Donostia

“Parte Zaharreko Mahaia” eta “Donostiako Gazteria mahaia” eratzea proposatu du EH Bilduk

Azken hilabeteotan, bizikidetza arazoak agertu edota areagotu dira gure hirian, batez ere Parte Zaharrean, nahiz eta Erdialdeko eta Groseko beste leku batzuetan ere gertatu diren. Askotan, gertakari horiek kaleko edanarekin (“boteiloiarekin”) lotuak izan dira, baina arazo konplexuagoa da, beste hiri askotan ere gertatu da, eta agerian uzten du arazoaren benetako tamaina.

| 2021-09-29 12:40:00

Aste hauetan EH Bildu hiriko zenbait eragilerekin elkartu da. Fenomeno hori aztertu dugu, baita konponbidean jartzeko alternatibak ere. Auzo elkarteekin, gazteekin, ostalaritza sektorearekin, sindikatuekin, Udaltzaingoarekin, gizarte mugimenduekin eta abarrekin elkartu gara. Diagnostikoak partekatzeaz gain, beste hiri batzuetan (adibidez, Iruñean) proposatzen ari diren irtenbideak ebaluatu ditugu. Bitartean, Udal Gobernuko eta Eusko Jaurlaritzako ordezkariek gai hau “ordena publikoko” arazo bihurtu nahi izan dute, arazoa konpondu beharrean kontrako efektua lortuz. EH Bildutik modu diskretuan lan egin dugu eta gaur gure lanaren ondorioak publiko egin nahi ditugu.

Baina EH Bildu ez da zerotik abiatzen, gai hauek kezkatu gaituzte hasieratik. Gogoratu behar dugu 2021eko otsailean egindako proposamena Udalak Donostiako gazteei zuzendutako programa bereziak martxan jartzeko, pandemia testuinguru honetan. Eta apirileko plenora ere eraman genuen gazteen osasun mentalaren inguruko beste mozio bat. Bietan Udal Gobernuko bi taldeen ezezkoa jaso genuen arren, lanean jarraituko dugu, esan bezala, herritarrekin eta eragileekin batera.

Donostiako EH Bilduk hiru ondorio nagusi atera ditu erronda honetatik:

  • Parte Zaharraren egoera larria: Gaur egungo egoera Parte Zaharra parke tematiko bihurtu izanaren ondorioetako bat da. Auzoan bizi den babesgabetasun-sentsazioa behin eta berriz atera den ideia izan da. Kale edana Parte Zaharrera bideratu izanak hemen bizi diren herritarren eta ostalarien arazoak areagotu besterik ez du egin.

  • Gazteriaren egoera larria: Urte eta erdi honetan sozializazioari ezarritako murrizketek eta gertatu denaren ardura gazteei egotzi izanak euren ongizate emozional eta psikologikoan eragin zuzena izan dute. Era berean, aisialdi eremuan, alkoholaren kontsumoari alternatibarik ez zaio bilatu, euren lokalak itxi dituzte eta beste harreman eta aisialdi gune batzuk erabiltzea ezinezkoa izan da. Aisiarako aukera berriak emateko beharra oso zabalduta dago.

  • Polizia eredua: Gai hau tabu bihurtu nahi duten arren, Udaltzaingoak berak ere onartzen du soluzioa ez dela bide polizialetik etorriko.

Aurrera urratsa emateko unea iritsi da. Eneko Goia oso eroso ikusten dugu diskurtso populistan eta irtenbide polizialaren aldeko apustuan, baina horrela ez da konponduko ezer. Iritsi da politika egiteko unea, letra larriz idatzita: kalera jaitsi, kaltetutako sektoreekin hitz egin, kezkak entzun, nahiz eta batzuetan ez gustatu esaten digutena, eta, batez ere, arazoa konpontzeko alternatibak landu eta partekatu.

EH Bilduk alde guztien jarrerak aztertu ondoren, irtenbide bikoitza proposatu nahi dugu. Alde batetik, presakoa da Parte Zaharrari irtenbide bat ematea; eta bestetik, gure gazteriaren egoerari heldu behar zaio, ezinbestean, belaunaldi-arrakalaren arriskua oso erreala delako.

