| 2024-09-26

Nerea Kortajarena EH Bilduren Eusko Legebiltzarreko bozeramailea elkarrizketatu dute gaur arratsaldean Cadena Ser irrati katean. Eusko Legebiltzarrean egin den lehen bilkuran, Osakidetzako lan enplegu publikoen deialdien eredua eta kudeaketa berrikusteko EH Bilduren, EAJren eta PSE-EEren artean lortutako akordioa izan da elkarrizketaren gai nagusia.

«Orain arte bazirudien formen aldaketa Gobernuan bakarrik gertatzen zela, baina oposizioak ez du bere jarduera garatzeko aukerarik izan, 7 hilabete luze eman ditugulako jarduera parlamentario erregularrik gabe. Gaur ekingo diogu berriro jarduera horri, eta akordio batekin hasiko da Osakidetzan. Pasio handiz parlamentu honetan askotan eztabaidatu dugun gai bat da. Gaurko berritasuna da EH Bilduk une hartan zioena egia zela eta, Osakidetzaren gainbeheran zerikusia duela nola zerbitzu honen kudeaketa ereduak. Eta errotik aldatu beharreko gauzak zeudela, kontratazio-politikak eta langileak, esaterako. Hortik dator gaurko akordioa», adierazi du Kortajarenak.

Ildo horretan, gaineratu duenez, «bitxia bada ere, akordio honen abiapuntua ia eraso gisa kalifikatu zen ekimen bat da ikasturte politikoaren hasieran. Zalantzan jarri zen 200 ekimen erregistratu genituela, eta hori erasotzat jo zen. Horrek erakusten du herri hau bizitzen ari den egoeraz eta ditugun arazoez arduratzen garela, eta proposamenak jartzen ditugula mahai gainean. Prest gaude arazo horiek konpontzen laguntzeko». Bozeramailearen iritziz, «aldatu dena da, hasteko, orain onartzen dela arazo bat dugula Osakidetzarekin. Aurreko legegintzaldian ukatu egin zen arazo hori, eta EH Bilduk asmatutako konplot bat zegoela esaten zen. LEPen gai hori ukatu egin da, nahiz eta langileak LEP batera aurkeztu behar izan diren aurrekoa ebatzi gabe eduki gabe».

Akordio handiak lortzeko aukeraz galdetuta, Kortajarenak adierazi du «aurreko legegintzaldian akordioak izan zirela legegintzaldi osoan». «Gobernu honek abantaila bat du: EH Bilduk bere gain hartzen du herri honek bizi duen unea, dituen erronkak eta arazoak, eta horiek konpontzeko ardura hartzen dugu. Elkarlanerako unea dela esan genuen, eta alderdi politikoen eremua gainditzen duen kogobernantzarako ereduaren alde egin genuen. Era berean, gobernua kontrolatzeko zeregina garatuko dugu, demokrazia osasungarri batean funtsezko eginkizuna baita», berretsi du.

Aurrekontuen eta zergen eztabaidari begira, Kortajarenak EH Bilduren lehentasunak aurreratu ditu. «Ikusiko dugu zer ematen duen eztabaida horrek. Desafekzio politikoaz hitz egiten ari garen une honetan, hausnarketa bat egin behar dugu herritarren arazoei buruz, eta ahalegin bat egin hori lehen ildo politikora eta aurrekontuen eztabaidara eramateko. Kezka nagusietako bat Osakidetza eta osasun-sistemaren narriadura dira. Baina badira, halaber, gazteek emantzipatzeko dituzten arazoak, etxebizitza, zaintzarekin lotutako guztia, trantsizio energetikoaren ondoriozko arazo guztiak... Aurrekontuari dagokionez politika ausartak planteatu beharko dira; izan ere, badirudi une honetan diru-bilketa ez doala aurreikusi bezala. Ausartak izan beharko dugu eta zein aukera planteatzen diren ikusi», azpimarratu du.

EH Bilduko bozeramailearen arabera, «hau izango da legegintzaldiko eztabaida». «Maiuskulazko eztabaida da. Estatus politiko berriari buruzko eztabaida izan behar du. Abiapuntua 45 urtetan bete gabeko Gernikako Estatutua da, eta Eusko Jaurlaritzak berak onartu du gurea autogobernu erabat higatua eta mugatua dagoela. Hori dela eta, esku artean ditugun erronka askori aurre egiteko funtsezkoak izango diren konpetentzien inguruan eztabaidatu behar da. Baina beharrezkoa da, halaber, subiranotasun hori blindatuta egotea eta Estatuko erakundeek ez higatzea. Uste dugu badagoela ura eztabaida hau garatu ahal izateko. Gure ustez, eztabaida hori gizarte hau osatzen duten gizarte-eragileen parte-hartzeak izan behar du, eta ahalik eta akordio zabalena lortu eta, ondoren, Madrilera joan», amaitu du.