Bilbo

EH Bilduk Bizkaia dorrean Bilboko Udalaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren “ezgaitasuna” eta kudeaketa “txarra” salatu ditu

| 2020-02-19 13:50:00

Jone Goirizelaiak, EH Bildu Bilboko bozeramaleak, Bilboko eta Bizkaiko Foru Aldundiko udal eta foru gobernuen “ezgaitasuna” eta kudeaketa “txarra” salatu ditu Bizkaia dorrean nazioarteko ekintzailetza zentroaren proiektuan. Horren ondorioz, ohartarazi duenez, “bilbotar guztiok diru gehiago ordaindu behar izango dugu”.

Goirizelaiak adierazpen horiek egin ditu  Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako eta Enpleguko Saileko zinegotzi ordezkaria den Xabier Otxandianoren agerraldiaren ondoren. Otxandianok agerraldia eskaini du Bizkaia Dorrearen eta Nazioarteko Ekintzailetza Zentroaren egungo egoeraren berri emateko, zergatik geratu den hutsik lehiaketa, horren ondorioak eta laster egingo diren jarduerak zeintzuk diren azaltzeko, hain zuzen ere.

Ildo horretan, EH Bilduko bozeramaleak gogoratu duenez, 2019ko ekaineko Osoko Bilkuran, nazioarteko ekintzailetza zentroa finantzatzeko, 2019ko aurrekontuetan konpromiso kredituak handitzeko proposamena eztabaidatu zen. “Horretan, esan ziguten, Foru Aldundiaren eta Udalaren arteko hitzarmena aurrera eramateko eta zentroa kudeatzeko eta martxan jartzeko, biderik hobeena zerbitzuen kontzesio kontratu bat zela, BEAZ foru elkarte publikoak tramitatuta. Horretarako onartutako konpromiso kredituak handitu behar ziren, 3.953.500 eurotan”, azaldu du. EH Bilduk proposamen horren kontra bozkatu zuen, kudeaketan “gardentasun eza” dela eta.

Gogoratu duenez, Osoko Bilkura horretan, Otxandianok “inor ez dagoela ez minduta ez gaixorik esan zigun eta proiektuak osasun ezin hobea zuela”, baina “hori guztiz zalantzan dago”, 2020ko urtarrilean Bizkaia Dorreko ekintzailetza nazioarteko zentroak “kudeatzailerik ez duela jakinda gero, Beaz-en lehiaketa publikoak ez duelako eskaintza bat bera bez jaso”.

Ildo horretan, esan duenez, egun batzuk beranduago, Bizkaiko Foru Aldundiak “proiektua salbatzeko baldintzak murriztuko dituela esan zuen eta publizitatearekin prozedimendu negoziatu irekia egingo dutela, hasieratik zehaztutako baldintza-agiri barik eta Foru Aldundiak interesatuekin hitz egingo duela”. Gorizelaiaren ustez, “hori ez da inondik inora praktika egokia, izan ere, enpresak izango dira baldintzak jarriko dituztenak”.

“Otxandianok horri buruzko informazio argirik ez digu eman, ez dakigu bi erakundeen arteko koordinazio falta dagoen edo zergatik izango den, baina argi dago zentro horren kudeaketa oso desegokia izan dela, etxea teilatutik hasi dutela eta gardentasun eza nabaria izan da”, kritikatu du.

Goirizelaiak azaldu duenez, Otxandianok bai aitortu du aldaketa berri horren ondorioz “gastua handiagoa izango dela bilbotarrontzat ez aurten, baina bai hurrengo urteetan, eta EH Bilduren ustez badaude beharrizanak dirua inbertitzeko, besteak beste, enplegua sustatzeko plangintzak”.

“Zentzugabekeria bat bestearen atzetik, lehenengo gauza bat esan eta hurrengo egunean aldatu eta, bitartean, ikono bihurtzeko xedea zuen zentro horik ez da ez ikono ez ezer, martxan ere ez baitago oraindik, joan den neguan martxan egotea aurreikusita zegoenean”, salatu du. Ildo horretan, azpimarratu duenez, EH Bilduk jarraipen zehatza egingo du “ustezko kudeatzaileak pozik egiteko eskaintzen diren baldintzak zeintzuk diren ikusteko”.

EH Bildu Bilbo: “Segurtasun itunean pausoak ematen ari diren arren, eskasak dira eta atzerapenarekin datoz”

| 2020-02-14 13:01:00

Asier Gonzalezek, EH Bildu Bilboko zinegotziak, adierazi duenez, Segurtasun  Itunean jasotako 35 neurriak martxan jartzeko “pausoak ematen ari diren arren” horiek “eskasak dira eta atzerapenarekin datoz; izan ere, ituna 2018. urtean sinatu genuen eta neurri horiek jadanik ezarrita egon beharko lirateke, gertuko polizia eredu bat lortzeko helburuarekin, EH Bilduk defendatzen dugun moduan”.

Gonzalezek adierazpen horiek egin ditu atzo Segurtasun Itunaren batzarrean parte hartu ondoren. Horretan, Juan Mari Aburtok, Bilboko alkateak, segurtasun itunaren betetze mailari buruzko informazioa eman zuen eta segurtasunari buruz bilbotarrek duten iritziari buruzko inkesten emaitzak aurkeztu zituen.

Segurtasun faltaren iritziari buruz, EH Bilduko zinegotziak esan duenez, “ikusten dugu herritarren segurtasun ezaren sentsazio falta igo egin dela, %27ra, hain zuzen ere, baina, aldi berean poliziaren presentziaren sentsazioa igo egin da ere bai”.

“Horrek honakoa adierazten du: kalean polizia gehiago egoteak ez du segurtasun sentsazioa areagotzen, EH Bilduk aspaldi esaten ari garen moduan. Gakoa poliziaren eredua da eta horrek argi uzten du hurbiltasun poliziaren eredua behar dugula, auzoetan eta herritarrekin gertua”, azpimarratu du.

Helburu hori lortzeko xedearekin, Gonzalezek esan duenez, atzoko batzarrean auzoetan tailerrak martxan jarri direla jakinarazi zuten. Bere esanetan, tailer horiek hurbileko polizia lortzeko “estrategikoak” dira eta horregatik orain horien “garapena eta emaitzak zeintzuk diren ikusi behar ditugu. Etorkizunerako apustu garrantzitsua da, eta horregatik jarraipen zehatza egingo dugu”, gaineratu du.

Era berean, adierazi duenez, biolentzia matxistaren biktimei zuzendutako arreta unitatea sortzeko perfilak egiten ari direla jakinarazi zuten atzoko bileran. “EH Bilduren eskaera bat da, eta nahiz eta berandu heldu, ezinbesteko neurria da. Orain espero dugu lan hori ahalik eta arinen egitea biolentzia matxistaren biktimekin zuzendutako arreta unitatea beharrizan bat delako”, nabarmendu du.

Itunean jasotako beste neurri bat da edozein motatako ekimen jendetsuei zuzendutako protokolo berriak ezartzea. “Ez da ezer edo ia ezer egin”, kritikatu du Gonzalezek, Eurokoparen bezperatan gaudela gogoratuz. “Ulertezina”, esan du.

Azkenik, Asier Gonzalez EH Bilduk neurri guzti horien jarraipen zuzena egingo duela adierazi du, “horien ezarpena oso garrantzitsua delako hurbileko benetako polizia bat lortzeko, prebentzioa egiten duena, genero ikuspegiarekin eta eskubideei buruzko formazioarekin”.