Alde batetik, beharrezkoa da Parte Zaharreko Mahaia sortzea. Auzotarrek, merkatari-ostalariek eta Udalak osatuko lukete, elkarbizitzarako akordio egonkor bat lortzeko eta auzo-ereduari buruzko eztabaidari berriro ekiteko.

Bestalde, Donostiako Gazteriaren Mahaia sortzea proposatzen dugu: hain zuzen ere, gazteei zuzendutako berariazko ekinbide edo programak sortu eta garatzeko, aisialdirako nahiz beraien garapenerako funtsezkoak diren eremuetan arreta jarriz, eta beti ere, gazteak hiriko arkitektura sozial eta politikoaren diseinuaren protagonista izango den kolektibotzat hartuz. Enpatiatik eta entzutetik abiatuta, gazteen beharrak eta eskaerak antzemateko, proposamenak jasotzeko eta haiekin eta adituekin lantzeko.

Gizartearen gehiengoak, baita gazteek ere, hilabete hauetan guztietan erakutsi dute erantzukizunez jokatzeko gai direla. Izan ere, sarritan, kargu publiko zehatz batzuk baino arduratsuagoak izan dira. Adibidez, konfinamenduan ehunka gaztek auzoetan sortutako zaintza-taldeetan parte hartu zuten; eta hor dago Donostiako Piratak azken Aste Nagusian egindako planteamendu zentzuduna ere.

Nolanahi ere, irtenbidea ez da errepresioaren eskutik etorriko, baizik eta Parte Zaharreko bizilagunak eta Donostiako gazteak partaide egitearen eskutik. Era berean, komunitate-harremanak ahuldu eta hausten dituzten balio antisozialak borrokatu behar direla uste dugu.

Egoera larria da, baina garaiz gaude. Irtenbidea ez da tabernetako ordutegia zabaltzea ala ez edo botiloiak gehiago arautu behar diren ala ez. Edozein irtenbidek bi auzi hauei heldu behar die: gaur egun zer aisialdi-aukera eskaintzen dizkiogu gazteriari eta zer auzo-eredu nahi dugun Parte Zaharrerako.

Gure aldetik, aukera desberdinetara irekita gaude, baina behar-beharrezkoa deritzogu bi partaidetza-foro premiaz bideratzeari: bata, auzotarren, ostalarien eta Udalaren artean, eta, bestea, gazteen, erakundeen eta adituen artean, ikuspegi zabal, proaktibo eta barneratzaile batetik, gazte eta nerabeen egoera eta beharrak modu positiboan jorratuko dituena, partaide eta protagonista bihurtuz. Ildo honetatik, harremanetan jarriko gara datozen egunetan gainerako udal taldeekin, norabide honetan zein adostasun lortu eta zer pauso eman dezakegun aztertzeko.

Altzako kiroldegi berriko lanak % 28 garestitu direla salatu du EH Bilduk

Altzako kiroldegia eraikitzeko lanak 16.287.120,94 €an lizitatu ziren. Eneko Goiaren gobernuak, ordea, lehiaketara aurkeztutako enpresen beherapena onartu egin zuen, eta ia 4 milioi euro merkeago esleitu zion obra kontratua ACCIONA-ALTUNA Y URIA enpresa elkarteari (- % 31).

| 2021-09-27 12:10:00

Kiroldegia egiteko lanak hasi zirenetik bi urte eta hiru hilabete igarota, asko atzeratzeaz gain (urte eta erdian egitekoak ziren) eraikitze lanak 3,5 milioi euroan garestitu dira (+ % 28). Hiru kolpetan egindako aldaketekin, 15.918.070,70 €ra iritsi da kostua eta ia berdindu egin du esleipeneko lehiaketako lehen prezioa. Garestitzea gertatu da Udal Gobernuak onartu egin dituelako kiroldegiaren hasierako egitasmoa diseinatu zuten proiektugileek beraiek egindako aldaketa proposamenak. Horietako aldaketa batzuk garestiak eta esanguratsuak izan dira, hala nola estalkiaren egitura merkatuan erostea, orubean bertan egin beharrean; hormei akabera estetiko ezberdin bat ematea; edo hasiera batean kontratatutakoei hornidura berriak gehitzea.

