| 2021-10-21 12:28:00

EH Bilduk 'Gertu' aurkeztu du, herritarren eta erakundearen arteko lerro zuzena sortzea helburu duen ekimena. Horrela, asmoa da erakundeetatik kalera salto egitea, eta, EH Bilduren proiektu eta proposamenak azaltzeaz gain, herritarrekin feedback bat egitea landu beharreko gaien inguruan. Endika Saez de Adana EH Bilduren Gasteizko arduradun politikoak proiektuaren garrantzia azpimarratu du: «Beharrezkoa da herritarrekin etengabeko harremanean egotea, haien eskaerei erantzutea eta gure proposamenak helaraztea. Trantsizio energetikoa, etxebizitza, zaintzak, mugikortasuna, kultura, enplegua edo merkataritza dira, besteak beste, Gertu ekimenak jorratuko dituen gaiak. Ekimen horrek, aldi berean, gizarteko sektore guztiak interpelatzea bilatuko du, udalerriarentzat adostasun estrategikoak lortzeko bidean».

Gertu, izenak berak dioen bezala, herritarrekiko eta bertako sektore adierazgarrienekiko hurbiltasuna lantzea du helburu. Horretarako, hainbat formatutako hitzaldi, topaketa eta jardueren bidez, gizarteko hainbat sektoreren artean elkarrizketarako eta elkarrekintzarako espazioak sortzea bilatuko da, eta horien artean bizitza bera garatzeko proiektu estrategikoetan sinergiak, akordioak edo estrategia partekatuak sortzea bilatuko da.

Saioak hilabete honetan bertan hasiko dira, trantsizio energetikoari buruzko jardunaldi batekin, eta hilero egingo dira, EH Bildu Gasteizek bere militantziarekin egiten duen parte-hartze prozesu batean aukeratutako gaiak jorratuz.

Gertu: trantsizio energetikoa

Datorren asteazkenean, urriak 27, arratsaldeko 19: 00etan, Aldabe Gizarte Etxean Gerturen lehenengo saioa izango da 'Zero Karbono helburu. Diálogos para la transición energética'. Bertan, EH Bilduk egindako Gasteiz Zero Karbon planean txertatutako berritasunak eta eguneratzeak azaltzeaz gain, trantsizio indartsuari buruzko zenbait elkarrizketa egingo dira. EH Bilduren ustez, trantsizio-bide hori adostasunetik eta gizarte osoak partekatutako plan batekin egin behar da, epe laburreko jarduerak saihesteko eta trantsizio energetiko erreala, eraginkorra eta iraunkorra bermatzeko.

Bilkurarako prestatu den kartel handinahiak gizartea, oro har, eta trantsizio energetikoarekin zuzenean lotuta dauden sektore batzuk interpelatu nahi ditu. Horregatik, kartelean hainbat motatako pertsona ospetsuak eta sektoreak sartu dira:

• Elkarrizketa gizarte zibil antolatuarekin: Agnes Morilhat, XR Extinction Rebellion Bizkaia erakundeko aktibista.

• Komunitate zientifiko-akademikoari buruzko elkarrizketa: Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga, UPV-EHUko Iraunkortasun eta Konpromiso Sozialeko zuzendaria.

• Elkarrizketa etorkizuneko belaunaldiekin: Ainhara García, klimaren aldeko aktibista gaztea.

• Elkarrizketa sindikatuekin: Javier Sanz, Esk sindikatua.

• Elkarrizketa sektore pribatuarekin: Eduardo Hernaez San Millán, Agromotor taldeko arduraduna eta e-renting enpresako kudeatzailea.

• Nazioarteko elkarrizketak, Glasgown egingo den Klimaren Goi Bilerari buruz: Mikel Otero, EH Bilduko legebiltzarkidea.