AKTUALITATEA


| 2025-05-08 09:34:00

EH Bilduk, hurrengo udalbatzan, Euskal Trenbide Sareko (ETS) teknikariak Mugikortasun Jasangarriaren eta Espazio Publikoaren Planaren taldean lehenbailehen sartzeko eskatuko du, tranbia Jundizko industrialderaino zabaltzeko aukera azter dezaten. Erreklamazio hori 2022an Eusko Jaurlaritzak Zabalganarako tranbia Areeta kaletik gutxienez Mercedeseko fabrika igaro arte luzatzeko aukera aztertzea baztertu ondoren etorri zen, horrek proiektua are gehiago atzeratuko zuela argudiatuta. Hala ere, ziurtatu zuen ez ziola aterik ixten etorkizunean aukera hori aztertzeari, eta, are gehiago, prest zegoela mugikortasun-azterlan batean parte hartzeko, Jundizi zerbitzua emateko sistemarik egokiena zein den zehazteko.


«Zoritxarrez, 3 urte geroago, ez da mugikortasun-azterketarik egin, eta ez da ezer aurreratu tranbia Jundizeraino iristeko. Egunero Jundizera lanera joaten diren 15.000 pertsona baino gehiagori garraio jasangarri eta gaitasun handiko irtenbidea emateko aukera galtzen ari gara. Eta ibilgailu pribatuen trafikoa murrizteko aukera ere bai, mugikortasun jasangarriago, osasuntsuago eta seguruago baten alde», ziurtatu du Xabier Ruiz de Larramendi zinegotziak.


Izan ere, EH Bilduren eskaera hori talde horrek duela hilabete Eusko Legebiltzarrean jasotako erantzun baten ondorioz etorri da. Bertan, Mugikortasuneko sailburuak erantzun zuen prest jarraitzen duela ETSko teknikariak Gasteizko Mugikortasun eta Espazio Publikoko Planaren lantaldean sartzeko, tranbia Jundizera zabaltzeko aukera aztertzeko eta ondoren hiru administrazio publikoei bidaliko zaien txosten bat egiteko. Eta, hortaz, Udalak eskatu bezain laster, ETSko teknikari horiek lantaldean sartuko lirateke. «Beraz, arazoa da azken 3 urteetan udal-gobernuak ez duela eskatu ETSko teknikariak Mugikortasun Jasangarriaren Planaren lantaldean sartzea, eta, beraz, ez dela ezer aurreratu tranbia Jundizera eramateko».


Izan ere, EH Bilduren iritziz, tranbia Jundizera luzatzeko proposamenak oso interesgarria izaten jarraitzen du. Izan ere, edukiera handiko garraio-zerbitzua da, eta industriagune handi bateraino iritsiko litzateke, Jundizeko poligonoraino alegia. Egunero 15.000 langile joaten dira bertara.


Gasteizko Udalak industrialdeetarako mugikortasunari buruz egindako txosten batean adierazten denez, Jundizera joaten diren langile gehienek ibilgailu pribatua erabiltzen dute, eta joan-etorri horiek askotan auto pilaketak eragiten dituzte Gasteizko hegoaldean, esaterako. Gasteizen, egunero 37.500 langilek egiten dituzte joan-etorriak lanpostura joateko, eta %70ek ibilgailu pribatuan. Hala ere, udalaren inkestaren arabera, hamar langiletik zazpi prest leudeke garraiobide desberdin batean lan egitera joateko, baldintza erakargarriak baleude. Hau da, mugikortasun publikoaren eskaintza hobeak ibilgailu pribatuen erabilera murriztu eta trafikoarekin lotutako arazoak arindu ditzake, eta horretarako prest egon daitezke herritarrak.