Udal Gobernuari galdetu diogu okerra al zen kiroldegiaren lehen egitasmoa. Ezetz erantzun digu, proiektua hobetzeko asmoz egin dituela aldaketak; beraz, ez ziren nahitaezkoak. Orduan,

Zilegia al da 600.000 €ko lehen garestitze bat onartzea, jakinik eraikuntza enpresa horiek hainbat hilabetetako soldatak eta dietak zor zizkietela, garai berean, kiroldegia eraikitzen ari ziren langileei (bi langile taldek ez zuten dirurik jaso)?

Areago, zilegia al da 1,6 milioiko garestitzea onartzea bigarren aldaketan, jakinik, garai berean, Covid19aren testuinguruan, Udal Gobernuak erabaki zuela Ekialde Barrutiaren 2,5 milioi euroko aurrekontua blokeatzea (Larratxoko parkea estaltzea, Txaparreneko bidegorria hobetzea, Bidebietako bidegorria egitea…) eta beste hainbat murrizketa egitea hirian?

Eta bidezkoa al da, pasa den ekainean, aski baliabiderik ez duelako, DBusen 31 linea (Altza-ospitaleak) murriztuko duela edo 38 linea ez dela Bidebietako osasun etxean geldituko jakinarazi zuen garai berean, beste 1,3 milioi euro garestitzea eraikitze lanak?

Horiek horrela, argi diogu, Udal Gobernuak arinegi hartu dituela Altzako kiroldegia eraikitzeko lanak aldatzeko, garestitzeko eta atzeratzeko erabakiak, besteren artean, ez dituelako partekatu erabiltzaileekin eta, oro har, altzatarrekin; ez dielako udal taldeei, ezta Ekialdeko Barrutiari ere, erabaki horien zuzeneko jarraipenik egiteko aukera eman; kiroldegi berriaren egitasmoa onartuta eta indarrean egonik, ez delako aski justifikatu aldaketa horien beharra, areago pairatzen ari garen pandemiaren testuingurua kontuan izanik.

Jakinik ere gertatu ohi direla aldaketak azpiegitura publikoak eraikitzeko lanetan, harrigarria iruditzen zaigu Altzako kiroldegiko eraikitzaileek ia osorik berreskuratu izana esleipeneko lehiaketan beraiek eskainitako beherapena. Horregatik, ulergarria iruditzen zaigu herritarren artean susmoak eta kezkak piztea.

Kiroldegiko obraren sustatzailea Donostiako Udala da, eta diru sail esanguratsu bat aurreikusi zuen azpiegitura honen eraikuntzarako. Horregatik, ez diogu bidezkoa irizten altxor publikoarekin horrela jarduteari. Herri ordezkarioi eskatzen zaigu arduratsu jokatzeko herriaren interesen defentsan, eta ez aritzeko beste interes batzuen mende.

Horiek horrela, datorren osteguneko plenoari begira, EH Bilduk mozio bat aurkeztu du eskatzeko Udal Gobernuari dei dezala bilera publiko bat Altzan, kiroldegiko erabiltzaileei eta, oro har, altzatarrei azalpenak emateko, batez ere kiroldegiko estalkiaren egitura aldatzearen inguran. Era berean, eskatuko diogu Udal Gobernuari txerta dezala tresna juridiko-administratibo bat obra publikoen lizitazioetan, lanak gauzatzeko epeak % 20ko atzerapena edo handiagoa izango duten kasuetan, eragindako herritarren aurrean azalpenak eman behar izateko.

Azken finean, Eneko Goiaren Gobernuan obra handien kudeaketan dagoen iluntasunarekin amaitzeko eskatuko dugu, eta kontratazio publikoetan gardentasun handiagoz jarduten hasteko.

