Donostia

EH Bilduk “kirol leihatila bakarra” proposatu du kirol ekitaldien antolaketa errazteko

Donostiako kluben artean oso zabalduta dagoen eskaera eramango du biharko osoko bilkura Reyes Carrerek

| 2019-09-25 11:53:00

Gure hiriaren kirol motorra kirol entitateak eta elkarteak dira, dudarik gabe, urtea joan eta urtea etorri kirola sustatzen aritzen dira eta. Urtetik urtera lizentzia gehiago dago, eta kirol-jarduera dugu Donostiaren nortasunaren ezaugarrietako bat. Izan ere, badira pertsona batzuk —beren borondatez aritzen direnak, gehien-gehienak—, era askotako ekitaldiak antolatzen dituztenak urte guztian, esparru federatutik kanpo, eta, askotan, ekitaldi horiek izaten dira, hain zuzen ere, erakunde horien ekonomikoari eusten laguntzen diotenak.

Ekitaldi horietako batzuk eragin eta inpaktu handikoak dira (Behobia, nazioarteko txapelketak, lehen mailako kirol-topaketak...); beste batzuk txikiagoak dira (herri-lasterketak, zikloturisten martxak, kirol-jokoak...), eta badira jai eta gizarte izaera duten jarduerak ere, hiriko klubak finantzatzeko ezinbestekoak direnak (garagardo azokak, jaietako txosnak, elikagai azokak, merchandising saltokiak, jaialdiak, etab.).

Ekitaldi horiek egin ahal izateko, ordea, espedienteak eta baimenak bideratzeko diren kasuak eta konplexutasunak jakin behar izaten dituzte kudeatzaileek. Izan ere, ekitaldi bat antolatzeko, Udaleko sail bati baino gehiagori eskatu eta bidali behar zaizkio agiriak. Ekitaldiaren neurriaren edo beharren arabera, sail hauen aldeko txostena izan behar da:

1. Mugikortasun Departamentua

2. Hiri Mantentze Departamentua

3. Osasun departamentua

4. Hondartza Departamentua – Kostak

5. Beste erakunde batzuk (San Markoko Mankomunitatea, Donostia Kirola...)

Era berean, baimen horiek eskatzeko, beste agiri mordo bat prestatu behar izaten da, eta, askotan, oso konplexua izaten da hori (planoak, homologazio-ziurtagiriak, autobabeserako planak, aseguruak...).

Gaur egun, baimen horiek telematikoki bideratzen dira “GUNE PUBLIKOA”n —teorian leihatila bakarraren lana egiten baitu hark—, eta inprimaki batzuk bete eta lehen aipatutako dokumentazio guztia erantsi behar izaten da. Gertatzen dena da, ordea, benetako “aditua” izan behar dela haren funtzionamendua eta eskakizunak jakiteko, eta, maiz, dagokion sailera bideratzen zaituzte zuzenean, eskaera izapidetzera (osasuna, hondakinak...).

Beraz, denboraldian egin behar izaten dituzten kudeaketa lan ohikoez gainera (federazioekiko harremana; lizentziak, ordutegiak, baimenak eta kuotak bideratzea; partidak eta joan-etorriak antolatzea; talde, kirolari eta entrenatzaileena kudeatzea; babesleak aurkitzea; Udalarekiko, Patronatuarekiko edo beste erakunde batzuekiko harremanak, eta abar), ohiz kanpoko gestio batzuk ere egin behar izaten dituzte gure hirian diren klubek, ekonomikoki eta sozialki aurrera aterako badira.

Udal Gobernuari zailtasun horiei guztiei buruz interpelatu eta zera erantzun zigun Kiroletako zinegotzi ordezkariak: Ez dugu zerbitzu espezifiko bat sortzeko aukerarik aurreikusten.

Gure taldeak, ordea, uste du oso garrantzitsua dela kirol leihatila bakarra martxan jartzeko aukera aztertzea, ekitaldi horiek antolatzea samurtzeko klubei; zerbitzu bat, izaten diren eskaerak koordinatuko dituena, aholkularitza eta behar den informazio guztia emango diena klubei libre diren egun, toki eta instalazioez, baimenak bideratuko dituena, edota sinergiak bilatuko dituena ekitaldi handiagoak sortzeko eta diren baliabideak optimizatzeko.

Horiek horrela direla, hauxe da biharko udal batzarrean Reyes Carrerek aurkeztuko duen mozioa:

“Donostiako Udalbatzak Udal Gobernuari eskatzen dio azterketa bat egin dezala kirol leihatila bakarra sortzeko modua izateaz, Donostia Kirolarekin batera jardun eta gure hirian kirol ekitaldiak egiteko egin behar diren kudeaketak egitea zentralizatu, erraztu, arindu eta optimizatu dituen leihatila.”

