Bilbo

EH Bilduk eskatu du Bilbok agroekologian eta elikadura-subiranotasunean oinarritutako elikadura-estrategia bat ezar dezala

Lehen urrats gisa, Bilbo "Agroekologiaren aldeko Hirien Sarean" sar dadila eskatu du, tokiko elikadura-sistemak eraikitzeko

| 2020-08-06 11:33:00

Bilboko EH Bildu udal taldeak, hurrengo Osoko Bilkuran eztabaidatuko den mozio baten bidez, Bilbo "Agroekologiaren aldeko Hirien Sarean" sar dadila eskatu du, Estatuko udalen arteko lankidetza- eta truke-dinamika bat sortzeko, tokiko elikadura-sistemak eraikitzeko, agroekologiaren eta elikadura-subiranotasunaren ikuspegiekin bat etorriz.

Bruno Zubizarretak, EH Bilduko zinegotziak, azaldu duenez, “beharrezkoa” da Bilbok agroekologian eta elikadura-subiranotasunean oinarritutako elikadura-estrategia bat egitea. Ildo horretan, adierazi duenez, Covid-19ak “krisi ekonomiko larria sortu du eta, horren eraginez, elikagaien eta nutrizioaren segurtasunaren krisia larriagotzen ari da”. “Horrela, nekazaritza industriala habitataren galera areagotzen ari da eta birusak agertu eta hedatzeko baldintzak sortzen ari da”, gaineratu du.

Beraz, ohartarazi duenez, egungo pandemia-testuinguruan “premiazkoa” da “industria-nekazaritzaren paradigmatik askotariko sistema agroekologikoetara aldatzea; izan ere, agroekologiak iraunkortasunaren dimentsio ekonomikoak, ingurumenekoak eta sozialak bateratzeko gaitasun bakarra du”.

Zubizarretak gogorarazi duenez, 2015ean, Bilbok elikadura-politika jasangarriei buruzko Milango Ituna sinatu zuen, eta, horren barne, hainbat ekimen egin dira, esate baterako, hiri-baratzak, arrakasta handiarekin gainera. Hala ere, bere esanetan, “orain beste urrats bat eman behar da, hau da, agroekologian eta elikadura-subiranotasunean oinarritutako elikadura-estrategia bat ezarri behar da”.

EH Bilduren ustez, elikadura-estrategiaren eredu hori ezartzeko “lehen urratsa” Bilbo "Agroekologikoaren aldeko hirien sareari" atxikitzea izango litzateke, sarearen helburua baita parte diren hirien prozesu indibidual eta kolektiboak indartzen laguntzea. Bilbo bezala, Milango ituna sinatu zuten Iruña edo Valentzia bezalako hiriak sare horretako kide direla jada, aipatu du Zubizarretak.

EH Bilduko zinegotziak azaldu duenez, dinamikak truke-ibilbideetan, lantaldeetan eta aurrez aurreko espazioetan zehazten dira, hiru ardatzen inguruan sortuak: gobernantza eta partaidetza, ekoizpen-ekimen agroekologikoetarako laguntza eta logistika eta banaketa. "Gure mozioa onartzea espero dugu, garrantzitsua baita une honetan premiazkoa den elikadura subiranotasunaren bidean aurrera egiteko", azpimarratu du.

EH Bilduk "sehaska etxea" eraikinaren funtzio soziala mantentzea eskatu du, Bilbo Zaharraren behar sozialei erantzuteko

BBK Banku Fundazioak lehen haur-eskola bat hartzen zuen eraikin horretan hasi dituen obrak direla eta, EH Bilduk ‘sehaska etxea’ kohesio sozialerako ekipamendu gisa mantentzea eskatu du

| 2020-07-08 11:53:00

BBK banku-fundazioak Bilbo Zaharra auzoko ‘sehaska etxea' hartzen zuen eraikinean hasitako obrak direla eta, EH Bilduk espazio horren funtzio sozialari eusteko eskatu du, auzoaren behar sozialei erantzuteko ekipamendu gisa.

