| 2023-11-06

EH Bilduk bihar, asteartea, gizarte zibilak deitutako mobilizazioetan parte hartuko du, Palestinari elkartasuna adierazteko eta gatazkari irtenbide elkarrizketatuak eskatzeko. Mobilizazioak goizean egingo dira ikastetxeetan eta enpresetan, eta arratsaldean, 19:00etan, elkarretaratzeak egingo dira Euskal Herriko udalerrietan.

Ezker subiranistak mobilizazio horietan parte hartzera animatu ditu herritarrak, gure herritik ere nazioarteko komunitateari mezu argia bidaltzea beharrezkoa dela uste baitu. Nazioarteko komunitatea ezin da geratu besoak gurutzatuta. 75 urteko gatazka da, Nazio Batuen ebazpenak nabarmen ez betetzeak markatutako gatazka. Statu quo-a mantentzea ez da aukera bat, eta nazioarteko komunitateak alderdiak animatu behar ditu elkarrizketa eta negoziazio prozesu bat ezar dezaten, bake justu eta iraunkor bati ateak irekitzeko. Bake horrek nahitaez ekarri behar du Palestinaren okupazioa amaitzea eta haren eskubide nazionalak aitortzea, estatu independente eta bideragarria eratzeko eskubidea barne.

Ildo horretan, EH Bilduk salatu du ia 20 urteko blokeoaren ondoren, Gazan bizi diren pertsonak zigor kolektibo baten biktima izaten ari direla; bonbardatzen ari dira, eta oinarrizko horniduretarako sarbidea eten zaie, hala nola ura, elektrizitatea edo erregaia. Ezker subiranistaren ustez, hori onartezina da. Nazioarteko zuzenbidearen urraketa onartezina da, nazioarteko komunitateak onartu behar ez duena. Hala, EH Bilduk eskatu du Gazako Eremua helburutzat duen edozein operazio militar gelditzea, bai horrek eragiten dituen ondorio humanitarioengatik, bai politikengatik, elkarrizketa bidezko edozein konponbide alferrik atzeratzen duelako eta ia ezinezkoa egiten duelako.

Horregatik guztiagatik, EH Bildu Euskal Herriko udalerrietan egingo diren mobilizazioetan izango da bihar, eta beharrezkotzat jotzen du euskal herritarrek Palestinako herritarren egoera gaitzestea.