Ekonomia | 2023-10-02

Datorren larunbatean, urriaren 7an, EH Bilduk Konferentzia Politikoa batuko du Gasteizko Europa jauregian, egoera politikoa aztertzeko eta datorren ikasturtea bilkideekin prestatzeko, gure herriak aurrean dituen erronka handiei aurre egiteko. EH Bilduren Konferentzia Politikoa Espainiako Estatuko gobernuaren eraketak markatutako egoera politiko mugituan murgilduta gaudenean egingo da. Hain justu, gaur abiatuko da alderdiek Espainiako Erregearekin egingo duten bilera erronda. Dakizuen bezala, EH Bilduk ez du bilera erronda horretan parte hartuko Konferentzia Politikoa aprobetxatuko dugu bilkideekin egoera politikoaren analisia partekatzeko, eta Arnaldo Otegi gure koordinatzaile nagusiak egingo du.

Baina Plan Politikoa eztabaidatzea eta onartzea izango da EH Bilduren Konferentzia Politikoa egituratuko duen ardatza. Gure herria, Euskal Herria, azkenean politika eta gizarte arloan jauzi bat egiteko beharrean oinarritzen den Plan Politikoa, Euskal Herrian eta Euskal Herrirako diseinatutako lurralde egituraketan eta politika publikoetan oinarritu behar dena.

Dagoeneko ikastaro politiko batean sartu gara, eta beharrezkotzat jotzen dugu azkenean Estatuko lurraldetasunari eta horren izaera plurinazionalari buruzko eztabaida irekitzea. Nazio gisa aitortzen zaigun beharra, herri gisa dagokigun erabakitzeko eskubidea eta gure herria, Euskal Herria, osatzen duten lurraldeen harremana mahai gainean jartzeko unea iritsi dela uste dugu. Horregatik, hain zuzen, deitu dugu azaroaren 18rako mobilizazio nazionala.

Baina ezin ditugu ahaztu, ezta alde batera utzi ere, EH Bilduk eta euskal herritarrek aurre egin behar dieten beste erronka estrategiko handi batzuk. Zentzu horretan, hezkuntza, trantsizio energetikoa, etxebizitza edo osasuna eztabaidagai izango dira bilkideetan. Zentzu horretan, aspaldian Urkullu lehendakaria Espainiako Estatuari buruz asko hitz egiten entzuten ari gara. Gaur bertan, Estatu Itunen beharra aipatu du, baina Espainiako Estatuko itunez ari zen. Eta guk geure buruari galdetzen diogu ea noiz egingo duen gauza bera Herri Itunekin hemen, Euskal Herriko alde honetan. Izan ere, Urkulluri entzuten ari gatzaizkio herriari buruz hitz egiten, baina herria aintzat hartu gabe. Bere kontura eta arriskura proposamenak eginez, eta hemengo indar politiko bakar bat bera ere aintzat hartu gabe. Herri honetako bigarren indarrarekin hitz egiteko gai izango den gobernari baten zain jarraitzen dugu. Eta hori ez du egiten, gure ustez, bere interes nagusia beste bat delako: alderdian eragitea berriz ere hautagaia bera izateko, herritarren arazoei irtenbideak bilatzeko akordio zabalak eta konponbideak bilatu beharrean.

EH Bildu indarberrituta iritsi da azken hauteskundeetan lortutako babes handiari esker, baina horrek erantzukizun handiagoarekin jokatzea eskatzen digu. EH Bilduk herritarrak kezkatzen dituzten gaien konponbideak bilatu eta bideratzeko tresna izan behar du. Horretarako prest egon behar dugu. Larunbateko Konferentzia Politikoak gure herriari aurkezten diogun proposamen politikoa zabaltzeko eta hobetzeko balioko du.

Azken finean, larunbatean Gasteizen izango den Konferentzia Politikoa bilkideek hasi berri den ikasturte politiko honetan EH Bilduk zein zuzendaritzarekin jardungo duen eztabaidatu eta adosteko topagunea izango da. Ikasturte hau hainbat aldagaik baldintzatuko dute, besteak beste, beste bi hauteskunde-hitzorduri ere aurre egin beharko diegulako: EAEko hauteskunde autonomikoei eta Europako hauteskundeei. EH Bilduk jasotzen duen babes sozial gero eta handiagoak eta aurkezten zaizkigun erronkek (hauteskunde hau, adibidez) edo lurraldetasunaren, hezkuntzaren, trantsizio energetikoaren, osasun publikoaren berreskurapenaren edo etxebizitzaren inguruko eztabaidak hobeak eta eraginkorragoak izatera behartzen gaituzte. Erronka horiei erabakitasunez eta ilusioz egingo diegu aurre. Gure lanean eta gure herriarekin dugun konpromisoan konfiantza duten euskaldunak gero eta gehiago izateak ematen digun konfiantzarekin.