Donostia

Eneko Goiak burbuila turistikoa zulatua egon daitekeela adierazten ari diren seinaleei jaramonik egin gabe jarraitzen du

EH Bilduk salatu du udalbatza-aretoaren erabilera antidemokratikoa eta Eneko Goiak Donostian ezartzen ari den gobernantza-eredu autoritarioa

| 2020-05-06 17:34:00

EH Bilduren udal taldetik, lehenik eta behin, gure gaitzespen irmoena adierazi nahi dugu alkateak Donostiako Udalbatza aretoarekin egiten duen erabilera antidemokratiko eta alderdikoiagatik. Izan ere, asteak daramatzagu alkateari eskatzen ordezkaritza politikorako eta gobernu-ekintza kontrolatzeko herritarrok eta udal taldeok ditugun tresna demokratikoak, hau da, udal batzarra eta eta udal-batzordeak, martxan jartzea. Azkenean, datorren astelehen eta asteartean udal batzordeak egingo dira, baina ez modu presentzialean, era telematikoan baizik, Udalbatza Aretoak, Goiaren esanetan, ez zituelako segurtasunez bilerak egiteko gutxieneko osasun baldintzak betetzen.

Bietako bat: Edo Eneko Goia eta PSEko kideak arduragabe batzuk dira, eta jendearen osasuna arriskuan jartzen ari dira, edo pandemiaz baliatzen ari dira oposizioko taldeen lana oztopatzeko. Sektore askotatik salatzen ari den bezala, COVID-19ren krisi honetan lehenagotik zetozen arazo sozio-politiko larriak azaleratzen ari dira: zaintza krisia, dependentzia ekonomikoa, lan-prekarietatea... Eta gobernantza-eredu autoritarioen gorakada ere beste adibide bat da.

Bestalde, Udal Gobernuak Donostiako ekonomiako sektore jakin batzuei gaurko bileran aldebakartasunez helarazi omen dizkien – prentsatik jakin dugu - neurri batzuen inguruan kezka agertu nahi du EH Bilduk.

Turismoaren burbuila zulatu egin da pandemiaren ondorioz, eta errealitate gogor batera itzuli da Donostia. Turismo-jarduerak pertsonen mugikortasuna dakar nahitaez, eta, hain zuzen ere, mugikortasuna murriztea izan da COVID-19 birusaren hedapena saihesteko mundu osoan hartutako erabaki nagusietako bat. Zentzu honetan, EH Bildu oso kezkatuta gaude gaur ere garapen ekonomikorako beste eredu baten beharra aipatu ez delako. Izan ere, Donostiak beste inork baino gehiago jasango du krisi hau, hain zuzen ere, turismoaren oso mendeko egitura ekonomikoa duelako.

Langabeziaren datua argigarria da zentzu honetan: lehen aldiz, Donostiak Gipuzkoako eta EAEko langabezia tasa gainditu du. Dagoeneko% 11,5ean gaude, eta Udal Gobernuak are gehiago igotzea espero du. Alderik txarrena, , berriz ere, emakumeek eta 45 urtetik gorakoek eramaten dute; eta langabetu berrien % 56 ostalaritzatik datoz.

Eneko Goiaren Alkatetzan, turismoa Donostiako ekonomiaren motorra izatearen aldeko apustua argia izan da, baina sektore askotatik ohartarazi izan den bezala, apustu arriskutsua zen, bai arlo ekonomikoan, bai sozialean. Pandemia honek agerian utzi du sektore hau oso lurrunkorra dela eta gainera, adituen arabera, krisi honen ondorioa luzerako doaz.

