Donostia

EH Bilduk Pilar Arana mugikortasun arloko zinegotzi-delegatuak egindako adierazpenen aurrean azalpenak eskatuko ditu

Komunikabide batean egindako adierazpenetan, uda honetan hirian auto-ilarak egotea nahi duela adierazi du, hiriko erdigunera iristen diren autoen kopurua, bere ustez, jarduera ekonomikoaren adierazlea delako.

| 2020-05-19 15:38:00

EH Bilduk premiazko agerraldi-eskaera bat erregistratuko du, donostiarrei azaltzeko zer mugikortasun-plangintza mota duen esku artean Udal Gobernuak (plangintzarik badu) halako nahia adierazteko.

Pilar Aranak, Teledonostin egindako elkarrizketa batean, honakoa esan du hitzez hitz: "Mugikortasun zinegotzi gisa udan auto-ilarak eta pilaketak gustatzen ez bazitzaizkidan ere, orain esaten dut ea uda honetan auto-ilara hori egongo den eta ea autoak erdiguneraino etorriko diren". Ondoren, mugikortasun zinegotziak azaldu du auto kopurua jarduera ekonomikoaren adierazle dela.

Ezin da onartu mugikortasuneko zinegotzi batek bere eginkizunak alde batera uztea eta jendaurrean horrelako adierazpenak egitea. Edo adierazpen horiek zuzentzen ditu eta lanean hasten da bere Departamenduaren helburuak betetzeko norabidean, edo bere kargua utzi beharko du. Ez dago beste irtenbiderik.

Baina adierazpen horiek sakoneko arazoaren icebergaren punta besterik ez dira. Izan ere, udal gobernu hau mugikortasun iraunkorra sustatzeko orduan, isurketak murrizteko eta klima-aldaketaren aurkako borrokaren ikuspuntutik, oso atzean geratzen ari da. Eta Eneko Goiaren mugikortasun politikak pandemiaren aurretik ere oso eskasak baziren, orain, konfinamenduaren garaian eta deseskalatze prozesuari begira, kudeaketa tamalgarria izaten ari da.

Osasunaren ikuspegitik, pandemia garia hauetan, hirian mugitzeko sistemarik seguruena bizikleta da. Halere, udal-gobernuak ez du horren aldeko apustu garbirik egin. Orain dela egun batzuk, Goiak iragarri zuen 5 kale "zona 10” (oinezkoak + bizikleta + autoak) bihurtuko zirela, guztira 800 metro baino gutxiago, eta Askatasunaren hiribidea (400 m) “Zona 30” bihurtuko zela (autoa + bizikleta). Neurri gehiago iragarri ziren beste kale gutxi batzuetan, baina orain arte ez da ezer egin. Aldiz, Bartzelona bezalako beste hiri batzuek, lehen egunetik, 80km egokitu zituzten oinezkoentzat eta behin-behineko 21 km-ko bidegorriak jarri zituzten. Eta Granadak, esaterako, 75 km-ko bidegorriak eta 50 km oinezkoentzako kaleak iragarri ditu. Milan, Paris eta Europako beste hiriak ere bide beretik doaz. Eta apustu hori ez da aldi baterako: ordezkariek adierazi dutenez, neurri horietan ez da atzera egingo.

Pandemia garai honetan, EH Bilduk hainbat proposamen egin ditu bizikletaren erabilera sustatzeko, garraiobide seguruagoa eta eraginkorragoa delako. Proposamenak aurkeztu dizkiogu Udal Gobernuari, bai konfinamenduan (ospitaleetara igotzeko bidegorria jartzea, osasun-langileek erabil dezaten), bai deseskalatze prozesuari begira (behin-behineko bidegorriak hiriko ardatz nagusietan: Elosegi etorbidea-Mirakruz; Amara- Poligono 27, Igarako poligonoan, etab.). Proposamen horiek guztiak atzera bota ditu EAJ-PSE Udal Gobernuak.

