| 2019-11-26 11:47:00

EH Bilduko kontseilariek 21 Zabalguneko hurrengo bileran eskatuko dute Gasteizen etxebizitzak eta egoitza-eraikinak birgaitzeko laguntzak arautzen dituen araua bera luzatzeko, sozietate publikoak orain arte aurkeztu diren eta izapidetu gabe geratu diren laguntza-eskaerei aurre egin ahal izan izateko. Guztira, 2,5 milioi euroko diru-kopurua izango da.

EH Bilduk bere kezka azaldu du zenbait tokitan etxebizitzen narriadura oso agerikoa delako. Horregatik, EH Bilduk Gasteizen hain beharrezkoak diren  birgaitze-laguntzetan inbertitzearen alde egiten du. Hala ere, eta koalizioak planteatzen duenaren oso alderantziz, ez zaio arazoari irtenbidea bilatzen ari, eta, are gehiago, 2019an ez da birgaitzerako laguntza-lerro bat onartu. Felix Gonzalez EH Bilduko zinegotzi eta 21 Zabalguneko kidearen ustez, "onartezina" da laguntza horiek desagerraraztea, "ezin da urtebete bakar bat ere igaro Birgaitzeko Laguntzen Araua onartu gabe, irtenbidea eman behar zaio hiriko etxebizitzen narriadurari, eta 21 Zabalguneak ezin die bizkarra eman herritarrei".

Hala ere, EH Bilduren ustez, are larriagoa da gobernuak herritarren zati bati eman dien tratua. Hilabete pasatxo igaro da prentsak Gorka Urtaran alkatearen argazkiak jaso zituenetik Iñaki Gurtubai alkateordearekin batera Dato kaleko 8. zenbakiko etxebizitza blokea husten ari zirela bizilagunei eskainitako atentzioa islatzen zutenak. Irudi hori ez zen errepikatu duela bi urte Santo Domingo kaleko blokea hustu zutenean, ezta Aiztogile kalean ere, aste honetan bertan emandako gertakarien harira.

Alkateak herritarrak modu desberdinean tratatzea, lurperatzearekin eta hiriaren inguruko auzoetako bizilagunekin ikusi ahal izan dugunez, ez da inolako berritasunik. Hala ere, hala izateak ez dio larritasuna kentzen auziari. Izan ere, kasu honetan, alkatea zabalguneko bizilagunekin bildu da egoerak hala eskatu duenean, baina ez du berdina egin Alde Zaharreko bizilagunekin.

21 Zabalguneak berriki berritu zituen Sozietatearen Estatutuak, eta horietan honako helburu hau jasotzen zen: "Udalak bere birgaitze-politika garatzeko agintzen dizkion proiektuak edo programak kudeatzea edo ekintzak gauzatzea" eta, bere eginkizunen artean, "Hiri-birgaitzearen, -birsorkuntzaren eta -berrikuntzaren arloan sustapenekintzak garatzea -partikularrei zuzeneko diru-laguntzak eta laguntzak ematea barneeta partikularrekin, enpresekin, organismoekin eta administrazio publikoekin hitzarmenak egitea, beren eskuduntzen barruan”.

Helburu hori lortze aldera, 2012. urtean Laguntza-Arau bat egin zen 2016, urtera arte indarrean egon zena. Urte horretatik aurrera, Administrazio Kontseiluko kideen lankidetzari esker, aipaturiko Araua etengabe hobetzeko programa bat ezarri zen, eta horrek ekarri du urtez-urte arau berri bat onartzea.

Alabaina, 2019an ez da onartu 'Gasteizen Etxebizitzak Birgaitzeko Laguntzak Arautzen dituen Araua', eta horren ondorioz, aurkeztu diren laguntza-eskaerak izapidetu gabe geratu dira. EH Bilduk, 21 Zabalgunearen inguruko azken gertaerak egiaztatu ondoren, sozietate publikoa modu ordenatuan desegitearen aldeko apustua berretsi du. Hala eta guztiz ere, eta jardunean dagoen bitartean, sozietate publikoari Gasteizen etxebizitzak eta
egoitza-eraikinak birgaitzeko laguntzak arautzen dituen 2018ko araua luzatzeko eskatzen dio, 2019ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorio eta urte honetarako 2,5 milioi euroko zuzkidurarekin.