Pasaia

Pasaiako EH Bilduk “Delituaren prebentziorako eta segurtasun plana” aurkeztuko du astelehenean

Aurkezpena datorren martxoaren 9an izango da, astelehena, arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean.

Segurtasuna,Udaltzaingoa,Gizarte-ekintza | 2020-03-06 10:30:00

Datorren astelehenean, hilaren 9a, Pasaiako EH Bilduko kideok azken asteetan landu dugun segurtasun planerako proposamena aurkeztuko dugu arratsaldeko 19:00etan Pasai Antxoko Kultur Etxean. Deialdia irekia izango da eta herritar zein eragile ororen parte-hartzea bermatu nahi dugu ahalik eta iritzi eta proposamen gehien jaso ahal izateko. Bertan jasotzen ditugun proposamenak, gure planteamenduan txertatu eta Bozeramaile Batzordeari aurkeztuko dizkiogu.

Pasaiako EH Bilduk landu duen proposamena transbertsala eta errealitateari egokitutakoa da.

Pasaiako EH Bilduk landu duen proposamena transbertsala eta errealitateari egokitutakoa da, segurtasunak hainbat herritar kezkatzen dituela aitorturik, bizitza duinaren bidean beldurrak uxatzea beharrezkoa dela uste dugulako. Gai honetan eragiteko populismotik ihes egin eta jarrera sendo eta integrala erakutsi behar dela argi dugu, izan ere, delinkuentzia eta segurtasun faltaren arazoak beste arazo sakon batzuen sintoma besterik ez baitira. Hori dela eta, erabat beharrezkoak diren eta segurtasunarekin zuzenean loturiko hainbat neurrirekin batera, ezinbestekoa da modu zabal eta sakonago batean gaiari heltzea eta arazoaren konponbidearen errezetan, besteak beste, hezkuntza-, gizarte-, kultura-, kirola-, eta hirigintza-politika publikoak ere txertatzea. Azken batean gizarte kohesioari loturiko gaia baita.

Honekin lotuta, landu dugun proposamenak sei lan ildo barnebiltzen ditu, eta Pasaiako Udaltzaingoaren berregituratzeaz eta eredu aldaketaz haratago, bizikidetza, integrazioa, hiritartasuna eta espazioko esku-hartzea bezalako gaiak jorratzen ditu.

Udal Gobernuak nahiko axaleko erantzuna eman duela uste dugu. Horregatik, Pasaiako lehen indar gisa lekukoa hartu eta lanean jarri gara.

Dagoeneko Laurak Bat, ELA, LAB eta Pasaiako Udaltzaingoarekin bildu gara gure proposamena aurkezteko, eta orain, herritarrekin biltzeko txanda da. PSE eta EAJ-k osatutako Udal Gobernuak nahiko axaleko erantzuna eman duela uste dugu, polizia-erantzuna handitzea, bideo-kamerak jartzeko proiektua abian jartzea eta argiteria hobetzea ez baitzaizkigu iruditzen arazo honi eman dakizkiokeen irtenbiderik onena. Horregatik, Pasaiako lehen indar gisa lekukoa hartu eta lanean jarri gara.

EH Bilduk gogor salatzen du dagoeneko ondo hornituta dagoen taberna bati diru publikoarekin terraza berri bat ezartzea

PSE eta EAJ/PNV-ri edukiontziaren erosketa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu. Edukiontzi hori ez da Pasaiak duen lehentasuna.

Ibaiondo,Pasai Antxo,Merkataritza | 2020-02-19 11:30:00

PSE eta EAJ/PNVri lizitazioa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu.

Kasua sakonki aztertu ondoren eta Antxoko tabernariekin eta Laurak Batekin (merkatarien elkartea) bildu ostean, EH Bilduko kideok Ibaiondoko kantinan diru publikoarekin ordaindutako terraza-edukiontzi bat ezartzea onartezina dela uste dugu. Ondorioz, PSE eta EAJ/PNVri lizitazioa lehenbailehen bertan behera uzteko eskatzen diegu.

