Donostia

Gaur eguerdian “Donostiako Piratak” mugimenduak salatu du 24 orduetan 6 eraso matxisten berri jaso duela, tartean bi bortxaketa. Hori dela eta, gaurko egitaraua bertan behera utzi duela eta arratsalderako 7etarako manifestazioa deitu duela iragarri dute. Era berean, biktimak Udaltzaingoaren, Ertzaintzaren eta Osakidetzaren aldetik jaso duten tratua salatu dute.

| 2019-08-14 15:16:00

Honen aurrean, lehenik eta behin, erasoak pairatu dituzten pertsonei gure babesa eta elkartasuna adierazi nahi diegu. Eta bide batez, guk sinesten dizuegula adierazi nahi dizuegu publikoki, inongo ñabardurarik gabe. Era berean, Piratek erasoei erantzuteko erakutsi duten determinazioa txalotu nahi dugu.

Zoritxarrez, Aste Nagusi honetan gertatzen ari dena ez da salbuespen bat gure hirian. Azken urteotan Donostian eraso sexisten gorakada ikaragarria da eta Aste Nagusikoa joera horren beste adierazlea da. Gogoratu beharra dago, baita ere, 2018ko Aste Nagusian 9 eraso matxista egon zirela, tartean Urnietako gazte baten erahilketa.

Eta EH Bildutik adierazi behar dugu egoera honen aurrean udal gobernuak ezin duela beste aldera begiratu, edo dagokion erantzukizuna ekiditen saiatu. Erasoen tamainako erantzuna eman behar du Udalak, argi geratzen ari da erantzuna ezin dela 5 minututako kontzentrazio bat baino izan. Zentzu honetan, “Donostiako Piratak” mugimenduak bidea erakutsi diote udalari, gaurko egitaraua bertan behera utziaz.

Izan ere, Donostiako EH Bilduk behin baino gehiagotan salatu du Donostiako udala atzean geratzen ari dela indarkeria matxistaren aurkako borrokan. Donostiako udal gobernuak ez du bere lehentasunen artean indarkeria matxistaren aurkako borroka. Eneko Goiaren lehentasunak, bistan denez, beste batzuk dira.

Zentzu honetan nabarmendu behar da Donostiako Piratek egin behar izan dutela udalak egiten ez duen lana. Adibidez, Piratek eraso matxistak salatzeko ezartzen duten “Puntu Morea” askoz ordutegi egokiagoa du Udalak ezartzen duen Stand-a baino (atzo 22:30ean itxi zuen udalarenak).

Baina indarkeria matxistaren arazoa lehen mailakoa da Donostian, eta egiturazko neurriak hartu behar dira. Azken finean, gaurko prentsaurrekoan Piratek adierazi duten moduan, “Gutako erdiaren segurtasuna eta askatasuna ezin badugu bermatu, ez dago festarik”

ZAIN DEZAGUN SANTA KLARA

Gaur 2019ko abuztuaren 3an, Ekologistas en Acción taldearen Diosa Maat belaontziak, Bizilagunekin eta Haritzalde taldeekin batera Donostian egin duen salaketarekin bat egiten dugu. Eta era berean, aurrerantzean ere Santa Klara uhartearen egoeraren jarraipen eta defentsa irmoa egingo dugula adierazi nahi dugu.

| 2019-08-03 20:36:00

“2017-2021 Turismo Gida Plana” aurkeztean Eneko Goia Laso alkateak adierazi zuen arreta bisitari kopuruaren hazkundean baino, zerbitzuaren eta helmugaren kalitatean jarri behar zela. Ordea, bisitarien kopuruak gora egiten jarraitzen du urtetik urtera eta, ondorioz, baita jarduera ekonomiko honen azken urteetako gorakadak donostiarren bizi kalitatean eragindako arazoak ere.

