Donostia

EH Bilduk, Donostiako gor komunitatearekin elkarlanean, integraziorako proposamen zehatzak egin dizkio Udal gobernuari

Donostiako EH Bilduk pertsona gor eta entzuleen arteko eskubide berdintasuna jarri nahi du mahai gainean. Pertsona gorrek euskal gizartean erabat integratzeko eta modu aktiboan parte hartzeko eskubidea dute, gure eguneroko bizitza zailtzen duten komunikazio-oztopoak gaindituz.

| 2020-01-15 12:09:00

Gorren errealitatea ikusezina izateari utzi behar dio, haien eskubideak errespeta daitezen, eta gorren kolektiboari, oro har, eta zeinu-hizkuntzari eta horiek erabiltzen dituztenenei buruzko ezjakintasunari, borondate faltari edo aurreiritziei aurre egiteko.

Euskal gizartean, hainbat erakunde dira pertsona gorren erabateko gizarteratze eta parte-hartzea lortzearen alde lan egiten dutenak, eguneroko bizitza zailtzen dituen komunikazio oztopoak gainditu nahian. Horietako batzuk dira Euskal Gorrak Federazioa, Gipuzkoako Gorrak elkartea, Gainditzen Tolosako gorren elkartea, ASOCIDE pertsona gor-itsuen elkartea eta ARANSGI Gipuzkoako Pertsona Gorren Familien elkartea.

Elkarte hauen guztien helburua da euskal pertsona gorren ahalduntzea, erabateko autonomia lortzea eta gure hiri honetan parte aktibo izatea, eta EH Bilduk bat egin du haien eskaera eta eskubideak ekarriz Donostiako Udalera.

Gorrak gure hiriaren parte aktiboa izan behar dute, eta horretarako, guztiontzako irisgarria izango den Donostia bat sortu behar dugu. Udaletxe honetatik eta udal honek antolatzen dituen ekimen publikoetatik hasita.

Hori horrela, adierazi behar dugu, legealdi hau hasi denetik, EH Bilduk harremana mantentzen duela aurretik aipatutako elkarteekin eta haien eskaerei esker hainbat ekimen bideratu ditugula Donostia Kulturarekin batera:

• Donostiako Liburutegi guztietan zeinu-hizkuntzako liburuen ezarpena

• Olentzeroaren desfilean aurten zeinu-hizkuntza interpretea izatea

Bestalde, aipatu behar da, datorren haur danborradari begira, aurten Aitor Ikastolak egingo duen hitzaldiak ere zeinu interprete bat izango duela, Ikastolaren beraren ekimenez.

Baina, bidea hasita, Udal Gobernu honi adierazi nahi diogu, gorren komunitatearen eskaera gehiago ekarriko ditugula udal honetara. Lehenengoa hilabete honetako batzordeetan aurkeztuko dugun proposamena da, baina beste proposamena batzuk ekarriko ditugu atzetik.

Hilabete honetako iradokizunean hau da Udal Gobernu honi egiten diogun eskaera:

• Donostiako Udalak, instituzio publiko gisa, interpreteak izan beharko lituzke pertsona gorren eskaerak eta beharrak erantzuteko.

• Donostia Kulturako ikastaroetako batzuk, zeinu-hizkuntza interprete baten laguntzaz eskaintzea.

• Donostia Kulturak antolatzen dituen urteko ekintzetako batzuetan, zeinu-hizkuntza interpreteak jartzea eta horrela adieraztea komunikabide eta katalogoetan, ekimena ezagutzera emateko.

• Musika jaialdietarako motxila bibratzaileak erostea, gorrek musikaren bibrazioak sentitu dezaten (horren adibide dugu Pontevedrako udala)

EH Bilduren proposamen hauek aniztasunarekiko, kulturarekiko, nortasunarekiko eta gor komunitatearekiko, zeinu hizkuntzarekiko errespetutik abiatzen dira. Desberdintzen gaituenari eta batzen gaituenari. Aniztasunaren aberastasunean sinesten dugu, gorrok gizarteari egiten diote ekarpena barne, eta Udal Gobernu honek iradokizun hauek kontuan hartuko dituelakoan gaude.