EH Bildutik ez dugu ulertzen ze behar duen Pasaiak momentu honetan halako edukiontzi bat erosteko.

EH Bilduren ustez, Antxoko Ibaiondoko kantinak baditu beharrezkoak diren gutxieneko ekipamenduak lizitatua izan ahal izateko, 2015ean 14.912,77€ko kostua izan zuen terraza batekin hornitu baitzen (98 mahaitxo, 40 aulki, kalitate oneko 9 eguzkitako eta 9 erradiadore). EH Bildutik ez dugu ulertzen ze behar duen Pasaiak momentu honetan halako edukiontzi bat erosteko, jakinik, ezarriko den edukiontziak erabilera pribatua izango duela –kantinaren erabilerarako mugatuko baita– eta ez publikoa.

Gainera, Udalak –eta konkretuki hirigintzako zinegotzi ordezkariak–, 2019ko apirilean Antxoko pilotalekuaren ondoan estalki bat eraikitzeko proiektua enkargatu zuen, 11.797,50€ko kostua izan zuena, eta oraindik proiektua formalki aurkeztu gabe dagoela, 32.000€ko edukiontzi bat erosteko prozesua abian jarri da. Ondorioz, proiektua enkargatzen gastatu den dirua zaborrontzira bota da zuzenean. Kontutan hartzekoa da, edukiontzi berriak 6 mahaitxorentzat duela tokia irekita dagoenean eta 3rentzat besterik ez, itxita.

Beste behin ere norabiderik gabeko udal gobernu baten aurrean gaude.

Laburbilduz, beste behin ere norabiderik gabeko udal gobernu baten aurrean gaude, inprobisazioaren ondorioz pasaitarron bizi-kalitatearen aurkakoak diren erabakiak hartzen dituena. Benetan uste al dute PSE eta PNVk hutsik gelditzen den kantina baten lizitazioa bermatzeko 58.710,27€ gastatzeak arazoa konponduko duela? Hau al da Pasaiarentzat lehentasunezkoa den ekintza bat? Ze ezkutuko interes dituzte PSE eta PNVk? Tabernariei kantinak funtzionatzen ez duela onartu ostean edukiontziaren erosketarekin aurrera jarraitzea erabaki dute.

Frontoia ireki eta isteko eta bertako komunak garbitzeko pertsona bat topatzea bada euren lehentasun bakarra, badaude beste formula batzuk.

EH Bilduren ustez edukiontzia ez da lehentasunezkoa. Gai askoz ere garrantzitsuagoak eta zaharragoak daude oraindik konpondu gabe, horien artean segurtasunari jatorritik helduko dion plan zabal baten garapena, herri barneko mugikortasuna hobetzearen afera baita aparkalekuak berrantolatzearena ere. Gobernuan egon diren 6 urtetan konpondu ez dutena, alegia. Frontoia ireki eta isteko eta bertako komunak garbitzeko pertsona bat topatzea bada euren lehentasun bakarra –lizitazioaren kontratuan hori jasoa baitator–, badaude beste formula batzuk.

ALBISTEAK

Gipuzkoako Foru Aldundiak Udalen Finantzaketarako Foru Funtsa (UFFF) murriztuko du. Zein ondorio izango ditu erabaki honek Pasaian?

2020-05-24 15:20:00

Pasaiako Udalak jasoko duen murrizketa 2.346.393,89€koa da, Pasaiak duen aurrekontu globalaren %10a.

Aberri Eguna 2020

2020-04-11 23:30:00

EH Bilduren adierazpena 2020ko Aberri Eguna dela-eta

Junkal Mintegiaren mezua pasaitarrei [COVID-19]

2020-04-10 15:00:00

Junkal Mintegia Arregik (Pasaiako EH Bilduren bozeramaileak) mezu bat bidali die pasaitar guztiei bideo baten bitartez.

"Zaldibar, bi hilabete geroago"

2020-04-06 14:39:00

Mikel Otero Gabirondoren - EH Bilduren legebiltzarkidea - artikulua.