Donostia

ZAIN DEZAGUN SANTA KLARA

Gaur 2019ko abuztuaren 3an, Ekologistas en Acción taldearen Diosa Maat belaontziak, Bizilagunekin eta Haritzalde taldeekin batera Donostian egin duen salaketarekin bat egiten dugu. Eta era berean, aurrerantzean ere Santa Klara uhartearen egoeraren jarraipen eta defentsa irmoa egingo dugula adierazi nahi dugu.

| 2019-08-03 20:36:00

“2017-2021 Turismo Gida Plana” aurkeztean Eneko Goia Laso alkateak adierazi zuen arreta bisitari kopuruaren hazkundean baino, zerbitzuaren eta helmugaren kalitatean jarri behar zela. Ordea, bisitarien kopuruak gora egiten jarraitzen du urtetik urtera eta, ondorioz, baita jarduera ekonomiko honen azken urteetako gorakadak donostiarren bizi kalitatean eragindako arazoak ere.

Donostian turistifikazio-prozesuak bizkortu egin dira. Hiriko eremu berriak turismo-ustiapenaren zerbitzura jarri dira, edo jartzekotan dira. Horietako bat Santa Klara uhartea da. Azken urteetan asko igo da uharteko erabiltzaileen kopurua, eta gainera, uhartea eremu publiko izanik, ekimen pribatuetarako erabiltzeko joera ere egon da: garagardo marka ezagunenjai pribatuak, ezkontzak... Hau gutxi balitz bezala, orain egin behar duten obra artistikoarekin, uhartearen bisita-kopurua areago handitu daiteke. Gai hau dela eta, Parte Zaharreko bizilagunek eta elkarteek haien kezka adierazi dute. Ezaguna baita masifikazioak ingurune naturaletan duen inpaktua.

Santa Klara uhartea, EAEko Itsasertza Babesteko eta Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren barruan, Kontserbazio Zorrotzeko Zonatzat hartzen da. Eta plan honek honako hau jasotzen du: “Balio altuko zonak dira eta, bertan, helburua gizakiak ahalik eta gutxien esku hartzea da. Ikerketa eta instalazioen erabilera didaktikoa besterik ez dugu bultzatuko”. Hori dela eta, Zaintza Zorrotzeko Zona gisa tratatzea litzateke egokiena. Eta hain zuzen ere, hori da 2018ko azaroan lehenik eta 2019ko uztailean ondoren Donostiako Udalbatzak aho batez onartu eta Udal Gobernuari eskatu diona: “egin ditzala egin beharreko gestioak Santa Klara uhartea ingurumen aldetik babesteko, babes hertsiko eremutzat hartua dagoela aintzat hartuta.”

Bestalde, Elkarrekin Donostia eta EH Bildu udal taldeok, Santa Klara uharteko itsasargian egin nahi den eskultura proiektuak ingurumenean izango duen inpaktuaren gaineko txostena egin dezala ere eskatu diogu Udal Gobernuari, ingurune hori behar bezala babestuko dela ziurtatzeko. Bigarren eskakizun hau, ordea, ez da onartua izan. Areago, alkateak esku-hartze artistikoaren kontra agertu izana egotzi zigun. Kulturaren eta artearen ustezko defentsa baten atzean ezkutatzen dira, halako eremu berezi batean halako esku-hartze batek izan ditzakeen ondorioei bizkar emateko. Zeren beldur dira?

Horiek horrela, gaur 2019ko abuztuaren 3an, Ekologistas en Acción taldearen Diosa Maat belaontziak, Bizilagunekin eta Haritzalde taldeekin batera Donostian egin duen salaketarekin bat egiten dugu. Eta era berean, aurrerantzean ere Santa Klara uhartearen egoeraren jarraipen eta defentsa irmoa egingo dugula adierazi nahi dugu.

Pentsionistei emandako hitza ez duela bete leporatu dio EH Bilduk Eneko Goiari

Pentsiodunek egindako eskaera kontuan hartuta, asteazkenean egingo den udal batzarrean udal gobernuari eta beste taldeei pentsionisten bizi baldintzak hobetzeko konpromiso irmoa hartzeko eskatuko du EH Bilduk

| 2019-07-22 11:21:00

Apirilaren 29an Alderdi Ederreko Pentsiodunen Batzordeak idatzi bat erregistratu zuen Eneko Goia alkateari eta Udalbatza osatzen dugun talde politiko guztiei helarazteko. Pentsiodunek ez dute orain arte Udal Gobernuaren aldetik erantzunik jaso.

Idatzi horretan, 2018ko iraileko eta abenduko udalbatzarretan onartutako kontrol mozioetan jasotako neurriak betetzeko eskatzen dute pentsiodunek. Hau da:

• Diru-sarrera urriak dituzten pentsiodunentzako berariazko komunikazio kanpaina bat egitea, zer laguntza ekonomiko dagozkien jakin dezaten.

• Donostiako erretiratuen-egoitzetan saio bat egitea udal gizarte zerbitzuetan eskatu daitezkeen laguntza ekonomikoen inguruan.

• Pobrezia egoeran aurki daitezkeen emakume pentsiodunei buruzko ikerlan bat egitea, hiriko diagnostiko bat izan ahal izateko.

Hain zuzen ere, Lanbidek apirilean bertan argitaratutako azkeneko datuek pentsiodunek astelehenero salatzen duten errealitate bat mahai gainean jartzen dute: diru sarrerak bermatzeko errenta jasotzeko eskubidea dutenen artean emakumezkoak dira gehiengoa (Gipuzkoaren kasuan %57,7) eta, pentsiodunen kasuan, 13.721 onuradunetatik %64,18 emakumezkoak dira. Horien artean, emakume pentsiodun alargunak dira egoera larrienean daudenak.

Udal diru laguntzei dagokienez ere, errealitate hori bera errepikatzen ari da: urtetik urtera gero eta emakume pentsiodun gehiagok behar dituzte diru laguntzak oinarrizko gastuei aurrera egin ahal izateko. Datu orokorrak ikusita, 2015etik 2018ra GLLen eskaerek behera egin dute %6,28an. Baina, pertsona pentsiodunek egindako eskaerak ikusita, diru laguntzak behar dituzten pentsiodun donostiarrak gero eta gehiago dira urtetik urtera. Batez ere, 65 urtetik gorako emakumezkoak dira diru laguntza hauek beharrezkoak dituztenak, oinarrizko gastuei aurre egin ahal izateko, eta urtetik urtera haien kopurua gora doa.

Hona hemen azken urteetan ematen ari den egoera:

Urtea

Eskaerak (familiak)

65 urtetik gorako onuradun emakumezkoak

65 urtetik gorako onuradun gizonezkoak

525

124

558

143

608

151

662

171

691

191

709

196

Datuetan argi gelditzen da diru laguntzak behar dituzten pentsiodunen kopurua gora doala eta onuradunen %80 emakumezkoak direla. Hau da, urtetik urtera, gure hirian gero eta emakume pentsiodun gehiago pobrezian erortzen ari dira.

Aipatutako datuak ikusita eta pentsiodunek egindako eskaera kontuan hartuta, asteazkenean egingo den udal batzarrean udal gobernuari eta beste taldeei pentsionisten bizi baldintzak hobetzeko konpromiso irmoa har dezatela eskatuko diegu.

ALBISTEAK

DOSSIERRA Turismoa Donostian: 2019ko udak utzi duena eta aurrera begirako gogoetak 2019ko urria

2019-10-10 12:29:00

Gaur Markel Ormazabal Donostiako EH Biulduko zinegotziak turismoari burzko dossiera aurkeztu du prentsaurrean