Donostia

Pentsionistei emandako hitza ez duela bete leporatu dio EH Bilduk Eneko Goiari

Pentsiodunek egindako eskaera kontuan hartuta, asteazkenean egingo den udal batzarrean udal gobernuari eta beste taldeei pentsionisten bizi baldintzak hobetzeko konpromiso irmoa hartzeko eskatuko du EH Bilduk

| 2019-07-22 11:21:00

Apirilaren 29an Alderdi Ederreko Pentsiodunen Batzordeak idatzi bat erregistratu zuen Eneko Goia alkateari eta Udalbatza osatzen dugun talde politiko guztiei helarazteko. Pentsiodunek ez dute orain arte Udal Gobernuaren aldetik erantzunik jaso.

Idatzi horretan, 2018ko iraileko eta abenduko udalbatzarretan onartutako kontrol mozioetan jasotako neurriak betetzeko eskatzen dute pentsiodunek. Hau da:

• Diru-sarrera urriak dituzten pentsiodunentzako berariazko komunikazio kanpaina bat egitea, zer laguntza ekonomiko dagozkien jakin dezaten.

• Donostiako erretiratuen-egoitzetan saio bat egitea udal gizarte zerbitzuetan eskatu daitezkeen laguntza ekonomikoen inguruan.

• Pobrezia egoeran aurki daitezkeen emakume pentsiodunei buruzko ikerlan bat egitea, hiriko diagnostiko bat izan ahal izateko.

Hain zuzen ere, Lanbidek apirilean bertan argitaratutako azkeneko datuek pentsiodunek astelehenero salatzen duten errealitate bat mahai gainean jartzen dute: diru sarrerak bermatzeko errenta jasotzeko eskubidea dutenen artean emakumezkoak dira gehiengoa (Gipuzkoaren kasuan %57,7) eta, pentsiodunen kasuan, 13.721 onuradunetatik %64,18 emakumezkoak dira. Horien artean, emakume pentsiodun alargunak dira egoera larrienean daudenak.

Udal diru laguntzei dagokienez ere, errealitate hori bera errepikatzen ari da: urtetik urtera gero eta emakume pentsiodun gehiagok behar dituzte diru laguntzak oinarrizko gastuei aurrera egin ahal izateko. Datu orokorrak ikusita, 2015etik 2018ra GLLen eskaerek behera egin dute %6,28an. Baina, pertsona pentsiodunek egindako eskaerak ikusita, diru laguntzak behar dituzten pentsiodun donostiarrak gero eta gehiago dira urtetik urtera. Batez ere, 65 urtetik gorako emakumezkoak dira diru laguntza hauek beharrezkoak dituztenak, oinarrizko gastuei aurre egin ahal izateko, eta urtetik urtera haien kopurua gora doa.

Hona hemen azken urteetan ematen ari den egoera:

Urtea

Eskaerak (familiak)

65 urtetik gorako onuradun emakumezkoak

65 urtetik gorako onuradun gizonezkoak

525

124

558

143

608

151

662

171

691

191

709

196

Datuetan argi gelditzen da diru laguntzak behar dituzten pentsiodunen kopurua gora doala eta onuradunen %80 emakumezkoak direla. Hau da, urtetik urtera, gure hirian gero eta emakume pentsiodun gehiago pobrezian erortzen ari dira.

Aipatutako datuak ikusita eta pentsiodunek egindako eskaera kontuan hartuta, asteazkenean egingo den udal batzarrean udal gobernuari eta beste taldeei pentsionisten bizi baldintzak hobetzeko konpromiso irmoa har dezatela eskatuko diegu.

