ALBISTEAK

Gardentasuna eta parte-hartzea eskatzen dugu HAPO berriaren onarpen prozesuan

| 2024-02-08

Gobernu Taldea PPrekin are plan kontserbadoreagoa negoziatzen ari dela ohartarazi du koalizio soberanistak, zementu gehiago eta espekulazio gehiago izango dituena.

Getxo eta Loiuko aireportua autobus bidez lotzeko azterketa egitea eskatu dugu

| 2024-01-22

EH Bilduk mozioa aurkeztuko du urtarrileko osoko bilkuran, Getxo eta Loiuko aireportua lotuko dituen autobus linea berri bat sortzeko eskari nahikoa dagoen aztertzeko.

Getxon energia berriztagarriak sustatzeko ekintza-plana eskatu du EH Bilduk

| 2024-01-17

Mozioa aurkeztuko dugu urtarrileko osoko bilkuran, Getxoko Udalak energia berriztagarrien plan hau Bizkaiko Foru Aldundiaren diru-laguntzekin finantzatzeko.

Getxo Irratiaren estudioei erabilera partehartzailea ematea proposatu du EH Bilduk

| 2024-01-16

Gaur egun Udal Gobernuaren adierazpen-korteak egiteko baino ez dira erabiltzen. EH Bilduk proposatu du herriko eragile ezberdinek podcast ezberdinak grabatzeko aukera izan dezatela bertan.

IRITZIAK

Nerea Guijarrubia Garzia | 2024-01-30 08:32:00

Herri zein hiri baten oinarrizkoena, funtsezkoena zera da: bere antolamendurako duen plangintza, Hiri Antolamendurako Plan Orokorra, alegia. Hori barik, herri batek ez du epe ertain zein luzerako norabiderik, ez behintzat beharrezko lukeen ikuspegiarekin.

Aitor Gallastegi Bilbao | 2023-12-19 08:49:00

Gero eta gehiago gara ulertzen dugunok klima aldaketa eta trantsizio energetikoa, krisi ekosozialaren baitan, XXI. mendeko erronka garrantzitsuenetarikoak izango direla. Gure metabolismo sozioekonomikoan aldaketa sakonak egin beharko ditugu etorkizun oparo eta justu bat xede badugu.

40 proposamen udal aurrekontuak hobetzeko

EH Bilduk 40 zuzenketa baino aurkeztu dizkio Udal Gobernuaren aurrekontu-proposamenari. Gure lehentasunak honakoak izan dira: etxebizitza sozialak, auzoetan inbertsioak egitea eta trantsizio ekologikoa. EAJk eta PSEk ez dute gehiengo absoluturik kontuak onartzeko eta, beraz, oposizioko talderen baten babesa behar dute. EH Bildu prest agertu da akordioa lortzeko, betiere getxoztarron bizi baldintzak hobetzeko neurriak adosten baditugu.

Hori dela eta, 40 proposamen baino gehiago egin dizkiogu Udal Gobernuari, hainbat arlorekin lotuta. Hemen jaso ditugu euretariko batzuk:

- 900 etxebizitza hutsak merkaturatzeko neurriak.

- Liburutegi zentral berri bat sortzeko proiektua (zine-aretoak barne).

- "Getxoztarra" txartela tokiko txanponaren filosofiarekin.

- Ludoteka berri bat Algortan.

- Getxobusa martxan jartzea auzo ezberdinak lotuz: Neguri Langile, Zubileta, Andra Mari... anbulatorioekin eta abar.

- Mimenagako padura ekologikoki berreskuratu.

- Udal pilotaleku berria Romo-Santa Ana inguruan.

- Getxoko kaira heltzen diren gurutza-ontzien inguruko ingurumen-txostena.

- Energia-komunitateak sortzeko diru-laguntzak.

- Berdintasun Sailarentzat baliabide eta teknikari gehiago.

- Zaintzen arloagaz lotutako behatoki publikoa.

- Areetako metro geltoki pareko lurzorua aldatu.

- "Getxo Abentura" sortu Errotatxun: rokodromoa, skate-pistak, tirolinak...

- Harmarriak Bolueko futbol-zelaian.

- Andra Mariko kiroldegian eta Fadurako igerilekuetan hobekuntzak.

- Ondare historikoa babesteko programa.

- Txakurren aisialdirako parke berria.

- Diru-laguntzak handitu jai batzordeentzat, kultur elkarteentzat, gizarte ongizate arloan, euskaran...

Ingurumen txostena - Itsasadar azpiko tunela

Aldizkaria EH Bildu Getxo 2023 azaroa