| 2021-11-28 14:17:00

20 urterako kiroldegiaren lizitazioa erraztu zuen zinegotzia kanporatu du

Podemosek Azaroaren 12an, Elkarrekin Podemoseko probintzia-ordezkariak idatzi bat erregistratu zuen Sopelako Udalean, Patricia Alfonso zinegotzia Elkarrekin Podemos koaliziotik bota zutela jakinarazteko. Arrazoia: azaroaren 1ean Podemos alderditik kanporatua izan da. Antitransfuguismo Itunaren arabera, Elkarrekin Podemosek Patricia Alfonso zinegotzi ez atxikia izendatzea eskatu zuen. Gogora dezagun maiatzetik uztailera bitartean gertatu zena, pertsona horrek Sopelako kiroldegiaren lizitazioa modu irregularrean erraztu baitzuen, Udalaren eta kiroldegiko langileen oposizioaren aurka, ondoren bere liberazioa eskatuz EAJ eta PSEren Udal Gobernuari.

Elkarrekin Podemosen eta DBTUren proposamena

Azaroko osoko bilkura honetan Patricia Alfonsoren egoeraren berri eman behar zen, hemendik aurrera talderik gabeko zinegotzia izango dela informatuz (atxiki gabeko zinegotzia, alegia). Horrez gain, informazio-batzordeen osaera aldatzeko bozketa egin behar zen, Eder Garcíak, orain Elkarrekin Podemoseko zinegotzi bakarra denak, Patriciak parte hartzen zuen batzordeetara joateko aukera izan dezan. Osoko bilkuraren puntu hori eztabaida politikora bideratuta zegoen funtsean (kanporatzeari buruzko polemika), baina Elkarrekin Podemosek eta DBTUk zuzenketa
partzial bat aurkeztu zuten, EAJk kultura eta ogasun batzordeetan izango zuen ordezkaritza 4 kidetik 3ra mugatzea proposatuz (EH Bilduren kopuru berbera).

Legegintzaldi honetako lehen osoko bilkuran hiru proposamen egin genituen batzordeei buruz: publikoak izatea, batzorde kopurua murriztea eta EAJren ordezkariak 3 izatea batzorde guztietan. Osoko bilkura horretan ez ziguten babesik eman, eta orain, legealdiaren erdian, ez gara berriro eztabaida horretan sartuko. DBTUk aukera izan zuen batzordeen osaketan eragiteko, eta alferrik galdu zuen aukera hori, EAJrekin zuen akordioari esker, Josu Landaluzeri Alkatetza ematen baitzion.

EH Bildu: Patricia Alfonsoren dimisioa, EAJren erantzunkidetasuna eta osoko bilkura uztea

Uztaileko osoko bilkuran izan genuen jarrera berari eusten diogu EH Bilduk ere:

1. Patricia Alfonsoren dimisioa eskatzen dugu. Kiroldegiaren lizitazioarekin lotsagarri jokatzeaz gain, Podemosetik kanporatu berri dute: Sopelak Elkarrekin Podemos aukeratu zuen ordezkari politiko gisa, eta Patricia Alfonso jada ez da talde horretako kide. Ez du inor ordezkatzen Sopelan, bere burua bakarrik. Patricia Alfonsok bere interes pertsonalak lehenetsi ditu bere erantzukizun politikoen gainetik, eta uztailean esan bezala, bere dimisioa automatikoa eskatu dugu.

2. Ezin dugu ahaztu EAJ gertatutakoaren erantzule dela, orain kanporatua izan den zinegotziaren interes pertsonalez baliatuz bere proiektu handienetako bat aurrera eramateko (20 urterako kiroldegiaren lizitazioa, kiroldegiaren kudeaketa pribatizatuz eta hurrengo 5 legealdietarako etorkizuneko kirol-instalazioak eraikiz).

3. Orain egin beharrekoa ez da batzordeen osaera aldatzea, baizik eta Podemosetik kanporatutako zinegotziaren dimisio automatikoa eskatzea, eta bere zinegotzi-kargua Elkarrekin Podemosi itzultzea, ordezkari hori demokratikoki aukeratu baitute sopeloztarrek. Horregatik, ez genuen bozketa horretan parte hartu, eta udalbatza utzi genuen protesta gisa.

Argazkia: El Correo "Elkarrekin Podemos-IU expulsa a su edil de Sopela que benefició al PNV y PSE" (26/11/2021).