EH Bilduk eskatuko dio Udal Gobernuari uko egin diezaiola Larrialdi Klimatikoaren Adierazpenean jasotako ekintzak urratzen dituen edozein proiekturi

EH Bilduko zinegotziek, Reyes Carrerek, Olaia Duartek eta Garbiñe Alkizak, “Fridays for future” kolektiboak mundu mailan deitutako mobilizazioetan parte hartu dute gaur.

| 2021-09-24 11:46:00

Gaur, irailak 24, nazioarteko mobilizazio eguna deitu du “Fridays for future” kolektiboak planetaren defentsan. Donostiari dagokionez, gogoratu behar da bi urte igaro direla hiriko larrialdi klimatikoaren adierazpena Osoko Bilkuran onartu zenetik, eta urte eta erdi, berriz, Tokiko Gobernu Batzarrak adierazpen hori egin zuenetik, haren ondoriozko zenbait ekintzarekin batera.

Beraz, bada garaia Larrialdi Klimatikoaren Adierazpenarekin batera egin ziren ekintzak ezartzen hasteko. Udal politiken erdigunean bizitza, edo bizitzaren iraunaraztea jartzeko unea da. Hiriak konpromiso sendo bat itxi behar du, lur berriak ez okupatzeko, egungo berdeguneak mantentzeko eta birika gisa balioko duen gerriko berde batean blindatzeko, pairatzen ari garen larrialdi klimatikoari aurre egiteko. Premiazkoa da berotegi-efektuko gasen isuriak murriztea. Beraz, ez dugu ulertzen berdeguneekin amaitu nahi duten proiektuak sustatzea, hala nola Antondegi, edo ibilgailu pribatuz garraiatzen laguntzen duten proiektuak, hala nola erdiguneko eremu batean aparkaleku berri bat eraikitzea, San Bartolome, edo Marrutxipin hirirako sarbide berri bat.

Eta hau ez dugu guk esaten. Aditu nagusiek alerta gorria aipatzen dute, itzulerarik gabeko puntu bat. Eusko Jaurlaritzako Aldaketa Klimatikorako Zuzendari Adolfo Uriarte ere, honela mintzo zen iragan abuztuan:

“Tampoco hay que esperar al 2025: desde ya todo debe hacerse integrando una perspectiva de cambio climático. La adaptación y la mitigación requieren acciones de todo tipo (...) Se trata de trabajar en reducir la vulnerabilidad del territorio a los efectos del cambio climático.”

Zentzu honetan, Eusko Jaurlaritzak besteak beste naturan oinarritutako irtenbideak bultzatu nahi ditu, udalerriek klima-aldaketaren aurrean duten "erresistentzia" areagotu eta ingurumen-, gizarte- eta ekonomia-onurak ekarriko dituztenak. Tokiko eskalan, espazio berdeen eta urdinen azalera handitzea esan nahi du, hiri-espazioetan eta hiri-inguruetan lehengoratzea eta modu jasangarrian kudeatzea, aldi berean hiri-ekologizazioko prozesua sustatuz eta gizartea klima-aldaketarekiko erresilientea den hiri-ereduranzko trantsizioan integratuz.

Era berean, garrantzitsua da gogoratzea Gipuzkoako Foru Aldundiak joan den uztailean aurkeztutako datuak, Gipuzkoako klima-aldaketaren gaineko eraginari eta kalteberatasunari buruzkoak. Bertan, mendearen amaieran, gure hondartzetako azalera lehorraren % 40 desagertzeko eta ordurako itsas maila 40 eta 70 zentimetro artean handitzeko aukera aurreikusten da.

Horregatik guztiagatik, bada garaia hitzetatik ekintzetara pasatzeko, eta Donostiako udal talde politikoek norabide horretan konpromiso irmoa hartu ahal izango dute, datorren osteguneko osoko bilkuran eztabaidatuko den mozio hau onartuz::

“Donostiako Udalbatzak hertsatuki eskatzen dio Udal Gobernuari uko egin diezaiola Larrialdi Klimatikoaren Adierazpenean jasotako jardun-bide eta ekintzak urratzen dituen edozein proiekturi”

Udal Gobernuak babestutako etxebizitzarako sarbidea mugatu nahi die 35 urtetik beherako donostiarrei