Eta gogora dezagun Donostia Bizikletaren aldeko Hirien Sareko kide dela, 'bizikletaren erabilera bultzatzeko txoke-plana' aurkeztu zuena apirilaren 22an. Eta, nahiz eta Pilar Aranak berak bide telematikoz parte hartu zuen plan horren aurkezpenean, ia neurri bat bera ere ez da aplikatzen ari Donostian. Eta, Pilar Aranaren adierazpenak ikusita, gauza guztien aurretik autoa lehenetsiz, ez du betetzeko inolako asmorik.

Eneko Goiak burbuila turistikoa zulatua egon daitekeela adierazten ari diren seinaleei jaramonik egin gabe jarraitzen du

EH Bilduk salatu du udalbatza-aretoaren erabilera antidemokratikoa eta Eneko Goiak Donostian ezartzen ari den gobernantza-eredu autoritarioa

| 2020-05-06 17:34:00

EH Bilduren udal taldetik, lehenik eta behin, gure gaitzespen irmoena adierazi nahi dugu alkateak Donostiako Udalbatza aretoarekin egiten duen erabilera antidemokratiko eta alderdikoiagatik. Izan ere, asteak daramatzagu alkateari eskatzen ordezkaritza politikorako eta gobernu-ekintza kontrolatzeko herritarrok eta udal taldeok ditugun tresna demokratikoak, hau da, udal batzarra eta eta udal-batzordeak, martxan jartzea. Azkenean, datorren astelehen eta asteartean udal batzordeak egingo dira, baina ez modu presentzialean, era telematikoan baizik, Udalbatza Aretoak, Goiaren esanetan, ez zituelako segurtasunez bilerak egiteko gutxieneko osasun baldintzak betetzen.

Bietako bat: Edo Eneko Goia eta PSEko kideak arduragabe batzuk dira, eta jendearen osasuna arriskuan jartzen ari dira, edo pandemiaz baliatzen ari dira oposizioko taldeen lana oztopatzeko. Sektore askotatik salatzen ari den bezala, COVID-19ren krisi honetan lehenagotik zetozen arazo sozio-politiko larriak azaleratzen ari dira: zaintza krisia, dependentzia ekonomikoa, lan-prekarietatea... Eta gobernantza-eredu autoritarioen gorakada ere beste adibide bat da.

Bestalde, Udal Gobernuak Donostiako ekonomiako sektore jakin batzuei gaurko bileran aldebakartasunez helarazi omen dizkien – prentsatik jakin dugu - neurri batzuen inguruan kezka agertu nahi du EH Bilduk.

Turismoaren burbuila zulatu egin da pandemiaren ondorioz, eta errealitate gogor batera itzuli da Donostia. Turismo-jarduerak pertsonen mugikortasuna dakar nahitaez, eta, hain zuzen ere, mugikortasuna murriztea izan da COVID-19 birusaren hedapena saihesteko mundu osoan hartutako erabaki nagusietako bat. Zentzu honetan, EH Bildu oso kezkatuta gaude gaur ere garapen ekonomikorako beste eredu baten beharra aipatu ez delako. Izan ere, Donostiak beste inork baino gehiago jasango du krisi hau, hain zuzen ere, turismoaren oso mendeko egitura ekonomikoa duelako.

Langabeziaren datua argigarria da zentzu honetan: lehen aldiz, Donostiak Gipuzkoako eta EAEko langabezia tasa gainditu du. Dagoeneko% 11,5ean gaude, eta Udal Gobernuak are gehiago igotzea espero du. Alderik txarrena, , berriz ere, emakumeek eta 45 urtetik gorakoek eramaten dute; eta langabetu berrien % 56 ostalaritzatik datoz.

Eneko Goiaren Alkatetzan, turismoa Donostiako ekonomiaren motorra izatearen aldeko apustua argia izan da, baina sektore askotatik ohartarazi izan den bezala, apustu arriskutsua zen, bai arlo ekonomikoan, bai sozialean. Pandemia honek agerian utzi du sektore hau oso lurrunkorra dela eta gainera, adituen arabera, krisi honen ondorioa luzerako doaz.

