Donostia

Eneko Goia El Diario Vasco-rekin tramitatzen ari den hirigintza-birkalifikazioa aztertuko du EH Bilduk

EH Bildu udal taldeak ofizialki eskatu dio Donostiako Udal Gobernuari Hirigintza Hitzarmena, eta zehatz-mehatz aztertuko dugu.

| 2020-07-07 12:38:00

Tokiko Gobernu Batzordeak gaur onartu du Donostiako Udalaren eta Sociedad Vascongada de Publicaciones SAren arteko hirigintza-hitzarmen bat jendaurrean jartzea, Diario Vascok Igaran dituen instalazioak hartzen dituen partzelaren zati handi baten hirigintza-birkalifikazioa egiteko.

Hitzarmenaren bitartez "higiezina bizitegirako birkalifikatzea adosten da, 17.725 m2-ko etxebizitza eraikigarritasunarekin". Dirudienez, helburua sustapen libreko 170 etxebizitza eraikitzea da, % 20 sustapen pribatuko araubide orokorreko Udal etxebizitza tasatuak, hau da, etxebizitza babestuen artean modalitaterik garestiena. Ez dago aurreikusita baliabide gutxien dituzten kolektiboei zuzendutako babestutako etxebizitza publikorik.

Hala ere, aurreratu dezakegu birkalifikazio urbanistiko honen bidez El Diario Vasco-k milioi euro asko irabaziko dituela. Eta oso adierazgarria da etxebizitza eskubidearekin lotutako arazo gehien dituen euskal hirian metro karratu bat ere ez erreserbatu izana kolektibo behartsuenei zuzendutako etxebizitzak eraikitzeko. Hau da, etxebizitza eskuratzeko premia handiena duten pertsonentzat ez da etxebizitzarik aurreikusten.

EH Bilduren iritziz, gure hirian dagoen etxebizitza-larrialdiko egoerarekin bateraezina da Eneko Goia alkateak horrelako hitzarmen bat onartzea. Izan ere, interes publikoa izatea ezinbestekoa da Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren edozein aldaketa onartzeko.

Akats eta irregulartasunen aurrean, metro-pasanteari buruzko batzorde ez-iraunkorra biltzea eskatu du EH Bilduk

ETSko Eraikuntzen zuzendaria Antonio Lopez deitu nahi dugu batzordera, aitortu dituen "akatsak" azal ditzan

| 2020-06-23 12:55:00

Joan den iraileko udalbatzarrean, EH Bilduren ekimenez, aho batez onartu zen Euskotreneko obren jarraipena egiteko batzorde ez-iraunkorra eratzea. Nahiz eta azken 9 hilabeteetan metro-pasantearen lanak gorabehera ugari eragin dituen; bizilagunen bizitza eta segurtasuna arriskuan jarritako akatsak barne, baita lan-irregulartasun larriak ere (atzo bertan, EAEANk azpikontrata bat kondenatu zuen langile bat arriskuan jartzeagatik), eta nahiz eta herritarrengan eragin handia sortu (saltoki txikiak, trafikoa), Eneko Goiak oraindik ez du batzordea deitu. Are gehiago, alkateak herritarrei helarazten dien mezu nagusia da, bai adierazpen publikoetan, bai ekainaren 15ean egindako agerraldian, dena ondo dagoela eta ez dagoela ez bizilagunen segurtasunaz, ez langileen lan-baldintzez kezkatu beharrik.

EH Bilduk Udal Gobernuari eskatzen dio dei dezala batzorde ez-iraunkorraren bilera, eta bertan lehentasunez azter ditzala Zubieta kaleko zuloaren arrazoiak eta ondorioak. Zehazki, ETSko Eraikuntzen zuzendari den Antonio López deitu nahi dugu batzordera; izan ere, alkateak ez bezala, ekainaren 9an prentsan aitortu zuen obretan "akatsak" egon direla eta, horien ondorioz, zuloa sortu zela. Jakin nahi dugu zer akatsi buruz ari zen López jauna, noren erantzukizuna diren, zer gainkostu eragingo dituzten eta zer egiten ari den ETS horrelakorik berriro gerta ez dadin, ez Zubieta kalean, ez beste inon.