Etxebizitza bat eskuratu ezin dutelako Donostia utzi behar izan duten pertsonek itzultzeko erraztasunak izan ditzaten EH Bilduk proposamen bat egin du

| 2021-09-23 12:31:00

Alokairuko etxebizitzak eta zuzkidurako bizitokiak baremazioaren bidez esleitzeko prozedura aldatzeko prozesuan murgilduta dago Donostiako Etxegintza. Jakina denez, 2016ko Euskal Etxebizitza Legeak zenbait irizpide edo baremo ezarri zituen zozketa-sistema aldatzeko, herritar guztien etxebizitza-eskubidea objektibotasun handiagoz bermatu ahal izateko. Duela urte batzuk ezarri zen Donostian baremazio-sistema hori, eta orain berrikusten ari da.

Donostia da etxebizitzarik garestiena duen euskal hiria eta, beraz, etxebizitza eskubidea bermatzeko arazorik handienak dituena. EH Bildu eta beste eragile sozial batzuk ohartarazten ari dira pertsona askok, gehienak gazteak, beren auzoak utzi eta beren bizi-proiektuak inguruko herrietara eraman behar izan dituztela, horrek Donostia bezalako hiri zahartuarentzat duen eraginarekin.

Bada, fenomeno hori geldiarazten saiatu beharrean, Eneko Goiaren Udal Gobernuak, baremazio-sistema berriaren bidez, are gehiago zaildu nahi du gazteei babestutako etxebizitza bat eskuratzea. EAJ-PSEren proposamena aurrera ateratzen bada, 35 urtetik beherako donostiarrak ezin izango dira alokairuko etxebizitza babestuen kupo orokorrera sartu, eta zuzenean joango dira zuzkidurazko etxebizitzetarako itxaron-zerrendara. Baina etxebizitza-eredu honetan 5 urtez baino ezin dute bizi, luzapenik egiteko eskubiderik gabe. Gure galdera da: nora joango dira gero? Donostiatik kanpora? Estatuko etxebizitzarik garestiena duen hiri honetan, etxebizitza eskubidea bermatzeko arazorik larriena duen hiri honetan, arazoa konponbidean jarri beharrean kontrako norabidea hartu dute EAJ-PSEk .

Aipatutako irizpide hori kendu eta gazteek etxebizitza babestuen ereduen artean aukeratzeko eskubidea izatea proposatzeaz gain, EH Bilduk beste proposamen bat egin du gure hiritik alde egin behar izan duten pertsonen itzulera errazteko.

Jarraian, EH Bilduk egin dituen 8 proposamenak zerrendatuko ditugu:

Lehenengo proposamena. Gehitzeko proposamena. 5.2. puntua: "Onuradun izateko baldintzak. Hiriaren lotura". Honako hau dioen beste bat gehitzea proposatzen da: "Ohiko bizilekua Donostian gutxienez urtebetez izan duten pertsonak, baremazioa egin aurreko azken 15 urteetan, eta, hainbat arrazoirengatik beren bizilekua Donostiatik kanpo eraman ondoren, Donostiara itzuli nahi dutenak".

Bigarren proposamena. Aldatzeko proposamena. 7.5 puntua- Etxebizitzak eta/edo ostatuak esleitzeko berariazko kupoak: 35 urtetik beheitikoak, ardurapeko seme-alabarik gabe. Testu hau aldatzea proposatzen da, honela uzteko: "Kupo honetara aurkezten diren pertsonek aldez aurretik adierazi beharko dute etxebizitza bat edo zuzkidurako bizitoki bat nahi duten. Ekipamendutarako etxebizitza bat hartu nahi dutela adierazten ez badute, etxebizitza bat nahi dutela ulertuko da".

Hirugarren proposamena. Kentzeko proposamena. 7.9 puntuari. Bigarren paragrafoa. Testua honela geratuko da: "Kupoetan eskabideak aurkezteko epea bukatu baino lehen adierazten diren egoerak agiri bidez egiaztatzen dituzten pertsonak eta bizikidetza-unitateak bakarrik sartuko dira bertan. Justifikatuta ez badago, zuzenean 9. kupoan sartuko dira."

