Araba

Trebiñun aurrekontuaren inguruan lortutako akordioa txalotu du EH Bilduk

Gaur onartutako 2020rako kontuek EH Bilduren ildo estrategikoak jasotzen dituzte: klima aldaketaren aurkako borroka eta berdintasuna zein euskararen sustapena

| 2020-01-24 11:32:00

EH Bilduk txalotu egin du Trebiñuko Udalak 2020rako lortutako aurrekontuen akordioa. Guztira, 1,7 milioi euroko izango ditu eta EAJren, EH Bilduren eta Trebiñuko Konderriko Elkarte Independentearen (AICT) bi ordezkarien aldeko botoekin atera dira aurrera. "Ezberdinen artean lortutako akordioari balioa eman nahi diogu, batzuek eta besteek egindako ekarpenak biltzeko ahalegina egin dugu eta Trebiñu Araban integratzearen aldeko Gobernuari egonkortasuna eman diogu hiru alderdi politikoen artean", nabarmendu du Ritxar Astegieta Trebiñuko Udaleko EH Bilduren bozeramaileak.

2020rako aurrekontuek EH Bilduren ildo estrategikoak jasotzen dituzte, hala nola klima-aldaketaren aurkako borroka, berdintasun-politikak eta euskararen sustapena. Hala, 7.000 euro bideratuko dira konpostatze proiektuak bultzatzeko, euskara ikasteko laguntzak handituko dira -matrikularen kostuaren %30etik %40ra pasako da-, eta 4.000 euro bideratuko dira berdintasuna sustatzeko jarduerak bultzatzeko.

Bestalde, lehen aldiz, Trebiñuko Udalak baliabide urriak dituzten pertsonei zuzendutako energia gastuei aurre egiteko laguntza lerro bat sortuko duela nabarmendu du EH Bilduk. Herrian ohiko etxebizitza dutenek jaso ahal izango dituzte diru laguntza horiek, eta ezin izango dira 400 eurotik gorakoak izango.

Azkenik, EH Bilduk azpimarratu du aurrekontu akordio horren ondorioz, Udalak Berdintasunerako teknikari bat eta Ingurumen eta Iraunkortasunerako beste bat izango dituela.

Arabako Teknologia Parkeko zuzendaritzak herrialdeko erakundeei De Miguel auziaren ondorioei buruzko azalpenak ukatu dizkiela salatu du EH Bilduk

Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean agerraldia egiteari uko egin diote eta EH Bilduk euren agerraldia eskatu du Eusko Legebiltzarrean

| 2020-01-24 11:29:00

Arabako Parke Teknologikoko zuzendaritzak herrialdeko erakunde publikoei De Miguel auziaren ondorioei buruzko azalpenak ematea ukatu izana salatu du EH Bilduk. Euskal Herrian izan den ustelkeria kasu handiena izan da De Miguel auzia eta epaiaren nondik norakoak ezagutu ostean, Itziar Epalza eta Francisco Marquezen agerraldia eskatu zuen EH Bilduk Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean. Hala ere, Arabako Teknologi Parkeko zuzendari nagusiak eta zuzendari kudeatzaileak uko egin diote azalpenak emateari, honako hau argudiatuz: "Administrazio Kontseiluak hartutako erabakiak dagoeneko publiko egin dira erakundeetako ordezkarien agerraldien bidez".

EH Bilduren ustez, ordea, Arabako Parke Teknologikoko zuzendaritzak oraindik azalpen asko eman behar ditu. Nahiz eta egia den Stoarekin, parke teknologikoaren handitzearen enpresa esleipendunarekin zuen kontratua bertan behera utzi,  parke teknologikoaren zuzendaritzak, gaur egun oraindik ere, Koldo Otxandiano kondenatuak, parke teknologikoan lanean jarraitzen du. "Zigor epaia nahikoa izan da Stoarekin zuen kontratua bertan behera uzteko, baina, aldiz, ez da nahikoa ustelkeria kasu honetan inplikatuta dagoen eta tramaren burua den pertsona baten aurkako neurriak hartzeko. Horregatik este dugu parkeko zuzendaritzak azalpen asko dituela emateko", adierazi dute Kike Fdez de Pinedok eta Miren Larrionek, EH Bilduk Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean dituen bozeramaileek, hurrenez hurren.

Gasteizko Udala, Arabako Foru Aldundia eta Eusko Jaurlaritza parke teknologiko horren administrazio-kontseiluko kide dira eta 2008an instalazioak handitzea erabaki zuten. Stoa enpresari egindako esleipen baten bidez egin zuen hori, eta, epaian jasotzen denez, komisio bat ordaindu zuen lan horregatik. Epaia publiko egin baino hilabete gutxi batzuk lehenago, Arabako Teknologia Parkeak orain baliogabetutako kontratu hori berriz aktibatu zuen. "Uste dugu oraindik teknologia parkeak azalpen asko dituela, erakundeei ez ezik, herritarrei ere eskaintzeko", adierazi dute. Egoera honen aurrean, EH Bilduk euren agerraldia eskatu du Eusko Legebiltzarrean.

ALBISTEAK

2020-01-24 11:29:00

Barrundiak eskola txikiko ateak zabalduko ditu irailean

2020-01-16 12:31:00