AKTUALITATEA


| 2020-07-02 18:04:00

 

Bareñoko xehetasun-azterketaren behin betiko onarpena argitaratu da
Ekainaren 23an, Bizkaiko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen Bareño sektoreko h lurzatian (hondartzetarako bidea irekitzen duen pasabidearen ondoko orubea) erabilera tertziariokomertzialeko eraikin bat eraikitzeko xehetasun-azterketaren behin betiko onarpena. Ikerketa hori martxoaren 26ko osoko bilkuran onartu zuten, pandemia betean eta hirigintzako batzorde informatibotik igaro gabe, EAJren eta PSEren aldeko botoekin, DB/TUren abstentzioarekin eta EH Bilduren eta Elkarrekin Podemosen aurkako botoekin. Xehetasun-azterlan hori Bizkaiko Aldizkari Ofizialean argitaratzen denetik aurrera sartuko da indarrean. Baina zer esan nahi du horrek?

 

Zer da xehetasun-azterketa bat?
Xehetasun-azterketek balio dute lurzati jakin batean eraiki beharreko eraikinaren lerrokadurak eta sestrak, eraikinaren bolumenak eta estetika- eta konposizio-ezaugarriak zehazteko, betiere dagokion hirigintza-planteamenduak baimendutakoaren arabera. Edozein eraikuntzaren atariko fasea da. Sustatzaileek Udalari aurkeztu ondoren, Udalak gehienez ere 3 hilabeteko epean onartu edo ukatu beharko du. Osoko bilkuran onartu eta Aldizkari Ofizialean argitaratu ondoren (gure kasuan, Bizkaikoa), indarrean sartuko da. Hortik aurrera, sustatzaileek behin betiko proiektua aurkeztea eta Udalak, zehazki alkateak edo Gobernu Batzordeak, obra-baimena ematea besterik ez da geratzen.

 

Hirugarren sektoreko merkataritza-eraikin bat, sotoa eta beheko solairua dituena
EH Bilduk ekainaren 25eko osoko bilkuran adierazi genuen bezala, osoko bilkurara aurkeztutako xehetasun-azterketak "sotoko solairua, beheko solairua eta lehen solairua dituen eraikin bat proposatzen zuen", eta, akats baten ondorioz, Viuda de Sainz enpresaren aurretiazko proposamen bat aipatzen genuen; behin betiko xehetasun-azterketak, berriz, "sotoa eta beheko solairua dituen eraikin bat" ezartzen du. Sotoa 94 plazako lurpeko aparkaleku bati dagokio. 7 metroko altuera (9 bere punturik garaienean) duen eraikina da.

Eraikineko solairuen zuzenketa hori eginda, egiaztatu genuen baimendutako eraikigarritasuna berbera zela: 3.050,00 metro karratu hirugarren sektoreko erabilerarako.

 

Hipika bat edo supermerkatu bat?

Martxoko osoko bilkuran, EAJk eta PSEk esan zuten oraindik ez zekitela zein izango zen lursail horri emango zitzaion erabilera komertziala, nahiz eta planoetan argi eta garbi agertzen zen eraikinaren tamaina. Bi alderdi horiek garrantzia kendu zieten Sopelatik zabaldu ziren zurrumurruei, orube horretan BM supermerkatu bat eraikitzeko aukerari buruz. “Hipika bat izan liteke” esan zuen Josu Landaluze Sopelako alkateak txantxetan.

Ekaineko osoko bilkura horretan, EH Bilduk zuzenean galdetu zion alkateari "Sopelako Udalak eraikin horri zagokion proiektua jaso zuen" eta gobernu-taldeak lurzati horretan garatuko den negozio motaren berri formala zuen ". Erantzuna izan zen ez zuela informazio hori eta Hirigintzako Departamentuarekin argituko zuela.

 

1.500 metro koadroko supermerkatua
Zehazki, Bareñoko eraikina 1.500 metro koadroko salmenta-aretoa duen supermerkatua da, eta beste 500 metro koadro hozkailuetarako, eta abar; hau da, 2.000 metro koadroko sabaia eta lurpeko aparkalekuetarako 95 plaza dituen eraikina (xehetasun-azterketan baino plaza bat gehiago). Informazio hori martxoko osoko bilkuran onartutako xehetasun-azterketari lotutako espedientean agertzen da. Azpimarratu behar da informazio hori ez zaiola azaldu oposizioari, nahiz eta alkateari zuzenean galdetu zitzaion Bareñon garatu beharreko negozio motari buruz.

Azpimarratu behar da, halaber, informazio hori Sopelako Ezker Anitzako kideek argitaratu zutela apirilaren 3an, twitterren egindako mezu baten bidez. Mezu horretan, trafiko-azterlanaren planoak argitaratu zituzten: supermerkatu bat!

 

5.400 auto astean
Trafikoaren azterketa izugarria da. LEBER enpresak 2019ko irailean egindako "Sopelako Bareño Sektoreko H lurzatiko merkataritza-erabilerari lotutako trafiko-eraginaren azterketa" dokumentuaren arabera, 12.600 bisitari izango dira astero, eta horietatik % 90 ibilgailu pribatuan joango lirateke, hau da, 5.400 auto astean (batez beste bi pertsona ibilgailu bakoitzeko). Azterketak kalkulu bat egiten du, ostiralerako eta larunbaterako: 2.095 ibilgailu. Larunbatean, puntako orduan, eguerdian, 111 auto sartzen eta 111 auto supermerkatutik ateratzen. Horri gehitzen badiogu gaur egun dagoen trafikoa, larunbat eguerdikoa esate baterako, eszenatokia beldurgarria da. Asteburuetan auto karabanak. Ziur.

 

EH Bilduren jarrera: Sopelak ez du merkataritza-gunerik behar

Martxoko eta apirileko osoko bilkuretan bezala gaude berriz ere. Eraikin tertziario-komertzialaren proiektu honek (trafiko-azterketaren arabera, 1.500 metro koadroko supermerkatua) kalte larriak eragingo dizkio Sopelako tokiko merkataritzari, herriaren erdiguneari bizia kenduz eta zonaldera
trafiko gehiago erakarriz.

Legealdi honetarako programan Sopela Bizia aipatzen genuenean, herri atseginago, modernoago, kohesionatuago eta iraunkorrago baten alde egiten genuen. Oinezkoei lehentasuna ematea (oinezkoentzako esparruak egitea), egungo hirigintza-eredua aldatzea (Sopelak HAPO berria behar du), trafikorako saihesbideen erronkari heltzea (trafikoa herriaren erdigunetik ateratzea), auzoen eta pertsonen arteko mugikortasun iraunkorragoaren alde egitea (bidegorrien sarea osatzea, metroaren maiztasuna handitzea eskatzea eta autobus-zerbitzu publikoak indartzea) eta tokiko merkataritza dinamizatzeko neurriak aplikatzea (ikusgarritasuna eta komunikazioa, kanpaina espezifikoak, hirigintza-eredua).

Herriaren ikuspegi horrekin bat etorriz, Bareñoko proiektuaren aurka dugun jarrera erabatekoa da.

INFORMAZIO GEHIAGO

  1. "EH Bilduk ezetz esan dio Bareñon merkataritza-gunea eraikitzeari" (2020/03/30).
  2. "Ez gune komertzial bati Sopelan: aitzakia legalik ez!" (2020/04/01).
  3. Xehetasun azterketa (datu pertsonalak kenduta).
  4. Trafiko azterketa