Sektore turistikoa berriz diseinatzeko, jasangarria bihurtzeko eta egindako akatsak ez errepikatzeko neurriak proposatu ditu EH Bilduk. EH Bilduren ustez, lehentasuna lanpostuen galerari aurre egitea eta enpleguaren kalitatea hobetzea da. Baina, epe ertainean, aldaketa estrategikoak sartu beharko dira Donostiako egitura ekonomikoan, turismo-sektorearekiko mendekotasuna murrizteko eta lehentasunezko inbertsio publikoak sektore indartsuagoetara eta etorkizun handiagoa dutenetara bideratzeko, hala nola industria-sektorera, berrikuntzara, zerbitzu digitaletara, nekazaritzara eta "Km0" jardunbideetara, klima-aldaketaren aurkako borrokara bideratutako enpresetara, zainketetara eta sektore soziosanitariora, etab.

Era berean, argia izan da ere EAJ-PSE Gobernu honek Garbera handitzeko eta merkataritza-gune handietako beste proiektu batzuk sustatzeko egindako apustua. Izan ere, gaurko bilera egin den Udalbatza-Areto horretan bertan, denda txikien ordezkari batzuk eseri diren leku berdinetan, EAJko eta PSEko zinegotziek behin eta berriz altxatu dute eskua Garbera handitzea baimentzeko eta gure hiriko auzoetako dendei hainbesteko kaltea egin dien azalera handiko beste proiektu batzuk bultzatzeko.

Terrazen araudiaren egokitzapenari dagokionez, inplikatutako alde guztiei entzuteko Eneko Goiak duen borondate falta azpimarratu nahi dugu. EH Bilduk proposamen bat egin du zentzu honetan, sektoreko ordezkariak, auzo-elkarteak eta beste eragile sozial eta politiko batzuk mahai baten inguruan esertzeko. Izan ere, gure hirian kontuan hartu beharreko tokian tokiko errealitate desberdinak daude. Hala ere, beste behin, Goiak bere lehentasun bakarrak zeintzuk diren erakutsi du gaurkoan. Hiriko hainbat auzo-elkarteren gaurko komunikatu bateratua oso argigarria da zentzu horretan.

Hauek horrela, EH Bilduren iritziz, galdera ez da hiria noiz eta zein diru-laguntzekin itzuliko den krisi aurreko egoerara, baizik eta egoera berera itzuli behar duen. Zentzu horretan, asteleheneko batzordeei begira - dagokion tokian egitea espero dugu -, interpelazio bat erregistratu dugu, Udal Gobernuak donostiarrei azaltzeko zer dela eta ez du Donostia Turismoak edo Donostiako Udalak berak, turismoari buruzko hiri-gogoeta ireki eta estrategiko bat abiatu.

Terrazen araudia egokitzeko mahai anitz bat osatzea proposatzen du EH Bilduk

| 2020-04-30 13:14:00

Donostiako ostalaritza-establezimenduetako terrazen araudia “malgutzea” aurreikusten duela jakinarazi du Udal Gobernuak. Orain, konfinamendua arintzeko fasean sartu garen honetan, Espainiako Gobernuak erabaki du fase honetan establezimenduen edukiera murriztu behar dela, bezeroen arteko distantzia fisikoa mantentzeko. Neurri horri aurre egiteko, terrazen espazioa handitzea izan da mahai gainean jarri den proposamen nagusietako bat.

Neurri horrek ondorioak izango lituzke guztiona den espazio publikoaren erabileran eta, alde horretatik, esan beharra dago egoera ez dela berdina hiriko eremu guztietan. Eremu publikoaren okupazio-maila ez da berdina auzo batzuetan (Parte Zaharra, Errege-Erregina Katolikoak, Gros-Zurriola...) edo beste batzuetan (Altza, Egia, Intxaurrondo...). Eremu batzuetan, gutxieneko baldintzak ere ez dira betetzen (oinezkoentzako pasabidea, suhiltzaileak eta anbulantziak pasatzeko tokia, gurpil-aulkiak eta haurren aulkitxoak...). Beste eremu batzuetan, berriz, askoz ere aukera handiagoa egon daiteke neurriak hartzeko.