Donostiako oposizioko alderdi guztiek Arte Ederren eraikina eraisteko baimentzearen arriskuaz ohartarazi dute

Eneko Goia alkateak Arte Ederren eraikina eraisteko baimentzearen arriskuaz ohartarazi dute gaur EH Bilduk, PPk eta Elkarrekin Donostiak

| 2019-09-24 12:06:00

Eraikinaren egoerari buruzko txosten teknikoak eskatu dituzte hiru taldeek eta, hala ere, PNV-PSOEko Gobernuak ez du eskatutako dokumentazioa entregatu nahi. "Informazio-eskaerak arauzko prozedurei jarraiki egin dira, eta, beraz, txosten horiek ez emateak zinegotzi eta udal-talde gisa ditugun eskubideak urratzen ditu. Sintomatikoa da hiriko gobernuak udal teknikariek egindako edo Udal honek eskatutako eta donostiar guztien diruarekin ordainduta dauden zenbait txosten ezkutatzea. Zergatik ezkutatzen da txosten publiko bat hiriko eraikin adierazgarrienetako bati eragiten dion gai sentikor bati buruz? Horrek guztiak Eneko Goiak Arte Ederren eraistea baimentzearen aldeko apustua egiten duela pentsatzera eramaten gaitu", amaitu dute hiru udal taldeek.

Gogora dezagun 2019ko apirilaren 24an SADEk Urbieta kalean dagoen Arte Ederren eraikina partzialki eraisteko baimena eskatu zuela. Espedientea eskatu zenean, arauz ezarritako ubidearen bidez, oposizioko taldeek egiaztatu zuten espedientean ez zegoela Hirigintza Iraunkorreko Departamentuaren txostenik; era berean, Udalak Pedro Ponce de León arkitektoari, egituretan aditua, eskatutako txostena eta, joan den abuztuaren 29az geroztik Udal Gobernuaren esku dagoen kanpo-txostena ez zegoela ere egiaztatu zuten. Txosten hauei dagokienez, Hirigintza Jasangarriko zinegotzi ordezkari den Nekane Arzallusek batzordean kopiarik ez zuela emango esan zuen, txosten hauek aldaketak jasan zitzaketela argudiatuta.

Ricardo Burutaranek, Mikel Lezamak eta Haizea Garayk, hurrenez hurren EH Bilduko, PPko eta Elkarrekin Donostia-ko ordezkariek, prentsaurrekoan baieztatu dutenez, "informazioa modu hain arduragabetuan ezkutatzen denean, Eneko Goia hiriko alkatea aterpean jartzen denean bere isiltasunarekin eta “Bellas Arteseko” etorkizunerako funtsezko informazioa eta txostenak bere bulegoko kajoi batean gordetzen denean, agian, txosten eta azterketa horien emaitza ez zaizkiola gustatzen aditzera ematen ari da. Donostiarroi eta talde politikooi informazioa ezkutatzen ari zaigu eta instituzio bezala izan behar duten gardentasunari muzin eginez, opakutasun batean sartzen ari dira. Gaian adituek egindako azterketak eta ebaluazioak dira. Donostiar guztiok sarbidea eduki beharko genuke informazio hontara, bai erakunde honetako langile teknikoak eginak direlako bai diru publikoekin ordaindu direlako; Pedro Ponce de León-i egindako eskaeraren kasuan esaterako. Beraz, exijitzen dugu Eneko Goiak politika ilun hau alde batera uzteko eta berehala argitaratzeko bai udal arkitektoen txostena bai Pedro Ponce de Leónek egina. Bestela, serio aztertuko dugu zein bide hartu."

Hiru alderdien uztez, “Eneko Goiaren jarrera irregularrak Udal Gobernuak Urbieta kalean dagoen eraikin enblematikoa eraisteko baimena aztertzen ari dela pentsatzera eramaten gaitu. Gure ustez, Donostiak Bellas Artes eraikina galtzeko benetako arriskuan dago epe laburrean. Horregatik, gaur egun, gure aniztasunetik berretsi nahi dugu legeak babesten duen eta hiriaren ondare historiko eta arkitektonikoaren funtsezko atal bat den eraikin hori mantentzeko konpromisoa. Eta Eneko Goiak, hiriko alkate gisa, konpromiso hori publikoki har dezala eskatzen dugu ”, adierazi dute.

ALBISTEAK

DOSSIERRA Turismoa Donostian: 2019ko udak utzi duena eta aurrera begirako gogoetak 2019ko urria

2019-10-10 12:29:00

Gaur Markel Ormazabal Donostiako EH Biulduko zinegotziak turismoari burzko dossiera aurkeztu du prentsaurrean