| 2021-07-22 12:17:00

Joan den uztailaren 12an, Batzar Nagusietan aurkeztu ziren Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak Ezkerraldea-Meatzaldea eta Enkarterri eskualdeetarako garatu dituzten Eskualdeko Plan Estrategikoak (EPE).

“EPE hauek ez dute eskatutakoa betetzen, ez forman, ez funtsean", azaldu du Bea Ilardia Batzar Nagusietako bozeramaileak.

Bozeramaileak argitu du plan horiek ez dutela benetako parte-hartzerik, ez dutela ikuspegi integralik eta baliabide ekonomiko nahikorik gabe garatzen dela. "Badirudi plan horien helburua gobernuen propaganda dela, herrialde behartsuenetan gauzak egiten direla itxura egitea", gaineratu du Ilardiak.

Iker Casanova EH Bilduko legebiltzarkidearen ustez, "prozesu desordenatu eta ilunaz hitz egin daiteke" eta "gobernuak eta aldundiak egin dutena, funtsean, bere buruarekin eta bere lagunekin hitz egitea da, benetako parte-hartze prozesu bati bizkarra emanez".

Legebiltzarkidearen ustez, plan horien gauzarik larriena eduki-falta da, eskualde horien bilakaera ekonomikorako funtsezko alderdiak kanpoan utzita. Izan ere, praktikan, gutxieneko zehaztasun-maila bat baino ez da ematen trakzio-proiektuen inguruan. Gainera, aurrekontuari dagokionez, "nabarmena dirudien arren, eskualde horietan jarduteko behar denaren zati txiki bat baino ez da".

"Gardentasunik gabe, parte-hartzerik gabe, helbururik gabe eta aurrekonturik gabe, EH Bildutik uste dugu ez dela bete Ezkerraldea, Meatzaldea eta Enkarterri suspertzeko plan batzuk egiteko Legebiltzarraren agindua, eta, ondorioz, helburu horiek betetzea eskatzeko dinamika instituzional bati ekingo diogu", azaldu du Casanovak.

Ildo horretan, EH Bilduk hainbat ekimen aurkeztuko ditu udaletan, Batzar Nagusietan eta Legebiltzarrean. Mozio horietan, funtsean, hiru gai eskatuko dira:

• Sei hilabeteko epean Eusko Jaurlaritzari eta Foru Aldundiari osoko planak eskatzea.
  • Benetako parte-hartze prozesu bat abian jartzea.
  • Plan horiek gobernantza-sistema ireki eta parte-hartzaile baten bidez garatzea. Sistema horrek, erakundeekin batera, eragile politiko, sindikal eta sozialak bilduko ditu, eta herritarrek zuzenean parte hartzea ahalbidetuko du, ordaindutako egiturarik eta kargurik sortu gabe.