Ederra kanpotik, ustela barrutik

“Juan Sebastián Elcano” Armadako ontziaren bisitaren aurrean, Getxoko EH Bilduk honakoa adierazi nahi du:

| 2019-07-15 12:43:00

Gure herrian ez dugula nahi gerraren eta gerrako armen apologia egiten duen ontzirik. Itsasontzia kanpotik ederra da, baina barrutik ustela: mundu zabalean gerra eta miseria zabaltzen duen Espainiako Armadaren aurpegi zuriketa baino ez da.

Espainiako Gobernuak Open Arms bezalako ontziei trabak ipintzen jarraitzen du, Mediterraneoan egiten duten lana oztopatu nah...ian. Armadaren egitekoa ez da errefuxiatuek bizi duten egoera gordinari aurre egitea, kontrakoa baizik: errefuxiatuak sortzen dituzten gatazkak sortzea.

Bizikidetza oinarri duen Euskal Herri baketsu eta antimilitarista aldarrikatzen dugu, eta, bide horretan, armadak eta ejerzitoak lekuz kanpo daude.

Horregatik guztiagatik, Getxoko EH Bilduk bat egingo du herri-mugimenduak deitu dituen mobilizazio eta ekimenekin.

EAJk, PPk eta PSEk alkate, zinegotzi eta aholkularien neurriz gabeko soldatak onartu dituzte

Getxoko osoko bilkurak alkate, zinegotzi eta aholkularien neurriz gabeko soldatak oanrtu ditu gaur, EAJ, PP eta PSEren aldeko botoekin. Zehazki, soldatak honakoak izango dira: alkatea (83.000 euro), alderdi politikoen bozeramaileak (70.000 euro) eta aholkulariak (57.000 euro). EH Bilduk proposatu du soldata guztiak gutxienez %20 jaistea, baina EAJk, PPk eta PSEk atzera bota dute.

| 2019-07-15 12:39:00

Zinegotzien liberazioei dagokionez, EAJk, PPk eta PSEk euren liberazioen kopurua handitzea adostu dute, EH Bildu eta Elkarrekin-Podemosen kalterako. Liberazioak honakoak izango dira:

-          EAJ (11 zinegotzi): 8 lanaldi osoan eta 2 lanaldi erdian.

-          PP (5 zinegotzi): 3 lanaldi osoan.

-          EH BILDU (4 zinegotzi): 1 lanaldi osoan.

-          PSE (3 zinegotzi): 1 lanaldi osoan eta beste bat lanaldi erdian.

-          PODEMOS (2 zinegotzi): 1 lanaldi erdian.

EH Bilduren arabera, eta hala adierazi du osoko bilkuran, EAJ eta PSEren helburu nagusia ezkerreko oposizioa kaltetu, liberazio gehiago euren intereserako lortu eta PPri mesede egitea izan da. EAJk eta PSEk dagokiena baino baliabide ekonomiko gehiago izango dituzte, hauteskundeetako emaitza kontuan hartuz. EH Bilduk eta Podemosek gutxiago izango dute (PSErekin alderatzea besterik ez dago horretaz jabetzeko).

Harrigarria izan da PPrekin Udal Gobernuak izan duen jokabidea, euren botoak gehiengo absolutura heltzeko beharrezkoak ez diren arren. PPko ordezkariek ez dute hitza hartu gaur, oposizioko alderdi nagusia diren arren, eta Udal Gobernuaren proposamen guztien alde bozkatu dute. Badakigu zein den EAJ eta PSEren arteko akordioa, behintzat alde publikoa. Baina zein da EAJ eta PPren arteko ezkutuko akordioa? Zer lortuko du EAJk hiru liberazioko opari horren truke?

