Donostia

Donostiako oposizioko alderdi guztiek Arte Ederren eraikina eraisteko baimentzearen arriskuaz ohartarazi dute

Eneko Goia alkateak Arte Ederren eraikina eraisteko baimentzearen arriskuaz ohartarazi dute gaur EH Bilduk, PPk eta Elkarrekin Donostiak

| 2019-09-24 12:06:00

Eraikinaren egoerari buruzko txosten teknikoak eskatu dituzte hiru taldeek eta, hala ere, PNV-PSOEko Gobernuak ez du eskatutako dokumentazioa entregatu nahi. "Informazio-eskaerak arauzko prozedurei jarraiki egin dira, eta, beraz, txosten horiek ez emateak zinegotzi eta udal-talde gisa ditugun eskubideak urratzen ditu. Sintomatikoa da hiriko gobernuak udal teknikariek egindako edo Udal honek eskatutako eta donostiar guztien diruarekin ordainduta dauden zenbait txosten ezkutatzea. Zergatik ezkutatzen da txosten publiko bat hiriko eraikin adierazgarrienetako bati eragiten dion gai sentikor bati buruz? Horrek guztiak Eneko Goiak Arte Ederren eraistea baimentzearen aldeko apustua egiten duela pentsatzera eramaten gaitu", amaitu dute hiru udal taldeek.

Gogora dezagun 2019ko apirilaren 24an SADEk Urbieta kalean dagoen Arte Ederren eraikina partzialki eraisteko baimena eskatu zuela. Espedientea eskatu zenean, arauz ezarritako ubidearen bidez, oposizioko taldeek egiaztatu zuten espedientean ez zegoela Hirigintza Iraunkorreko Departamentuaren txostenik; era berean, Udalak Pedro Ponce de León arkitektoari, egituretan aditua, eskatutako txostena eta, joan den abuztuaren 29az geroztik Udal Gobernuaren esku dagoen kanpo-txostena ez zegoela ere egiaztatu zuten. Txosten hauei dagokienez, Hirigintza Jasangarriko zinegotzi ordezkari den Nekane Arzallusek batzordean kopiarik ez zuela emango esan zuen, txosten hauek aldaketak jasan zitzaketela argudiatuta.

Ricardo Burutaranek, Mikel Lezamak eta Haizea Garayk, hurrenez hurren EH Bilduko, PPko eta Elkarrekin Donostia-ko ordezkariek, prentsaurrekoan baieztatu dutenez, "informazioa modu hain arduragabetuan ezkutatzen denean, Eneko Goia hiriko alkatea aterpean jartzen denean bere isiltasunarekin eta “Bellas Arteseko” etorkizunerako funtsezko informazioa eta txostenak bere bulegoko kajoi batean gordetzen denean, agian, txosten eta azterketa horien emaitza ez zaizkiola gustatzen aditzera ematen ari da. Donostiarroi eta talde politikooi informazioa ezkutatzen ari zaigu eta instituzio bezala izan behar duten gardentasunari muzin eginez, opakutasun batean sartzen ari dira. Gaian adituek egindako azterketak eta ebaluazioak dira. Donostiar guztiok sarbidea eduki beharko genuke informazio hontara, bai erakunde honetako langile teknikoak eginak direlako bai diru publikoekin ordaindu direlako; Pedro Ponce de León-i egindako eskaeraren kasuan esaterako. Beraz, exijitzen dugu Eneko Goiak politika ilun hau alde batera uzteko eta berehala argitaratzeko bai udal arkitektoen txostena bai Pedro Ponce de Leónek egina. Bestela, serio aztertuko dugu zein bide hartu."

Hiru alderdien uztez, “Eneko Goiaren jarrera irregularrak Udal Gobernuak Urbieta kalean dagoen eraikin enblematikoa eraisteko baimena aztertzen ari dela pentsatzera eramaten gaitu. Gure ustez, Donostiak Bellas Artes eraikina galtzeko benetako arriskuan dago epe laburrean. Horregatik, gaur egun, gure aniztasunetik berretsi nahi dugu legeak babesten duen eta hiriaren ondare historiko eta arkitektonikoaren funtsezko atal bat den eraikin hori mantentzeko konpromisoa. Eta Eneko Goiak, hiriko alkate gisa, konpromiso hori publikoki har dezala eskatzen dugu ”, adierazi dute.