Alba Fatuarte EH Bilduko zinegotziak gogorarazi duenez, 2018an Bilbao Bizkaia Kutxa Banku Fundazioak San Antongo "sehaska etxea" eraikina hartzen zuen haur-eskola itxi zuen, eta Urazurrutia kaleko eraikin horri erabilera berriak bilatzeko ideia-lehiaketa deitu zuen, BBKren arabera, "eraikinaren erabilerak inguruko beharretara egokitzeko eta Bizkairako erreferentziazko zentro berri bat sortzeko".

Une hartan, Fatuartek adierazi duenez, EH Bilduk, Bilbo Zaharra auzoko hainbat eragile sozial eta kulturalek bezala, "kezka" agertu zuen "BBK-Kutxabanken esku ‘sehaska etxeak’ bere funtzio soziala galtzearen arriskuagatik; izan ere, BBK bankarizatu eta pribatizatu ondoren, pixkanaka bere Gizarte Ekintzatik aldentzen joan da".

Horregatik, auzoko hainbat auzo elkarteak, kultur eta eta gizarte eragileekin, proposamen bateratu bat aurkeztu zuten lehiaketa horretara, hainbat proiekturekin, hala nola, bakardade-egoeran dauden adinekoentzako gune bat, emakumeen etxe bat, meatze-auzo horren memoria ez galtzeko gune bat, edo ikasle edo langabeentzako prestakuntza-gune bat. "Proiektuak desberdinak ziren, baina guztiek helburu bera zuten: gizarte-kohesioa sustatzea, ikuspegi inklusibo batetik, justizia sozialaren printzipioan oinarrituta", adierazi du.

Era berean, Fatuartek azaldu duenez, EH Bildu udal taldeak proposamen bat aurkeztu zion 2018ko martxoan Bilboko Udalbatzari, "sehaska etxearen funtzio soziala mantentzeko eta BBK Banku Fundazioak Bilbo Zaharreko herritarren beharrei eta eskaerei erantzungo ez zien proiektu bat ez inposatzeko".

Eztabaidan, gogorarazi duenez, Xabier Otxandiano zinegotziak Udalaren eta BBK Fundazioaren "parte hartzeko bide bat irekitzeko" konpromisoa agertu zuen, baina "bi urte geroago, Bilboko Udalak eta BBK Fundazioak ez dute hitza bete, parte-hartze prozesu hori ez baitzen inoiz egin".

Horri gehitu behar zaio duela egun batzuk obrak hasi direla eraikinean. Hori dela eta, EH Bildu Udal Taldeak hainbat galdera erregistratu ditu egoera argitzeko, eta, beste behin ere, Bilbo Zaharreko auzotarren eskutik partaidetza-prozesu bat egiteko eskatu du, sehaska etxeak auzoaren kohesio soziala sustatzen jarraituko duela bermatzeko.

“Espoliazioa”

EH Bilduko zinegotziak azaldu duenez, Ricardo Bastida udal arkitektoak diseinatutako Sehaska Etxea 1916an sortu zen eta, bere jarduerarekin, gizarte arreta eskaini zuten, Udalaren esku-hartzea osatuz, herritar guztien bizi baldintzak hobetzeko asmoz.

"Ehun urte beranduago, Bilbo Zaharra auzoa aldatu den arren, arrakala sozialak arintzeko eta auzoan kohesio soziala sustatzeko ekipamendu baten beharrak indarrean jarraitzen du", nabarmendu du.

Horren jakitun, Fatuartek esan du EH Bilduri "ulertezina" iruditzen zaiola "diru publikoarekin altxatutakoa orain helburu pribatuetarako erabiltzea", eta BBK Banku Fundazioa "espoliazioa" egiten ari dela uste du.

ALBISTEAK

2020-07-08 11:53:00

EH Bilduk herritarren arreta zerbitzuaren saturazioa salatu du

2020-07-06 10:52:00