Bizkaia

EH Bilduk oso larritzat jo du Batzar Nagusiek diputatu bakoitzaren agerraldia ez baimentzea eta COVID19-arekin zerikusia daukan informazio guztia batzorde bakarrera mugatzea

Eskatutako sail ezberdinetako agerraldiak egin beharrean ahaldun nagusiak bakarra egingo du, gardentasuna kaltetuz

| 2020-04-14 11:51:00

EH Bilduk Bizkaiko Aldundiak koronabirusaren krisian erakusten ari den gardentasun eza salatu nahi du. Gaur, foru gobernuaren eskariz, EH Bilduk eskatutako diputatu guztien agerraldia egin beharrean batzorde bakarra egingo dute Batzar Nagusiek instituzioaren gardentasuna kaltetuz.

Koronabirusa eragindako krisi soziosanitarioaren aurrean EH Bilduk sail ezberdinetako arduradunen urgentziazko agerraldia eskatu zuen arlo bakoitzean zer nolako erabakiak hartu ziren aztertzeko eta informazioa jasotzeko.

Informazio eskari horren aurrean Unai Rementeria ahaldun nagusiaren kabineteak sail ezberdinen agerraldiak ez egitea proposatu du eta EAJk et PSEk erabaki hori babestu dute.

“Gobernua osatzen duten alderdiek informazioa jasotzeko eskubidea urratu dute. Eman behar den informazio guztia ezin da ahaldun nagusiaren agerraldi batera mugatu; are gutxiago, arloka aztertzea eskatu denean. Beste behin ere, Aldundiak gardentasunari oztopoak jarri dizkio”, salatu du Bea Ilardia EH Bildu Bizkaiko bozeramaileak.

Informazioa jasotzeko oztopo berri bat

EH Bilduk gogoratu du ez dela lehen aldia krisi honetan gobernuak gardentasunari oztopoak jartzen dizkiola.

“Gipuzkoan eta Araban egoitzen inguruko informazioa maiztasun gehiagorekin ematen den bitartean, Bizkaian komunikabideen bitartez ari gara informazio hori jasotzen. Horretaz gain, ikusi dugu nola bizkaitar guztiak ordezkatuta dauden Batzar Nagusietan azalpenak eman baino lehen prentsaurreko telematiko baten bitartez eman zituela zenbait azalpen. Krisi honetan ematen ari den gardentasun eza guztiz salagarria da”, adierazi du Ilardiak.

EH Bilduren ustez, gardentasunari eta informazioari jarritako oztopo horiek guztiek asko zailtzen dute krisi soziosanitario honek behar duen elkarlana.

Adinekoen egoitzak medikalizatzea eta langile plantillak indartzea eskatu du EH Bildu Bizkaiak

Adinekoen egoitzetan egoerak okerrera egingo duela aurreikusten denez, Osakidetzarekin koordinatzea eta mediku, erizain eta laguntzaileak egoitzetara bideratzea eskatu du EH Bilduk

| 2020-04-08 13:04:00

Adinekoen egoitzen egoera larria kontuan izanda eta aste honetan are okerragoa izango dela aurreikusita, EH Bilduk egoitza horietara baliabide gehiago bideratzea eskatu dio Aldundiari.

Atzo ahaldun nagusiak esan zuen hurrengo egunetan egoerak okerrera egingo duela. Egoera, jada, gaur egun larria da eta baliabideak ahalik eta azkarren bideratu behar dira adinekoen egoitzetara. Okerrena etorriko dela esatea ez da nahikoa. Neurriak hartu behar dira”, adierazi du Bea Ilardia EH Bildu Bizkaiako bozeramaileak.

Hori dela eta, EH Bilduk eskatu du norbera babesteko ekipamenduak (NBE) bideratu behar direla adinekoen egoitzetara eta bertako langile zein erabiltzaileei test-ak egitea ezinbestekoa dela. “Kolektibo zaurgarrienetako baten aurrean gaude. Baliabide horiek ezinbestekoak dira egoera kontrolatzeko”, azpimarratu du Ilardiak.

Osakidetzako baliabideak bideratzea

Horretaz gain, EH Bilduk zaintzan ari diren taldeak indartzea eskatu du. Osakidetzarekin koordinatuz, adinekoen egoitzetara medikuak, erizainak eta erizain laguntzaileak bideratzea beharrezkoa dela azpimarratu du.

ALBISTEAK

Leioako kanpusera eta aireportura doazen Bizkaibusetan segurtasun eta erosotasun neurriak bermatzea eskatu du EH Bilduk

2020-09-08 11:34:00

Garraio publikoa kutsatze-gune bihurtu ez dadin neurriak ahalik eta azkarren hartzea ezinbestekoa da