Donostia

Gladys del Estali egindako omenaldia dela eta , Eguzkik jasotako ordainagiriari buruzko galderak Eneko Goiari

Eremu publikoaren erabilera biktima batekiko omenaldia izanik helburu gisa, lekuz kanpo ikusten dugu ordainagiririk ezartzea bertan parte hartu zuen eragileetako bati.

| 2020-04-17 12:36:00

1979ko ekainaren 3an hil zuen Guardia Zibilak tiroz Gladys del Estal, eta ordutik, urtero egin dute hura oroitzeko omenaldia haren auzoan, Egian. 2019an, 40 urte bete ziren gertakari horretatik, eta Gladys Gogoan plataformak omenaldi berezia prestatu zuen Cristina Enea parkean.

Omenaldi horretan Gladys del Estalekin lotura izan zuten askotariko pertsonak bildu ziren: lagunak, ikaskideak, auzokideak eta mugimendu antinuklearreko kideak. Era berean, Eguzkik, EHUko Informatika Fakultateak eta Kalapie elkarteak ere bat egin zuten bertan.

Horiek horrela, aurreko astean (2020ko apirilaren 11n) Eguzkik aditzera eman zuenez, 2019ko ekainean Cristina Enea parkean egindako omenaldiaren harira, eremu publikoa erabiltzeagatiko ordainagiria jaso zuen. Bertan, 8,40 euro ordaintzeko eskaera egiten zen.

Eguzkik salatu bezala, diru-kopurua ez da handia, baina kezkagarria iruditzen zaigu biktima bati egindako keinu batengatik horrelako kargak ezartzea.

Egun hartan biktima baten 40. urteurrenaren inguruko omenaldia egin zen Cristina Enea parkean, beste hainbat biktimekin egin ohi den moduan. Eta egun hartan ere,  Gladys del Estal biktimaren inguruko senide, lagun eta kideek antolatu zuten omenaldia, beste hainbatetan bezala.

Hori dela-eta, hauxe da behean sinatzen duen zinegotziak egindako

GALDERAK

• Zer dela eta erabaki du Donostiako Udalak ordainagiri hori bidaltzea Eguzkiri?
  • Zer iritzi du Udal Gobernuak biktimen omenaldiak eremu publikoan egitearen inguruan?
  • Biktimen omenaldi ekitaldien antolatzaileei eremu publikoa erabiltzeagatiko ordainagiria helaraztea al da Udalaren irizpidea? Kasu guztietan egiten al da? Mota honetako zenbat ordainagiri helarazi dira agintaldi honetan?
  • Zer egiteko asmoa du Udal Gobernuak Eguzkiri iritsi zaion ordainagiri horrekin?

Egoitzen eta pisu tutelatuen egoeraz azalpenak emateko Eneko Goiaren agerraldia eskatuko du Donostiako EH Bilduk

Reyes Carrere: "Udal Gobernuak informazio guztia gardentasunez partekatu behar du udal taldeokin eta donostiarrekin"

| 2020-04-16 13:04:00

Zinez gogorra da, osasun-larrialdi honetan, Hego Euskal Herriko adinekoen egoitza-zentroetan edo ezgaitasuna duten pertsonen zentroetan gertatzen ari dena. Donostia ere ez da salbuespena, eta Altzako Berra egoitzatik, batik bat, albiste kezkagarriak iristen ari dira. Horregatik, Donostiako egoitzen egoeraren berri izateko eta haietan dauden donostiarren zein haien familien eskubideak bermatzeko Udala zer lan egiten ari den jakiteko, Eneko Goia alkatearen agerraldia eskatuko du EH Bilduk. Izan ere, zentro hauek COVID19aren hazkundearen nukleo zaurgarrienetakoak bilakatu dira, eta kutsatuen zein hildakoen kopuruak dira horren adierazle. Era berean, Udalaren eskumeneko pisu tutelatuen egoeraz ere informazioa eskatuko du EH Bilduk.

Esan bezala, Hego Euskal Herriko adinekoen eta ezgaitasuna duten pertsonen zentroen egoera oso kezkagarria da. Administrazioek gomendio eta prebentzio neurriak onartu dituzte, baina haiek eraginkortasunez betetzeko ez dago arreta zuzeneko langile eta material nahikorik. Bestalde, larrialdiaren aurrean, planifikazio falta eta irizpide desberdintasunak izan dira nagusi, egoitzetako langileek eta senideen elkarteek salatu duten bezala: test falta, norberaren babeserako ekipoen gabezia, gaixotu eta ordezkatu ezin den pertsonala…. Bitartean, birusaren aurrean ahulen diren adinekoei dagokienez, isolamenduak, bisitarik ezak eta gertukoen afekturik ezak areagotu egin dute haien zaurgarritasuna.