2019ko azaroaren 14an, legegintzaldi honetako batzorde ez-iraunkorraren bilera bakarra ospatu zen. Bilera horrek 5 minutu iraun zituen, eta bere zeregin bakarra batzordea bera eratzea eta Pilar Arana presidente izendatzea izan zen. Harrezkero, ez da berriro elkartu. Antza denez, apirilerako deitu nahi zuten, baina alarma egoera dela eta, bertan behera utzi zuten. Hala ere, aste batzuk badira dinamika instituzionalari heldu zaiola, baina oraindik ez da deialdi berririk egin.

Batzordearen helburua da Euskotren Donostian egiten ari den obren eta intzidentzien jarraipena egitea, plantea litezkeen kexak edo aldaketak aztertzea, bai eta horren eraginak eta horiek gutxitzeko erabakiak hartzea ere. Udal-talde bakoitzeko kide batek osatzen du, eta udalbatzan aho batez hartutako konpromisoa, gutxienez, bi hilean behin egitea da.

Batzorde ez-iraunkor hau eratzen den hirugarren legegintzaldia da hau. 2012ko azaroan sortu zen, Bildu udal taldeak proposatuta, eta Udaleko talde guztien babesa izan zuen. Era berean, 2015-2019 legegintzaldian batzorde ez-iraunkor horren beharra berretsi zen, eta, beraz, batzorde hori berriro sortzea erabaki zen. Esan bezala, legegintzaldiaren lehen urtea bete denean, eta metro pasantearen obren une gorenean, intzidentzia larriak tartean, batzorde hau oraindik ez da bildu.

Nolanahi ere, EH Bildutik, berriz ere, metro-pasantearen obrak zati guztietan gelditzeko gure eskaera berretsi nahi dugu, bizilagunen eta langileen segurtasunagatik.

ALBISTEAK

2020-06-23 12:55:00

Udal Gobernuak auzoetako San Joan suak sustatzen dituzten taldeekin ez duela elkarrizketarik abiatu salatu du EH Bilduk

2020-06-22 14:06:00

Urtero, ekainaren 23an, udako solstizioaren hasierarekin batera ospatzen da Donostian, Euskal Herriko txoko guztietan eta, oro har, Europa osoan, Donibane jaia edo San Joan sua. Antzina-antzinakoa izanik, herritar guztion ondarea bilakatu da eta oso jai maitatua da. Hiriko edozein txokotan, modu antolatuan edo inprobisatuan, suak pizten dira gau horretan, lagun giroan, eta dantza eta jauzi egiten da suaren inguruan.

EAJk eta PSEk alokairuko babes ofizialeko etxebizitzetan berokuntza eta ur beroaren zerbitzurako "aurreordainketa" ezartzea erabaki dutela salatu du EH Bilduk

2020-06-19 12:20:00

Atzo, Etxegintza udal elkarteak, EAJren eta PSEren aldeko eta EH Bilduren eta Elkarrekin Donostiaren aurkako botoekin, Txomin-Enean hurrengo asteotan entregatuko diren babes ofizialeko 162 etxebizitzetan ur beroaren eta berokuntzaren zerbitzu publikoa emateko aurreordainketa sistema ezartzea onartu zuen.

Covid-19 ondorioei aurre egiteko eta Donostian norabide berri bati ekiteko talka-plana

2020-06-17 12:17:00

Reyes Carrere: “Zaintza-sistema berri bat ezartzea, enplegu sortzeko obra publikoa sustatzea, hiri ekonomia birbideratzea eta bizikleta bultzazea dira plan honen helburu nagusiak”