| 2023-11-08

EH Bilduk Bizkaian, Gipuzkoan eta Araban, Nafarroan ezarrita dagoen Fortuna Handien gaineko Zergaren antzekoa ezartzea proposatuko du, Nafarroan sortu zen adostasun zabala errepikatuz eta ekarpen solidario hori egin behar duten pertsona aberatsen kopurua handituz eta hortaz, EAJ eta PSE hiru lurraldeetarako egindako proposamenarekin bilduko liratekeen 2,5 milioi baino gehiago bilduz. Bizkaian, gainera, EH Bilduk tipoak igotzea proposatu du, 3,2 milioi euroko likidazio-oinarritik abiatuta, Gipuzkoakoekin eta Arabakoekin harmonizatzeko.

Helburu horrekin, EH Bilduk Bizkaiko, Arabako eta Gipuzkoako Batzar Nagusietan zuzenketak egingo dizkie Fortuna Handien gaineko Zerga arautzen duten foru arauei, 11 milioi euroko ondaretik aurrera tarte berri bat sortzeko eta % 3,5eko tasa ezartzeko, Nafarroan egin zen bezala. Eta Bizkaiaren kasuan, zuzenketak aldez aurretik Arabarekin eta Gipuzkoarekin harmonizatzea ere jasoko du.

Horrela, Iker Casanova, Maddalen Iriarte eta Eva Lopez de Arroyabe, hurrenez hurren, Bizkaiko, Gipuzkoako eta Arabako Batzar Nagusietako EH Billduko bozeramaileek adierazi dutenez, EH Bilduren xedea da Aberastasun Handien Gaineko Zergak “bere helburua betetzea” eta era berean “EAJk eta PSEk zerga hori edukiz husteko egindako ahalegina bertan behera gelditzea”.

Ildo horretan, azaldu dutenez, hiru lurraldeetako hiru gobernuek aurkeztu dituzten foru-arauen proposamenekin, une honetan, bost zergadunek bakarrik ordainduko lukete fortuna handien zerga Araban, bederatzik Gipuzkoan eta 51k Bizkaian; horrek esan nahi du Araban 200.000 euro bilduko liratekeela, Gipuzkoan 300.000 eta Bizkaian bi milioi inguru.

Aberatsentzako foru-baimena

"EAJren eta PSEren proposamenak Fortuna Handien gaineko Zerga edukiz husteko eta aberatsentzako foru baimena aplikatzeko saiakerari erantzuten dio, hau da, zerga hori ezartzeko beharrarekin bete baina gero, praktikan, zerora murriztuta utzi", adierazi dute. Haien ustez, EAJren eta PSEren erabaki horren atzean "gure lurraldeetako pertsona aberatsenen interesen alde egiteko asmoa" dago.

"Lehiakortasun fiskalaz hitz egiten dutenean, aberatsei hemen estatuan baino zerga gutxiago ordaintzen laguntzeaz ari dira”, ohartarazi dute. Egun hauetan ikusten ari gara enpresa handiak xantaia egiten ari direla inbertsioak geldiarazteko mehatxupean, zergak ordaindu behar dituzten kasuan ", ohartarazi dute.

Era berean, EAJren eta PSEren argudioa "guztiz jasanezina" dela uste dute, ondarearen gaineko zergaren ondorioz biltzen dena Fortuna Handien gaineko Zergarekin bildu daitekeenarekin alderatu nahian, "elkarren baztertzaileak diren bi zerga izango balira bezala". "Ez gaude zerga baten edo bestearen eraginaz hitz egiten, baizik eta bien efektu konbinatuaz, eta EAJ-PSEk fortuna handien zergaren eragina desaktibatu nahi dute". "Ez du zentzurik bi zerga horiek errealitate baztertzaile gisa aipatzeak, osagarriak baitira", nabarmendu dute.

Egoera horren aurrean, EH Bilduko ordezkariek adierazi dute "irmotasunez erantzun” dela eta zerga-egituraren progresibotasuna handitzea defendatu dute, “gehien duenari gehiago ordainaraziz”. Beraz, EH Bilduk fiskalitate progresibo baterantz aurrera egitearen aldeko apustua egin du, eta Fortuna Handien gaineko Zerga horretarako aukera bat dela uste du.

Gogorarazi dute EAJk eta PSEk ez dutela gehiengorik Arabako eta Gipuzkoako Batzar Nagusietan, eta, beraz, akordioak lortu beharko dituztela Fortuna Handientzako Zerga Solidarioa onartzeko. "Proposamen honekin akordioak errepikatzeko eta aberastasun handien gaineko zergaren bilketa-potentziala salbatzeko eskua luzatzen dugu, Nafarroan gertatu zen bezala”, azpimarratu dute.