Donostia

Eneko Goiak euskaraz ez dakien zuzendari bat izendatzea ez doa euskararen erabilera normalizatzeko bidean

Donostiako udalak deialdia egin du, pasa den abuztuan, Hiri Mantentze eta Zerbitzuetako zuzendari berri bat hautatzeko. Horrekin batera, beste hiru zuzendari lanpostutarako deialdiak egin ditu (Zeharkako Zerbitzuak, Ekonomia Kudeaketa eta Hirigintza Sostengarria), baina azken hiru horietan ez bezala, Hiri Mantentze eta Zerbitzuetako zuzendari lanposturako ez du euskara ezagutzeko eskakizunik ezarri. Euren soldata ia 80.000 eurokoa izango da.

| 2019-09-10 11:59:00

Hizkuntza Politikako Sailordetzak VI. Plangintzaldiko bere irizpideetan proposatu dituen euskara gaitasunak, zuzendaritza organoetarako, C1 edo C2 mailakoak dira. Hain zuzen, aipagai dugun zuzendari lanpostuarekin batera argitaratutako beste hiru deialdietan euskarako C1 maila eskatu da. Hiri Mantentze eta Zerbitzuetako zuzendaritzarako, ordea, ez du euskara ezagutzeko beharrik ezarri, eta soilik merituen artean sartu du.

Kezkagarria iruditzen zaigu erabaki hau hartu izana Eneko Goiaren gobernuak, kontraesankorra eta arduragabea delako. Erabaki hori ez doa euskaren erabilera normalizatzeko udal langileek eta erakundeak urtetan egindako ahaleginaren bidean, eta eragingarri eta eredugarri izateko aukera zapuzten du. Hizkuntza Politikako Sailburuordetzak Herri Erakundeetarako proposatutako gidalerroetan aipatzen duenez, euskararen kudeaketak lider eta erakunde-ordezkarien konpromiso osoa eta egiazkoa eskatzen du, zeharkakotasuna bermatzeko eta euskara erakundearen kudeaketa sisteman integratzeko. Horiek horrela, Donostiako Udaleko Hiri Mantentze eta Zerbitzuetako zuzendaritzan goren mailako postuan bertan egon behar du euskararen erabileraren erantzukizuna, sailaren zuzendaritzak eta arduradunek beren gain hartu behar dute. Donostiako udaleko langileek urteotan guztietan egin duten ahaleginari esker, udal langile gehienak prestatuta daude, neurri batean edo bestean, euskaraz lan egiteko. Baina Eneko Goiaren gobernuak muzin egin dio hizkuntza politika aurreragarria ezartzeari eta men egin dio euskara baztertzen duen politika zaharrari.

Euskararen kudeaketa normalizatuak eskatzen du, hasteko, arduren eskalan goren mailan daudenak euskaraz gaituak izatea eta, horrekin batera, liderrek jarrera aktiboa izatea euskararen erabilera plana ezar dadin eta hizkuntza ofizialen erabilerarako irizpideak bete daitezen. Eneko Goiaren gobernuak, ordea, berriz ere baliatu ditu salbuespen eta zirrikituak euskararen aurrerabidearekin bat ez datozen erabakiak hartzeko.

Hauek horrela, eskatzen diogu Eneko Goia alkateari Hiri Mantentze eta Zerbitzuetako zuzendari lanposturako eskakizunen artean euskara eskatzea eta Euskara Planaren irizpideetatik kentzea funtzionari ez izategatik euskara gaitasuna ez eskatzea ahalbidetzen duen aukera.

Etxe hutsei OHZren errekargua gehiago igotzea adosteko proposamena luzatu dio EH Bilduk Udal Gobernuari

Etxebizitza eskubidea bermatzen laguntzeko, euskara sustatzeko eta aldaketa klimatikoaren kontrako borrokan eragiteko zerga politika erabiltzea proposatzen du EH Bilduk

| 2019-09-05 11:28:00

Zaborren tasari dagokionez, udal gobernuak 2020rako aurreikusten duen %4,5aren igoerarekin marra gorri guztiak gainditu dituela uste dugu. Pasa den legealdian %21 garestitu zen tasa hau eta, horrela, azken bost urtetan Donostiako familiak 2015ean 76 euro ordaintzetik, aurten 98€ ordaintzera pasatu dira. Tasa bat denez, denok kopuru berdina ordaintzen dugula gogoratu behar da. Eta kopuru hau, agian, huskeria izango da errenta handiko familientzat, baina hilabetearen bukaerara ozta-ozta iristen direntzat onartezina da. Izan ere, ezohiko igoera hau ez dator bat herritarrei ematen zaien zerbitzuaren hobekuntzekin edo zerbitzuaren eraginkortasunarekin.

