| 2024-10-23 11:50:00

EH Bilduk adierazi duenez, "berandu bada ere", Bilboko, Erandioko eta Sondikako Udal Gobernuek Artxandako Parke Metropolitarrerako Plan Berezi bat egiteko beharra onartu dute, "alderdi subiranistak, bizilagunek eta elkarteek denbora luzez eskatu duten bezala". "Plan berezia beharrezkoa baita espazioen erabilerak zehazteko eta proiektuaren gardentasuna eta herritarren parte-hartzea bermatzeko", gaineratu dute.

"Plan Berezia egitea gainditzeko zain zegoen ikasgaia zen, eta espero dugu proiektu honek orain arteko inprobisazioarekin eta zehaztugabetasunarekin amaitzea, eta benetan Artxandak behar duen ingurumen eta gizarte berroneratzeari erantzutea", adierazi dute Karlos Renedo, Oier Aguirre eta Eneritz Gomez EH Bilduko Bilboko, Erandioko eta Sondikako zinegotziek, hurrenez hurren.

Esan dutenez, "Bilbo, Sondika eta Erandioko Udal Gobernuek etxea teilatutik hasi dute, adibidez San Roke bezalako aparkaleku bat eraikiz edo inolako zentzurik gabeko beste aparkaleku batzuk planteatuz, bizilagunen ezinegona piztuz". "Orain arte proiektu honi buruzko guztia komunikabideetan titularrak saltzeko xedez  egin da, herritarrei bizkarra emanez eta hainbat jarduera inprobisatuz, zein helbururi erantzuten zioten jakin gabe", gaineratu dute.

Horregatik, "positibotzat" jo dute inplikatutako udalerrietako gobernuek "orain gure aldarrikapena onartzea eta, 2006tik Bilbo Metropoliko Lurralde-plan partzialak (LPP) eskatzen zuen bezala, Plan Berezia egiteari ekitea". Hala ere, ohartarazi dutenez, "oraindik gauza asko" daude airean Artxandari dagokionez, besteak beste, "abandonatuta dauden eraikin publiko zein pribatuen erabilera".

"Adibidez, Udal Gobernuak San Rokeko eraikina hobetzeko obrak iragartzen dituen bitartean, ez dakigu zer egin nahi duen Nogarokoarekin, nahiz eta Udalak inbertsio handia egin 2021ean 1,6 milioi euroren truke", adierazi du. Era berean, gogorarazi du badirela beste eraikin batzuk egoera larrian daudenak, hala nola Gizarte Segurantzaren jabetzakoa den Artxandako Klinika.

"Artxandan abandonu egoeran dauden eraikinen multzoari buruzko ikuspegi orokorra behar da; bestela, nekez biziberrituko dugu eremua. Horregatik, Plan Bereziak irtenbide bat eskaini behar du", adierazi dute.

Zabortegia

Bestalde, EH Bilduko zinegotziek adierazi dute gaur egun arazo bat dagoela Artxandako zabortegi zaharrekin, baina baita gainerako zabortegi eta lur kutsatuekin ere.

Horregatik, EH Bilduko zinegotzien ustez, zonaldearen ingurumenaren erregenerazioari modu integralean aurre egin behar zaio, eta, "zabortegiaren kasuan, ezinbestekoa da eztabaida publiko bat irekitzea, besteak beste, hondakinen kudeaketa esku pribatuetan egon ez dadin eta modu publikoan egin dadin, ingurumenarekiko errespetua eta gardentasuna bermatuz".