Gasteiz

EH Bilduk udal osoko bilkuraren adierazpen argia nahi du, hiriaren hegoaldean eraikuntza gehiago ahalbidetzearen kontra

Larragorri Parkea martxan jartzea eta eraztun berdea zabaltzea ahalik eta gehien bizkortzeko eskatuko dio alderdiak udal gobernuari

| 2019-10-31 12:47:00

EH Bilduk mozio bat aurkeztuko du azaroko udalbatzan, Olarizu eta Armentia artean etxebizitzak eraikitzeko aukera aztertzeko. Alderdiaren iritziz, errotik moztu behar da lurzoru horren etorkizunari buruzko edozein espekulazio, gaur egun urbanizaezina dena, baina hiriko sustatzaile talde bat atzetik duena.

Udal gobernuak gutxi barru Hiri Antolamendurako Plan Orokorraren berrikuspenaren aurrerapen dokumentua argitaratzea aurreikusten du. 'HAPOren berrikuspena ireki bezain pronto, eragile espekulatzaileen lehen proposamenak agertu dira, berdeguneak edo nekazal erabilerakoak urbanizagarri izatera pasatzea helburu dutenak ', ohartarazi du Felix Gonzalez udal taldeko zinegotziak.

2003ko plangintzan 60.000 etxebizitza egiteko lurzorua egokitu zen. Horietatik 30.279 eraiki gabe daude gaur egun. Gainera, gutxi gorabehera, 10.000 etxebizitza hutsik daude. "Hamarkadetan beharko ditugunak baino etxebizitza gehiago dira, argi eta garbi", azaldu du Gonzalezek. Espekulazioaren eta higiezinen eroaldi hark ondorioak ditu gaur egun: Salburua eta Zabalganako eremuetan oso dentsitate txikia duen hiria. "Batzuek badirudi ez dutela ezer ikasi, eta eredu hura errepikatu nahi dute irabazi pribatuen bila", salatzen du zinegotziak.

Ildo horretan, EH Bilduk proposatuko du udal osoko bilkurak lurzoru berde edo nekazaritza lurzoru gehiago ez kontsumitzearen aldeko apustua berrestea, bereziki Gasteizko hegoaldeari dagokionez, eta, horrela, eraikitzaileen asmoei atea itxiz.

Eraiki nahi den gunea bereziki kritikoa da ingurumenaren ikuspuntutik. Larragorriko parkea Lasarteko legar-hobietan proiektatuta dago, hegoaldeko ibaien uholdeak saihesteko irtenbide naturala delako, eta Armentia eta Olarizu arteko eraztun berdeari jarraipena emateko balioko duelako. Hori dela eta, mozioaren bitartez Larragorri Parkearen proiektuaren epeak ahalik eta gehien bizkortzeko eskatu nahi dio EH Bilduk udal gobernuari.

Miren Larrion alderdiko bozeramaileak gogorarazi du koalizioak hirigintzan egin duen apustu estrategikoa lehendik eraikitakoa aprobetxatzea dela, eta HAPOren berrikuspenarekin gaur egun plangintzak jasotzen dituen urbanizatu gabeko hainbat sektore desklasifikatzeari ekin behar zaiola, hala nola, S-14 Olaranen eta S-17 San Prudentzio Hegoaldean, besteak beste.

Larrionek defendatu duenez, "Hazkunde eta hedapen mugagabearen ilusioa alde batera utzi behar da, hirigunearen aktibazioan, hutsik dagoen lurzoruaren birprogramazioan, etxebizitza-parke eskasaren berreskurapenean eta erabileren integrazioan eta hibridazioan oinarritutako eraldaketa- eta birziklatze-hirigintza bati lehentasuna emateko". Udal bozeramailearen ustez, hiriaren hedapena egungo mugetatik haratago geldiarazteak "jasangarritasunaren aldeko belaunaldien arteko elkartasun konpromiso baten parte" izan behar du.

EH Bilduk 21 Zabalgunearen kolapsoa salatu du, 5 milioi euro baititu birgaitzerako laguntzetan ordaintzeke

Ana Oregi buru duen sozietate publikoak blokeatuta ditu sozietateak kudeatzen dituen etxebizitzak eta eraikinak birgaitzeko laguntzak, organoa modu ordenatuan desegiteko beharra agerian utziz

| 2019-10-29 19:25:00

Ana Oregi 21 Zabalguneko presidenteak azaldu duenez, birgaitzerako laguntzen programaren kolapsoa eman da. Zehazki, 2016tik 5 milioi euroko laguntzak ordaintzeke daudela jakinarazi du. Baina are gehiago, Oregik ohartarazi du 2018an ez zirela urte horretako martxotik aurrerako laguntzak onartu, eta 2019an ere ez dela laguntza deialdirik izango.

Egoera horren aurrean, Felix Gonzalez EH Bilduko zinegotziak salatu duenez, azken iragarpen horren ondorioz, "EH Bilduk berretsi egiten du 21 Zabalguneak aurretik duen bide logiko bakarra modu ordenatuan bere desegitearen burutzea dela, udalak berak birgaitzerako laguntzen programaren kudeaketa bere gain hartuz, haren ordainketa bermatuz eta orain arte sozietate publikoari esleitutako funtzioak udalera itzuliz; horrek, gainera, gardentasun-plusa ekarriko du”.

EH Bilduk urtez urte bultzatu du birgaitzerako laguntza-programa hori urtean 2,5 milioi eurotan mantentzeko beharra. Oraindik ere, programa horren beharra dagoela egiaztatzen du EH Bilduk eta ez du, inolaz ere, honen desagerpena nahi. Aurreko legegintzaldian zehar, EH Bilduk ekimen ugari babestu izan ditu sozietatean, sortutako diru-sarrerak birgaitzeko laguntza-programa mantentzeko konpromisoarekin, eta Presidentziak hala jaso du kontseiluan; bistakoa da, hori ez datorrela bat baliabide ekonomikorik ezen mezuarekin.

Sozietatearen existentziaren beharra zalantzan jarri zenez, Presidentziak 2015ean estatutuak aldatzea ahalbidetu zuen, xedean birgaitze-politikaren garapena jasotzeko eta politika horri buelta eman nahian. Ordutik lau urte igaro direnean, egiaztatu ahal izan da, ez soilik ez dela “birgaitzearen sozietatean” bilakatu, baizik eta bere jarduera aitortu bakarra, kolapsatu egin den laguntza-programa baten kudeaketa izan dela.

EH Bilduren iritziz, birgaitzeari bultzada ematea gai estrategikoa da hiri honetan; izan ere, garai bateko auzoetako ondare eraikiak, eta bereziki Erdi Aroko hirigunekoak, beharrezkoa egiten du udalak plangintza estrategikoa eta integrala egitea. Hori dela eta, EH Bilduk beti adierazi du birgaitzeko eta etxebizitzarako udal-politika bat babesteko borondatea, gaur egun existitzen ez dena.

ALBISTEAK

2019-10-29 19:25:00

Joko- eta apustu-etxeak arautzeari buruz Gasteizko Udalbatzak adostutakoa bete dezan eskatu dio EH Bilduk udal gobernuari

2019-10-29 13:28:00