Gainera, neurri horrek beste ondorio batzuk ekarriko lituzke: egungo araudia aldatu beharko litzateke, epeak finkatu, sektoreko langileen egoera - prekarioa - kontuan hartu beharko litzateke (hamar urte baino gehiago Ostalaritza Hitzarmena berritu gabe), etab. Azken batean, kontuan hartu beharreko interes desberdinak daude jokoan eta prozedurak ere errespetatu behar dira. Hori dela eta, inplikatutako eragile guztien artean mahai intersektorial bat sortzea proposatzen dugu EH Bildutik: ostalaritza, auzo-elkarteak, sindikatuak, Udala eta talde politikoak.

COVID-19ren ondorioz sortu den krisiaren testuinguru honetan, Donostiako merkataritza txikia eta ostalaritza izan dira sektore kaltetuenetakoak, eta EH Bilduk defendatu du neurriak hartu behar direla, modu partekatuan, euren jarduera ekonomikoa suspertzeko, enpleguaren kalitatea bermatzeko eta, oro har, Donostiarron bizi-kalitatea hobetzeko. Orain hartuko ditugun erabakiek gure hiriaren hurrengo urteetarako norabidea markatuko dute. Horregatik da hain garrantzitsua une honetan eragile desberdinak mahai baten inguruan esertzea, eztabaidatzea, besteen ikuspuntuan jartzea eta neurriak ahalik eta adostuenak izatea. Azken batean, guztiok bat gatoz gure komunitatea indartzeko beharrarekin, bai pandemia honi aurre egiteko, bai etorkizunean etor daitezkeen beste krisiei aurre egiteko. Baina horretarako tresnak eta baliabideak jarri behar dira mahai gainean.

Horixe da, hain zuzen ere, Alarma egoera ezarri zenetik EH Bilduk proposatzen duena: Donostia mailan mahai intersektorial bat sortzea erabakiak partekatzeko, desberdinen artean lankidetzan aritzeko eta herritarrei entzuteko. Zoritxarrez, Udal Gobernuaren aldetik, aste hauetan erakutsitako gobernantza eredua kontrako norabidean joan da: boterea zentralitzatzea eta interes jakin batzuekiko faboritismoa. Joera hori aldatzeko garaiz gabiltza, eta terrazen araudia egokitzea aukera ona izan daiteke horretarako.

ALBISTEAK

EAJ eta PSEk monokultibo turistikoaren aldeko apustu itsuarekin jarraitzen dute: bi hotel berri Arte Ederren eraikinean eta Saguesen

2020-07-08 15:24:00

Parte Zaharrean egin bezala, Gros eta Erdigunea urgentziaz "hotel-jarduerez gune saturatu" izendatzeko eskatu du EH Bilduk.

Eneko Goia El Diario Vasco-rekin tramitatzen ari den hirigintza-birkalifikazioa aztertuko du EH Bilduk

2020-07-07 12:38:00

EH Bildu udal taldeak ofizialki eskatu dio Donostiako Udal Gobernuari Hirigintza Hitzarmena, eta zehatz-mehatz aztertuko dugu.

Akats eta irregulartasunen aurrean, metro-pasanteari buruzko batzorde ez-iraunkorra biltzea eskatu du EH Bilduk

2020-06-23 12:55:00

ETSko Eraikuntzen zuzendaria Antonio Lopez deitu nahi dugu batzordera, aitortu dituen "akatsak" azal ditzan

Udal Gobernuak auzoetako San Joan suak sustatzen dituzten taldeekin ez duela elkarrizketarik abiatu salatu du EH Bilduk

2020-06-22 14:06:00

Urtero, ekainaren 23an, udako solstizioaren hasierarekin batera ospatzen da Donostian, Euskal Herriko txoko guztietan eta, oro har, Europa osoan, Donibane jaia edo San Joan sua. Antzina-antzinakoa izanik, herritar guztion ondarea bilakatu da eta oso jai maitatua da. Hiriko edozein txokotan, modu antolatuan edo inprobisatuan, suak pizten dira gau horretan, lagun giroan, eta dantza eta jauzi egiten da suaren inguruan.