| 2021-04-15 12:06:00

Donostiako EH Bilduk gaur eskatu dio Eneko Goiaren Udal Gobernuari garraio publikoko operadoreen arteko doako ontzi-aldaketa intermodalak lehenbailehen martxan jartzeko, Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzak (GGLA) aho batez erabaki bezala. EAJ-PSEren Udal Gobernuak neurri hori dBus-en ezartzeari uko egiteak soilik egiten die kalte donostiarrei eta gure hirian garraio publikoaren erabilera sustatzeari.

Joan den apirilaren 4az geroztik, Mugi sistemarekin egindako ontzi-aldaketa guztiek, dBus-en egiten direnak barne, % 75eko hobaria izatetik erabat doan izatera pasatu behar zuten. Hala onartu zuen aho batez otsailaren 4an GGLAk, baina EAJk eta PSEk erakusten ari diren gaitasun faltagatik, ehunka donostiarrek ontzi-aldaketa horiek ordaintzen jarraitu behar dute. Aldundiak dirua itzuliko diela esan du, baina hau ikusteko dago oraindik.

Egia esan, ontzi-aldaketak doan izatea EH Bilduren aldarrikapen historikoa da, eta horregatik uste dugu berri ona dela gure proposamena GGLAk onartu izana. Hala ere, arduraz ikusten dugu EAJ-PSE ez direla gai erabaki hori gauzatzeko.

Izan ere, neurri berri hau, berez, ez da inola ere zaila ikuspuntu teknikotik ezartzea; izan ere, indarrean dagoen deskontu bat handitzea da egin behar den gauza bakarra, %75etik %100era pasatuz. Izan ere, gogoratu behar da ontzi-aldaketa intermodalak 2013tik egiten direla, Mugi sistema ezarri zenetik. Horren ondorioz, gaur egun bi bidaietatik garestiena kobratzen da eta merkeenaren% 25 ordaintzen da. Orain, deskontu hori zabaldu eta bigarren bidaian doakotasuna ezarri da. Baina dBusek oraindik ez du ezarri doakotasun hori. Eta ez da ezarri arrazoi politiko hutsengatik, ez teknikoengatik.

Donostiako Mugikortasuneko zinegotzi delegatuak Pilar Aranak erabilitako argudioak aitzakia hutsak dira GGLAren erabakia ez ezartzeko (Aranak berak aldeko botoa eman zuen). Aranaren arabera, dBusen doakotasuna ez du ezarri erabiltzaileen artean “pikareska” asko dagoelako. Hala ere, alde batetik, pikareska egongo balitz, orain arte % 75eko deskontuarekin zegoenaren berdina edo oso antzekoa izango da, eta, bestetik, erabiltzaileen artean erabat ezohikoa den jarduera hori aztertzeko konpromisoa hartu du Garraioaren Agintaritzak.

Pilar Aranak eta Donostiako Udal Gobernuak, beste behin ere, uko egin diote garraio publikoaren sustapenean aitzindariak izateari, eta berriro azkenak izango gara horren aldeko neurriak ezartzerakoan. Donostiako EH Bildu behin eta berriz errepikatzen ari denez, gure inguruko hiriekin alderatuta oso atzean geratzen ari gara mugikortasun jasangarriari dagokionez. Doako ontzi-aldaketak dBus-en ezartzeari uko egitea da horren beste adibide bat. Udal Gobernu hau iritsi arte, Donostia beti izan da erreferentea garraio publikoa sustatzeari dagokionez, eta horrela baloratu izan dute herritarrek.

Horregatik guztiagatik, EH Bilduk hainbat galdera erregistratu ditu, Pilar Arana zinegotziak datorren asteleheneko batzordeetan donostiarrei zor dizkien azalpenak eman ditzan.