Donostia

Akats eta irregulartasunen aurrean, metro-pasanteari buruzko batzorde ez-iraunkorra biltzea eskatu du EH Bilduk

ETSko Eraikuntzen zuzendaria Antonio Lopez deitu nahi dugu batzordera, aitortu dituen "akatsak" azal ditzan

| 2020-06-23 12:55:00

Joan den iraileko udalbatzarrean, EH Bilduren ekimenez, aho batez onartu zen Euskotreneko obren jarraipena egiteko batzorde ez-iraunkorra eratzea. Nahiz eta azken 9 hilabeteetan metro-pasantearen lanak gorabehera ugari eragin dituen; bizilagunen bizitza eta segurtasuna arriskuan jarritako akatsak barne, baita lan-irregulartasun larriak ere (atzo bertan, EAEANk azpikontrata bat kondenatu zuen langile bat arriskuan jartzeagatik), eta nahiz eta herritarrengan eragin handia sortu (saltoki txikiak, trafikoa), Eneko Goiak oraindik ez du batzordea deitu. Are gehiago, alkateak herritarrei helarazten dien mezu nagusia da, bai adierazpen publikoetan, bai ekainaren 15ean egindako agerraldian, dena ondo dagoela eta ez dagoela ez bizilagunen segurtasunaz, ez langileen lan-baldintzez kezkatu beharrik.

EH Bilduk Udal Gobernuari eskatzen dio dei dezala batzorde ez-iraunkorraren bilera, eta bertan lehentasunez azter ditzala Zubieta kaleko zuloaren arrazoiak eta ondorioak. Zehazki, ETSko Eraikuntzen zuzendari den Antonio López deitu nahi dugu batzordera; izan ere, alkateak ez bezala, ekainaren 9an prentsan aitortu zuen obretan "akatsak" egon direla eta, horien ondorioz, zuloa sortu zela. Jakin nahi dugu zer akatsi buruz ari zen López jauna, noren erantzukizuna diren, zer gainkostu eragingo dituzten eta zer egiten ari den ETS horrelakorik berriro gerta ez dadin, ez Zubieta kalean, ez beste inon.

2019ko azaroaren 14an, legegintzaldi honetako batzorde ez-iraunkorraren bilera bakarra ospatu zen. Bilera horrek 5 minutu iraun zituen, eta bere zeregin bakarra batzordea bera eratzea eta Pilar Arana presidente izendatzea izan zen. Harrezkero, ez da berriro elkartu. Antza denez, apirilerako deitu nahi zuten, baina alarma egoera dela eta, bertan behera utzi zuten. Hala ere, aste batzuk badira dinamika instituzionalari heldu zaiola, baina oraindik ez da deialdi berririk egin.

Batzordearen helburua da Euskotren Donostian egiten ari den obren eta intzidentzien jarraipena egitea, plantea litezkeen kexak edo aldaketak aztertzea, bai eta horren eraginak eta horiek gutxitzeko erabakiak hartzea ere. Udal-talde bakoitzeko kide batek osatzen du, eta udalbatzan aho batez hartutako konpromisoa, gutxienez, bi hilean behin egitea da.

Batzorde ez-iraunkor hau eratzen den hirugarren legegintzaldia da hau. 2012ko azaroan sortu zen, Bildu udal taldeak proposatuta, eta Udaleko talde guztien babesa izan zuen. Era berean, 2015-2019 legegintzaldian batzorde ez-iraunkor horren beharra berretsi zen, eta, beraz, batzorde hori berriro sortzea erabaki zen. Esan bezala, legegintzaldiaren lehen urtea bete denean, eta metro pasantearen obren une gorenean, intzidentzia larriak tartean, batzorde hau oraindik ez da bildu.

Nolanahi ere, EH Bildutik, berriz ere, metro-pasantearen obrak zati guztietan gelditzeko gure eskaera berretsi nahi dugu, bizilagunen eta langileen segurtasunagatik.

Udal Gobernuak auzoetako San Joan suak sustatzen dituzten taldeekin ez duela elkarrizketarik abiatu salatu du EH Bilduk

Urtero, ekainaren 23an, udako solstizioaren hasierarekin batera ospatzen da Donostian, Euskal Herriko txoko guztietan eta, oro har, Europa osoan, Donibane jaia edo San Joan sua. Antzina-antzinakoa izanik, herritar guztion ondarea bilakatu da eta oso jai maitatua da. Hiriko edozein txokotan, modu antolatuan edo inprobisatuan, suak pizten dira gau horretan, lagun giroan, eta dantza eta jauzi egiten da suaren inguruan.

| 2020-06-22 14:06:00

Badu alderdi intsituzional bat ere: agintarien soka dantza. Alkain alkate izan zenez geroztik, ordea, ez zen berriz egin Donostian, eta hogeita hamar urte geroago, Juan Karlos Izagirre Alkateak berreskuratu zuen. Geroztik, urtez urte ospatu da Plaza Berrian/Konstituzio Plazan, Donostiako Udalbatzaren, Txistulari bandaren eta Goizaldi dantza taldearen parte hartzearekin.

Donostiako Udalak baimena ematen du San Joan suak pizteko auzoetan, baina segurtasuna bermatzeko baldintzak ezarrita. Su horiek donostiarren eta elkarteen protagonismo eta parte hartzearekin antolatzen dira. Horrela, iaz 18 su1 piztu ziren auzoetan, beharrezko segurtasun baldintzak beteta. Aurten, ordea, Covid-19aren eraginez ezarritako Alarma Egoera dela eta, Donostiako Udal Gobernuak debekatu egin ditu auzoetako San Joan suak, eta Plaza Berrian/ Konstituzio Plazan Udalak berak antolatzen duena besterik ez da egingo. Erabaki hori hartzeko orduan, ordea, Udal Gobernuak aldebakarrez jardun du, eta ez du ahaleginik egin auzoetako San Joan suak, ohiko neurriez gain, Covid-19arengatiko osasun eta segurtasun neurriak zainduz antolatzeko aukerak aztertzeko antolatzaileekin.

