Kongresua-Senatua

Uholdeek Tafallaldean eragindako kalteei aurre egiteko neurriak eskatu dizkio EH Bilduk Madrili

Koalizio subiranistak legez besteko proposamen bat eta galdera sorta bat aurkeztu du Kongresuan, Espainiako Gobernuari berehala esku har dezala exijituz. Diru laguntzen programa integral bat martxan jartzea eta oinarrizko zerbitzuak ahalik eta azkarren berrezartzea ezinbestekotzat jo du EH Bilduk.

| 2019-07-09 13:09:00

Zidakos ibaiak gainezka egin eta euri jasek hildako bat eta kalte material handiak eragin ostean, EH Bilduko diputatu Jon Iñarrituk legez besteko proposamen bat erregistratu du gaur Kongresuan Espainiako Gobernuak neurriak har ditzan uholdeek Tafallaldean eta bereziki Tafalla, Olite eta Puiun udalerrietan sortutako kalteei aurre egiteko. Oinarrizko azpiegiturak kaltetu ditu euriteak: garraiobideekin, nekazaritzarekin, higiezinekin, ibilgailuekin eta herritarren eraikinekin lotutakoak gehienak. Larrialdi neurriak eskatzeaz gain, Iñarrituk galdera sorta bat zuzendu dio Espainiako Gobernuari, hondamendiaren aurrean emango dituen pausoak ezagutarazteko.

Ildo horretan, Espainiako Gobernuaren eskumenen barruan eta Nafarroako Gobernuarekin elkarlanean, uholdeek eragindako kalteak berehala zenbatzeko eskaria egin du EH Bilduk. Halaber, premiazkotzat jo du kaltetutako azpiegituretan esku hartzea eta gutxieneko zerbitzuak berriro martxan jartzea, Tafallaldeko herritarrak ahalik eta azkarren buelta daitezen normaltasunera. Horretarako, koalizio subiranistak Espainiako Gobernuari galdegin dio onar dezala lege dekretu bitartez kalte-ordainen programa integral bat kaltetutako herritar guztiak diruz laguntzeko eta zerbitzuak berreskuratzeko.

Iñarrituk uste du ezinbestekoa dela erakunde publiko guztien “esku hartze azkarra eta eraginkorra” hondamendiak eragindako kalteei aurre egiteko. EH Bilduren Kongresuko ordezkariak gogorarazi du inplikatutako udal eta eskualdeak dagoeneko hasi direla diru laguntzak eta kalte-ordainak eskuratzeko tramiteak egiten, eta ohartarazi du Espainiako Gobernuak ere ildo berean esku hartu beharko lukeela.

Inbestidura saiorako jarrera bateratua adostetik hurbil daudela esan dute ERCk eta EH Bilduk

Bi alderdietako ordezkariak Bartzelonan bildu dira inbestidura saiorako jarrera bateratua adosten hasteko eta aliantza estrategikoa martxan jartzeko.

| 2019-06-28 14:50:00

Kongresuan eta Senatuan elkarlanerako duten akordio estrategikoaren barruan, Bartzelonan bilera egin dute bi alderdietako ordezkaritzek, Espainiako Gobernuko presidentea hautatzeko inbestidura saioan jarrera bateratua adosten hasteko.

Lan bilera egin ostean, ERCk eta EH Bilduk uste dute hurbilago dagoela inbestidura saioan bi indar politikoek jarrera bateratua izatea, egoeraren azterketa eta diagnosi bera egiten dutelako. Zentzu horretan, eta marrazten ari den egoeraren aurrean, ERCk eta EH Bilduk uste dute Madrilen independentismo aurrerakoia balioan jartzeko unea iritsi dela.

ERC eta EH Bilduk azpimarratzen dute hartuko duten jarrera Pedro Sanchezek hartuko duen jarrerarekin eta egin nahi duenarekin oso lotua dagoela, hau da, elkarrizketaren eta negoziazioaren alde egiten duen eta jarrera demokratikoak izatetik aldendu nahi duen erabaki behar duela nabarmentzen dute Kataluniako eta Euskal Herriko bi indar independentistek.

Bartzelonako ERCren egoitzan egindako bileran, Kataluniako indar subiranistaren ordezkaritza osatu dute Pere Aragonès, Gabriel Rufián, Marta Vilalta, Sergi Sabrià y Carolina Telecheak. EH Bilduren ordezkaritza, berriz, honako hauek osatu dute Arnaldo Otegi, Maddalen Iriarte, Mertxe Aizpurua y Gorka Elejabarrietak.

ALBISTEAK

2019-06-28 14:50:00

Aurrerapen sozialak lehenetsi ditu EH Bilduk Kongresuan aurkeztu dituen lehen egitasmoetan

2019-06-21 11:00:00

Ezkerreko indar subiranisten koalizioak lehen proposamenak erregistratu ditu euskal erakundeen burujabetza handitzeko bidean: 1.080 euroko gutxieneko pentsioak, 1.200 euroko gutxieneko soldatak, lan erreformen indargabetzea eta eskualdatzeko falta diren eskumenen transferentzia.

Adostutako elkarlan estrategikoa irudikatu dute EH Bilduk eta ERCk Senatuko talde parlamentarioaren lehen bileran

2019-06-18 11:43:00

Legegintzaldiko erronkak aztertzeko lehen bilera egin dute ‘Esquerra Republicana-EH Bildu’ talde parlamentarioko 15 senatariek. Ezker subiranistek indarrak biderkatzeko duten gaitasuna goraipatu du Gorka Elejabarrieta bozeramaile albokoak.

ERCk eta EH Bilduk taldea partekatuko dute Senatuan eta Kongresuan koordinazio estrategikoarekin jarraituko dute, talde propiorik osatu ez arren

2019-05-28 13:57:00

Kongresuan koordinazio politikoari eta estrategikoari eustea erabaki dute, taldea partekatu ez arren, dituzten helburu politikoak erdietsi ahal izateko