Donostia

District Heating-eko fakturak bizilagunei saldutakoa baino% 50 garestiagoak direla-eta azalpenak eta konpentsazioak eskatu dizkio EH Bilduk Udal gobernuari

Interpelazio bat erregistratu du EH Bilduk, datorren asteleheneko batzordean jorratzeko

| 2020-03-09 12:01:00

District Heating (DH) berokuntza eta ur beroaren sistema komunitarioa da eta, teorian, abantaila handiak ditu ekologiaren ikuspegitik, baldin eta beroa sortzeko erabiltzen den erregaia jasangarria bada (eguzki energia, biomasa, ...). Izan ere, egitasmoan aurreikusi zen CO2 isuriak % 80 murriztuko zirela banakako kalefakzioa eta ur beroko sistemekin alderatuta.

EAJ-PSEren egungo Udal gobernuak baztertu egin zuen DHren kudeaketa publikoa, eta, bi alderdi hauen eredu ekonomikoari jarraituz, kudeaketa publiko-pribatuaren aldeko apustua egin zuten. Horrela, 2017an, Udal Gobernuak Ferrovial Servicios SAk eta Tecnocontrol Servicios SAk osatutako ABEEri esleitu zion proiektua. Udala, Donostiako Sustapenaren bitartez, District Heating zerbitzuaren titularra da, eta haren ustiapen-baldintzak eta prezioak finkatzen ditu. Eta adjudikazioduna, berriz, energia hori ekoitzi eta kudeatzeaz arduratzen da, eta Txomin-Eneko bizilagunei emandako berokuntza eta ur bero zerbitzuengatik kobratzeaz. Kontratu honen iraupena 15 urtekoa da.

Txomin-Enea auzoan eraiki berri diren etxebizitza guztietan ezarri da sistema hori, baina baita auzoko eraikin zaharrenetan ere. Nabarmendu nahi dugu auzoko eraikin horietako hainbat bizilagunek uko egin ziotela District Heating sisteman sartzeari, EH Bilduk jasotako testigantzen arabera garestiegia iruditzen zitzaielako. Aitzitik, auzoko bizilagun berri guztiak 15 urtez DHn sartzera behartuta zeuden salmenta kontratua formalizatzearekin batera.

Donostiako Sustapena udal-elkarteak ABEEri egindako eskakizunetako bat zen sistema ekologikoagoa izateaz gain, merkeagoa ere izan behar zuela. Izan ere, prentsari behin eta berriz egindako adierazpenetan, baita Txomin Eneko bizilagunekin egindako bilera pribatuetan ere, Udal Gobernuak jakinarazi zuen zerbitzua %15 merkeagoa izango zela auzotarrentzat. Hemeroteka horren inguruko adierazpenez beteta dago.

Lehen fakturak iristen hasi direnean, ordea, Txomin Eneko bizilagunak kezkatzen hasi ziren. Izan ere, bizilagunak ohartu dira beraientzat faktura dezente garestiagoa dela sistema indibidualak dituzten gainerako donostiarrentzat baino.

EH Bildu udal taldean simulazioak egin ditugu Ferrovialek DHn duen prezioa eta gas naturala etxean duen beste edozein donostiarrekin alderatuz. Energiaren prezioaz gain, beste faktore asko (mantenua, zergak, eskuragarritasuna, eta abar) hartu ditugu kontuan eta emaitzak benetan kezkagarriak dira: fakturaren prezioa % 15 merkeagoa izan beharrean, Txomin Enea-ko fakturak, batez beste, % 55 garestiagoak dira.

Jakin izan dugu, bestalde, Txomin Eneko bizilagunek beren zenbakiak egin dituztela, eta Ferrovialen prezioak beste enpresa batzuen prezioekin alderatu dituztela, antzeko emaitzekin.

Txomin Eneko bizilagunak oso haserre daude, eta ez da gutxiagorako. Izan ere, 15 urteko iraupena duen kontratua dute Ferrovialekin, eta faktura% 15 merkeagoa izango zela esan zieten arren, %50 garestiagoa izango da.

Horregatik guztiarengatik, INTERPELAZIO bat erregistratu du EH Bilduk, datorren asteleheneko batzordean jorratzeko: 

  1. Zer dela eta Udal Gobernuak adierazi zien Txomin Eneko bizilagunei eta donostiar guztiei District Heating-aren faktura %15 merkeagoa izango zela, %50 garestiago denean?

  2. Txomin Eneko biztanle guztiek 15 urtetan ordainduko duen gainkostua zenbatekoa izango da?

  3. Udal Gobernuak Ferrovial Servicios SAk eta Tecnocontrol Servicios SAk osatutako ABEErekin harremanetan jarri al da azalpenak eskatzeko kontratuaren eskakizunetako bat, “zerbitzua merkeagoa” izatea, ez betetzeagatik?

  4. Orain arte izandako gehiegizko ordainketak direla eta, Txomin Eneak bizilagunentzako konpentsazio ekonomikorik aurreikusten al du Udal Gobernuak?

