Donostia

EAJ eta PSEk monokultibo turistikoaren aldeko apustu itsuarekin jarraitzen dute: bi hotel berri Arte Ederren eraikinean eta Saguesen

Parte Zaharrean egin bezala, Gros eta Erdigunea urgentziaz "hotel-jarduerez gune saturatu" izendatzeko eskatu du EH Bilduk.

| 2020-07-08 15:24:00

Hirigintza departameduak EH Bilduri baieztatu dionez, SADEk hotel-proiektu bat aurkeztu du Arte Ederren eraikinerako. Gainera, Udal Gobernuak baieztatu du Claret ikastolak Saguesen zuen eraikinean oso aurreratuta dagoela hotel berri bat eraikitzeko tramitazioa.

Gardentasun falta nabarmena da: nahiz eta proiektua hain aurreratuta egon, Eneko Goiaren Gobernuak oraindik ez die herritarrei Clareten egitasmoaren berri eman. Eta jarrera hau are larriagoa da hauteskunde-garaian, alderdi bakoitzak bere proiektu politiko eta sozio-ekonomikoari buruzko pedagogia egin behar duenean.

EH Bilduk hotel-jarduera berrietarako moratoria eskatu du behin baino gehiagoetan. Hiriko eremu desberdinek jasaten duten hotel-kontzentrazio mailari buruzko azterketa zehatza egiteko eskatu dugu behin eta berriz. Hori guztia auzo kaltetuenak gune saturatu gisa izendatzeko helburuarekin.

Zehazki, Gros-Ulia eta Erdialdea hotel-jarduerez gune saturatu izendatzea proposatu dugu. Horrela, bertan ezingo dira hotelak, pentsioak, aterpetxeak, etab. ezarri, ezta etxebizitza turistikorik ere. Neurri hori dagoeneko aplikatu da Parte Zaharrean, eta uste dugu premiazkoa dela, gutxienez, hiriko bi auzo horietan ere aplikatzea.

Hotelen uholdea ez da berria gure hirian. Joan den otsailean, adibidez, EH Bilduk ohartarazi zuen Claretek hiri honetako dozenaka eraikinen bide bera jarraituko zuela. Baina orain, pandemiak eragindako ondorio sozio-ekonomikoak inon baino gehiago pairatzen ari garenean, bereziki larria da EAJk eta PSEk bide beretik jarraitzea: EAJ eta PSEk Donostiarako monokultibo turistikoaren aldeko apustu itsuarekin jarraitzen dute.

EAJk eta PSEk ez dute ezer ikasi. Eneko Goiak bultzatutako hiri ereduaren ondorioz hiria egoera ekonomiko oso zailean murgilduta dago. Izan ere, turismo-sektorearen pisua BPGren % 12koa da dagoeneko, eta, hotel-egitasmo berri hauek erakusten dutenez, EAJk eta PSEk sektore hori hazten jarraitzea nahi dute, hiriarentzat askoz onuragarriagoak diren beste sektore batzuen kaltetan. Baina turismoaren aldeko apustu itsu horren ondorioz, langabezia gehien igo den euskal hiria gara (+% 25), lan-prekaritatea gero eta handiagoarekin, gainera. Eta bitartean, industria, berrikuntza eta garapenean egindako inbertsioa jaisten doa (2017an, eremu horretako inbertsioa BPGren % 1,2koa zen, eta 2013an, berriz, % 1,3koa).

Hauek horrela, etorkizun ekonomiko iluna dugu aurrean, hiriak norabide berria hartzen ez badu. Izan ere, hotelen ugaritzeak kalte handia eragiten dio hiriari. Jasaten ari garen ondorio ekonomikoez gain, truismoaren aldeko apustu itsu horrek ondorioak ditu etxebizitza eskubidean, merkataritza ereduan eta hotelez betetzen diren auzoen eguneroko bizitzan. Horri gehitu behar zaio auzo horietan pisu turistikoak ere ugaritzen ari direla. Datu bat ematearren, INEk argitaratutako azken errolda datuen arabera, hamar urtetan Grosek 1.144 biztanle galdu ditu (%6), Erdiguneak 639 (%7) eta Parte Zaharrak 313 (%5), hiriak %1 irabazten zuen bitartean.

