Ekonomia | 2023-03-28
EH Bilduk ‘Industria Politika Eraginkorrerako Oinarriak proposamena’ aurkeztu du, gaur arratsaldean, Euskalduna jauregian egindako ekitaldian. Pello Otxandiano Programa zuzendaria eta Iker Casanova Bizkaiko  ahaldun nagusirako hautagaiak hartu dute hitza ekitaldian.

Pello Otxandiano:

Ez dago izen hori merezi duen industria politikarik, industria pisua galtzen ari gara, enpresak ez daude errotuta eta sektore estrategikoetan trakzio enpresak ari gara galtzen. Ez dago etorkizuneko ikuspegirik eta ez dago lidergorik industria politika aktiboa gauzatzeko. Aldaketa handiak datoz trantsizio energetikoak, digitalizazioak eta egitura demografikoaren aldaketek eraginda, eta gero eta kalteberatasun egoera handiagoan gaude. Euskal ekonomia tertziarizatzeko eta etorkizunean atzerriko inbertsio funtsen eskutik industria errotze handiagoa galtzeko arriskua dugu. Industria politika ekintzaile baterantz jo behar dugu.

Guk Euskal Enpresa Eredua deitzen diogun enpresa ereduak, herri honetan diharduenak, ez du behar adinako gizarte proiekziorik, ezta erakunde publikoen aitorpen eta babes nahikorik ere. Enpresen diskurtso hegemonikoa ez da herri honetan dagoen enpresa diskurtso bakarra. Gure ustez, enpresa sare zabal bat ez dago enpresa erakunde handiek zabaltzen dituzten ideia askorekin identifikatuta, ideologia jakin batekin oso lerrokatuta daude eta politika publikoetan eragiten saiatzen dira, eta ez dagokie. Gure ustez, oso onuragarria litzateke Euskal Enpresa Ereduak erakunde publikoen babes eta bultzada handiagoa izatea. Nola?

- Enpresetan eredu hori ezartzeko elkarte bat (edo antzeko bat) sortzea sustatuta, erreferentzialtasun kolektiboa lortzen badu, esperientziak eta ezagutzak transmititzeaz hornitzen bada eta laguntza eta laguntza tresnak erabil baditzake.

- Zerga araudia aldatzeko proposamenen bidez: partaidetzak hartzea, zerga tasak, etab.

- Legedian aldaketak eginez, ekimen horiek bultzatzeko.

- Finantza bulkaden bidez, horrelako eragiketak finantzatzeko partidak emanez.