Gipuzkoa

Bidesarien sententzia ezagututa ere Aldundiak kobratzen jarraitzea arduragabekeria izugarria da

| 2020-05-26 17:16:00

Aldundiak kamioiei N1ean bidesariak mantendu eta kobratzen jarraituko duela iragarri du, kontrako sententzia izanda ere. EH Bilduk arduragabekeria izugarria ikusten du jokabide horretan, azken bi urteetan adierazi dugun moduan. “Behin eta berriz esan genuen. Kobratzen jarraitzea, sententzia ezagutu gabe, arduragabekeria zen. Gipuzkoar guztien kalterako erabakia da gobernu honek hartu zuena. Kudeaketa txarra, garesti aterako zaiguna”, adierazi du Juan Karlos Izagirre, EH Bilduko Gipuzkoako bozeramaileak.

EH Bilduk 2018ko uztailean ohartarazi zuen bidesarien inguruan EAJk hartutako erabaki okerrek urteko 12 milioi inguruko zuloa ekarri dezaketela gipuzkoar guztientzat, behin betiko sententzia kontrakoa baldin bada, itzuli egin beharko direnak. Izan ere, orduan adierazi zuten EAJ-PSEk bidesarien inguruko Foru Araua aldatzeko asmoa, udan, Batzar Nagusietan hilabete baliogabea zenean eta inongo azterketa juridikorik aurkeztu gabe.

Aldundiaren erabakiak udalak arriskuan jartzen ditu

Gipuzkoako Finantzen kontseiluaren aurretik Aldundiak hartutako erabakia eta gaur berretsitakoa “erabat arduragabea” dela adierazi dute EH Bilduko ordezkariek.

| 2020-05-15 18:10:00

Gaur goizean Gipuzkoako Finantzen kontseilua bildu da Udalen Finantziazioari buruz hitz egiteko, baina atzo bertan argitaratu zen Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean diputatuen kontseiluak harturiko erabakia: udalei UFFF %20 jaistea maiatzeko ordainketatik hasita.

Finantzen Kontseiluak erabakia hartu aurretik bildu behar zuela adierazi diote Aldundiari Eudeleko lurralde batzordeko kide guztiek adostasunez. Izan ere, sekula ez da gertatu erabakia modu horretan, aldebakarrez hartzea Aldundiak. Bere aldetik, Eneko Maioz Orexako alkateak, Gipuzkoako 56 alkateren izenean, proposamen alternatibo bat aurkeztu dio Foru Aldundiari. “Erantzuna bat-batekoa izan da eta ezezko borobila jaso dugu, proposamena ez dela egingarria esanez eta udalekin ezer adosteari ateak erabat itxiz”, esan du. “Datu gehigarriak ere eskatu dira erabakiaren egokitasuna aztertzeko baina hiruzpalau datu orokor besterik ez dira eman”, azaldu du.

Maiozek 56 alkatek (44 EH Bilduko eta 12 independiente) egindako proposamena mahai gaineratu du eta arratsaldean jakin da, bestalde, PSEko alkateek ere elkarrizketarako bide bat eskatu diotela Gipuzkoako Foru Aldundiari, udalei zuzenean eragiten dieten gaiak adosteko.

Maiozek nabarmendu du “erabat arduragabea” dela Gipuzkoako Aldundiaren jokabidea: “Aldundiak bere aurrekontuak egokitzeko egin du murrizketa, udalen arrisku eta egoerak kontuan hartu gabe. Foru Aldundiak udalen babesle izan behar du eta ez udalen erasotzaile, kasu honetan bezala”.

ALBISTEAK

Aldundiaren erabakiak udalak arriskuan jartzen ditu

2020-05-15 18:10:00

Udal Foru Fondoak izango duen beherakadari adostasunez aurre egiteko, Gipuzkoako Finantzen Kontseilua deitzeko eskatu dio EH Bilduk Foru Aldundiari

2020-05-11 10:52:00

Covid 19ak Udalen aurrekontuetan izandako eragina dela-eta, Udal Foru Fondoaren 2020ko aurreikuspenak mantentzeko eskatzen du EH Bilduk eta hori adosteko, lehenengo Eudelen Gipuzkoako lurralde batzordea biltzeko dei egin du, bertan Udalek adostutakoa Finantzen Kontseilura transmititu ahal izateko.