Laugarren proposamena. Aldatzeko proposamena 8. puntuari “Baremazioan puntuak esleitzea”. Honako hau dioen lekuan ordezkatu: 2. ADINGABEAK ARDURAPEAN - 15 puntu; hau esan behar du: “2. 23 URTETIK BEHERAKO EDO MENDEKOTASUN-EGOERAN DAUDEN PERTSONAK"- 15 puntu."

Bosgarren proposamena. Aldatzeko proposamena. 8.1.1. puntuari. Baremazioan puntuak esleitzea. 1. (Mugikortasun murriztua), 2. (Genero indarkeria), 3. (Adimen urritasuna), 6. (Familia ugariak), 7. (Guraso bakarreko familiak) eta 9. (Kupo Orokorra) kupoetarako. Aldatu 2 eta 4 PUNTUAK. Honela dio:

2. zk. 16.000.01 €- 25.000,00 €: 33 puntu, “30 puntu” esan behar du.

4. zk. 30.000,01 € - 35.000,00 €: 17 puntu, “15 puntu” esan behar du.

Seigarren proposamena. 8.2. artikulua aldatzeko proposamena. Ardurapean dauden adingabeak. Gehieneko puntuazioa: 15. Testua honela geldituko da: "23 urtetik beheitikoak edo mendekotasun egoeran daudenak. Honako hauek hartuko dira kontuan: etxean erroldatuta dauden 23 urtetik beherako seme-alabak eta legezko tutoretza edo familia-harrera duten pertsonak, edo judizialki zaintza partekatuko araubidea edo bisita-erregimena aitortuta dutenak; eta etxean bizi diren 23 urtetik gorako pertsona ezinduak."

Zazpigarren proposamena. 19. puntuko lehen paragrafoari gehitzeko proposamena. Baremazioa berritzea. Lehenengo lerroaldearen amaieran honakoa gehitzea: "Berritze prozesuaren hasiera eta datak posta elektronikoaren, SMSen edo antzekoen bidez jakinaraziko zaizkie eskatzaileei".

Zortzigarren proposamena.- 19. puntuko hirugarren paragrafoari gehitzeko proposamena. Baremazioa berritzea. "Eskatzaileek eskatuta, PFEZren azken kanpainan ezohiko diru-sarrerarik izan bada, azken hiru urteetan jasotako diru-sarrerak kontuan hartzeko eska daiteke, kontuan hartu beharreko errenta-maila zehazteko."

EH Bilduk proposatu du kaiaren kudeaketa- eta bizikidetza-arazoak konpontzeko batzorde ez-iraunkor bat sortzea

| 2021-09-22 12:36:00

Kaiko bizilagunak haserre daude, 2020an gertatu zen moduan Eusko Jaurlaritzak aurten ere arrapala itxi baitu. Eremu horrek erabilera publiko eta komunitarioa izan du eta aspaldidanik erabili izan dute aisialdirako kaiko bizilagunek zein gainontzeko donostiarrek, eta berdin bisitariek ere. Orain, ordea, ikastaroak ematen dituztenek eta bestelako ontziek erabili dezakete soilik.

Kaiaren kudeaketa Donostiako Udalaren eskumena ez dela jakinik ere, 2021eko uztaileko Pertsonentzako Zerbitzuen Batzordean interpelazioa aurkeztu genuen, kaiaren erabilera mugatzen duten neurrien aurrean Udal Gobernuaren jarrera argitzeari begira. Bertan, Kirolako, Herri Segurtasunako eta Herri Babesako zinegotzi ordezkariak adierazi zuen aurreko asteotan hainbat hartu-eman izan zituztela Eusko Jaurlaritzaren Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzarekin, eta besteren artean, hizketagai izan zutela aipagai dugun gaia. Zinegotzi ordezkariaren hitzetan, jarduera nautikoen segurtasuna bermatzeko ez ezik, COVID-19aren hedapena saihesteko hartu zuen Eusko Jaurlaritzak arrapala ixteko neurria, iazko logika berean.

Baina Parte Zaharreko eta kaiko bizilagunen, eta oro har, kaiko erabiltzaileen kezka aspalditik dator, COVID-19 birusak eragindako osasun krisia baino askoz lehenagotik. Izan ere, arrapala ixteko azken erabakiaren aurretik, kaiko espazioaren erabilerari beste hainbat mugapen ezarri zaizkio azken urteotan.

