Araba

EH Bildu-k deitoratu du EAJ-k eta PSE-k udal-eskumeneko Gizarte Zerbitzuak zentralizatzearen alde egin izana.

Foru Gobernuak uko egin dio, halaber, FOFEL-en bidez EGLZ-en finantzaketa arautzeari. Luis Maria Salgado: "Aldundiak ezin du udal bat behartu bere eskumena lagatzera. Bere eskumenaren kudeaketarekin jarraitzea erabakitzen duen udalak gainerakoen askatasunean eta baldintza berdinetan egiten jarraitu ahal izatea defendatzen dugu".

| 2020-10-21 12:44:00

EH Bildu-k Eguneko Arretarako Landa Zentroen (EGLZ) eskumenen eskuordetza sinatzea erabakitzen duten udalen arteko finantziazio, babes eta lankidetza berdintasuna bermatzeko eskatu dio EH Bildu-k Aldundiari mozio baten bidez.

Luis Maria Salgado batzarkideak babesa eskatu die talde guztiei, 6 hilabeteko epean FOFEL-en bidez udal eskumeneko gizarte zerbitzuak finantzatzeko proposamena egin dezaten. Bien bitartean, eta aurreko puntuak ebatzi arte, EH Bildu-k Batzar Nagusiei eskatu die GLLZ-en eskuduntza delegatzeko prozesua gelditzeko.

Hala ere, EAJ-k eta PSE-k osatutako Foru Gobernuak EH Bildu-ren proposamenak baztertu eta gizarte zerbitzuen zentralizazioa legitimatu du.

Salgadok gogorarazi duenez, udal eskumeneko EGLZ-k Aldundiak finantzatu ditu %80an, eta horrek kudeatzen dituen prezio publikoko diru-sarrerak deskontatu behar zaizkio. Hala ere, zorroari buruzko dekretua onartzeak zerbitzuak berrantolatzera behartzen du, eta 2017ko abenduan amaituta egon behar zuen.

EH Bildu-k Foru Gobernuari aurpegiratu dio EUDEL-en baitan gaia lantzen aritu direla, eta aurreko legealdiaren amaieran kogestio akordio batera iritsi zirela. Baina legegintzaldi honetan, Gorka Urtaran EUDEL-eko presidenteak lehenik eta Emilio Sola diputatuak ondoren, akordio hori lurperatu dute, Diputazioa EGLZ-en kudeatzaile bakarra izatea eta Udalak kostuaren %20 ordaintzera mugatzea proposatuz.

"Aldundiak ezin du udal bat behartu bere eskumena lagatzera. Bere eskumenaren kudeaketarekin askatasun osoz eta gainerakoen baldintza berdinetan jarraitzea erabakitzen duen udala. Eta ez Foru Aldundiaren interesa hertsatuz", adierazi du Salgadok.

Ildo horretan, eh Bilduk eskatu du, etorkizunean antzeko egoerak saihesteko, udalen gizarte-zerbitzuen finantzaketa argitu behar dela, finantzaketa hori FOFELi gehituz, udalek eman dezaten, beren beharren arabera, eta ez Aldundiaren nahien arabera.

Azkenik, EH Bildu-k deitoratu egin du bi aukera bakarrik egotea: lagapena zerbitzuaren %80 finantzatuz sinatzea edo ez sinatzea eta Udalak kostuaren %100 ordaindu behar izatea. "Honi xantaia deitzen zaio. Beraz, aukeratzeko askatasuna eta tratuan berdintasuna besterik ez dugu eskatzen", adierazi du Salgadok.

Diru bilketaren jaitsieraren ondorioz, udalek izango duten murrizketa datozen bi urteotan itzultzea eskatuko dio berriz ere EH Bilduk Foru Gobernuari

Biharko osoko bilkurari begira, “arrazoituta eta salbuespenez, berregokitzeak geroratzea edo zatikatzea” dioen zuzenketari eutsiko dio horrela eskatu baitu udalerrien heren batek

| 2020-10-20 12:01:00

Arabako Batzar Nagusietan bihar izango den osoko bilkurari begira, diru bilketaren jaitsieraren ondorioz, udalek izango duten murrizketa datozen bi urteotan itzultzea eskatuko dio berriz ere EH Bilduk Foru Gobernuari. Izan ere, bihar FOFE-en Foru Araua eztabaidatuko da eta EH Bilduk “arrazoituta eta salbuespenez, berregokitzeak geroratzea edo zatikatzea” dioen zuzenketari eutsiko dio. Hala adostu da Bizkaian, baina EAJ-PSEren Gobernuak, PPren babesarekin, proposamena bertan behera utzi zuen joan den astean egindako Ogasuneko Batzordean.

EH Bilduk defendatzen duen proposamena Arabako lurralde historikoko udalen herenak babestu du; izan ere, diru-bilketan izango duen beherakada ezagutu ostean, "ezohiko" neurriak eskatu zituzten finantzazio nahikoa bermatzeko. Zuia, Asparrena, Artziniega, Zanbrana, Beranturi, Urizaharra, Donemiliaga, Dulantzi edo Legutio bezalako udalek soberakinen erabiltzeko aukera izatea eta aurrekontu-egonkortasuneko helburuak malgutzea eskatu zuten, diru-bilketaren beherakadari eta pandemiaren ondoriozko larrialdiei aurre egiteko. Baina, gainera, toki-erakundeekin konponbideak adosteko beharra defendatzen zuten, Toki Erakundeak Finantzatzeko Funtsaren (FOFEL) beherakada bortitza arintzeko.

Hala ere, EAJren eta PSEren gobernuak eskaera hori zeharo baztertu zuen  eta Arabako udalak zigortzea erabaki du; izan ere, Bizkaiko udalek ez bezala, datozen bi urteotan jaitsiera hori konpentsatzeko aukera ez dute izango.  Egoera ikusita, EH Bilduk EUDELeko lurraldeko batzordean udalen interesen aldeko defentsa planteatuko du Aldundiaren “utzikeria”ren aurrean.

ALBISTEAK

2020-10-20 12:01:00

EH Bildu-k deitoratu du Foru Gobernuak diru-bilketaren jaitsiera arintzeko ekimenik ez izatea.

2020-10-16 10:28:00

Kike Fdz de Pinedok epe luzerako beste politika fiskal bat eskatu du COVID TASA ezartzearen beharra nabarmenduz.

EH Bilduk neurri eraginkorrak eskatu ditu ardoa ekoizpen prezioen azpitik saltzen ez dela bermatzeko

2020-10-16 09:28:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: "Arabako Errioxaren kasuan mahatsa saltzen duten 1.000 familia baino gehiago daude eta uste dugu administrazioek ezin dutela beste alde batera begiratu eta legea betetzen dela zaindu behar dutela, sektore ahul eta babesgabe hori babestu behar dutela berriak ez diren baina sektorea kolokan jartzen duten praktika horien aurrean"

EH Bildu Aiaraldeak maiztasun gehiago eskatu ditu Bilbo eta Urduña lotzen dituen C3 trenbidean