Pasaia

Kultura arloko diru-laguntza lerroaren zati handi bat banatu gabe gelditu da

Pasaiako EH Bilduko zinegotziok prentsaurrekoa eman dugu gertatutakoa salatzeko.

Kultura,Ekonomia,Diru-laguntzak | 2020-01-07 13:00:00

Jorge Aguayo (PSE-EE): “elkarteek ez dute nahikoa eskaera egiten eta ondorioz dirua sobratu egiten da”.

Pasa den abenduaren 12an jakin zuen Pasaiako EH Bilduk herriko elkarteei ematen zaien diru-laguntza lerroan 15.000€ inguru banatu gabe geldituko direla. Jorge Aguayo (PSE-EE) kultura zinegotziaren arabera “elkarteek ez dute nahikoa eskaera egiten eta ondorioz dirua sobratu egiten da”.

2020 urtean 10.000€  murriztuko da kultur elkarteek jasotzen dituzten diru-laguntzen partida.

Aurrekontuak onartu baino lehen, gainera, partida honetan PSE-EE eta EAJ/PNVk – Podemosen babesarekin – 2020 urtean egingo duten 10.000€-ko murrizketa ezagutu eta salatu genuen, eta orain, murrizketaz gain dirua banatu gabe gelditzen dela jakin ahal izan dugu.

Pasaiako EH Bildutik gertatutakoa gogor salatu nahi dugu. Ez gaude ados kultura zinegotziak egin zituen deklarazioekin eta are gutxiago gaia lantzeko moduarekin. Diru-laguntza lerro hori beste era batera kudeatu zitekeela argi dugu eta hala adierazi genuen batzordean bertan.

Aguayok entzungor egin die EH Bilduren eskakizunei.

Diru-laguntzak berriro ere banatzeko berandu zela ulertuta, EH Bilduk banatu gabe gelditu den diru hori kulturako beste esparruren batean erabiltzeko eskakizuna egin zuen, kultur azpiegiturak txukuntzeko adibidez, eta Aguayok entzungor besterik ez dio egin eskakizunari. Beraz, aurretik aipatutako diru hori soberakin gisa geldituko da. Ez da kulturan erabiliko.

Gertakizun hau Pasaiako Udalak duen kudeaketa ezaren beste adibide bat besterik ez da. Kasu honetan, Pasaiako kultur elkarteen aurkako eraso argia, gure ustez.

Pasaiako EH Bilduk Udaltzaingoen Batzarrak egindako komunikatua babesten du, PSE-EE eta EAJri EH Bilduk egoera hau iragarri zuela gogoraraziz

Pasaiako Udaltzaingoen Batzarrak deitutako elkarretaratze bat.

Udaltzaingoa,Zerbitzu publikoak | 2019-12-16 13:00:00

Udaltzaingoaren langile batzordeak bidalitako oharra eta PSE-EE eta PNVk hainbat komunikabideetan emandako erantzuna ikusita, EH Bilduk gaiaren inguruan duen iritzia helarazi nahi die Pasaitarrei.

Lehenik eta behin, gure babes osoa adieraz nahi diogu Udaltzaingoari, eta euren lana egiten jarraitzera animatu nahi ditugu, pasaitar guztion segurtasuna eta ongizatea bermaturik egon daitezen.

Jarraitzeko, PSE-PNVk osatutako bikote honen eraginkortasun eza salatu nahi dugu, pasaitarron zein udalak berak dituen antolakuntza eta gestio gaietan ez baitute beharrezko maila erakusten. Beste behin ere, lehengo legealdian ohiko bihurtu zen bezala, inprobisazioz jokatu dute; programarik ez dutela agerian utziz, hau da adibide argia.

Ez da lehenengo aldia Pasaiako EH Bilduk Udaltzaingoaren LPEaren inguruko aferak salatzen dituela, plenoan zein dagokion batzordean. Hasieratik, Bilduren jarrera LPE bateratuaren kontrakoa izan da, ez baikenuen nahi herrian bertan kudeatu genezakeen lan-poltsa bat ARKAUTEk kudeatzea, herritik kanpo. Denboraren poderioz, argi ikusi da EH Bilduk berriro ere arrazoia zuela.

PSE-PNVk sustatutako lan-poltsak:

1. Ez zituen lanpostuak sustatzen gure inguruko zonaldean.

2. Ez zuen hautaketa prozesuen kontrola baimentzen. Ezta ere ARKAUTEtik zuzenean iristen ziren pertsonena.

3. Udalaren eskumen propio bat ARKAUTERI ematen zion, berez, eraginkorragoa zelako.

4. Ez zuen udalak gestionatuko zuen lan-poltsarik sortzen.

5. Euskal Autonomia Erkidego osora irekitako hautaketa prozesuak izanik, sarrera ekonomiko kopurua negatiboa eragin du beti. Hautagaiek nahiz eta Pasaian plaza atera, erkidegoko beste toki batzuetakoak izan zitezkeen, eta ondorioz, gero mugikortasuna eska zezaketen euren bizilekuetara hurbiltzen joateko.

Eta horrela, beste hamaika motibo...

Aurretik aipatutako guzti honek Udaltzaingoaren lan-poltsaren hustuketa besterik ez du suposatu, eta honek, egon diren bajak kontutan hartuta, Udaltzaingoaren plantilla dardarka utzi du. Ondorioz, pasaitarron eta agenteen segurtasuna arriskuan jarriz, polizien kolektiboak salatu duen bezalaxe.

Egun, EH Bilduren kezka nagusia egoerari lehenbailehen buelta ematea da. PSE-PNVk osatutako gobernuari beharrezkoak diren kontu guztiak ahalik eta azkarren konpontzeko eskatu nahi diogu, udaltzain kolektiboarekin eta beste talde politikookin elkarlanean.

Bestalde, behingoz, gobernu programa bat plantea dezatela eskatu nahi dugu berriro ere. Inprobisazioak eta petatxuak ikusteaz nekatuta gaude, eta orain gertatu den hau antolakuntza gaitasun ezaren beste fruitu bat besterik ez da.

Bukatzeko, EH Bilduren ateak zabalik darraiela gogorarazi nahi dugu berriro ere, eta hainbatetan aipatu dugun bezala, elkarlanerako prest jarraitzen dugula; PNV-PSErekin eta baita Udaltzaingoaren ordezkariekin ere. Ekin diezaiogun behingoz denon artean arazoak konpondu eta beharrezko neurriak ezartzeari.

ALBISTEAK

Pasaiako EH Bilduk “Delituaren prebentziorako eta segurtasun plana” aurkeztuko du astelehenean

2020-03-06 10:30:00

Aurkezpena datorren martxoaren 9an izango da, astelehena, arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean.

EH Bilduk gogor salatzen du dagoeneko ondo hornituta dagoen taberna bati diru publikoarekin terraza berri bat ezartzea

2020-02-19 11:30:00

PSE eta EAJ/PNV-ri edukiontziaren erosketa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu. Edukiontzi hori ez da Pasaiak duen lehentasuna.

U30 Greba Orokorra: planto egiteko unea da

2020-01-29 22:00:00

Pasaiako Udaleko EH Bilduko zinegotziok Eskubideen Kartak deitutako Greba Orokorrarekin bat egingo dugu.

Urtarrilak 30 - Greba Orokorra: lan, pentsio, bizi duinaren alde

2020-01-14 13:00:00

Pasaiako EH Bilduk Grebaren inguruko mozioa erregistratu du urtarrilaren 28ko plenoan eztabaidatua izan dadin.