Bizkaia

EH Bilduk babesa adierazi die Navaleko langileei eta krisian dauden enpresei laguntzeko 50 milioiko funtsa sortu behar dela berretsi du

Ezkerraldeko hautagaiek industria defendatzeko konpromisoa hartu dute eta patronalaren interesak lehenestea egotzi diote EAJri. “EBBn ezagutzen duten buzo bakarra iturginena da, sare klientelarra koipeztaturik edukitzeko erabiltzen dutena, alegia”.

| 2019-05-24 08:16:00

EH Bilduren Ezkerraldeko hainbat zerrendaburu Navaleko langileekin batzartu dira gaur goizean Barakaldon babesa adierazteko eta ontziola defendatzeko duten konpromisoa ere helarazteko. Konpromiso hori eskualdeko sektore industrial osora iristen da, zehaztu dutenez, Ezkerraldea EAJk gobernatzen dituen instituzioek bultzatutako desindustrializazio prozesu baten biktima izan delako. Iker Casanova legebiltzarkidearen hitzetan, “EAJ patronalaren esanetara egoten da beti, eurena burdinazko aliantza da, elite ekonomikoen interesen alde eta langileen lan baldintzen kontra”.

Horren ildotik, Casanovak salatu du “EAJ mozorroturik etorri dela Barakaldora hauteskunde kanpainan, Ezkerraldearen eta langileen defendatzailea dela irudikatu nahian, baina hori gezurra da”. Izan ere, “Ezkerraldea Euskal Herriko adierazle ekonomikorik txarrenak ditu” eta “Euskadi Buru Batzarrean ezagutzen duten buzo bakarra iturginena da, euren sare klientelarra koipeztaturik edukitzeko erabiltzen dutena, alegia”.

Barakaldon Navaleko langileekin egindako bileran bertako alkategai Maria Solar ere izan da, bai eta Iker Gil Portugaletekoa eta Mikel Izquierdo Sestaokoa ere. Izaskun Duquek ere hitza hartu du. Bera da Batzar Nagusietarako EH Bilduren zerrendaburua Enkarterri-Ezkerraldeko barrutian eta, salatu duenez, instituzioek eskualde batzuetan zerbitzuen sektorea lehenetsi dute azken urteotan, industriaren kalterako. “Lan baldintzak prekarizatzea ekarri duen prozesu horren adibidea da hainbat tokitan lurzoru industrialen erabilera aldatu izana, bertan Amazon bezalako enpresak instalatu ahal izateko”.

Politika horiek Bizkaia pobretzen dutela ohartarazi du Duquek, eta, horren aurrean, espezializazio handiko enpresak erakartzearen aldeko apustu egin du. Horretarako, egun erabiltzen ez diren lurzoru industrialak berreskuratzea proposatu du eta, horrekin batera, kinka larrian dauden enpresei laguntzeko 50 milioi euroko funts bat sortu behar dela berretsi du.

Ilardiak kalitatezko enpleguaren aldeko apustu egin du azken urteotako politika publikoek prekarietatea ekarri dutelako

Ahaldungai nagusiak sektore industrialaren suntsidura salatu du Sestaon eta industria aurreratua sustatzeko konpromisoa hartu du.

| 2019-05-21 21:49:00

Bea Ilardiak uste du Bizkaiak industria aurreratuaren eta kalitatezko enpleguaren aldeko apustu egin behar duela azken urteotako politika publikoak kontrako norabidean joan direlako. EH Bilduren ahaldungai nagusiak hala adierazi du gaur arratsaldean Sestaon Mikel Izquierdo bertako alkategaiarekin eta Diana Urrea Orain Errepublikak Europako Parlamenturako hautagaitzako kidearekin batera.

Ilardiak instituzio publikoen lana kritikatu du, azken urteotan Bizkaian hirugarren sektoreari begira aritu direlako eta industria eta kalitatezko enplegua, aldiz, bazterrean utzi dituztelako. “Euren politika ekonomikoa prekarietatea areagotzen ari da industriaren sektorea desegiten ari den bitartean. Industria-birmoldaketa saldu ziguten, baina desindustrializazioa izan dugu”.

EH Bilduk, ostera, industria aurreratuaren eta kalitatezko enpleguaren aldeko apustu egiten du eta, horretarako, “egun erabiltzen ez diren lurzoru industrialak, Babcockenak kasu, berreskuratzea” proposatu du Ilardiak, horrek balio erantsia duten industria berriak erakartzea ahalbidetuko duelakoan. Halaber, kinka larrian dauden enpresei laguntzeko 50 milioi euroko funts bat sortzea ere planteatu du, “politika industrialak aurrea hartu behar dielako ager daitezkeen arazoei eta egoerari buruzko jarraipena egin behar du zehazteko zer nolako laguntzak, maileguak edo bestelako neurriak behar dituzten enpresek”.

ALBISTEAK

Udalek finantzazio egokia izan dezaten neurriak adostu ditu EH Bilduk Batzar Nagusietan

2020-10-05 12:39:00

Bidegorrien arloan eta epe luzeko zaintzan ere akordioak lortuta, Arantza Urkaregi EH Bilduko batzarkideak elkarlanaren beharra azpimarratu du