| 2020-05-28 09:30:00

Ze laguntza da…

Euskal sektore turistikoa zuzenean babesteko eta hari babes oihartzuna emateko oinarriak, autonomoentzat, mikroenpresentzat eta enpresa txikientzat, COVID-19ren eragina minimizatzeko eta turismojarduera ahalik eta lasterren bultzatzeko. COVID-19ren pandemiaren ondorioz sortutako fakturazio-egoera nuluak edo oso txikiak eragindako gastu operatiboei eta arruntei laguntzea du helburu.

Nork eskatu dezake…

1. Autonomoak, ondasun-erkidegoak eta sozietate zibilak, mikroenpresak eta enpresa txikiak.
  2. Jarduera turistikoa eta/edo jatetxe jarduerak dutenak.
  3. Egoitza fiskala eta soziala Euskal Autonomia Erkidegoan duena, bai eta lantokia ere.
  4. 2020ko martxoaren 14tik apirilaren 13ra bitarteko hileroko diru-sarrerak erabat etenda edo murriztuta izatea, 2019ko aldi berari dagokionez, edo, bestela, alarma-egoera deklaratu aurreko hilabeteari dagokionez, gutxienez %75, martxoaren 14ko 463/2020 Errege Dekretuak alarma-egoera deklaratzearen ondorioz.
  5. Alarma egoera baino lehen Jarduera Ekonomikoetan altan emanda egotea.
  6. Ondasun-erkidegoetan, kide bakoitzak baldintzak bete beharko ditu, eta ordezkari bat izendatu beharko da.
  7. Laguntza eskatzeko, ordainketekin egunean egon behar da Ogasunarekin eta Gizarte Segurantzarekin, eta Eusko Jaurlaritzak automatikoki erosiko du.

Zer laguntzen da diruz…

1. Lokal bakarra alokatzeko gastuak. Jarduera non egiten den. 3 hilabete jarraian (martxoaren 14tik abuztuaren 31ra). Ezin da ohiko etxebizitzaren parte izan. Ezin da coworking izan. Ezin du ahaidetasunik izan familian.
  2. Lokalaren erosketa estaltzeko hipoteka-maileguak edo mailegu pertsonalak. 3 hilabete jarraian (martxoaren 14tik abuztuaren 31ra).
  3. Produktu galkor edo freskoaren hornidura erosteko gastua (otsailaren 15etik martxoaren 14ra bitartean jasotakoa).
  4. Gastu arruntak: * Hornidura elektrikoak * Telekomunikazioak * Aseguru-sariak * Elkarteen kuotak 3 hilabete jarraian (martxoaren 14tik abuztuaren 31ra) * Aholku eta kudeaketarako kanpoko zerbitzuak kontratatzea COVID bidez (150 €gehienez)
  5. Urtarrilaren 1etik martxoaren 14ra bitartean inbertsioak finantzatzeko maileguak amortizatzeko kuotak. 3 hilabete jarraian (martxoaren 14tik abuztuaren 31ra). Leasing bidez ibilgetuta sartzen da. BEZa ezin da diruz lagundu.

Ze paper aurkeztu behar ditut…

1. Erakunde bakoitzeko espediente bakarra; gehiago aurkeztuz gero, lehenengoa bakarrik hartuko da kontuan.
  2. Zinpeko aitorpena (diru-laguntzan bertan egiten da)
  3. Gastuen zerrenda, datak eta zenbatekoak
  4. NAN/IFK/IFZ - Sozietateen eskriturak
  5. EJZko alten eta bajen ziurtagiria
  6. Hirugarrenen alta (bankuko zenbakia dirua sartzeko)

Noiz aurkeztu behar dut…

Epea: ekainaren 26ra arte (zu ez zaren norbaitek aurkeztuko badizu, kalkulatu denbora beharko duela eta ez eraman azken egunean).

Non aurkeztu behar dut…

Izapidetze telematikoa (sinadura digitalaren ziurtagiria) (Paperak ez dira inora eramaten, ordenagailutik eraman behar dira).

Nola dakit laguntza dudan eta noiz…

1. Eusko Jaurlaritzak 6 hilabete ditu laguntza duzun ala ez esateko.
  2. Denbora hori igaro eta ezer esaten ez badizute, ezezkoa da.
  3. Edozer falta bada edo edozer egiaztatu behar badute, telematikoki abisatuko dizute.
  4. Epeak igarotzen direnean eta laguntzarik baduzu jakinarazten dizutenean, ordainketa egiten dizute, behin bakarrik eta dokumentazioan jarri duzun kontura.