Donostian turistifikazio-prozesuak bizkortu egin dira. Hiriko eremu berriak turismo-ustiapenaren zerbitzura jarri dira, edo jartzekotan dira. Horietako bat Santa Klara uhartea da. Azken urteetan asko igo da uharteko erabiltzaileen kopurua, eta gainera, uhartea eremu publiko izanik, ekimen pribatuetarako erabiltzeko joera ere egon da: garagardo marka ezagunenjai pribatuak, ezkontzak... Hau gutxi balitz bezala, orain egin behar duten obra artistikoarekin, uhartearen bisita-kopurua areago handitu daiteke. Gai hau dela eta, Parte Zaharreko bizilagunek eta elkarteek haien kezka adierazi dute. Ezaguna baita masifikazioak ingurune naturaletan duen inpaktua.

Santa Klara uhartea, EAEko Itsasertza Babesteko eta Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren barruan, Kontserbazio Zorrotzeko Zonatzat hartzen da. Eta plan honek honako hau jasotzen du: “Balio altuko zonak dira eta, bertan, helburua gizakiak ahalik eta gutxien esku hartzea da. Ikerketa eta instalazioen erabilera didaktikoa besterik ez dugu bultzatuko”. Hori dela eta, Zaintza Zorrotzeko Zona gisa tratatzea litzateke egokiena. Eta hain zuzen ere, hori da 2018ko azaroan lehenik eta 2019ko uztailean ondoren Donostiako Udalbatzak aho batez onartu eta Udal Gobernuari eskatu diona: “egin ditzala egin beharreko gestioak Santa Klara uhartea ingurumen aldetik babesteko, babes hertsiko eremutzat hartua dagoela aintzat hartuta.”

Bestalde, Elkarrekin Donostia eta EH Bildu udal taldeok, Santa Klara uharteko itsasargian egin nahi den eskultura proiektuak ingurumenean izango duen inpaktuaren gaineko txostena egin dezala ere eskatu diogu Udal Gobernuari, ingurune hori behar bezala babestuko dela ziurtatzeko. Bigarren eskakizun hau, ordea, ez da onartua izan. Areago, alkateak esku-hartze artistikoaren kontra agertu izana egotzi zigun. Kulturaren eta artearen ustezko defentsa baten atzean ezkutatzen dira, halako eremu berezi batean halako esku-hartze batek izan ditzakeen ondorioei bizkar emateko. Zeren beldur dira?

Horiek horrela, gaur 2019ko abuztuaren 3an, Ekologistas en Acción taldearen Diosa Maat belaontziak, Bizilagunekin eta Haritzalde taldeekin batera Donostian egin duen salaketarekin bat egiten dugu. Eta era berean, aurrerantzean ere Santa Klara uhartearen egoeraren jarraipen eta defentsa irmoa egingo dugula adierazi nahi dugu.

ALBISTEAK

Urrezko danborrari beste eraso bat: gezurra da prozedura aldatzea adostu denik

2019-10-10 19:36:00

Gaur eguerdian Donostiako udalak prentsa ohar baten bidez jakinarazi du, hitzez hitz, “Donostiako Udaleko Bozeramaileen Batzordeak gaur goizean adostu du Urrezko Danborra aukeratzeko prozesuan bi aldaketa egitea”. Honen aurrean, Donostiako EH Bilduk zera esan nahi du:

DOSSIERRA Turismoa Donostian: 2019ko udak utzi duena eta aurrera begirako gogoetak 2019ko urria

2019-10-10 12:29:00

Gaur Markel Ormazabal Donostiako EH Biulduko zinegotziak turismoari burzko dossiera aurkeztu du prentsaurrean

EH Bilduk “kirol leihatila bakarra” proposatu du kirol ekitaldien antolaketa errazteko

2019-09-25 11:53:00

Donostiako kluben artean oso zabalduta dagoen eskaera eramango du biharko osoko bilkura Reyes Carrerek

Donostiako oposizioko alderdi guztiek Arte Ederren eraikina eraisteko baimentzearen arriskuaz ohartarazi dute

2019-09-24 12:06:00