Pasaia

Gipuzkoako Foru Aldundiak Udalen Finantzaketarako Foru Funtsa (UFFF) murriztuko du. Zein ondorio izango ditu erabaki honek Pasaian?

Pasaiako Udalak jasoko duen murrizketa 2.346.393,89€koa da, Pasaiak duen aurrekontu globalaren %10a.

Ekonomia,UFFF,FFFM | 2020-05-24 15:20:00

Maiatzaren 14an Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen Gipuzkoako Foru Aldundiak udalei egiten dien diru-banaketan %20ko murrizketa aplikatzeko Diputatu Kontseiluaren aldebakarreko erabakia.

Bai, aldebakarrekoa, udalei ez baitzitzaien inongo aukerarik eman erabaki horretan parte hartzeko edota iritzia emateko. Horrelako erabakiei buruz hitz egiteko toki beharko zukeen Gipuzkoako Finantzen Kontseilua hurrengo egunean bildu zen eta dagoeneko hartuta zegoen, beraz, bilera erabakiaren berri emateko izan zen soilik.

Bilera horretara, EH Bilduk proposamen bat eraman zuen Gipuzkoako 56 alkatek sinatutako proposamen alternatibo bat. Baina bertan zeuden agintariek muzin egin eta euren erabakiarekin aurrera egitea erabaki zuten. Gure proposamenak beraz, ezezko borobila jaso zuen momentuan bertan.

Udalak –horien artean Pasaiako Udala–, herritarren beharretatik gertuen dauden erakundeak izateaz gain, lehen mailako erakundeak dira, Udal Legeak aitortzen duen bezala. Zentzu honetan, euskal erakundeen arteko diru-banaketan aldaketarik egon behar bada, erakunde guztien artean eztabaidatua eta adostua izan behar luke, aldeek informazioa modu gardenean partekatu ondoren eta inola ere ez aldebakarrez.

Erabaki hau are larriagoa bihurtzen da kontutan hartzen badugu lehenengo aldia dela Gipuzkoako Foru Aldundiak itzulketa hori urte berean egitea eskatzen duela. Honek, nola ez, hautsak harrotu ditu eta aurretik aipatutako 56 alkateei (44 EH Bilduko eta 12 independente) PSE-EEko 8 alkate batu zaizkie. Beraz, Gipuzkoak dituen 82 alkatetatik 64 kexu azaldu dira Aldundiak hartu duen aldebakarreko erabakiaz.

Zein ondorio izango ditu erabaki honek Pasaian?

Zerbitzu publikoak garatzeko ezinbestekoa den finantzazioaz ari gara hizketan, udalen eguneroko kudeaketan eta herritarren bizitzan eragin zuzena duten erabaki politikoez. Kontutan hartzen badugu Pasaiako Udalak jasoko duen murrizketa 2.346.393,89€koa dela, Pasaiak duen aurrekontu globalaren %10a kenduko digu Aldundiak, urte berean eta negoziaziorako aukerarik gabe.

Murrizketa horrela egiteak ondorio zuzenak izango ditu Udalak aurten eskainiko dituen zerbitzuetan, horietako asko finantzazio txikiagoarekin egingo direlako edo batzuk zuzenean bertan behera utziko direlako. Aldundiaren erabakiak indarrean zegoen aurrekontuan murrizketa nabariak egitea ekarri du eta honek zuzenean udal zerbitzuen kalitatean izango du eragin zuzena. Murrizketa horien artean hain zuzen euskara, gazteria eta kulturari dagozkionak daude.

Honen aurrean ezin dugu isilik geratu, ondorioz, datorren asteartean (hilak 26) ospatuko den udalbatzarrean mozio bat aurkeztuko dugu UFFFri buruzko elkarrizketaren aldeko apustu irmoa egiten duena eta Diputazioari aldebakarrez hartutako erabakia berraztertzeko eskatzen diona, besteak beste.

