AKTUALITATEA


| 2025-12-09 09:59:00

EH Bilduk abenduko Udalbatzan eskatuko du Gasteizko Udalak bultza dezala udalerriko eskola-patio publikoak eskola-orduetatik kanpo irekitzea, herritarrek erabil eta goza ditzaten. Ekimen hori, EH Bilduren iritziz, hezkuntza komunitatearekin batera zehaztu behar da, zein jolastoki eta zein baldintzatan ireki erabakitzeko.


Alderdiko zinegotzi Jon Molinak adierazi duenez, «neurri honek aire zabaleko kirol-instalazioen defizita arindu dezake. Esaterako Aranbizkarra, Judimendi, Adurtza, Zaramaga, San Martin, Txagorritxu, Zabalgana edo Ibailakua bezalako auzoetan. Eta modu naturalean egingo luke, dagoeneko eraikita dauden, egoera onean dauden eta haur eta gazteentzat berariaz pentsatuta dauden azpiegiturekin».


Gasteizko ikastetxeek azpiegitura propioak dituzte, ikasleek jolastoki-epean edo goiz eta arratsaldez jolasean gozatzeko erabiltzen direnak. Izan ere, udal-titulartasuneko Lehen Hezkuntzako 31 ikastetxe daude Gasteizen. Horietako asko hiri-finkatuan daude, eremu dentsifikatuak, espazio zabalak, plazak edo leku seguruak ez dituzten eremu dentsifikatuetan, non adingabeak, eskola-ordutegitik kanpo, jolasten eta sozializatzen jarraitzeko topa daitezkeen.


«Auzoetan dauden gune egokiak dira, eta erabilera handiagoa eman nahi diegu, herritarren eskura jarriz, eskola-orduen ondoren edo oporraldietan erabiltzeko aukera emanez. Aukera hori dagoen ikastetxe batzuetan, ikasleak eta haien familiak patioan geratzen dira ordu batzuetan, urtaroaren edo klimatologiaren arabera. Interakzionatzen dute diote, elkar ezagutzen dute, arazo komunez hitz egiten dute, komunitatea eraikitzen dute», ziurtatu du Molinak.


Bestalde, eskola-espazio horiek irekitzearekin batera, haurrei aisialdi osasungarriko alternatibak eskaini nahi zaizkie, elkarrekintzari eta mugimenduari lotuak, joera indibidualisten, sedentarioen eta pantailen gehiegikeriarekin lotutako kontsumo-aisialdiaren aurrean. Eta, gainera, ikasle eta familia guztientzako doako espazio bat eskaini nahi da, ikastetxeko eta inguruko familien arteko interakzio handiagoa ekarriko duena.