| 2020-03-03 11:48:00

Lan-baldintzei dagokienez, EH Bilduk bere kezka azaldu nahi du lan-ordutegia 24:00ak arte luzatzeko aukera eman diotelako enpresa esleipendunari. Zentzu honetan, Gipuzkoan indarrean dauden lan hitzarmenen baldintzak bete daitezela eskatzen du EH Bilduk. Izan ere, Donostiako Udalaren menpeko beste obra publiko batean, Altzako Kiroldegian, lan-baldintzak deskribatzeko sindikatuek "esplotazioa" eta "esklabotza" hitzak erabiltzen ari dira egunotan.

Izan ere, Altzako Kiroldegiko lanetatik dagoeneko bost langile koadrila pasatu dira, eta horietako azkena asteak zeramatzatela kobratu gabe salatu du orain dela egun batzuk. EH Bilduko zinegotziek lehen eskutik entzun ahal izan zituzten langileen salaketak. Irregulartasun horien aurrean Udal Gobernuak izan duen erreakzioa oso kezkagarria izan da; izan ere, ikuskapen faltagatik autokritika egin beharrean, EAJko eta PSEko ordezkariek berehala esan dute esleipendunarekin hitz egin dutela eta dena konpontzen ari zela. Hala ere, joan den ostegunean ELA sindikatuak salatu zuenez, hitzez hitz, "oraindik dirua zor diete obratik igaro diren langile guztiei". Sinestezina dirudien arren, XXI. mendean Donostian eta obra publiko batean, udal arduradunen muturrean, aspaldi gure hiritik desagerrarazita egon beharko luketen lan praktikak egiten ari dira.

Horregatik, Eneko Goiaren gobernuari eskatzen diogu Donostiako Udalaren menpe dauden obra guztietan Udalari dagokion kontrol funtzioa areagotzeko, baita udaletxeko obretan ere. Udal obra publikoak kontrolatzea eta gainbegiratzea Udal Gobernuaren ardura da, eta EH Bildutik ez dugu onartuko Eneko Goiak ardurak beste batzuen gain banatzen hastea, Altzan egin duen bezala.

Udal Gobernuak onartutako gainkostuari dagokionez, kopuru bertsuko bi partidatan banatzen da: batetik, gainkostua egiturak eta hormak dauden egoeragatik justifikatzen dute, eta bestetik, hezetasunak eta itoginak daudelako. Hala, obra egiteko aurrekontu saila 1.343.000 eurotan handitzea eta obra egiteko epea 6 hilabetetan luzatzea onartu du Udal gobernuak (2021eko ekainaren 20an amaituko litzateke). EH Bilduren ustez, harrigarria da – gutxienez - proiektuaren diseinu-txostenean orain egindako aldaketa handiak aurreikusi ez izana.

2019ko martxoaren 12an, Donostiako Tokiko Gobernuak erabaki zuen Unebide Obras y Contratas enpresari esleitzea udaletxearen birmoldaketarako kontratua, 4.695.731,70 euroko zenbatekoan (proiektuaren diseinuan Udal Gobernuak aurreikusi zuena baino% 16 gutxiago). Enpresak 20 hilabete zituen lanak amaitzeko, 2020. urte bukaera arte.

Zehazki, kontratu honen xede diren obrak sotoa, beheko eta lehen solairua eta mendebaldeko hegaleko teilatupea birgaitzea dira. Gogoratu behar da proiektu paralelo bat dagoela abian udaletxean, Donostiako eta Gipuzkoako turismo bulegoak ekialdeko hegalean kokatzeko, Boulebarretik gertuen dagoena, 1,7 milioiko aurrekontuarekin, esleipenaren zain dagoena. EH Bilduk kritikatu egin du turismo bulego bat udaletxean bertan kokatzea, datozen urteetan EAJk eta PSEk Donostiarako nahi dutenaren benetako asmo-adierazpena delako.