Bizikletaren erabilera sustatzeko gehiago inbertitu behar dela erantzun dio EH Bilduk Udal Gobernuari

Asteartean, aparkatzeko araudia betetzen ez zuten bizikleta batzuk erretiratu zituen udalak Kontxako pasealekutik, eta Ibilgailuen Udal Gordailura eraman zituen. Honek kritikak sortarazi ditu zenbait herritarren artean.

| 2019-07-18 13:29:00

Bizikletentzako aparkaleku faltaren arazoari dagokionez, esan dezakegu urtero errepikatzen ari den arazo baten aurrean gaudela. Bizikleta erabilera Donostian gora doan bitartean, batez ere uda partean, udalak azken hiru urtetan udako behin-behineko aparkaleku kopuru bera aurreikusi du (180 plaza). Aurten, gainera, udarako aurreikusitako 180tik soilik 135 jarri ditu, gaur gaurkoz.

Hau da, alde batetik, teorian, herritarroi bizikleta gehiago erabiltzea eskatzen zaigu eta, bestetik, gure hirian bizikleta aparkatzea gero eta zailagoa da.

Klima-aldaketaren kontrako helburuekin bat egingo duen mugikortasun eredua sustatu beharrean, eta herritarren artean bizikleta erabiltzeko pedagogian eta bitartekoetan gehiago inbertitu beharrean, udal gobernuak neurri hertsatzaileen bidea hartu du berriz ere. Izan ere, pasa den urteko udaran 234 isun jarri zituen udalak, 10.000€ eta 20.000€ arteko diru sarrera berriak lortuz.

Gure iritziz, gure hirian badaude leku aproposak doako bizikleta aparkalekuak ezartzeko, baita zentroan eta itsasertzean ere: lur azpiko aparkaleku publikoak. Jakin badakigu honek parkingen emakidadunei konpentsazio ekonomikoak eman beharra suposatzen duela, baina guk uste dugu bizikletaren aldeko sustapena ezin dela inongo kosturik gabe egin, Pilar Arana zinegotziak egin nahi duen moduan. Hau da, bizikletaren aldeko politika publikoak iragartzen direnean tamainako inbertsioa egin behar da.

Beste aldetik, Kontxan isunak jartzen ari zen bitartean, egun berdinean, Usandizaga kalean bizikleta aparkaleku finko berriak jarri zituen Udalak. Guretzat, aparkaleku finko berriak ezartzea da bidea. 2015-2019 legealdian 900 bat aparkaleku berri finko ezarri ziren, 2011-2015 legealdian bezain beste.

Halere, ez gaude ados bizikleta aparkaleku berriak Bertakoentzako autoen aparkalekuetan jartzearekin. Gure iritziz, eta mugikortasun eredu jasangarri baten mesedetan, errotaziozko TAO plazetan ezarri beharko lirateke; eta kale horretan errotaziozko TAOko lekurik ez badago, Bertakoentzako plaza berriak ezarri beharko lirateke ahalik eta gertuen. Izan ere, bizikletentzako aparkaleku berriak Bertakoentzako autoen aparkalekuetan ezarri izanak logika berdinari erantzuten dio: TAOren emakidadunari konpentsazio ekonomikorik eman behar ez izatea.

Gero eta jende gehiago ikusi dezakegu bizikletaz Donostian gora eta behera, gero eta familia gehiago bidegorrietan. Bizikletaren sustapena, bere erabiltzaileen interes eta segurtasuna bermatu nahi badira eta mugikortasun jasangarriaren aldeko apustua egin, inbertitu egin behar da.

ALBISTEAK

ZAIN DEZAGUN SANTA KLARA

2019-08-03 20:36:00

Gaur 2019ko abuztuaren 3an, Ekologistas en Acción taldearen Diosa Maat belaontziak, Bizilagunekin eta Haritzalde taldeekin batera Donostian egin duen salaketarekin bat egiten dugu. Eta era berean, aurrerantzean ere Santa Klara uhartearen egoeraren jarraipen eta defentsa irmoa egingo dugula adierazi nahi dugu.

Pentsionistei emandako hitza ez duela bete leporatu dio EH Bilduk Eneko Goiari

2019-07-22 11:21:00

2019-07-18 13:29:00

Belartza II eremuan egindako kudeaketagatik Auzitegi Nagusiak Goiari egin dion errietari buruzko azalpenak eskatuko ditu EH Bilduk