| 2024-02-08 09:19:00

Urtebete bete da Getxoko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren (HAPO) hasierako onespenari alegazioak aurkezteko epea amaitu zenetik, eta EH Bildutik Planak une honetan duen egoerari buruzko gure balorazioa argitaratu nahi izan dugu.

Lehenik eta behin, gure kezka adierazi nahi dugu aurkeztutako alegazioen erantzuna atzeratzen ari delako. Herritar batzuk beldur dira belaunaldiz belaunaldi mantendu dituzten etxebizitzak, bizi-proiektuak, baserri historikoak... galduko ote dituzten, eta oraindik ez dute udal honen erantzunik jaso. Auzokideek abokatuak kontratatu behar izan zituzten oso arin alegazioak prestatzeko, Udalak ez baitzuen epea luzatu nahi izan alegazioak denbora nahikoarekin prestatu ahal izateko (horretarako legezko tresnak zituzten arren). Eta orain Gobernu Taldea bera da erantzuna urtebete baino gehiago atzeratzen duena; urtebeteko egonezina ehunka herritarrentzat.

EH Bilduk ere hainbat alegazio aurkeztu dizkio Planari, guztiak proposamen erreal eta eraikitzaileekin, plana hobetzeko eta etxebizitza eskubidea bermatzen saiatzeko, gure ingurune naturalak babesteko eta herri eredu bat bultzatzeko auzo biziekin, merkataritza txikiarekin, mugikortasun iraunkorrarekin, aisialdirako espazioekin, ondare historikoarekin, etab. Gure alegazio eta proposamen guztiek ere erantzunik gabe jarraitzen dute.

Bigarrenik, Gobernu Taldearen eta PPren arteko akordioaren ondorioz HAPO are kontserbadoreagoa onartzeko arriskuaz ohartarazi nahi dugu. Udal hauteskundeen ondorioz, EAJk eta PSEk aurreko legegintzaldian zuten gehiengo osoa galdu zuten, neurri handi batean HAPOrekiko herritarren inposizioaren ondorioz.

Egoera berri honetan, EAJk eta PSEk PP aukeratu dute bidelagun legegintzaldi honetan. Horren adibide dira politikarien soldatak edo udal aurrekontuak onartzea. Ez zen euren aukera bakarra: EH Bildu negoziatzeko prest agertu da, marra gorririk gabe, akordio aurrerakoiak ahalbidetuko zituzten proposamenak eginez. Baina Gobernu Taldeak nahiago izan du PPrekin ituna egin, eta haren ordezkariek publikoki iradoki duten bezala, HAPO onartzea ere negoziatzen ariko lirateke. Udal hauteskundeetan gertatutakoa kontuan hartu beharrean, EAJk eta PSEk bidelagunik txarrena aukeratu dute plana onartu ahal izateko.

Egoera horren aurrean, EH Bilduk HAPO are kontserbadoreago bat ez onartzeko eskatzen dio Gobernu Taldeari. Ezin da plan hau herritarrei bizkarra emanez, gure herriaren etorkizuna bulego itxietan negoziatuz, getxoztarren aldarrikapenei kasurik egin gabe. Argi dago plan honek kontrakotasun zabala eragin duela gure herrian (horren adibide izan ziren iazko udaberrian egindako manifestazio jendetsua edo Salsidu edo Martiturri bezalako eremuetan antolatu den auzo-erantzuna). Ezinbestekoa da horrelako plan batek ahalik eta adostasunik handiena izatea, alderdi politiko guztien, auzo- eta kultura-elkarte guztien, eragindako bizilagunen eta abarren parte-hartzearekin. Plan horrek urte askotako atzerapena darama, eta etorkizuneko hirigintza-plangintzak, mugikortasun- eta bizikidetza-moduak diseinatu eta baldintzatuko ditu.

Horregatik guztiagatik, Gobernu Taldeari prozesu honetan guztian gardentasuna izatea eskatzen diogu, eta inposiziorik gabeko HAPO batean lan egiteko prest gaudela adierazten dugu, etxebizitzarako eskubidea bermatzea, gure ingurune naturalak babestea, merkataritza txikia bultzatzea, auzo biziak sortzea eta abar oinarri izango dituena.