Bilduk salatu duenez, “EAJ eta PSE demokrazia batean ezinbestekoa den kontrol parlamentarioa ekidin nahian dabiltza oposizioaren ekimen politikoa galarazteko eta Urkulluren Gobernua blindatzeko”.

EH Bilduk ohartarazi du Zaldibarren kutsatzaile arriskutsuak isurtzen ari direla uretara, urtean batez beste onartutakoa baino askoz gehiago

2020-02-26 15:07:00

Uraren Euskal Agentziak eginiko analisiek erakusten dute beruna, kadmioa eta zianuroa bezalako gai toxikoen isurketen parametroak benetan txarrak direla. “Datuak ikusita, lehentasunezkoa da Deba ibaiaren arro osoan neurriak hartzea kutsadura saihesteko”, azpimarratu du Mikel Oterok.

EAJk nahita blokeatu du euskara doan ikasteko legea eta orain propaganda eta elektoralismoari ekin dio

2020-02-12 14:00:00

“Guztiz lotsagarria da EAJ ateratzea euskara doan ikasteko eskubidearen berme gisa, 2018az geroztik EH Bilduren lege proposamena etengabe oztopatu ostean. EAJk ez ditu helburu ez euskara ez gizartea, gainetik bere interes alderdikoiak jartzen ditu beti”.