Donostia

EAJ-PSEk Ekialdeko Barrutia ziurgabetasunean murgildu dutela salatu du EH Bilduk

Ekialdeko Barrutia zergatik ez den arrankatzen jakiteko helburuarekin EH Bilduk eskatutako Manu Narvaez Presidentetzako zuzendariaren agerraldia egin da gaur. Izan ere, Ekialdeko Barrutiko Batzordea osatzen duten elkarteek orain dela aste batzuk salatu zutenez, “2019an gauzatzeko onartutako 23 proiektuak 2020. urtera aldatu behar izan ziren eta gaur egun, egoera askoz larriagoa da, 2019ko aurrekontuaren exekuzioa % 1etik beherakoa baita” (1). Eta 2020ko proiektuak ere geldirik daude. Ziurgabetasun egoera honen aurrean, EH Bilduk bertatik bertara ezagutu nahi zituen Eneko Goiaren gobernuak hartu behar dituen neurri zuzentzaileak.

| 2020-09-14 14:50:00

Zigor Etxeburuaren galderei erantzunez, Manu Narvaezek esan du 2019ko proiektuak ez zirela gauzatu Barrutia jaio berria zelako eta hauteskunde-urtea zelako. Eta 2020an proiekturik ez gauzatzeko aitzakia, jakina, Covid-19 izan da. Proiektuak noiz hasiko ziren aurreikusten galdetu ziotenean, Narvaezen erantzuna izan da ez zekiela. Eta ez du argitu neurri zuzentzaileak hartuko dituen ala ez.

Beste behin ere, agerian geratu da auzoak, eta kasu honetan Intxaurrondo, Altza eta Bidebieta, ez direla Eneko Goiaren Gobernuaren lehentasunen artean sartzen. Donostia bezalako hiri batean, non desberdintasunak egunez egun hazten ari diren, pandemiaren eraginez bizkortzen ari den prozesu batean, inoiz baino beharrezkoagoa da auzoetako bizi-kalitatea hobetzeko neurrietan inbertitzea. Hala eta guztiz ere, Eneko Goiaren hiri ereduak, baita covid-19 garaian ere, zentroko inbertsioak lehenesten ditu, murgilduta gauden turistizazio prozesuarekin koherentzian.

Gaur egun, Ekialdeko Barrutia (Intxaurrondo, Altza eta Bidebieta) baino ez dago martxan, eta udal-aurrekontuko inbertsio-baliabideen % 2,5 esleitzen zaio urtero. Ekialdeko Barrutiaren lehen aurrekontua 2019. urtean jarri zen indarrean, 1.250.000 € diru sailarekin. Donostiako Udalaren partaidetzako aurrekontuen prozesuarekin bat etorriz, partaidetza prozesua egin zen Ekialdeko Barrutiaren 2019ko aurrekontuan landu beharreko ekintzak aukeratzeko, eta aurrekontuaren % 55,6 bideratu zen horretara. Beste % 14,8 Barrutia osatzen duten auzoen arteko oreka zaintzeko ekimenetara bideratu zen. Azkenik, gainerako % 29,6 Barrutiaren Udal Batzarrak berak aukeratutako ekimenetara bideratu zen. Aurrekontua, ordea, ez zen exekutatu.

Aurtengo aurrekontuari dagokionez, Barrutiko Udal Batzordeak, joan den uztaileko bileran, lehentasunezko hamar ekimen aukeratu zituen, baina oraindik ez da partidarik gauzatu, Narvaezek gaur baieztatu duenez, Ogasuneko Zinegotzi-ordezkariak hartutako erabaki baten ondorioz. Barrutiko Udal Batzordeak ez du egoerari buruzko informaziorik jaso udal organo zentraletatik.

1 http://www.estibaus.info/?p=11850&langswitch_lang=eu

Donostiako Udaleko Bozeramaileen Batzordeak, gaur, Morian gertatzen ari denari buruz EH Bilduk aurkeztutako adierazpen instituzionala onartu du aho batez

Argazkia: MANOLIS LAGOUTARIS / AFP

| 2020-09-11 13:00:00

Moria pertsona errefuxiatuen eremuan gertatutako sutea dela-eta Adierazpen instituzionala

Badira bost urte Morian, Grezian, pertsona errefuxiatuentzako eremua sortu zenetik. Hasieran 3.000 pertsonentzat sortutako eremu hau kontrolik gabe hazi eta hazi da (gaur egun 12.000 lagun ditu), Europak beste alde batera begiratu duen bitartean eta estatuek pertsona errefuxiatuak artatzeko konpromisoa (2015 eta 2016 artean sinatutako banaketa kupoa) alboratu duten bitartean.

