Donostia

Etxe hutsei OHZren errekargua gehiago igotzea adosteko proposamena luzatu dio EH Bilduk Udal Gobernuari

Etxebizitza eskubidea bermatzen laguntzeko, euskara sustatzeko eta aldaketa klimatikoaren kontrako borrokan eragiteko zerga politika erabiltzea proposatzen du EH Bilduk

| 2019-09-05 11:28:00

Zaborren tasari dagokionez, udal gobernuak 2020rako aurreikusten duen %4,5aren igoerarekin marra gorri guztiak gainditu dituela uste dugu. Pasa den legealdian %21 garestitu zen tasa hau eta, horrela, azken bost urtetan Donostiako familiak 2015ean 76 euro ordaintzetik, aurten 98€ ordaintzera pasatu dira. Tasa bat denez, denok kopuru berdina ordaintzen dugula gogoratu behar da. Eta kopuru hau, agian, huskeria izango da errenta handiko familientzat, baina hilabetearen bukaerara ozta-ozta iristen direntzat onartezina da. Izan ere, ezohiko igoera hau ez dator bat herritarrei ematen zaien zerbitzuaren hobekuntzekin edo zerbitzuaren eraginkortasunarekin.

Beste aldetik, etxebizitza hutsei ezartzen zaien Ondasun Higiezinen gaineko Zergaren (OHZ) errekarguari dagokionez, adierazi behar da aurten udal gobernuak aurrera pausu txiki bat eman duela, %25etik %35era pasatuz. Izan ere, EH Bilduk azken urteotan behin baino gehiagotan eskatu du errekargua ahal den guztia igotzeko (legez, +%150), etxebizitza hutsak merkatura ateratzeko tresna gisa, baina gure proposamenak beti atzera bota dituzte EAJk eta PSEk, PPren laguntzarekin.

Halere, EH Bilduren ustez, %35eko errekargua ez da nahikoa, haratago joan behar dugu zerga politika eraginkorra izatea nahi badugu. Hori dela eta, etxebizitza hutsei OHZren errekargua gehiago igotzea adosteko proposamena luzatu nahi diogu Udal Gobernuari.

Bestalde, aldaketa klimatikoaren aurkako borrokan ere azpimarra egin nahi dugu. Eta zerga politikaren bidez praktika onak saritu nahi dugu. Adibidez, organikoa birziklatzen duenari hobaria igotzea proposatzen dugu.

Eta euskararen erabilera normalizatzeko praktika onak ere sarituko ditugu, esaterako, aldamioetan jartzen diren kartel erraldoien hizkuntza irizpideak ezarriz.

Laburbilduz, EH Bilduk 11 zuzenketa eta arau proposamen aurkeztu dizkio 2020ko ordenantzari. Hauek dira nagusienak:

• Etxebizitza eskubidea bermatzeko, OHZren kuota handitzea ohiko etxebizitza ez diren etxe hutsei eta kuota hori ez kobratzea 25.500 € baino gutxiago jasotzen duten familiei, eta erabilera turistikoa duten etxeei tasak garestitzea.

• Donostiako merkataritza sustatzeko, familia-enpresa txikien jarraikortasuna laguntzea proposatzen dugu.

• Euskararen sustapena areagotzeko atalean, saltegien paneletan eta hesi, aldamio eta eskoretan jartzen diren publizitateetan hobaria % 50ekoa izango da publizitatea Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan errotulatuta edo grabatuta badago, bi hizkuntzen kopurua hein berekoa izanik. Hobaria % 75ekoa izango euskarri fisiko eta entzutezkoetan zabaltzen den publizitatea euskaraz errotulatuta edo grabatuta badago.

• Aldaketa klimatikoaren kontrako borrokari dagokionez, Trakzio mekanikoko ibilgailuen gaineko zergan, kuotaren % 90eko hobaria izatea motor elektrikoa duten ibilgailuek, orain arteko %75aren aldean.

• Iragarkien euskarri moduan gure kale eta hiribideetan gero eta presentzia gehiago duten pantaila erraldoiei kanon bat ezartzea proposatzen dugu.

• Eraikin, Instalazio eta Obren gaineko Zerga (ICIO): hobaria 15 puntu handitzea, ezinduen irisgarritasuna eta bizigarritasuna errazteko egindako eraikuntza, instalazio edo obrengatik, % 90era iritsiz.

Gaur eguerdian “Donostiako Piratak” mugimenduak salatu du 24 orduetan 6 eraso matxisten berri jaso duela, tartean bi bortxaketa. Hori dela eta, gaurko egitaraua bertan behera utzi duela eta arratsalderako 7etarako manifestazioa deitu duela iragarri dute. Era berean, biktimak Udaltzaingoaren, Ertzaintzaren eta Osakidetzaren aldetik jaso duten tratua salatu dute.

| 2019-08-14 15:16:00

Honen aurrean, lehenik eta behin, erasoak pairatu dituzten pertsonei gure babesa eta elkartasuna adierazi nahi diegu. Eta bide batez, guk sinesten dizuegula adierazi nahi dizuegu publikoki, inongo ñabardurarik gabe. Era berean, Piratek erasoei erantzuteko erakutsi duten determinazioa txalotu nahi dugu.

Zoritxarrez, Aste Nagusi honetan gertatzen ari dena ez da salbuespen bat gure hirian. Azken urteotan Donostian eraso sexisten gorakada ikaragarria da eta Aste Nagusikoa joera horren beste adierazlea da. Gogoratu beharra dago, baita ere, 2018ko Aste Nagusian 9 eraso matxista egon zirela, tartean Urnietako gazte baten erahilketa.

Eta EH Bildutik adierazi behar dugu egoera honen aurrean udal gobernuak ezin duela beste aldera begiratu, edo dagokion erantzukizuna ekiditen saiatu. Erasoen tamainako erantzuna eman behar du Udalak, argi geratzen ari da erantzuna ezin dela 5 minututako kontzentrazio bat baino izan. Zentzu honetan, “Donostiako Piratak” mugimenduak bidea erakutsi diote udalari, gaurko egitaraua bertan behera utziaz.

Izan ere, Donostiako EH Bilduk behin baino gehiagotan salatu du Donostiako udala atzean geratzen ari dela indarkeria matxistaren aurkako borrokan. Donostiako udal gobernuak ez du bere lehentasunen artean indarkeria matxistaren aurkako borroka. Eneko Goiaren lehentasunak, bistan denez, beste batzuk dira.

Zentzu honetan nabarmendu behar da Donostiako Piratek egin behar izan dutela udalak egiten ez duen lana. Adibidez, Piratek eraso matxistak salatzeko ezartzen duten “Puntu Morea” askoz ordutegi egokiagoa du Udalak ezartzen duen Stand-a baino (atzo 22:30ean itxi zuen udalarenak).

Baina indarkeria matxistaren arazoa lehen mailakoa da Donostian, eta egiturazko neurriak hartu behar dira. Azken finean, gaurko prentsaurrekoan Piratek adierazi duten moduan, “Gutako erdiaren segurtasuna eta askatasuna ezin badugu bermatu, ez dago festarik”

ALBISTEAK

DOSSIERRA Turismoa Donostian: 2019ko udak utzi duena eta aurrera begirako gogoetak 2019ko urria

2019-10-10 12:29:00