Sopela

“Izan bidea, ibiltarien sarea”, Sarek abian jarritako dinamika berria

“Izan bidea, ibiltarien sarea” Sarek abian jarriko duen dinamika berria da. Dinamika honen oinarrian, preso eta iheslarien auziari behin betiko aterabidea emateko urratsak eman, jendarte aktibazioan sakondu eta herri honen aniztasun eta zabaltasuna batzea dago.

Sare,Presoak,Konponbidea | 2020-05-24 10:34:00

3.127.326 km egitea!

Dinamika hau erronka batean oinarritzen da: 3.127.326 Km egitea!, Euskal Herriak duen biztanle-kopurua, hain zuzen ere. “Hiru milioi kilometro egiten hasiko den hiru milioi biztanleko herri bat, xede bakarrarekin: bidea egitea; etxerako bidea, elkarbizitzarako bidea, bakerako bidea”.

Horretarako, Sarek mugikorrerako aplikazio bat jarriko du martxan eta, horren bidez, aldarrikapen horretan parte hartu nahi duen pertsona edo elkarte orok izena eman ahal izango du eta bere kilometroak egin ahal izango ditu, gainerako biztanleenarekin bat eginez.

"Orain da momentua: datozen urteetan presoen egoerari aterabidea eman behar diogu"

Egun bizi dugun egoerak inoiz baino argiago utzi du espetxeetan bizi den egoera eta salbuespen legediak dakartzan ondorio krudelak. Preso eta iheslarien auzia konpontzeko aukera ireki behar da eta horretara dator Sareren dinamika berria.

Dinamikaren asmoa, argia da: gizarte aktibazioa handitu eta zabaldu eta Gobernuek abiatutako bidea finkatu. Azken finean, oraindik irtenbide beharrean dauden auziak konpontzea da asmoa eta iraganeko zauriak konpontze bidean ere urratsak eman.

Ibiltarien printzipioak

1. Gure iragan bortitz hurbilenaren ondorioak eta, bereziki, oraindik ere ehunka preso eta erbesteratu dituen egoera hau behin betiko gainditzea nahi dugun ibiltariak gara.

2. Eragile aktibo izan nahi dugu. Euskal preso eta erbesteratu guztiak etxeratze prozesua garatu ahal izateko adostasun politiko eta soziala lortu nahi dugu.

3. Elkarbizitzan eta erabateko eta behin betiko bakean oinarritutako aro berri batera eramango gaituen bidea elkarrekin egin nahi dugun ibiltariak gara.

Bide hau garatzea guztion onurarako da: euskal gizartearentzako onuragarria, herri oso batentzako onuragarria.

Datorren maiatzaren 29an, batu zaitez ibiltarien sarera eta IZAN BIDEA!

Informazio gehiago: sare.eus

ZIPIRIÑEKO ESPAZIO ARAZOAK: FAMILIEK DUTE HITZA

Atzo elkartu zen Sopelako Hezkuntza Mahaia, eta besteak beste, honako erabakia hartu zuen: Zipiriñe eta Iberreko familiek baloratuko dituzte udal talde desberdinek aurkeztutako alternatibak, Zipiriñeko Eskolak gaur egun dituen espazio arazoei aurre egiteko.

Zipiriñe,Iberre,Covid19 | 2020-05-22 09:42:00

Sopelako hezkuntza mahaia: hartu beharreko erabakiak

Atzo elkartu zen Sopelako Hezkuntza Mahaia, besteak beste, EH Bilduk zuzenean eskatuta. Mahai gainean jarri genituen gaiak: batetik, zer egin Zipiriñeko espazio arazoei irtenbide emateko alternatibekin; eta bestetik, Covid-19ak Sopelako hezkuntza zentroengan datorren ikasturtean izango duen eragina.

EH Bilduren eskaria: Sopelak bere iritzia eman behar du

Zipiriñeko espazio arazoei dagokienez, EH Bilduk Sopela mailako prozesu partehartzaile bat proposatu zuen, aukera desberdinen arteko hurrenkera bat egiteko. Lehentasunen arteko hurrenkera hori izango litzateke Eusko Jaurlaritzarekin negoziatuko duena Hezkuntza Mahaiak (hezkuntza zentroen eskola kontseiluek eta udal taldeek).