Donostiako udaletxeko obretan lanaldiak 24:00ak arte luzatzea onartu du Udal Gobernuak

Udaleko espazioak antolatzeko lanetarako %29ko gainkostua onartu du Udal Gobernuak orain dela aste batzuk. Era berean, ebazpen berdinean, lan-ordutegia 8: 00etatik 24: 00etara luzatu ahal izango dute.

| 2020-03-03 11:48:00

Lan-baldintzei dagokienez, EH Bilduk bere kezka azaldu nahi du lan-ordutegia 24:00ak arte luzatzeko aukera eman diotelako enpresa esleipendunari. Zentzu honetan, Gipuzkoan indarrean dauden lan hitzarmenen baldintzak bete daitezela eskatzen du EH Bilduk. Izan ere, Donostiako Udalaren menpeko beste obra publiko batean, Altzako Kiroldegian, lan-baldintzak deskribatzeko sindikatuek "esplotazioa" eta "esklabotza" hitzak erabiltzen ari dira egunotan.

Izan ere, Altzako Kiroldegiko lanetatik dagoeneko bost langile koadrila pasatu dira, eta horietako azkena asteak zeramatzatela kobratu gabe salatu du orain dela egun batzuk. EH Bilduko zinegotziek lehen eskutik entzun ahal izan zituzten langileen salaketak. Irregulartasun horien aurrean Udal Gobernuak izan duen erreakzioa oso kezkagarria izan da; izan ere, ikuskapen faltagatik autokritika egin beharrean, EAJko eta PSEko ordezkariek berehala esan dute esleipendunarekin hitz egin dutela eta dena konpontzen ari zela. Hala ere, joan den ostegunean ELA sindikatuak salatu zuenez, hitzez hitz, "oraindik dirua zor diete obratik igaro diren langile guztiei". Sinestezina dirudien arren, XXI. mendean Donostian eta obra publiko batean, udal arduradunen muturrean, aspaldi gure hiritik desagerrarazita egon beharko luketen lan praktikak egiten ari dira.

Horregatik, Eneko Goiaren gobernuari eskatzen diogu Donostiako Udalaren menpe dauden obra guztietan Udalari dagokion kontrol funtzioa areagotzeko, baita udaletxeko obretan ere. Udal obra publikoak kontrolatzea eta gainbegiratzea Udal Gobernuaren ardura da, eta EH Bildutik ez dugu onartuko Eneko Goiak ardurak beste batzuen gain banatzen hastea, Altzan egin duen bezala.

Udal Gobernuak onartutako gainkostuari dagokionez, kopuru bertsuko bi partidatan banatzen da: batetik, gainkostua egiturak eta hormak dauden egoeragatik justifikatzen dute, eta bestetik, hezetasunak eta itoginak daudelako. Hala, obra egiteko aurrekontu saila 1.343.000 eurotan handitzea eta obra egiteko epea 6 hilabetetan luzatzea onartu du Udal gobernuak (2021eko ekainaren 20an amaituko litzateke). EH Bilduren ustez, harrigarria da – gutxienez - proiektuaren diseinu-txostenean orain egindako aldaketa handiak aurreikusi ez izana.

2019ko martxoaren 12an, Donostiako Tokiko Gobernuak erabaki zuen Unebide Obras y Contratas enpresari esleitzea udaletxearen birmoldaketarako kontratua, 4.695.731,70 euroko zenbatekoan (proiektuaren diseinuan Udal Gobernuak aurreikusi zuena baino% 16 gutxiago). Enpresak 20 hilabete zituen lanak amaitzeko, 2020. urte bukaera arte.

Zehazki, kontratu honen xede diren obrak sotoa, beheko eta lehen solairua eta mendebaldeko hegaleko teilatupea birgaitzea dira. Gogoratu behar da proiektu paralelo bat dagoela abian udaletxean, Donostiako eta Gipuzkoako turismo bulegoak ekialdeko hegalean kokatzeko, Boulebarretik gertuen dagoena, 1,7 milioiko aurrekontuarekin, esleipenaren zain dagoena. EH Bilduk kritikatu egin du turismo bulego bat udaletxean bertan kokatzea, datozen urteetan EAJk eta PSEk Donostiarako nahi dutenaren benetako asmo-adierazpena delako.

ALBISTEAK

Donostian hezkuntza unibertsala bermatzeko eta haurren konfinamenduari aurre egiten laguntzeko hainbat neurri proposatu ditu EH Bilduk

2020-04-03 11:39:00

EH Bilduk Donostian dugun egoerari buruzko txosten bat egin du, eta hiriko hezkuntza-komunitateekin, sindikatuekin, auzoetako boluntarioen sareekin eta beste eragile batzuekin partekatzen ari da, eta Udal Gobernuari eta gainerako talde politikoei konpromisoak eskatu dizkie

ERTEn dauden udal langileen soldatak osatzeko konpromisoa hartzeko eskatu dio EH Bilduk Udal Gobernuari

2020-04-01 11:03:00

EH Bilduk proposatu du aurreztutako dirua babes-ekipoak erostera eta dendariei, indarkeria matxistaren biktimei eta bazterketa-arriskuan dauden pertsonei laguntzera bideratzea

Alokairuak eteteko eskatu dio EH Bilduk Etxegintzari

2020-03-24 11:38:00

COVID 19k eragindako osasun-krisiak kontaezinezko ondorio sozial eta ekonomikoak sortuko ditu, eta dagoeneko sortzen ari dira. Donostiaren kasuan, egun dauden desberdintasunak areagotuko dira, bai ekonomikoak, bai sozialak. Horregatik, Udal Gobernuak, krisiaren osasun kudeaketa egiteaz gain (udal langileria babesteko neurriak, desinfekzioa eta abar), beste neurri ekonomiko batzuk jarri behar ditu martxan, okerren pasatzen ari diren donostiarrei zuzenduta.

Krisi batetik eredu berri bat

2020-03-18 11:57:00

Analisia, Markel Ormazabalen eskutik.