Horrela, bada ezezko borobila jaso duenik, segurtasun plan oso bat prestatu eta garaiz aurkeztu arren, eta erantzunean segurtasun plan horri aipamenik egin gabe ere. Hain zuzen ere, Herrerako Herripe elkarteari San Joan sua antolatzeko eskatutako baimena atzera bota diote, jabari eta erabilera publikoko espazioen okupazioak arautzeko udal ordenantzako 29. 2. artikulua aitzakia hartuta, eta auzo elkarteko kideak pertsonen segurtasuna bermatzeko adina ez direla izango argudiatuta. Donostiako EH Bilduren udal taldeari ez zaio bidezkoa iruditzen segurtasun planaren edukia aztertu gabe atzera bota izana baimen eskaria. Beste auzo batzuetako antolatzaileei ere ezezkoa aurretik jarri Udal Gobernuak, alternatibak elkarrekin aztertzeko modurik eskaini gabe.

Auzoetako festa eragileak azken unera arte aritu dira lanean, San Joan suak eta, oro har, auzetako festak, Udalak ohiz agindutako baldintzez gain, Covid-19aren eraginez ezarritako osasun eta segurtasun neurriak zainduz antolatzeko. Festa batzordeek bazekiten jaiak ez zirela ohikoak izango, sumatzen zuten ezingo zirela ohiko jarduerak ohi bezala egin, baina bazuten urte berezirako jai bereziak antolatzeko esperantza txiki bat. Hain zuzen ere, Covid19ak eragindako krisiaren lehen unetik, Donostiako EH Bilduren Udal taldeak Udal Gobernuari eskatu zion kulturaren esparruan aurreikusten genuen egoera arazotsuari aurrea hartzeko, eta harremanetan jartzeko hiriko kultur eragileekin. Horregatik ere, apirilaren 24an, kultur bizitza berrartzeko eta indartzeko proposamen bat erregistratu zuen EH Bilduk. Ekintza planak bildutako neurrien artean, auzoetako festak birpentsatzea proposatu genuen:

“Auzoetako festak berrartzea. Senide eta lagunak kaltetu, eta etxeetan isolatuarazi gaituen egoera latz honek inoiz baino beharrezkoagoa egiten du auzotarron arteko harremanak indartzea, bizipozari eusteko, komunitatea egiteko. Uda sasoia auzoetako jaien garaia izaten da gure hirian, eta aurreikusita zeuden ekimen asko bere horretan egin ezingo diren arren, horiek berformulatzeko moduak proposatu eta bultzatu behar dira. Festa batzordeei lagundu behar zaie eginkizun horretan, horretarako prest baleude”.

Geroztik, Donostiako Udal Gobernuak harreman bide bat abiatu du Herrerako, Karmenetako eta Zipotz jaietako batzordeekin, eta baita Aste Nagusiko Piratekin ere. Ekainaren 15ean, festa eragileekin batzartzeko eta erabakiak adosteko asmorik baduen galdetu zion EH Bilduk Udal Gobernuari. Kulturako zinegotzi ordezkariaren erantzunek erakutsi zuten Udal Gobernua proaktiboki baino erreaktiboki ari zaiola erantzuten festan eragileen eskeari; irtenbideekin baino, traba eta eragozpenekin. Donibane jaia guztiona da, eta guztiokin ospatu nahi dugu, osasuna zaintzeko beharrezko neurriak hartuta.

Donostia, 2020ko ekainaren 22an

ALBISTEAK

Etxebizitza babesturik gabeko operazio urbanistiko bat ahalbidetzeko Udal Gobernua eskuzabalegi jokatzen ari dela salatu du EH Bilduk

2020-09-16 12:14:00

Intxaurrondoko Luisa Enea eremuan, Monseko kiroldegiaren ondoan , 48 etxebizitza libre eta 115 aparkaleku eraikitzeko egitasmoa dago

EAJ-PSEk Ekialdeko Barrutia ziurgabetasunean murgildu dutela salatu du EH Bilduk

2020-09-14 14:50:00

Ekialdeko Barrutia zergatik ez den arrankatzen jakiteko helburuarekin EH Bilduk eskatutako Manu Narvaez Presidentetzako zuzendariaren agerraldia egin da gaur. Izan ere, Ekialdeko Barrutiko Batzordea osatzen duten elkarteek orain dela aste batzuk salatu zutenez, “2019an gauzatzeko onartutako 23 proiektuak 2020. urtera aldatu behar izan ziren eta gaur egun, egoera askoz larriagoa da, 2019ko aurrekontuaren exekuzioa % 1etik beherakoa baita” (1). Eta 2020ko proiektuak ere geldirik daude. Ziurgabetasun egoera honen aurrean, EH Bilduk bertatik bertara ezagutu nahi zituen Eneko Goiaren gobernuak hartu behar dituen neurri zuzentzaileak.

Udal honen lehentasunak eta gobernantza eredua goitik behera aldatu behar dira pandemiak jarri dizkigun erronkei aurre egiteko

2020-09-10 12:36:00

Ikasturte politikoaren hasiera honetan, Donostiako EH Bilduk Eneko Goiaren Gobernuaren azken hilabeteetako kudeaketaren balantzea egin du gaurko prentsaurrekoan. Reyes Carrerek Covid-19ren ondorio sozial, ekonomiko eta sanitarioengatik markatuta egon den uda honetako balantzea egin du.