Pasaia

U30 Greba Orokorra: planto egiteko unea da

Pasaiako Udaleko EH Bilduko zinegotziok Eskubideen Kartak deitutako Greba Orokorrarekin bat egingo dugu.

Greba,U30 | 2020-01-29 22:00:00

Asteartean osoko bilkura ospatu zen Pasaiako Udalean eta EH Bilduk mozio bidez eskatuta datorren urtarrilaren 30eko Greba Orokorraren inguruan eztabaidatu zen, gauza asko agerian utzi zituen eztabaida.

EH Bilduko Iraitz Pazos zinegotziak argi adierazi zuen: “Lan, pentsio eta bizitza duinak aldarrikatuko ditugu. Bestelako eredu sozio-produktiboa eraiki behar dugulako bizitza erdigunean jartzeko. Aberastasunaren birbanaketa, sektore publikoaren lidergoa, eskubideen unibertsaltasuna, euskararen normalizazioa, lurraldeen arteko oreka eta jendartearen beharren araberako antolakuntza, besteak beste, izan behar dute gure ardatz. Horregatik, datorren ostegunean "planto" egingo dugu. Lan baldintza, pentsio eta bizitza duinaren aldeko borrokari aurre egiteko."

PSE-EE-k denbora eskatu zuen, “oraindik ez baitira lehen ehun egunak igaro” espainiar Estatuan gobernua aukeratu zenetik.

EAJren arrazoiak entzuteko modukoak izan ziren: "Greba egitea langileen eskubidea da, legeak hala aitortzen duelako. Baina bertan egiten diren aldarrikapen gehienak ez daude gure eskumenen artean, beraz, ezin dugu halakorik babestu."

Ez genuen mundu mailako autogobernurik zabalena? Eta edozein kasutan mobilizazio honek planteatzen dituen helburuekin bat egiteak eskumenak norenak direnaren arabera doa? Planteatzen diren eskubideekin bat egiten badugu horien alde borrokatzea dagokigu, esparru guztietan, izan eskuduntzak direnenak. Argi izanik eskumen guztiak hemen izan nahiko genituzkeela.

Harri eta zur utzi gintuzten ere Podemosen argudioek: "Greba honek batu beharrean gizartea zein kolektibo sozialak zatitu egiten ditu. Honetaz aparte, greba honek ez du aldarri zehatzik, dena aldarrikatzen da. Eta... Eskumenen harira, nahiago duzue transferitu gabe dauden eskumenak PNVk izatea? Gure ustez hobeto daude Madrilen koaliziozko gobernu progresistaren menpe.”

Udalbatzarrean egindako adierazpen hauek autogobernuarekiko eraso larria dira. Birzentralizazioaren aldekoak al dira orain? Gernikako Estatutuak zehazten dizkigun eskumenak Madrilen gelditzea defendatzen dute, orain? Edozein kasutan begibistakoa da Euskal Herrian gehiengo egonkorragoak ditugula, eta izango ditugula, Madrilen baino, eskubide sozialak bermatzeko.

Azkenik, EH Bilduko kideok erabat argi dugu. Planto egiteko unea da. Pentsioena denon afera da, eta bestetik, lan baldintza duinen aldeko borroka ezinbestekoa dela iruditzen zaigu. Gobernuan edonor egonda ere.

Beraz, U30 GREBA OROKORRA, DENOK KALERA!

Urtarrilak 30 - Greba Orokorra: lan, pentsio, bizi duinaren alde

Pasaiako EH Bilduk Grebaren inguruko mozioa erregistratu du urtarrilaren 28ko plenoan eztabaidatua izan dadin.

Greba,Bizi duina,Pentsioak | 2020-01-14 13:00:00

Guztion bizitza baldintzak hobetzeko, eta sistema neoliberalak ezarri nahi digun prekarizazioari aurre egiteko, azken urteotan denboran mantentzen ari deiren mobilizazio sozial handiak egiten ari dira Euskal Herrian: pentsiodunak, mugimendu feminista, gazte mugimendua, langile kolektibo desberdinak, Korrika, errefuxiatuen aldeko ekimenak, klima aldaketari aurre egiteko mobilizazioak eta abar.

Honekin lotuta, pentsio eta lan duina aldarrikatzeko, azken bi urteotan astero gure kaleak – Euskal Herrikoak zein Pasaiakoak - betetzen aritu diren pentsiodunen mobilizazio handi bat ekiteko deialdiari erantzunez, Karta Sozialak Greba Orokorrerako deia luzatu du 2020ko Urtarrilak 30erako.

Greba hau, bizitza duinaren aldeko borrokan dihardugun mugimendu desberdinek bat egiteko aukera berria da. Hala nola: pentsiodunak, feminismoa, euskal sindikatuak, ekologismoa eta abar. Horregatik, garrantzitsua deritzogu indarrak batzea eta denok elkarrekin planto egitea.

Grebak, hiru aldarri nagusi ditu: lan duina, pentsio duinak eta bizitza duina. Hiru aldarriek, beraz, bat egiten dute EH Bildun lehenetsiak ditugun lan ildoekin, eta gainera, gure ustez aldarrikapen hauek hiru modutara gauzatu ahalko dira: erabakitzeko eskubidea eskuratuz, instituzioetatik bestelako politika publikoak eginez eta patronala horretara behartuz. Laburbilduz: burujabetza eta udalgintza herrigilearen eraikuntza.

Ondorioz, aipatutako guztiagatik, Pasaiako EH Bildu osatzen dugun kideok bat egingo dugu Karta Sozialak egin duen greba deialdiarekin eta bide batez, gainontzeko pasaitarrei herrian sortu diren greba batzordeetan eta greba egunean bertan gauzatzen diren mobilizazioetan parte hartzeko deialdia egiten diegu.

MOZIOA

ALBISTEAK

Gipuzkoako Foru Aldundiak Udalen Finantzaketarako Foru Funtsa (UFFF) murriztuko du. Zein ondorio izango ditu erabaki honek Pasaian?

2020-05-24 15:20:00

Pasaiako Udalak jasoko duen murrizketa 2.346.393,89€koa da, Pasaiak duen aurrekontu globalaren %10a.

Aberri Eguna 2020

2020-04-11 23:30:00

EH Bilduren adierazpena 2020ko Aberri Eguna dela-eta

Junkal Mintegiaren mezua pasaitarrei [COVID-19]

2020-04-10 15:00:00

Junkal Mintegia Arregik (Pasaiako EH Bilduren bozeramaileak) mezu bat bidali die pasaitar guztiei bideo baten bitartez.

"Zaldibar, bi hilabete geroago"

2020-04-06 14:39:00

Mikel Otero Gabirondoren - EH Bilduren legebiltzarkidea - artikulua.