Hirugarren sektoreko eragileek eta gobernuz kanpoko erakundeek behin eta berriro salatu dute Moiran bizirauten duten pertsonen baliabide falta. Mundu mailako osasun alarma egoerak eta azkenaldiko eraso ultraeskuindarrek bizi baldintza horiek zaildu egin dituzte.

Azkenean, Moria lehertu da. Lau sute txikirekin hasi zena sute erraldoi bihurtu zen, Europako errefuxiatuen esparrurik handiena errez. Atzoko datuen arabera, 35 pertsona errefuxiaturen positiboa baieztatu zen, COVID19 birusaz, eta beste 125 pertsona berrogeialdi hertsia egiten ari ziren. Horrelako eremu batean ezinezkoa da segurtasun neurriak aurrera eraman ahal izatea, ezta gutxieneko distantzia mantentzea ere, higiene neurriak bermatzea…

Sutea dela-eta, bertako biztanle guztiek ihes egin behar izan dute. Batzuek zuten gutxia gainean hartzeko abagunea izan dute; beste batzuek, aldiz, zeuden bezala alde egin dute.

Orain, 12.000 lagunetik gora sakabanatuta daude Moria inguruan. Jendea sakabanatuta dago, haurrak galduta daude beraien gurasoengatik galdezka, lagundu gabeko adin txikiko haurrak identifikatzen saiatzen ari dira, ur eskasia dago eta etengabe hori eskatzen ari dira.

Elkarte eta erakundeak egoeraren mapeoa egiten ari dira, pertsona errefuxiatuak non pilatu diren aztertzen eta janaria nola banatu eta haiengana nola heldu baloratzen. Lan hori egiten ari direnen artean, Zaporeakeko kideak daude (Moiran egunero 1.500 pertsonentzako janaria prestatzeagatik eta banatzeagatik ezaguna den Donostiako elkartea).

Horiek horrela, EH Bildu udal taldeak, honako hau proposatzen du:

1- Donostiako Udalak "harrera hiritzat" du bere burua, eta elkartasuna adierazi nahi die haien bizilekuetatik alde egin beharrean diren pertsonei. Eta gatazka politiko eta militarretatik ihes egiten duten pertsona errefuxiatuak hartzeko prestutasuna adierazten du, baita konpromiso bera duten beste erakundeekin lan egitekoa ere.

2- Donostiako Udalak, Eusko Jaurlaritzarekin eta Gipuzkoako Foru Aldundiarekin bat, iheslariak hartzeko eta integratzeko harrera planari eusteko konpromisoa berresten du, eta xede horretarako estrategiak, programak eta baliabideak zehaztuko ditu, baita erakundeen eta gizarte antolakundeen arteko elkarlanerako esparruak ere.

3- Donostiako Udalak Espainiako Gobernuari eta Europako erakundeei eskatzen die har ditzatela premiazko neurriak krisi humanitario honi erantzun aktiboa emateko, elkartasuna eta justizia oinarrian direla, eta politika bateratu bat egin dezatela immigrazio eta asilo arloan, pertsonei lehentasuna emanez eta giza eskubideen zaintza bermatuz. Gerra hauetatik ihes egiten duten edo tragedia hau aprobetxatzen duten mafien biktima diren pertsonak hartzeko beharrezko bitartekoak bidera ditzatela ere eskatzen die.

4- Donostiako Udalbatzak Gipuzkoako Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari Moriako tragediaren aurrean jarrera aktiboa eta solidarioa har dezatela eta haren ondorioak arintzeko eskura dituzten bitartekoak bidera ditzatela eskatzen die.

Reyes Carrere Zabala

EH Bildu udal taldeko bozeramailea

ALBISTEAK

Etxebizitza babesturik gabeko operazio urbanistiko bat ahalbidetzeko Udal Gobernua eskuzabalegi jokatzen ari dela salatu du EH Bilduk

2020-09-16 12:14:00

Intxaurrondoko Luisa Enea eremuan, Monseko kiroldegiaren ondoan , 48 etxebizitza libre eta 115 aparkaleku eraikitzeko egitasmoa dago

2020-09-14 14:50:00

Udal honen lehentasunak eta gobernantza eredua goitik behera aldatu behar dira pandemiak jarri dizkigun erronkei aurre egiteko

2020-09-10 12:36:00

Ikasturte politikoaren hasiera honetan, Donostiako EH Bilduk Eneko Goiaren Gobernuaren azken hilabeteetako kudeaketaren balantzea egin du gaurko prentsaurrekoan. Reyes Carrerek Covid-19ren ondorio sozial, ekonomiko eta sanitarioengatik markatuta egon den uda honetako balantzea egin du.