| 2024-09-26 08:59:00

Karlos Renedo EH Bilduko zinegotziak kritikatu du gobernu taldeak ez duela "borondaterik” Bilboko etxebizitzaren egoera "dramatikoari" aurre egiteko, izan ere, Bilbon logela baten batez besteko alokairua 621 eurokoa da. Renedok gaur Bilbon egindako osoko bilkuran egin ditu adierazpen horiek, EAJk eta PSEk uko egin ostean Bilbon hutsik dauden 9321 etxebizitzak mobilizatzeko EH Bilduren proposamenari; 10 urte baino gehiago jenderik gabe daramatzatenei edo "edukitzaile handienei", 5 etxebizitza baino gehiago jabetzan dituzten pertsona fisiko edo juridikoei lehentasuna emanez.

Karlos Renedok azaldu duenez, 10 urte baino gehiago itxita daramatzan etxebizitza bat "abandonu egoeran egoteko arriskuan ere egon daiteke, eta, beraz, gure proposamena onartzea onuragarria izango zen bizilagunen komunitate askorentzat". "Bestalde, 5 etxebizitza baino gehiago jabetzan dituen norbaitek negozio dezente egin du dagoeneko, mundu guztiak ulertzen du hori", gaineratu du.

Horren ildotik, EH Bilduk aurkeztutako proposamena "argia", "egingarria" eta "pedagogikoa" zela adierazi du, "gure hirian kanona aplikatzeko espedienteak adostasunez, logikoki eta ordenatuta hasteko jarraibideak" eskaintzen zituelako. Hala ere, mozio hori babestu beharrean, EAJk eta PSEk "2021eko eta 2022ko iraileko osoko bilkuran onartutako zuzenketa bera aurkeztu eta onartu dute, eta 3 urteren ostean ez dute martxan jarri".

"Egia esan, 3 urtean gobernu-talde honek ez du udal-baliabiderik bideratu kanona delakoa aplikatu ahal izateko, eta horrek agerian uzten du immobilismoa eta gobernu-taldeko alderdien arteko akordiorik eza etxebizitza-eskubidea bermatzeko ekimenak abian jartzeko", adierazi du. Honakoa gaineratu du: "gogoratu behar da EAJk 2015ean Etxebizitzaren Euskal Legearen aurka egin zuela, baita berriki Estatukoaren aurka ere”.

Renedok deitoratu duenez, "gaur beste aukera bat galdu da" gure hirian dugun arazo handienetako bati, hots, etxebizitzaren arazoari, erantzuna ematen lagunduko zuen neurri bat martxan jartzeko.

Ildo horretan, gogorarazi du 2024ko apirilean 21.206 pertsona zeudela izena emanda Etxebiden alokairuko etxebizitzen eskatzaile gisa."Gure ekimenaren helburua gure esku dauden tresnak aplikatzea zen, eskura dauden etxebizitzetan Bilboko norbanakoak eta familiak bertan bizi ahal izateko eta, gainera, espekulazio arrazoiengatik itxita daudenak, horrela jarraitu ez dezaten", azaldu du.

Hala ere, "egoera horri aurre egiteko akordioak lortu beharrean, EAJk eta PSEk beste aldera begiratzen jarraitzen dute, gazte askok Bilbotik alde egin behar izatea eta beste askok emantzipatu ezin izatea axola gabe", esan du.