Aberri Eguna 2020

EH Bilduren adierazpena 2020ko Aberri Eguna dela-eta

Aberri Eguna,2020,Euskal Herria Batera | 2020-04-11 23:30:00

Aurtengo Aberri Eguna egoera oso berezian datorkigu, konfinamendu betean aurkitzen da euskal jendartea eta honezgero Euskal Herriaren luze zabalean bere arrastorik gordinena ezagutzeko parada eduki dugu gaitz hau bitarteko zendu diren mila inguru herritarrengan eta gaitzak jota dauden milaka horiengan. Mundu mailako krisi humanitario honek, sanitarioak diren ondorioez gain alor ezberdinetan izango dituenak aurre ikustezinak zaizkigu, edonolaz ere, aurrerantzean gure bizimodu eta ohituretan eragingo dituen aldaketek, batik bat politika alorrean orain arteko egiteko moduetan ere aldaketak eragitea espero dugu.

Ama lurraren jasangarritasuna eta gizaki ororen bizitza duina eta zoriontasuna ere mundo mailako lehentasun bilakatu behar honen baitan ulertzen dugu gure aberriak hartu behar duen itxura. Euskal Herria munduak zazpi lurralde hauetan hartzen duen izena da eta inoiz baino beharrezkoagoa Euskal Herriaren aitortza defendatzen dugunon aldetik oraindik aitortu gabeko herri txiki honek munduan jokatuko duen papera zein izan behar den hausnartzea; nazioa aitortzea ez da soilik esparru politikoan gauzatu beharreko helburua, nazio izaera gero eta gehiago lotzen da komunitate garapenarekin eta honen jasangarritasunarekin, autoeraketa eta dinamika sozial eraldatzaileen arteko lankidetzarekin, nortasuna eta aniztasuna bateratzearekin. Eskubide oinarrizkoen bermea, pertsonen arteko berdintasuna eta elkarrenganako errespetua sustatzen dituen komunitatea da nazio eraikuntzaren oinarria. Eskubide oinarrizkoen bermea, pertsonen arteko berdintasuna eta elkarrenganako errespetua sustatzen dituen komunitatea aldarrikatu nahi dugu 2020ko Aberri Egun berezi honetan.

Erabaki guneak zenbat eta erabakiak gauzatu beharko diren lurraldeetatik hurbilago egon orduan eta eraginkortasun handiagoz erantzuten zaie egoera zailei. Zer izan behar garen erabaki nahi dugun bezala, gure aldameneko herrialdeekin izan beharreko harremanak erabaki nahi dugun bezala, krisi honetatik nola atera eta utziko dituen ondorio lazgarriei erantzuteko ahalmen politikoa ere aldarrikatzen dugu. Bat egiten dugu herri honen sen demokratikoarekin.

Elkarlanean aritzeko garaia da, batera, auzolanean aritzeko garaia. Pasarte ilun hau atzean utzi eta gure herriarentzat eta herritarrentzat etorkizun hobe bat xede lanean hasteko prestutasun osoa gordetzen dugu.

Horregatik, Pasaiako EH Bilduko kideok pasaitarroi dei egiten dizuegu:

1. Ikurriñak etxeko balkoietan jartzea.
  2. 12:30ean minutu bateko isilunea mantentzea krisi honetan beren hurbilekoak galdu dituzten eta nahi bezala agurtu ezin izan diren ehunka familiengatik.

ALBISTEAK

2019-2020 ikasturte politikoaren balorazioa

2020-07-23 14:00:00

Pasaiako EH Bilduko zinegotziak San Pedroko Torreatzen (Argazkia: Elena Viñas).

EH Bilduk eskatuta batzorde berezia sortu da San Pedron eta Donibanen ematen ari diren zenbait egoerari irtenbidea emateko

2020-07-18 12:40:00

Torreatzeko trafiko ordenamendua zein Donibanen gertatzen ari diren hainbat egoera jorratuko ditu batzordeak.

Iritzi artikulua: "Erronka handia: merezi dugun herria, elkarren zaintza erdigunean"

2020-07-10 10:25:00

Xabier Alegria Loinazen iritzi artikulua, Pasaiako EH Bilduko zinegotzia.

Ostiral honetan EH Bilduk kanpaina ekitaldia egingo du Pasaian

2020-07-02 13:20:00

EH Bilduren kanpaina ekitaldia Trintxerpen.