Beste aldetik, etxebizitza hutsei ezartzen zaien Ondasun Higiezinen gaineko Zergaren (OHZ) errekarguari dagokionez, adierazi behar da aurten udal gobernuak aurrera pausu txiki bat eman duela, %25etik %35era pasatuz. Izan ere, EH Bilduk azken urteotan behin baino gehiagotan eskatu du errekargua ahal den guztia igotzeko (legez, +%150), etxebizitza hutsak merkatura ateratzeko tresna gisa, baina gure proposamenak beti atzera bota dituzte EAJk eta PSEk, PPren laguntzarekin.

Halere, EH Bilduren ustez, %35eko errekargua ez da nahikoa, haratago joan behar dugu zerga politika eraginkorra izatea nahi badugu. Hori dela eta, etxebizitza hutsei OHZren errekargua gehiago igotzea adosteko proposamena luzatu nahi diogu Udal Gobernuari.

Bestalde, aldaketa klimatikoaren aurkako borrokan ere azpimarra egin nahi dugu. Eta zerga politikaren bidez praktika onak saritu nahi dugu. Adibidez, organikoa birziklatzen duenari hobaria igotzea proposatzen dugu.

Eta euskararen erabilera normalizatzeko praktika onak ere sarituko ditugu, esaterako, aldamioetan jartzen diren kartel erraldoien hizkuntza irizpideak ezarriz.

Laburbilduz, EH Bilduk 11 zuzenketa eta arau proposamen aurkeztu dizkio 2020ko ordenantzari. Hauek dira nagusienak:

• Etxebizitza eskubidea bermatzeko, OHZren kuota handitzea ohiko etxebizitza ez diren etxe hutsei eta kuota hori ez kobratzea 25.500 € baino gutxiago jasotzen duten familiei, eta erabilera turistikoa duten etxeei tasak garestitzea.

• Donostiako merkataritza sustatzeko, familia-enpresa txikien jarraikortasuna laguntzea proposatzen dugu.

• Euskararen sustapena areagotzeko atalean, saltegien paneletan eta hesi, aldamio eta eskoretan jartzen diren publizitateetan hobaria % 50ekoa izango da publizitatea Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan errotulatuta edo grabatuta badago, bi hizkuntzen kopurua hein berekoa izanik. Hobaria % 75ekoa izango euskarri fisiko eta entzutezkoetan zabaltzen den publizitatea euskaraz errotulatuta edo grabatuta badago.

• Aldaketa klimatikoaren kontrako borrokari dagokionez, Trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergan, kuotaren % 90eko hobaria izatea motor elektrikoa duten ibilgailuek, orain arteko %75aren aldean.

• Iragarkien euskarri moduan gure kale eta hiribideetan gero eta presentzia gehiago duten pantaila erraldoiei kanon bat ezartzea proposatzen dugu.

• Eraikin, Instalazio eta Obren gaineko Zerga (ICIO): hobaria 15 puntu handitzea, ezinduen irisgarritasuna eta bizigarritasuna errazteko egindako eraikuntza, instalazio edo obrengatik, % 90era iritsiz.

ALBISTEAK

Eneko Goiak 2020rako aurkeztu dituen aurrekontuek Donostian egun dauden desorekak handituko dituzte

2019-12-05 12:32:00

EH Bilduk 2020ko udal aurrekontu egitasmoari sartu dizkion zuzenketen berri eman dute gaur Reyes Carrerek eta Ricardo Burutaranek. Osoko zuzenketa bat eta 88 zuzenketa partzial erregistratu ditugu, 14 milioi euroko partiden bidez. Gure ustez, Donostiako Udal Gobernuak aurkeztu dituen aurrekontuek Donostian egun dauden desorekak handituko dituzte. 2020ko aurrekontu egitasmoa aurreko urtekoen bide beretik doa eta, beraz, egitasmoa ez bada zuzentzen, desoreka sozial eta ekonomikoak areagotzen jarraituko dute.

Donostiako erabilera turistikoko pisuen Ordenantza "zuzenbide osoz deusez" dela dio epai batek

2019-12-04 12:06:00

Plan Orokorra betetzen ez duten pisu turistikoei baimen gehiago ez emateko eskatu du EH Bilduk, eta Eneko Goia alkatearen agerraldia eskatu du

Herritarren parte hartzean atzerapausoak Donostian: orain Urrezko Danborraren txanda