EH Bilduren iritziz, Eneko Goiaren Gobernuak 180º aldatu behar du hiriari eman dion norabidea, eta pertsonak eta bizitza jarri behar ditu politika publikoen erdigunean.

Eneko Goia El Diario Vasco-rekin tramitatzen ari den hirigintza-birkalifikazioa aztertuko du EH Bilduk

EH Bildu udal taldeak ofizialki eskatu dio Donostiako Udal Gobernuari Hirigintza Hitzarmena, eta zehatz-mehatz aztertuko dugu.

| 2020-07-07 12:38:00

Tokiko Gobernu Batzordeak gaur onartu du Donostiako Udalaren eta Sociedad Vascongada de Publicaciones SAren arteko hirigintza-hitzarmen bat jendaurrean jartzea, Diario Vascok Igaran dituen instalazioak hartzen dituen partzelaren zati handi baten hirigintza-birkalifikazioa egiteko.

Hitzarmenaren bitartez "higiezina bizitegirako birkalifikatzea adosten da, 17.725 m2-ko etxebizitza eraikigarritasunarekin". Dirudienez, helburua sustapen libreko 170 etxebizitza eraikitzea da, % 20 sustapen pribatuko araubide orokorreko Udal etxebizitza tasatuak, hau da, etxebizitza babestuen artean modalitaterik garestiena. Ez dago aurreikusita baliabide gutxien dituzten kolektiboei zuzendutako babestutako etxebizitza publikorik.

Hala ere, aurreratu dezakegu birkalifikazio urbanistiko honen bidez El Diario Vasco-k milioi euro asko irabaziko dituela. Eta oso adierazgarria da etxebizitza eskubidearekin lotutako arazo gehien dituen euskal hirian metro karratu bat ere ez erreserbatu izana kolektibo behartsuenei zuzendutako etxebizitzak eraikitzeko. Hau da, etxebizitza eskuratzeko premia handiena duten pertsonentzat ez da etxebizitzarik aurreikusten.

EH Bilduren iritziz, gure hirian dagoen etxebizitza-larrialdiko egoerarekin bateraezina da Eneko Goia alkateak horrelako hitzarmen bat onartzea. Izan ere, interes publikoa izatea ezinbestekoa da Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren edozein aldaketa onartzeko.

ALBISTEAK

Etxebizitza babesturik gabeko operazio urbanistiko bat ahalbidetzeko Udal Gobernua eskuzabalegi jokatzen ari dela salatu du EH Bilduk

2020-09-16 12:14:00

Intxaurrondoko Luisa Enea eremuan, Monseko kiroldegiaren ondoan , 48 etxebizitza libre eta 115 aparkaleku eraikitzeko egitasmoa dago

EAJ-PSEk Ekialdeko Barrutia ziurgabetasunean murgildu dutela salatu du EH Bilduk

2020-09-14 14:50:00

Ekialdeko Barrutia zergatik ez den arrankatzen jakiteko helburuarekin EH Bilduk eskatutako Manu Narvaez Presidentetzako zuzendariaren agerraldia egin da gaur. Izan ere, Ekialdeko Barrutiko Batzordea osatzen duten elkarteek orain dela aste batzuk salatu zutenez, “2019an gauzatzeko onartutako 23 proiektuak 2020. urtera aldatu behar izan ziren eta gaur egun, egoera askoz larriagoa da, 2019ko aurrekontuaren exekuzioa % 1etik beherakoa baita” (1). Eta 2020ko proiektuak ere geldirik daude. Ziurgabetasun egoera honen aurrean, EH Bilduk bertatik bertara ezagutu nahi zituen Eneko Goiaren gobernuak hartu behar dituen neurri zuzentzaileak.

Udal honen lehentasunak eta gobernantza eredua goitik behera aldatu behar dira pandemiak jarri dizkigun erronkei aurre egiteko

2020-09-10 12:36:00

Ikasturte politikoaren hasiera honetan, Donostiako EH Bilduk Eneko Goiaren Gobernuaren azken hilabeteetako kudeaketaren balantzea egin du gaurko prentsaurrekoan. Reyes Carrerek Covid-19ren ondorio sozial, ekonomiko eta sanitarioengatik markatuta egon den uda honetako balantzea egin du.