"Donostiarrak bezala eskatzen duguna da, etxea kentzen badigute, Donostian beste etxebizitza bat eman diezaguten"

Donostiako sarreran AHTaren ibilbidea aldatu ondoren, hainbat lagun euren etxeetatik kanporatzeko zorian daude Okendotegin (Martutene). EH Bildu eta Elkarrekin Donostiak babestuta, prentsaurrekoa eman dute gaur Donostiako udaletxean.

| 2019-12-20 12:47:00

Donostiako sarreran AHTaren ibilbidea aldatu ondoren, hainbat lagun euren etxeetatik kanporatzeko zorian daude Okendotegin (Martutene). Kaltetutako hainbat herritarrek prentsaurrekoa eskaini dute gaur Donostiako udaletxean, Reyes Carrere (EH Bildu) eta Haizea Garay (Elkarrekin Donostia) lagunduta.

Gari Arrese-Igorrek kaltetuen bozeramaile lanak egin ditu. Erantsitako bideoan ikus daitekeenez(https://www.youtube.com/watch?v=Eoora1AqcPE), bizilagunak oso kezkatuta daude. Izan ere, Adifek "kopuru irrigarriak" eskaini dizkie etxeak eraistearen truke (80.000 eta 120.000 euro artean), eta kalean ikusten dute euren burua, diru horrekin ezin baita etxebizitza bat erosi ez Donostian ez Gipuzkoan. Kasu batzuetan, gainera, hipoteka-mailegu bat ordaintzen ari dira Adifek eskaintzen duenaren prezio bikoitzagatik. Alegia, kalean geratzeaz gain, dirua galduko dutela. Arrese-Igorrek azaldu du zein den euren eskaria: "Donostiako herritar bezala eskatzen duguna da, etxea kentzen badigute, Donostian beste etxebizitza bat eman diezaguten".

Adif -en erabakien aurrean jarritako helegiteaz gain, Donostiako udaletxera ere jo dute bizilagunek babes bila. Goiarekin bildu ziren eta honek bere kasua aztertuko zutela adierazi zien, baina obrak jada inguruetan hasi dira, eraistearen data hurbiltzen ari da eta Udalak ez die inolako konponbiderik eskaini.

EH Bilduk eta Elkarrekin Podemosek Okendotegiko bizilagunen salaketa ekarri dute Donostiako udaletxera. Urriko osoko bilkuran aho batez bozkatu zen bi taldeen mozio bateratu bat, udalari bitartekari lanak egiteko eta auzotarrei irisgarritasuna bermatzeko eskatzen ziona. Baina, oraingoz, udal gobernuak konponbiderik eskaini gabe jarraitzen du, duela bi asteko batzordeetan agerian geratu zen bezala.

ALBISTEAK

Eneko Goiaren turismo eta etxebizitza arloko politikak babesgabe uzten dituzte donostiarrak

2020-01-16 18:55:00

Gaur ezagututako epai baten arabera, EAEko Auzitegi Nagusiak Donostiako pisu turistikoen ordenantza bertan behera utzi du, ordenantza batek ezin duelako hirigintzako erabilerak arautu. Bihar, ostirala, 11: 00etan, epaiaren eta bere ondorioen irakurketa pausatuagoa egingo du EH Bilduk, baina ohar honen bidez EH Bilduk lehen premiazko balorazioa egin nahi du.

2020-01-15 12:09:00

2019-12-20 12:47:00

Reyes Carrere: "EH Bilduk ezetz borobil bat esango dio Eneko Goiaren aurrekontu egitasmoari"

2019-12-18 14:33:00

Donostiako eta Gipuzkoako EH Bilduko ordezkariek agerraldia egin dute gaur. Bertan izan dira Juan Karlos Izagirre eta Estitxu Elduaien Gipuzkoatik, eta Reyes Carrere eta Ricardo Burutaran Donostiatik.