Gasteiz

Larrionek ikuspuntu feminista eta LGTBI udal departamentu guztietara hedatu nahi du, era transbertsal batean

Koalizioko bigarren hautagaiak, Rocio Vitero independenteak, nabarmendu du «lehentasuna» eman behar zaiola «bizitza guztien jasangarritasunari»

| 2019-05-20 20:00:00

Miren Larrion EH Bilduren Gasteizko alkategaiak, politika LGTBI eta feministei buruzko ekitaldi batean parte hartu du gaur, Santa Barbara plazan. Alkategaiarekin batera egon dira Rocio Vitero, Amancay Villalba eta Alberto Porras ‘Titos’ hautagaiak. Yogurihna Borova artistaren ikuskizunak ere lekua izan du ekitaldian.

Larrionek argi utzi du bere asmoa badela esparru horiei eskaintzen zaien arreta handitzea: «Ikuspuntu feminista eta LGTBI bat izan behar dugu udal departamentu guztietan, era transbertsal batean, berdintasun zerbitzutik haratago».

Horren haritik, EH Bilduren apustua da udaleko lantalde guztiari formakuntza egokia ematea, eta bereziki pertsonei aurrez aurreko arreta ematen dizkioten langileei. «Udalean lan egiten duten profesionalei prestakuntza ona eman behar diegu, ikuspuntu feminista eta LGTBI bat sartu behar dugu zerbitzu sozialetan, udaltzaingoan, etab.», argudiatu du alkategaiak.

Koalizioko bigarren zerrendaburuak, Rocio Vitero independenteak, zehaztu du beharrezkoa dela ikuspuntu intersekzional bat martxan jartzea halako politikei heltzerakoan: «Zapalkuntzaren ardatz ezberdinak aintzat hartu behar ditugu: sexu orientazioa, genero nortasuna, klase, arraza, jatorria, adina. Ez gaude hitz egiten ari zapalkuntzaren olinpiar jokoei buruz, baizik eta zaurgarritasuna eragiten duten aldagaien konbinazioari buruz».

Viteroren aburuz, beharrezkoa da esku-hartzea hala emakumeen eta kolektibo zaurgarrien zapalkuntzaren gainean nola ingurumenaren zapalkuntzaren gainean. «Bizitza guztien jasangarritasunak izan behar du geure lehentasuna, eta udal maila da egokiena hausnartzeko, diseinatzeko eta aurrera eramateko ekintza eraldatzaileak, modu kolektiboan», azaldu du.

Bestalde, Alberto Porras ‘Titos’ hautagaiak azpimarratu du koalizioaren borondatea dela LGTBI kolektiboarekin modu jarraian lan egitea. «Geure eginkizuna da mugimenduari laguntza ematea, gu izango gara euren ahotsa udalbatzan, baina politikak haiekin batetra diseinatu behar ditugu. Garrantzitsua da ulertzea nor den subjektu politikoa eta nolako beharrak eta desioak dituen, eta horregarik LGTBI kolektiboaren eskutik ezarriko ditugu politikak».

Larrionek lan egingo du Gasteizko gazteek etorkizunerako enplegu eta etxebizitza aukera duinak izan ditzaten

Xabi Ruiz de Larramendi hautagaiak ziurtatu du Gasteizko gazteria aktibo eta errebeldearen bozkak EH Bildurekin bat egingo duela maiatzaren 26an

| 2019-05-18 14:05:00

EH Bilduko alkategaiak, Miren Larrionek, ekitaldi txiki batean parte-hartu du gaur hiriko hainbat gazterekin, Xabi Ruiz de Larramendi zerrendako zazpigarren hautagaiarekin batera. Larrionek bermatu du lan egingo duela «iraganeko belaunaldiek aurrera egiteko izan zituzten aukera berdinak bermatzeko gaur egungo hiriko gazteei».

Alkategaiak azpimarratu du etorkizun bat lortzeko gazteak egiten ari diren ahalegina: «Belaunaldi prestatuena dugu, eta gehiegitan ez diegu eskerrak eman, eta ez diegu baliorik eman». Baina belaunaldi oso bati behartu zaio gurasoen etxean egotera ia 30 urte bete arte, eta eskaintzen zaien enpleguak oso baldintza prekarioak ditu.

Industria indartzea, alokairuko etxebizitza eta komunitarioa eskaintzea, eta klima aldaketaren aurkako borrokari transtzio energetikoaren bidez irmo aurre egitea dira EH Bilduk gazteen beharrei buelta emateko planteatzen dituen elementuetako hiru. «Bermatu behar zaie enplegu duina, baldintza egokiekin eta segurua, etxebizitza bat izateko aukera, eta hemen eta orain trantsizio energetikoari heltzea, planeta ahalik eta baldintzarik egokienak izan ditzan», bukatu du Larrionek.

Bestalde, Ruiz de Larramendik salatu du «elite ekonomiko eta politikoek» saltzen dutela «gazteria sumiso eta pasibo baten irudia». EH Bilduko hautagaiaren aburuz, irudi faltsua da, eta ez dator bat euren auzoetan, prekarietarean aurka edo ikastetxeetan gogotsu lan egiten ari diren gazteen benetako egoerarekin.

Ruiz de Larramendik uste du haizeak alde jotzen duela orain, eta aukera handiak daudela Gasteizen aurrera egiteko. «Orain dugu aukera. Maiatzaren 26an argi geratuko da noren alde dagoen gazteria aktiboena eta politizatuena, boto gazte eta errebeldea EH Bildurena delako», argudiatu du.

ALBISTEAK

Gasteizko udal-zentro eta -etxebizitzak ekipamendu informatikoz eta interneterako doako sarbideaz hornitzea eskatu du EH Bilduk

2020-04-04 11:02:00

Egungo krisiak gizarte-isolamenduko egoerak eragiten ditu, eta kalte handiagoa egiten die familietatik urrun dauden eta udal-zentro edo -etxebizitzetan bizi diren pertsonei. Hori dela eta, EH Bilduk Interneterako eta baliabide telematikoetarako sarbidea eskatzen du, kanpoaldearekin konektatzeko leiho bat izan daitekeelakoan.

EH Bilduk herritarrei prestakuntza digitala zabaltzearen eta doan eskuratzearen alde egin du

2020-04-02 12:48:00

COVID-19ren krisiaren ondorioz sortuko diren etorkizuneko erronkei aurre egiteko, EH Bilduk ikasgela birtual bat sortzea, egungo prestakuntza eskaintza zabaltzea eta prestakuntza eskaitza doakoa izatea eta bide telematikoz zabaltzea proposatu du.

EH Bilduk krisitik ateratzeko akordio eta jarduera bateratuak eskatu ditu

2020-03-31 17:53:00

Miren Larrion EH Bilduko bozeramailea Gasteizen: "Ez dugu onartuko Urtaran kabineteak Udala geldialdi administratibo batera eramatea, berdintasun zerbitzua bezalako funtsezko zerbitzuak guztiz geldituz".

EH Bilduk sektorearteko krisi-mahai bat martxan jartzea eskatu du, krisi sozio-sanitarioari aurre egiteko

2020-03-27 10:36:00

Miren Larrion EH Bilduko bozeramailea: "Krisi hau ez da korporazioaren arazo esklusiboa, gizarte osoarena baizik, eta, beraz, beharrezkoa da sektorearteko krisi-mahai bat sortzea, eztabaidatzeko, iritzia emateko, ekarpenak egiteko eta krisi sozio-sanitarioaren ondorioei aurre egiteko neurriak proposatzeko".