Gipuzkoaren kasuan, 240 zentro ditugu eta atzo Foru Aldundiak adierazi zuen bezala, 111 izan dira hildakoak; haietako zazpi Altzako Berra egoitzan. Atzo 12 hildako izan ziren eta 17 positibo; horietako hiru Donostian (Berran, Uliazpin eta Iza zentroan).

Altzako Berra egoitzari dagokionez, zenbait langilek oso lekukotza gogorrak eman dituzte eta pertsonal eta material falta nabarmena dagoela eta positibo emandako egoiliarrak eta testa egin gabekoak nahastuta ibili direla ere salatu dute. Argi dago egoera hau argitu behar dela eta neurriak hartu behar direla balizko gabeziak konpontzeko eta akatsak zuzentzeko.

“Donostiako herritar eta eragile askok adierazi digute egoitza eta zentroen egoeraren inguruko kezka. Gauza jakina da Gipuzkoako Foru Aldundiaren eskumena dela, baina guk garbi dugu alkateak Donostiako egoitzen egoeraren berri izan behar duela eta, areago, bertan dauden herritarren eta haien senideen eskubideak defendatu behar dituela, eta horren inguruko informazio guztia gardentasunez partekatu behar duela udal taldeokin eta donostiarrekin; besteak beste, horrek ekarpenak eta proposamenak egiteko aukera eman dezakeelako. Oso gai larria da, herritar askori eragiten diona, denok batera jardun behar dugula diogu etengabe, eta beraz, horrekin guztiarekin koherentziaz jokatu behar dugu. Horregatik eskatuko dugu Eneko Goiaren agerraldia”, adierazi du Reyes Carrere Donostiako EH Bilduko bozeramaileak.

Era berean, Udalaren eskumena diren honako baliabide hauen egoera zein den ere jakin nahi du Donostiako EH Bilduk, baliabide hauek ere adineko pertsonei zuzenduak daudela kontuan izanda:

Berrako apartamendu tutelatuak (39 plaza).

Zorroagako apartamendu tutelatuak (27 plaza).

Elizarango apartamendu tutelatuak (10 plaza).

Txara 2-ko apartamendu polibanteak (18 plaza).

Ategorrieta, Berio, Benta-Berri eta Marrutxipiko apartamendu tutelatuak (47 plaza).

Monseko etxebizitza komunitarioak (36 plaza).

Zorroagako 67 plaza.

ALBISTEAK

Kontxa azpiko metro-pasantearen obretan zer gertatzen ari den azaltzeko ezohiko Bozeramaileen Batzordea deitzea eskatuko dio EH Bilduk Eneko Goiari

2020-08-03 13:48:00

Metroaren pasabidearen obrak kezka handia sortzen jarraitzen du donostiarren artean. Ekainaren 5ean Zubieta kaleko eraikinean zuloa eragin ondoren, Kontxaren azpiko zatian lanak gelditu ziren, "txosten geologiko eta hidrogeologiko osagarriak egiteko, inguruko biztanleen erabateko segurtasuna bermatzeko". Gaur, Eusko Trenbide Sareak (ETS) Kontxa hondartzako arkupeetan premiazko esku-hartze garrantzitsu baten berri eman du.

Eraikinak birgaitzeko diru-laguntzak berriz aktibatzeko eskatuko dio biharko osoko bilkuran EH Bilduk Udal Gobernuari

2020-07-22 12:26:00

Gai hau oso garrantzitsua da, EH Bilduren ustez. Izan ere, gaur egun, ezinbestekoa da Donostiako etxebizitzak birgaitzeko obrak sustatzea, bai hiriko jarduera ekonomikoa sustatzeko, bai irisgarritasun baldintzak hobetzeko. Horregatik, EH Bilduk Udal Gobernuari eskatuko dio biharko osoko bilkuran zuzen dezala egindako akats larria eta ken dezala irisgarritasun eta birgaitze lanetarako diru-laguntzen etendura.

Zuhaiztiko kudeaketa ez pribatizatzeko eta esleipen prozesu kristalinoa eskatu du EH Bilduk

2020-07-09 12:45:00

Reyes Carrerek eta Ricardo Burutaranek prentsaurrekoa eman dute gaur salatzeko zerbitzu publiko honen etorkizun iluna eta Eneko Goiaren gobernuaren kudeaketa txarra eta gardentasun falta. Izan ere, aurrekariak ikusita, egunetik egunera gero eta handiagoa da Zuhaizti kiroldegiaren kudeaketa pribatizatzeko arriskua.

EAJ eta PSEk monokultibo turistikoaren aldeko apustu itsuarekin jarraitzen dute: bi hotel berri Arte Ederren eraikinean eta Saguesen

2020-07-08 15:24:00

Parte Zaharrean egin bezala, Gros eta Erdigunea urgentziaz "hotel-jarduerez gune saturatu" izendatzeko eskatu du EH Bilduk.