Donostia

EAJ eta PSEk monokultibo turistikoaren aldeko apustu itsuarekin jarraitzen dute: bi hotel berri Arte Ederren eraikinean eta Saguesen

Parte Zaharrean egin bezala, Gros eta Erdigunea urgentziaz "hotel-jarduerez gune saturatu" izendatzeko eskatu du EH Bilduk.

| 2020-07-08 15:24:00

Hirigintza departameduak EH Bilduri baieztatu dionez, SADEk hotel-proiektu bat aurkeztu du Arte Ederren eraikinerako. Gainera, Udal Gobernuak baieztatu du Claret ikastolak Saguesen zuen eraikinean oso aurreratuta dagoela hotel berri bat eraikitzeko tramitazioa.

Gardentasun falta nabarmena da: nahiz eta proiektua hain aurreratuta egon, Eneko Goiaren Gobernuak oraindik ez die herritarrei Clareten egitasmoaren berri eman. Eta jarrera hau are larriagoa da hauteskunde-garaian, alderdi bakoitzak bere proiektu politiko eta sozio-ekonomikoari buruzko pedagogia egin behar duenean.

EH Bilduk hotel-jarduera berrietarako moratoria eskatu du behin baino gehiagoetan. Hiriko eremu desberdinek jasaten duten hotel-kontzentrazio mailari buruzko azterketa zehatza egiteko eskatu dugu behin eta berriz. Hori guztia auzo kaltetuenak gune saturatu gisa izendatzeko helburuarekin.

Zehazki, Gros-Ulia eta Erdialdea hotel-jarduerez gune saturatu izendatzea proposatu dugu. Horrela, bertan ezingo dira hotelak, pentsioak, aterpetxeak, etab. ezarri, ezta etxebizitza turistikorik ere. Neurri hori dagoeneko aplikatu da Parte Zaharrean, eta uste dugu premiazkoa dela, gutxienez, hiriko bi auzo horietan ere aplikatzea.

Hotelen uholdea ez da berria gure hirian. Joan den otsailean, adibidez, EH Bilduk ohartarazi zuen Claretek hiri honetako dozenaka eraikinen bide bera jarraituko zuela. Baina orain, pandemiak eragindako ondorio sozio-ekonomikoak inon baino gehiago pairatzen ari garenean, bereziki larria da EAJk eta PSEk bide beretik jarraitzea: EAJ eta PSEk Donostiarako monokultibo turistikoaren aldeko apustu itsuarekin jarraitzen dute.

EAJk eta PSEk ez dute ezer ikasi. Eneko Goiak bultzatutako hiri ereduaren ondorioz hiria egoera ekonomiko oso zailean murgilduta dago. Izan ere, turismo-sektorearen pisua BPGren % 12koa da dagoeneko, eta, hotel-egitasmo berri hauek erakusten dutenez, EAJk eta PSEk sektore hori hazten jarraitzea nahi dute, hiriarentzat askoz onuragarriagoak diren beste sektore batzuen kaltetan. Baina turismoaren aldeko apustu itsu horren ondorioz, langabezia gehien igo den euskal hiria gara (+% 25), lan-prekaritatea gero eta handiagoarekin, gainera. Eta bitartean, industria, berrikuntza eta garapenean egindako inbertsioa jaisten doa (2017an, eremu horretako inbertsioa BPGren % 1,2koa zen, eta 2013an, berriz, % 1,3koa).

Hauek horrela, etorkizun ekonomiko iluna dugu aurrean, hiriak norabide berria hartzen ez badu. Izan ere, hotelen ugaritzeak kalte handia eragiten dio hiriari. Jasaten ari garen ondorio ekonomikoez gain, truismoaren aldeko apustu itsu horrek ondorioak ditu etxebizitza eskubidean, merkataritza ereduan eta hotelez betetzen diren auzoen eguneroko bizitzan. Horri gehitu behar zaio auzo horietan pisu turistikoak ere ugaritzen ari direla. Datu bat ematearren, INEk argitaratutako azken errolda datuen arabera, hamar urtetan Grosek 1.144 biztanle galdu ditu (%6), Erdiguneak 639 (%7) eta Parte Zaharrak 313 (%5), hiriak %1 irabazten zuen bitartean.