Sektore turistikoa berriz diseinatzeko, jasangarria bihurtzeko eta egindako akatsak ez errepikatzeko neurriak proposatu ditu EH Bilduk. EH Bilduren ustez, lehentasuna lanpostuen galerari aurre egitea eta enpleguaren kalitatea hobetzea da. Baina, epe ertainean, aldaketa estrategikoak sartu beharko dira Donostiako egitura ekonomikoan, turismo-sektorearekiko mendekotasuna murrizteko eta lehentasunezko inbertsio publikoak sektore indartsuagoetara eta etorkizun handiagoa dutenetara bideratzeko, hala nola industria-sektorera, berrikuntzara, zerbitzu digitaletara, nekazaritzara eta "Km0" jardunbideetara, klima-aldaketaren aurkako borrokara bideratutako enpresetara, zainketetara eta sektore soziosanitariora, etab.

Era berean, argia izan da ere EAJ-PSE Gobernu honek Garbera handitzeko eta merkataritza-gune handietako beste proiektu batzuk sustatzeko egindako apustua. Izan ere, gaurko bilera egin den Udalbatza-Areto horretan bertan, denda txikien ordezkari batzuk eseri diren leku berdinetan, EAJko eta PSEko zinegotziek behin eta berriz altxatu dute eskua Garbera handitzea baimentzeko eta gure hiriko auzoetako dendei hainbesteko kaltea egin dien azalera handiko beste proiektu batzuk bultzatzeko.

Terrazen araudiaren egokitzapenari dagokionez, inplikatutako alde guztiei entzuteko Eneko Goiak duen borondate falta azpimarratu nahi dugu. EH Bilduk proposamen bat egin du zentzu honetan, sektoreko ordezkariak, auzo-elkarteak eta beste eragile sozial eta politiko batzuk mahai baten inguruan esertzeko. Izan ere, gure hirian kontuan hartu beharreko tokian tokiko errealitate desberdinak daude. Hala ere, beste behin, Goiak bere lehentasun bakarrak zeintzuk diren erakutsi du gaurkoan. Hiriko hainbat auzo-elkarteren gaurko komunikatu bateratua oso argigarria da zentzu horretan.

Hauek horrela, EH Bilduren iritziz, galdera ez da hiria noiz eta zein diru-laguntzekin itzuliko den krisi aurreko egoerara, baizik eta egoera berera itzuli behar duen. Zentzu horretan, asteleheneko batzordeei begira - dagokion tokian egitea espero dugu -, interpelazio bat erregistratu dugu, Udal Gobernuak donostiarrei azaltzeko zer dela eta ez du Donostia Turismoak edo Donostiako Udalak berak, turismoari buruzko hiri-gogoeta ireki eta estrategiko bat abiatu.

ALBISTEAK

2020-05-06 17:34:00

Donostian, urgentziaz, bizikletan ibili ahal izateko aldi baterako bidegorriak ezarri behar dira

2020-04-29 12:55:00

Sartzen ari garen fase berriari begira, EH Bilduk uste du beharrezkoa dela autoen erabilera geldiaraztea eta oinez edo bizikletaz joan-etorri aktiboak sustatzea. Horretarako, beharrezkoa da hirian beharrezkoak diren aldi baterako aldaketak egitea, herritarrak bizikletaz ibili ahal izateko, txirrindularien eta oinezkoen arteko segurtasun-distantziak mantenduz. Eta, horretarako, beste neurri batzuk ezartzeko zain egon gabe, beharrezkoa da gure hirian aldi baterako bidegorriak ezartzea, hala nola Miracruz-Ategorrieta-Jose Elosegi etorbideetan, Ibaeta-Igara industrialdean edo Bizkaia Paselekua-Poligonoa 27 tartean.