Tomas Albari omenaldia egingo dio Donostiako Udalak bere erailketaren 40. urteurrenean, EH Bilduren ekimenez

HBko Donostiako zinegotzia talde parapolizialek hil zuten 1979ko irailaren 28an

| 2019-09-23 12:45:00

‘Batallón Vasco Español’ taldeak Tomas Alba hil zuen, 1979ko irailaren 28ko goizaldean, Astigarragan. Donostiako Herri Batasuneko zinegotzia eta Amnistiaren Aldeko Mugimenduaren kidea zen.

Tomas Alba gatazkaren biktima da eta, beste biktima guztiek bezala, Egia, Justizia eta Erreparazio eskubidea du. Alba Donostiako zinegotzia zenez, Udalak ardura berezia du Albaren aitortzan eta heriotzaren testuinguruaren ezagutarazpenean. Hori dela eta, bere erailketaren 40. urteurrenean, udal bezala aitortza ekitaldia antolatzea proposatu du EH Bilduk Giza Eskubideen Batzordean. Gobernuaren iturrietatik konfirmatu digutenez, ekitaldia larunbat eguerdian egingo da.

Indarkeria-zikloa atzean geratzen ari den arren, ezin dugu ukatu bizikidetza demokratiko baterako bide luzea geratzen dela. Zoritxarrez, oraindik ez dira bermatzen biktima guztien Justizia, Egia eta Erreparazio eskubideak. Horregatik, Egia osoa ezagutze aldera, garrantzitsua da maila instituzionalean indarkeria polizialaren, gerra zikinaren eta eskuin-muturraren biktimak aitortzeko aurrerapausoak ematea.

Zentzu honetan, gogoratu behar da Donostiako Udalak 2005ean Albaren omenez plaka bat jarri zuela udaletxe barruan eta, era berean, 2014tik Donostiako plaza batek Albaren izena daramala, Sagues aldean, Nestor Basterretxearen “Bakearen Usoa” dagoen eremuan, hain zuzen ere.

Bukatzeko, EH Bilduren iritziz, bizikidetzaren eraikuntzak eztabaida eta negoziazio handien beharra du, sentsibilitate ezberdinen arteko bizikidetzan aurrera pausuak ematen jarraitzeko. Ezin dugulako iragana aldatu, baina bai etorkizun hobe baten alde lan egin. Gertuko beste leku batzuetan sentsibilitate politiko eta sozial guztiak bildu dituzten akordioak egiteko gai izan dira; Donostia, indarkeriaren ondorio garratzak jasan dituen horretan, ezin da atzean geratu.

ALBISTEAK

Eneko Goiaren turismo eta etxebizitza arloko politikak babesgabe uzten dituzte donostiarrak

2020-01-16 18:55:00

Gaur ezagututako epai baten arabera, EAEko Auzitegi Nagusiak Donostiako pisu turistikoen ordenantza bertan behera utzi du, ordenantza batek ezin duelako hirigintzako erabilerak arautu. Bihar, ostirala, 11: 00etan, epaiaren eta bere ondorioen irakurketa pausatuagoa egingo du EH Bilduk, baina ohar honen bidez EH Bilduk lehen premiazko balorazioa egin nahi du.

EH Bilduk, Donostiako gor komunitatearekin elkarlanean, integraziorako proposamen zehatzak egin dizkio Udal gobernuari

2020-01-15 12:09:00

Donostiako EH Bilduk pertsona gor eta entzuleen arteko eskubide berdintasuna jarri nahi du mahai gainean. Pertsona gorrek euskal gizartean erabat integratzeko eta modu aktiboan parte hartzeko eskubidea dute, gure eguneroko bizitza zailtzen duten komunikazio-oztopoak gaindituz.

"Donostiarrak bezala eskatzen duguna da, etxea kentzen badigute, Donostian beste etxebizitza bat eman diezaguten"

2019-12-20 12:47:00

Donostiako sarreran AHTaren ibilbidea aldatu ondoren, hainbat lagun euren etxeetatik kanporatzeko zorian daude Okendotegin (Martutene). EH Bildu eta Elkarrekin Donostiak babestuta, prentsaurrekoa eman dute gaur Donostiako udaletxean.

Reyes Carrere: "EH Bilduk ezetz borobil bat esango dio Eneko Goiaren aurrekontu egitasmoari"

2019-12-18 14:33:00

Donostiako eta Gipuzkoako EH Bilduko ordezkariek agerraldia egin dute gaur. Bertan izan dira Juan Karlos Izagirre eta Estitxu Elduaien Gipuzkoatik, eta Reyes Carrere eta Ricardo Burutaran Donostiatik.