Arrazoiketa, honakoa: hezkuntza publikoak erabateko garrantzia dauka (edo izan beharko luke) gure gizartean. Beti esan dugu Sopelako hezkuntza komunitateak bere iritzia eman behar duela, zer nolako zentroak nahi dituen, horrek bere proiektu pedagogikoan eragina duelako. Sopelak ere eman behar du bere iritzia. Eskola zentroak herriko bihotza baitira. Erreferenteak. Eta herri kohesioan zein ingurugoriaren alorrean eragiten dute, eskola komunitateaz harago.

Hezkuntza mahaiaren erabakia: familiek dute hitza

Guztion iritziak mahai gainean jarrita, Zipiriñeko eta Iberreko hezkuntza komunitateak alternatiben inguruko iritzia emango duela erabaki zen. Horrela, Udalak prozesu partehartzaile bat jarriko du abian, hezkuntza zentro horien familiei zuzenduta, gaur egun mahai gainean dauden 3 alternatiben inguruan bere iritzia emateko: EAJ-ak egungo Zipiriñe handitzea proposatzen du; EH Bilduk Loroñon haur hezkuntzako zentro berri bat eraikitzea; DB-TUk institutu berri bat eraikitzea Loiola aldean (erdigunetik kanpo), Iberrera lekualdatuz Zipiriñeko etapa batzuk.

Prozesu partehartzailea diseinatzen orain hasiko da Udala, eta hurrengo Hezkuntza Mahaiaren bileran aztertuko da emandako pausuak: ekaineko bigarren astean. Prozesu arina izan behar zuela aipatu zuten Hezkuntza Mahaiko kideek (ekainean edo uztailean egiteko). Edonola ere, kanpo aholkulari batek esango luke zelan antolatu modu egokienean.

Aipatu hiru aukera horien artean hurrenkera bat egingo litzateke, lehentasunak finkatuz, familien iritzien arabera. Hurrenkera horretan oinarrituko litzateke Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailarekin egingo litzatekeen negoziazioa.

COVID19 eta Hezkuntza Sopelan

EH Bilduk eskatuta, Zipiriñeko eta Iberreko zuzendariei eskatu zitzaien Covid19ak gure herriko haur eta gazteen hezkuntzan izango duen eraginaz hausnartzea. Hainbat erronka jarri ziren mahai gainean: familiei eskaini beharreko laguntza sozialak (maila ekonomikoan, psikoafektiboan...), ikasleek aro berri honetan erabili beharko duten eskola material digitala, kontziliazio familiarra...

Udalaren laguntza garrantzitsua izango dela aipatu zen, baina laguntza potenteena Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailetik etorri behar dela. Horretarako, presio politikoaz ezezik, presio soziala eta sindikala beharrezkoa da aipatu zen.

Azkenik, Hezkuntza Mahaia bera, nahiz eta Zipiriñe eta Iberreko espazio arazoak konpontzeko sortu bazen ere, COVI19ak hezkuntza eremuan sortuko dituen eraginei aurre egiteko foroa ere izango dela erabaki zen atzoko bileran.

ALBISTEAK

COVID19: LAGUNTZA BEHAR DUZU?

2020-05-26 10:59:00

Alor sozialean daukagun erronkari aurre egiteko arduraduna URIBE KOSTAKO MANKOMUNITATEA da. Beraz, oinarrizko beharrak asetzea ezinezkoa bazaizu, jar zaitez GIZARTE ZERBITZUEKIN harremanetan.

“Izan bidea, ibiltarien sarea”, Sarek abian jarritako dinamika berria

2020-05-24 10:34:00

ZIPIRIÑEKO ESPAZIO ARAZOAK: FAMILIEK DUTE HITZA

2020-05-22 09:42:00

SOPELAKO EH BILDUREN ADIERAZPENA, HERRIAN GERTATUTAKO PINTADEN INGURUAN

2020-05-15 22:21:00

Adierazpen honen bitartez, Sopelako EH Bilduk maiatzaren 14an herrian agertutako pintaden aurrean erabateko desadostasuna adierazi nahi du. EHBilduk, berriro ere, bizikidetza eta normalizazio politikoaren alde lanean elkarrekin jarraitzeko borondatea eta konpromisoa berresten du.