| 2023-11-17 12:31:00

EH Bilduk 2024rako Getxoko aurrekontu orokorretarako proposamenak aurkeztu ditu gaur. Koalizio subiranistak 40 zuzenketa baino gehiago aurkeztuko dizkio Udaleko Gobernu Taldearen proiektuari, lehentasuna emanez etxebizitza sozialei, trantsizio ekologikoari eta auzoetako inbertsioei.

EAJren eta PSEren Gobernu Taldeak oposizioko talderen baten babesa behar du kontuak onartzeko, legegintzaldi honetan ez baitute gehiengo osorik. EH Bildu aurrekontuak negoziatzeko prest agertu da, eta oraingoz bi bilera egin dituzte koalizio soberanistak eta Gobernu Taldeak aurrekontuak aztertzeko. Bertan, EH Bildu prest agertu da EAJ eta PSE akordio batera iristeko, aurrekontuen eduki soziala handitu eta getxoztarren beharrak lehenesten diren bitartean.

EH Bildurentzat Getxoko Gobernu Taldearen aurrekontu proposamena erabat kontinuista da. Zirriborroak "literatura asko" jasotzen du, baina Getxoko benetako arazoei aurre egin gabe jarraitzen du. Nolanahi ere, EH Bildu prest dago proposamen hori negoziatzeko eta hobetzeko, eta, helburu horrekin, 40 zuzenketa baino gehiago aurkeztuko dizkio Gobernu Taldearen proiektuari.

Etxebizitzaren arloan, EH Bilduk etxebizitza hutsak mobilizatzeko neurriak hartzearen alde egin du, 900 baino gehiago Getxon. Mikel Bildosola EH Bildu Getxoko bozeramaileak adierazi duenez, "Donostiako edo Plentziako Udalen urratsak jarraitu nahi ditugu. Era berean, uste dugu udal-jabetzako alokairu sozialari lehentasuna eman behar zaiola, Etxebizitzaren Bulego bat sortu behar dela Getxon plan integral bat gara dezan... ".

Koalizio subiranistak ere faltan botatzen du tokiko ekonomia eta merkataritza bultzatzeko apustua. "Getxo lo egiteko herria bihurtzen ari da. Neurri zehatzak proposatzen ditugu, hala nola 'Getxoztarra' tokiko ekonomia filosofia duen txartela, lonjak biziberritzeko plana, merkatarien elkarteentzako laguntzak handitzea, etab. ". EH Bilduren ustez, beharrezkoa da, halaber, Berdintasun Zerbitzurako aurrekontua handitzea eta zaintza arloko behatoki espezifiko bat sortzea.

Kultura eta kirol arloan, EH Bilduk hainbat inbertsio proposatuko ditu Getxoko hainbat auzotan: Algortan edo Andra Marin udal-liburutegi nagusi berri bat egiteko proiektua (zinema-aretoak barne); ludoteka publikoa Algortan; Errotatxun Getxo Abentura kirol-zentroa (rokodromoa eta abentura-kirolak barne); frontoi berria Erromon; hobekuntzak Andra Mariko kiroldegian; harmaila batzuk egokitzea Bolueko futbol-zelaietan; hobekuntzak Fadurako igerilekuetan; parkeak handitzea txakurren aisialdirako, etab.

Ondare historikoaren babesak EH Bilduren kezketako bat izaten jarraitzen du. Horregatik, Getxoko eraikin historikoak babestu eta sailkatzeko programa bat bultzatzea proposatu du EH Bilduk, "gure nortasunaren parte baitira".

Mugikortasunari dagokionez, proposamenak Getxoko hainbat eremutako irisgarritasuna hobetzeari buruzkoak dira. Getxobusaz gain, EH Bilduk hainbat neurri proposatuko ditu Algortako etorbidean, Kasunen, Sarrikobason, Euskal Herrian, Areetako metroaren irteerako galtzada-harrietan... Gainera, larrialdi klimatikoarekin lotuta, EH Bilduk Mimenagako paduraren berreskuratze ekologikoa ere planteatuko du; kruzeroek udalerrian duten eraginari buruzko azterlan bat egitea; komunitate energetikoak sortzeko laguntzak, etab.

Azkenik, elkarteentzako, jai batzordeentzako, euskararentzako, kohesio sozialarentzako, Hirukarentzako, Komiki Azokarentzako eta abarrentzako dirulaguntzak handitzea proposatuko du EH Bilduk.