Eusko Jaurlaritzari dagozkion erabaki hauez gain, ordea, kaiko bizilagunek Donostiako Udalak hartutako beste erabaki batzuen inguruan ere ezinegona agertu dute. Kontxako estropaden egunetan osasun neurriak bermatzeko, Donostiako Udalak kaiko sarbideak mugatu ditu. Hain zuzen ere, hilaren 1eko eta 2ko sailkatze estropadetan, eta lehen jardunaldian itxiturak jarri zituzten kaian. Horrek bizilagunen haserrea areagotu du, eta tentsio uneak sortu dira aipaturiko egunetan. Izan ere, uda “gogorra” eta “luzea” izan da bizilagunentzat, Irutxuloko Hitza hedabideak argitaratu duen erreportajean irakurri ahal denez. Besteak beste, kaleko edanak eragindako zarata eta zikinkeria “gehiegizkoa” izaten ari delako.

Donostiako kaia asko aldatu da azken hamarkadetan. Baina gauzak ez dira jazo, besterik gabe. Kaiko espazioaren eraldaketa ez da gertatu, gauari egunak jarraitzen dion naturaltasunarekin. Diseinatua izan da. Eta horri lotuta dago, hain zuzen ere, kaiko bizilagunen kexa nagusietako bat, bizitokia duten eremuari dagozkion erabakiak hartzean ez dituztela inola ere aintzat hartzen. Baina bizilagunek behin eta berriro adierazi izan dute, eta azkeneko bi urte hauetan argi geratu da, erakunde publikoekin behar bezainbeste bilkura egiteko prest daudela kaiko eremua guztientzako erabilgarri eta bizigarri izaten jarraitu dezan. Arrapalaren kasua argigarria da zentzu honetan, izan ere, bizilagunek nabarmendu dute arrapala espazio publikoa dela eta ikastaroen eta herritarren arteko elkarbizitza bermatu behar dela.

EH Bilduren ustez, beharrezkoa da Udalak kaiko bizilagunek beren bizitokiaren gainean erakunde publikoek hartzen dituzten erabakietan parte hartu ahal izateko bitartekoak sortu eta bideratzea; hala nola, eremuaren kudeaketaren eskumena duen Eusko Jaurlaritzaren eta bizilagunen arteko hartu-emana erraztuz. Horregatik, EH Bildu taldeak KAIKO EREMUAREN KUDEAKETARAKO BATZORDE EZ IRAUNKOR BAT SORTZEKO PROPOSAMENA hau egiten du:

- Helburua: kaiko bizilagunek beren bizitokiaren gainean erakunde publikoek hartzen dituzten erabakietan parte hartu ahal izatea, eremuaren kudeaketaren eskumena duen Eusko Jaurlaritzaren, Udalaren beraren eta bizilagunen arteko hartu-emana erraztuz.

- Osaera: udal talde bakoitzeko kide bat (botoa haztatua izango da), Lehendakaritza eta Gobernantzara atxikitako zinegotzia, Partaidetzako udal teknikari bat, eta, gonbidatu gisa, kaiko bizilagunen bost ordezkari eta Eusko Jaurlaritzaren Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzako ordezkari bat, eta Euskadiko Kirol Portuak-eko ordezkari bat.

- Iraupena: 12 hilabete.

- Bileren araubidea: hilean behin.
 

ALBISTEAK

EGIAKO EGOERA DELA-ETA

2021-11-18 13:08:00

Egiako eremu jakin batean gertatzen ari den segurtasun eta bizikidetza arazoa dela-eta, EH Bildu udal taldeak honako hau jakinarazi nahi du:

Hotelen proiektu oldea dela-eta, Donostiako EH Bilduk kitto esateko eskatu dio Udal Gobernuari

2021-11-11 13:33:00

Londresen egoitza duen inbertsio funts japoniar batek Santa Teresa komentua erosi duela iragarri izanak harridura eta haserrea eragin du Parte Zaharreko bizilagunen artean.