EH Bilduren iritziz, Eneko Goiaren Gobernuak 180º aldatu behar du hiriari eman dion norabidea, eta pertsonak eta bizitza jarri behar ditu politika publikoen erdigunean.

Eneko Goia El Diario Vasco-rekin tramitatzen ari den hirigintza-birkalifikazioa aztertuko du EH Bilduk

EH Bildu udal taldeak ofizialki eskatu dio Donostiako Udal Gobernuari Hirigintza Hitzarmena, eta zehatz-mehatz aztertuko dugu.

| 2020-07-07 12:38:00

Tokiko Gobernu Batzordeak gaur onartu du Donostiako Udalaren eta Sociedad Vascongada de Publicaciones SAren arteko hirigintza-hitzarmen bat jendaurrean jartzea, Diario Vascok Igaran dituen instalazioak hartzen dituen partzelaren zati handi baten hirigintza-birkalifikazioa egiteko.

Hitzarmenaren bitartez "higiezina bizitegirako birkalifikatzea adosten da, 17.725 m2-ko etxebizitza eraikigarritasunarekin". Dirudienez, helburua sustapen libreko 170 etxebizitza eraikitzea da, % 20 sustapen pribatuko araubide orokorreko Udal etxebizitza tasatuak, hau da, etxebizitza babestuen artean modalitaterik garestiena. Ez dago aurreikusita baliabide gutxien dituzten kolektiboei zuzendutako babestutako etxebizitza publikorik.

Hala ere, aurreratu dezakegu birkalifikazio urbanistiko honen bidez El Diario Vasco-k milioi euro asko irabaziko dituela. Eta oso adierazgarria da etxebizitza eskubidearekin lotutako arazo gehien dituen euskal hirian metro karratu bat ere ez erreserbatu izana kolektibo behartsuenei zuzendutako etxebizitzak eraikitzeko. Hau da, etxebizitza eskuratzeko premia handiena duten pertsonentzat ez da etxebizitzarik aurreikusten.

EH Bilduren iritziz, gure hirian dagoen etxebizitza-larrialdiko egoerarekin bateraezina da Eneko Goia alkateak horrelako hitzarmen bat onartzea. Izan ere, interes publikoa izatea ezinbestekoa da Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren edozein aldaketa onartzeko.

ALBISTEAK

Kontxa azpiko metro-pasantearen obretan zer gertatzen ari den azaltzeko ezohiko Bozeramaileen Batzordea deitzea eskatuko dio EH Bilduk Eneko Goiari

2020-08-03 13:48:00

Metroaren pasabidearen obrak kezka handia sortzen jarraitzen du donostiarren artean. Ekainaren 5ean Zubieta kaleko eraikinean zuloa eragin ondoren, Kontxaren azpiko zatian lanak gelditu ziren, "txosten geologiko eta hidrogeologiko osagarriak egiteko, inguruko biztanleen erabateko segurtasuna bermatzeko". Gaur, Eusko Trenbide Sareak (ETS) Kontxa hondartzako arkupeetan premiazko esku-hartze garrantzitsu baten berri eman du.

Eraikinak birgaitzeko diru-laguntzak berriz aktibatzeko eskatuko dio biharko osoko bilkuran EH Bilduk Udal Gobernuari

2020-07-22 12:26:00

Gai hau oso garrantzitsua da, EH Bilduren ustez. Izan ere, gaur egun, ezinbestekoa da Donostiako etxebizitzak birgaitzeko obrak sustatzea, bai hiriko jarduera ekonomikoa sustatzeko, bai irisgarritasun baldintzak hobetzeko. Horregatik, EH Bilduk Udal Gobernuari eskatuko dio biharko osoko bilkuran zuzen dezala egindako akats larria eta ken dezala irisgarritasun eta birgaitze lanetarako diru-laguntzen etendura.

Zuhaiztiko kudeaketa ez pribatizatzeko eta esleipen prozesu kristalinoa eskatu du EH Bilduk

2020-07-09 12:45:00

Reyes Carrerek eta Ricardo Burutaranek prentsaurrekoa eman dute gaur salatzeko zerbitzu publiko honen etorkizun iluna eta Eneko Goiaren gobernuaren kudeaketa txarra eta gardentasun falta. Izan ere, aurrekariak ikusita, egunetik egunera gero eta handiagoa da Zuhaizti kiroldegiaren kudeaketa pribatizatzeko arriskua.

2020-07-08 15:24:00