Bizkaiko Ur Patzuergoari dagokionez, bertan iruzurra gauzatu dute gaurkoan EAJk, PPk eta PSEk. Hiru ordezkari ditu bertan Getxoko Udalak, eta ordezkariak EAJ, PP eta PSEkoak izango dira, EH Bilduk PSEk baino zinegotzi bat gehiago eta 1800 boto gehiago eskuratu zituen arren. EH Bildurentzat, erabaki antidemokratikoa da, ez ditu hauteskunde emaitzak errespetatzen eta osoko bilkuran ezin izan dute justifikatu.

Azkenik, EH Bilduk proposatu du osoko bilkurak eta batzordeak arratsaldez izan daitezela, herritarrek bertara joateko aukera errazteko asmoz. Baina beste behin ere, EAJk, PPk eta PSEk aurka bozkatu dute. Herritarren parte-hartzeaz berba egiten dute, baina gero, erabakiak hartzerako orduan, argi dago zein den euren lehentasuna: auzokideei bizkarra ematea eta poltsikoak betetzea.

EDITORIALA

"Normaltasun berrian" ere, zaharrak berri

Ikasturte politiko berria hastera doa, eta, zalantzarik gabe, osasun-krisia eta horrek sortu duen krisi ekonomikoa izango dugu protagonista. Eusko Jaurlaritzatik eta bestelako erakundeetatik ardurak eskatu dizkigute herritarroi, eurek ere dituzten erantzukizunak ahaztuz. Hezkuntza arloan Jaurlaritzak izan duen inprobisazioa eta baliabide falta horren adibide argia da. AHTaren kilometro bakoitza egiteko xahutu den diruarekin, zenbat irakasle kontratatu ahalko lirateke? Zenbat gela berri egokitu? Lehentasun kontua da.

Getxori dagokionez, Udalaren lidergo eta ideia falta nabaria da. EH Bildutik prest agertu gara elkarrekin aritzeko eta krisi honi denon artean aurre

egiteko, ekarpenak eginez eta konponbideak proposatuz. Baina "normaltasun berri" honetan ere, EAJk eta PSEk inposaketaren bidea hartu dute.

Horren erakusle da Udaltzaingoaren araudi berriarekin gertatu dena. EAJk eta PSEk onartu dute eta oposizioak, herri-mugimenduak eta sindikatuek ez dute aukerarik izan bere erredakzioan parte hartzeko. EH Bildutik 33 emendakin aurkeztu dizkiogu, eta 8 onartzea lortu dugu: euskarari lehentasuna ematea, bizikleta udaltzaingoaren ibilgailu modura gehitzea... Baina zoritxarrez, gure ekarpen gehienak ez dituzte onartu: animalien ongizaterako unitate bat sortzea, udaltzainen zenbakia uniformearen aurrekaldean eta atzekaldean agertzea eta abar.

DOKUMENTUAK

Getxoko EH Bilduren mugikortasun proposamena

IRITZIAK

ALBISTEAK

Getxo Kirolakek 75 langileren lanpostuak arriskuan jarri ditu

2020-09-25 11:48:00

EH Bildutik salatu nahi dugu Getxo Kirolakeko presidentea pandemiaren osasun-egoeran babesten ari dela kirol-ikastaroen eskaintzan murrizketak egiteko eta zerbitzu horren kostuak jaisteko, 75 pertsonaren lanpostua arriskuan jarriz.

Konponbideak San Nikolas plaza azpiko aparkalekuarentzat!

2020-09-23 12:09:00

Getxoko EH Bilduk mozioa aurkeztuko du Algortako San Nikolas plazaren azpian alokatzeko sistema merkea eta hilabetekoa ezartzeko.

Osasun-alarma garaian ere, kultura, auzoak eta herri-mugimendua bizirik!

2020-09-02 12:39:00

Getxoko Udalak adierazpen publikoa kaleratuko du bihar, herriko jaien harira herritarrei arduraz jokatzea eskatuz eta hainbat debekuren berri emanez: eremu publikoan ekitaldiak antolatzea, txosnak montatzea eta abar. EH Bildutik erabaki dugu adierazpen horretan ez parte hartzea, hainbat arrazoi direla medio: