Araba

Xabi Perezek, hil berri den Andoni Perez Cuadradoren semeak, itxiko du EH Bilduren Arabako legebiltzarrerako zerrenda

Militante abertzale historikoaren lekua hartuko du apirilaren 9an, 93 urte zituela, koronabirusaren ondorioz hil ostean

| 2020-05-30 11:36:00

EH Bilduk Batzar Nazionala egin du gaur goizean eta modu telematikoan uztailaren 12ko hauteskundeei begira, Eusko Legebiltzarrerako zerrendak berretsi ditu. Arabako kasuan aldaketa bat egon da, apirilaren 5ean aurreikusitako hauteskundeetarako egindako zerrendarekin alderatuta. Andoni Perez Cuadrado hil ostean, bere semeak Xabi Perezek itxiko du zerrenda, militante abertzale historikoak zuen  postua betez.

Andoni Perez Cuadrado Gasteizen jaio zen 1926ko abenduaren 15ean eta hiriko lehen ikastolan ikasi zuen. Frankismo garaian espetxean egon zen eta Meliton Manzanasek torturatua eta EBBko kidea klandestinitatean. Ondoren, Eusko Alkartasunako militantea izan zen, baita Euskaria Fundazioko kidea ere. Eusko Legebiltzarrerako azken postuan zihoan modu sinbolikoan eta pasaden martxoaren 7an, hautagaitzaren aurkezpenean egon zen Montehermoso Jauregian. Bere seme gazteenak, Xabi Perezek, bere lekua hartuko du. Xabi Perezek 54 urte ditu, garraiolari autonomoa da eta Araian bizi da.

Mikel Otero buru den zerrendan egindako aldaketa bakarra izango da. Suhiltzailea eta militante ekologista ezaguna, Otero legebiltzarkidea izan da azken legealdian. Atzetik, egungo Legebiltzarreko presidenteordea Eba Blanco eta Josu Estarrona daude. Ondoren, Maria Garde kazetaria eta UPV-EHUko irakaslea den, Unai Fdez de Betoño.

Asparrenak panel foltovoltaikoak instalatu ditu araztegian, kontsumitutako energia% 64 aurrezteko.

Araiako ikastetxe publikoak ere birgaitze energetikoari ekin dio

| 2020-05-29 10:29:00

Asparrenako Udalak 120 panel foltovoltaiko instalatuko ditu bere araztegian, gaur egun kontsumitzen duen energiaren% 64 aurrezteko. Zentral foltovoltaikoak araztegia hornitzeko ez ezik, sare elektrikora energia isuri ahal izango du, eta, beraz, fakturan eragina izango du. Guztira 68.000 euroko aurrekontuarekin, obrak hastear daude eta Energiaren Euskal Erakundearen (EEE) (11.000 euro) eta Leader funtsen (28.00O euro) laguntzak jasoko ditu.

Txelo Auzmendi Asparrenako alkateak gogorarazi duenez, udal aurrekontuak berrikusteko datu objektibo gehiago falta badira ere, Udalak argi dauka ingurumenaren iraunkortasunaren aldeko apustua egiten duela. Zehaztu duenez, "instalazio honek aurrezpen ekonomikoa ekarriko du elektrizitatearen prezioek eragiten dituzten ekoizpen kostu finkoen eragina murriztuko duelako eta horrez gain atmosferara CO2 isurketak murriztea ahalbidetuko du".

Panelek % 20ko eraginkortasuna, 20 urteko bermea eta 51 kW-tik gorako potentzia dute. Zimendatze-gastuez gain, eguzki-instalazioak 50.000 eurotik gorako inbertsioa izango du.

Baina ez da udalerrian efizientzia energetikoaren arloan abian jarritako obra bakarra. Araiako ikastetxe publikoak birgaitze energetikoari ere ekingo dio, bere kontsumoa eta karbono dioxidoaren emisioak aurrezteko inguratzaile termiko bat sortuz. Lanak fatxadan eta estalkian egingo dira. Kasu horretan, energia-aurrezpena% 48koa izango dela kalkulatzen da. Aurrekontua ia 420.000 eurokoa da eta 200.000 euroko diru-laguntza du. Hala ere, Asparrenak udal ekarpena murriztea ahalbidetuko duten diru-laguntza lerro gehiagori heldu ahal izatea espero du.

ALBISTEAK

2020-05-29 10:29:00

Araiako ikastetxe publikoak ere birgaitze energetikoari ekin dio

EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k Erriberagoitiko alkatearen agerraldia eskatu dute berriro, Batzar Nagusietako Ongizate Batzordean egindako agerraldi "tamalgarriaren" ostean

2020-05-29 10:17:00

Claudia Venceslao: "Behin betiko konponbidea eskatzen dugu Pobeseko 3.adineko erresidentziarako, eta eskatzen dugu ahalik eta lasterren martxan jar dadila kudeaketa publikoko gizarte-baliabide bat eraikin horretan"

EH Bildu-k 120 milioiko funts bat sortu du Aldundiaren baliabide propioekin, Arabako krisi soziosanitarioaren ondorioz arlo sozioekonomikoan eta gizarte-zerbitzuetan egin beharreko premiazko gastuei aurre egiteko

2020-05-28 09:25:00

Proposamen hori egiteko, EH Bildu-k diagnostiko fase bat egin du hainbat astetan Arabako eragile nagusiekin. | Kike Fdz de Pinedo: "Ezin ditugu 2008ko akatsak errepikatu: ezin dugu inor atzean utzi. Arabak baliabide gehiago behar ditu beharrei aurre egiteko”

EH Bildu-k udal finantzazioa arautzen duen Foru Arauaren erreforma aurkeztu du, bilketaren beherakada arintzeko

2020-05-26 08:47:00

Foru Gobernuak ezarri nahi duen %25eko murrizketaren aurrean, salbuespen gisa datozen urteetan diru-bilketaren jaitsiera hori atzeratzea edo zatikatzea proposatu du, betiere adostuta eta borondatez. Banakako eta borondatezko funts bat sortzea ere proposatu du, Arabako Foru Aldundiak toki-erakundeei egiten dien ekarpenaren murrizketa inoiz ez %5etik gorakoa izateko.