Gipuzkoa

Elkarlana hitzez eskaintzea ez da nahikoa, udalek babesa eta baliabideak behar dituzte krisiaren lehen lerroan lanean jarraitu ahal izateko

| 2020-10-21 13:32:00

Aste honetan Gipuzkoako udaletako ordezkariek bi bilera izan dituzte Aldundiarekin: batetik, astelehenean finantzen kontseilua; eta, atzo Ahaldun Nagusiarekin urgentziazko bilera. Zoritxarrez, kezkaz ikusten dugu bi bilerak beste ezer baino gehiago propagandarako baliatu dituela Diputazioak. Lehen bileran udalei aldebakarrez kendutako diruaren zati bat bueltatzea jakinarazteaz gain, zorpetzeko aukera zabaltzeko asmoa azaldu zen baino zehaztasunik eman gabe. Atzo, berriz, egoeraren diagnostiko bat besterik ez zen egin eta ez zitzaien udalei inongo baliabide edo tresna eraginkorrik eskaini egoera kritiko honi irtenbidea emateko.

Badirudi ez dugula ezer ikasi pandemiaren lehen olatutik. Udalak izan ziren lehenak pandemiari erantzuten beste erakundeen ezinbesteko babesik gabe eta orain ere bakarrik eta babesik gabe aurkitzen dira.

Birusaren hedapenaren aurrean neurri zorrotzak hartu ahal izateko, sektore ekonomiko ezberdinei baliabideak eskaini beharra dago ezinbestean. Diagnostikoetatik harago, erakundeen arteko elkarlana beharrezkoa da eraginkorragoak izateko eta beharrezko baliabideak udalen eskura jartzeko eskatzen dugu.

Europako funtsetarako proiektuak erabakitzeko mahai bat sortzeko eskatu dio EH Bilduk Gipuzkoako Aldundiari

Aldebakarrez egin duen proposamena bertan behera utzi eta proiektuak adostasun gune batean elkarlanean erabakitzeko eskatu dio EH Bilduk Gipuzkoako EAJri.

| 2020-10-15 12:16:00

Juan Karlos Izagirre eta Estitxu Elduaienek agerraldia egin dute gaur eguerdian. Bertan Gipuzkoako Aldundiaren gidaritza duen EAJri eskatu diote “hemen eta denon artean” adosteko “gure etorkizuna baldintzatuko duten proiektuak”. “COVID19ak sortutako kalteei aurre egiteko, modu adostuan eta denok batera egin behar dugula aipatzen da behin eta berriz. EH Bilduk martxoaren hasieran Diputatu Nagusiari eskatu zion mahai politiko bat osatzea. Ez zen horrela egin eta hartu diren erabaki guztiak, hau bezala, aldebakartasunetik hartu dira”, adierazi du Izagirrek.

Hori dela-eta, Izagirrek eskatu die bertan behera uzteko pasa den astean egindako 31 proiekturen proposamena eta adostasunerako gune bat sortzea, “adosteko funts horiek nola eta zertara bideratu Gipuzkoan. Sindikatuekin, enpresekin, alderdi politikoekin, unibertsitateekin eta beste eragileekin elkarlanean, proiektuen inguruko hausnarketa estrategikoa eta prozesu gardena guztiz beharrezkoak dira, ahalik eta kontsentsu maila handiena lortzeko”.

Izagirrek gaineratu du Europako Funtsen zati bat udaletara bideratzea beharrezko jotzen duela EH Bilduk. “Batetik, trantsizio ekologikoan berebiziko garrantzia dutelako udalek, eta bestetik, esfortzu izugarria egin dutelako herritarren beharrei erantzuteko. Askotan beren eskumenekoak ez ziren lanak beren gain hartu dituzte, premiak eta beharrak aginduta. Horregatik, Europako funtsetatik jasotako %30 udalerrietara bideratzea proposatzen dugu”.

Izan ere, Elduaienek azaldu du Aldundiaren asmoak ez dituztela betetzen Europak ezarritako irizpideak, lehenengotik hasita: proposamena adostua izatea. “Beharrezkoa da erakundeen arteko elkarlana, eta ezinbestekoa udalen zeresana eta eskuhartzea. Gainera, aipatutako 31 proiektuetan ez dago proiektu berririk, denak dira lehendik zeudenak. Aldundiak ez du ulertu Europak eta jendarteak gauzak beste modu batera egin nahi dituela, beste norabide batean. Funts horien bidez, inbertsio publiko zuzena, kalitatezko enpleguaren sorrera eta eragin sozial positiboa gailendu behar dira. Lehentasuna izan behar du ekonomia aurrean ditugun erronka handietara egokitzeak, eta gure administrazioak eta enpresak XXI. mendeko erronka teknologikoetara egokitzeak”.

Gaineratu du bestalde, Espainiako Gobernuak funtsak berak kudeatzeko azaldu duen asmoak kezkatzen dituela, “ez dakigu erkidegoek eta udalek Europako funtsen zein portzentai kudeatu ahal izango duten zuzenean eta horrek kezkatzen gaitu”.

ALBISTEAK

2020-10-15 12:16:00

Adinekoen egoitzetako gatazka konpontzeko baliabideak jar ditzala eskatu dio EH Bilduk Gipuzkoako Foru Aldundiari

2020-10-06 13:30:00

ELA eta LAB sindikatuek Gipuzkoako adinekoen egoitzetan deitutako lanuzteen harira, langileei babesa adierazteko manifestazioan parte hartu dute Estitxu Elduaien Gipuzkoako Batzar Nagusietako batzarkideak eta Reyes Carrere Donostiako Udaleko EH Bilduren bozeramaileak.

Krisiaren aurrean, babes soziala eta babes ekonomikoa eskatuko dizkio EH Bilduk Gipuzkoako Foru Aldundiari

2020-10-06 09:51:00

Gipuzkoako Batzar Nagusietan gaurko Politika Orokorreko Osoko Bilkuraren bigarren zatirako, EH Bilduk 57 mozio aurkeztu ditu.

Ezkerreko boto aurrerakoi, subiranista eta antifaxista guztia EH Bildun kontzentratzeko deia egin du Otegik

2020-07-05 21:29:00

“EH Bildu da datorren igandean ezustekoa eman dezakeen bakarra”, azpimarratu du koordinatzaile nagusiak, eta ohartarazi du EAJ eta PSE, boto bila baino, egingo dituzten murrizketen konplizeen bila ari direla.