Donostia

Krisi batetik eredu berri bat

Analisia, Markel Ormazabalen eskutik.

| 2020-03-18 11:57:00

Modakoak egin zaizkigun tele-bilera edo tele-solasaldi horietako batean ari ginela, Reyes Carrerek alfonbraren irudiarekin deskribatu zuen bizi dugun egoera. Hau da, Covid-19ak sortu duen krisiak orain arte alfonbra azpian ezkutatutakoa azaleratu duela. Eta alfonbraren azpian bizitzaren mantentzea bera genuen. Baina orain alfonbrak itzuli egin du eta zaintzaren krisia agerian geratu da, Covid-19ak kolapsoa ekarri duelako. Eta Euskal Herriko Mugimendu Feministak adierazi bezala, “zaintza krisia egiturazkoa da. Horregatik da beharrezkoa paradigma aldatzea, norbanakoaren autosufizientziaren sinesmenean oinarritutako eredu neoliberala aldatzea eta behingoz bizitza erdigunean jartzea”.

Covid-19aren krisiak bizitzeko moldeak aldatu dizkigu. Baina goitik beherako bektorearekin batera, azpitik, behetik gora eragiten ari diren indarrak ere badira. Eta indar hauek tokiko komunitateen sormena eta kooperazioa aktibatzetik sortu dira:

“Koronabirusaren aurrean, zaintza sareak osatzen ari dira auzoetan” (Irutxuloko Hitza, 2020-03-16)

Aspaldi ari ginen esaten: mende honetako 20. hamarraldi hau giltzarria izango da gizadiaren biziraupena bera auzitan jar dezakeen larrialdiari aurre egin eta garapen eredu justu eta iraunkor baten bideari ekiteko.

Erronka kolosala dugu aurrean, eraldaketa bizkorrak bizi ditugu eta krisiak katebegi asko ditu: zaintzaren egiturazko krisia, klima larrialdia...

Honenbestez, eta EHMFak esandakoarekin bat, ez digu ezertarako balioko krisi honetatik ateratzeak berdin jarraitzeko. Eta “egoera honetatik aterako gara bakarrik gai bagara logika kapitalista eta patriarkal horiek aldatzeko eta bizitza eta zaintzak erdigunean jartzeko”.

Horretarako, interbentzio komunitario sendoak behar dira: “kontakizun komunitario eraldatzaileak sortzeko gai diren elkarlan dinamikak Udalen, gizarte-eragileen eta eragile ekonomikoen artean; komunitateak dauzkan beharrizan sozialak hauteman eta lurraldearen kapital soziala aktibatzeko gaitasuna garatzea”.

EH Bildun argi dugu, egoerari erantzun eraginkorra emateko beharrezkoa dela gizartearekin aritzea, langileen elkarteekin, gizarte mugimenduekin eta beste. Norabide horretan kokatu dugu egun hauetan gure ekinbide politiko eta praktika militantea egun hauetan, herri bezala erantzun eta modu kolektiboan zaintzeko betebeharrari erantzunez.

Koronabirusaren ondorioak aztertzeko Bozeramaile Batzordea deitzeko eskatu du Donostiako EH Bilduk

EH Bilduren ustez, koronabirusa eta haren ondorioak osasun publikoaren larrialdi hutsetik haratago doan gaia bihurtzen ari dira. Larrialdi nazional bihurtzen ari da koronabirusa, eta Donostiari ere dagokio kudeaketa egokia egitea. Izan ere, Donostiako udala, bere aldetik, neurriak hartzen hasi da eta atzo publiko egin zuen ostalaritza sektoreari dagokion neurri baten ezarpena.

| 2020-03-10 13:50:00

EH Bilduk uste du iritsi dela momentua dagoen informazioa partekatzeko, prebentzio neurriak ezartzeko orduan lehentasunak non jartzen ari diren inguruko hausnarketa egiteko eta, azken finean, mezu koherente, adostu eta segurua emateko Donostiako jendarteari.

Horregatik guztiagatik, gure bozeramailea Reyes Carrerek Bozeramaile Batzordea deitzeko eskatu dio gaur Udal Gobernuari. Gure ustez, gune edo foro bat eratzea izango litzateke logikoena, hiri mailan koronabirusak eragin ditzakeen sektore guztiak bilduko dituen gune bat, hain zuzen ere: Udal zerbitzuen langileak, Donostiako sektore ekonomiko nagusien ordezkariak, sindikatuak, osasuna, hezkuntza edota zainketaren esparrua, eta abar.

Foro horren helburua gure hirian koronabirusaren ondorioei ahalik eta ondoen erantzutea izango litzateke, betiere osasun-agintaritzaren jarraibideei jarraituz eta, guztion artean, Donostiako gizarteari zalantzarik gabeko erantzun adostua emanez; alarmismorik gabe, baina erantzukizunez.

ALBISTEAK

Donostian hezkuntza unibertsala bermatzeko eta haurren konfinamenduari aurre egiten laguntzeko hainbat neurri proposatu ditu EH Bilduk

2020-04-03 11:39:00

EH Bilduk Donostian dugun egoerari buruzko txosten bat egin du, eta hiriko hezkuntza-komunitateekin, sindikatuekin, auzoetako boluntarioen sareekin eta beste eragile batzuekin partekatzen ari da, eta Udal Gobernuari eta gainerako talde politikoei konpromisoak eskatu dizkie

ERTEn dauden udal langileen soldatak osatzeko konpromisoa hartzeko eskatu dio EH Bilduk Udal Gobernuari

2020-04-01 11:03:00

EH Bilduk proposatu du aurreztutako dirua babes-ekipoak erostera eta dendariei, indarkeria matxistaren biktimei eta bazterketa-arriskuan dauden pertsonei laguntzera bideratzea

Alokairuak eteteko eskatu dio EH Bilduk Etxegintzari

2020-03-24 11:38:00

COVID 19k eragindako osasun-krisiak kontaezinezko ondorio sozial eta ekonomikoak sortuko ditu, eta dagoeneko sortzen ari dira. Donostiaren kasuan, egun dauden desberdintasunak areagotuko dira, bai ekonomikoak, bai sozialak. Horregatik, Udal Gobernuak, krisiaren osasun kudeaketa egiteaz gain (udal langileria babesteko neurriak, desinfekzioa eta abar), beste neurri ekonomiko batzuk jarri behar ditu martxan, okerren pasatzen ari diren donostiarrei zuzenduta.

Krisi batetik eredu berri bat

2020-03-18 11:57:00

Analisia, Markel Ormazabalen eskutik.