Lehen balorazio batean, Maria del Rio EH Bilduren udal-taldeko bozeramaileak adierazi du Nora Abete Mugikortasuneko zinegotziak gaur aurkeztu duen Bilboko emisio txikiko eremua arautzen duen ordenantza "gogorik eta anbiziorik gabe" egin dela. Abando-Indautxuko barrutia emisio txikiko eremu izendatzen duen ordenantza horren ondorioz, “inguruko auzoetan trafikoaren arazoa areagotu daitekela” adierazi du Del Riok, “airearen kalitatea okertuz”.
"Izugarri kezkatzen gaituzte Zabalburu, San Frantzisko, Basurtu edo Deustu auzoek", gaineratu du. Era berean, beti konponbideak eskatu dituzten Errekalde, Larraskitu eta Uretamendi auzoengatik ere kezkatuta agertu da, baita Bilboko sarbideengatik ere, hala nola Irala, Bolueta edo Basurtu, horiek baitira trafiko gehien jasaten dutenak eta ordenantza honetan erantzunik ez dutenak.
"Bi abiadurako Bilbo nabarmenagoa da ordenantza honekin", adierazi du Del Riok, "beste behin ere ikuspegi kontserbatzailearen aldeko apustua egin da, eta, oro har, gutxieneko eskakizunetara mugatzen da".
Era berean, EH Bilduko bozeramaileak galdetu du ea emisio txikiko eremuen ordenantzan sentsibilitate bereziko eremuak ezartzea erabaki den, adibidez, ikastetxeen inguruneetan, eremu horiek birnaturalizatuz, bide seguruak ezarriz; eta ea ez diren neurriak hartzen klima-aldaketara egokitzeko, espazio publikoa berreskuratzen duten hirigintza-eragiketen bidez.
Halaber, Maria del Rioren ustez, “ulertezina” da Ordenantzak Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Plana ez aipatzea, emisio txikiko eremua Plan horren barruan kokatu behar denean. Era berean, ohartarazi du proiektuaren memorian airearen kalitatea neurtzeko bi estazio baino ez daudela, Mazarredon eta María Díaz de Haron. "Bilbo osoan izan beharko luke eragina, ez bakarrik Indautxun, baita inguruko auzoetan ere, etorkizuneko eraginaren berri izateko", gaineratu du.
Maria del Riok nabarmendu du, halaber, halako garrantzia eta irismena duen proposamen bat mugikortasun iraunkorraren alde egiten duten mugimenduen, auzo-elkarteen eta IGEen arteko adostasunaren eta prozesu parte-hartzaile baten emaitza izan beharko litzatekeela eta “ez da horrela izan”.
Azkenik, “berandu datorren” ordenantza bat dela adierazi du, “zehaztasun falta izugarria” erakusten duela, eta “autoa etxean utzi beharrean, auto berria erosteko ideia helarazten duela dirudi, ibilgailu pribatuaren erabilera murriztu nahi dugunean”. "Ordenantza hau eraginkorra izateko berme bakarra hirigintzari eta garraio publikoari lotutako beste neurri batzuekin osatzea da", ondorioztatu du.