Araba

Frankismoaren biktimentzako egia, justizia eta erreparazioa aldarrikatuko ditugu berriz datorren uztailaren 18an

Estatu kolpearen 83. urtemugan Podemos, Ezker Anitza eta Equo-rekin batera omenaldi bat eta kontzentrazio bat antolatu ditugu

| 2019-07-12 09:38:00

1936ko Estatu kolpearen 83. urtemugan, EH Bildu, Ahal Dugu-Podemos, Ezker Anitza eta Equo-Berdeak alderdiek egia, justizia eta erreparazioa aldarrikatuko dituzte berriz. Elkarren segidako hiru urtetan, omenaldi bat eta kontzentrazio bat deitu dituzte inpunitatea salatzeko ez ezik, guztiontzako etorkizun hobeago bat eraikitzeko bultzada emateko ere, hau da, Araba justua, iraunkorra, solidarioa, anitza eta feminista.

Goizean, lau alderdiek omenaldi-ekitaldi bat egingo dute Lehendakari Agirren (Posta plazaren ondoan) dagoen monolitoan. Goizeko 10.30ean izango da. Arratsaldez, 20.00etan eta Katedral berriaren aurrean “Iragana Gogoan, Araba berria erakiki. Contra la impunidad franquista: verdad, justicia y reparación” lelopean kontzentrazio bat deitu dute. Aurten 50 urte beteko dira Katedral Berria inauguratu zenetik, Francoren eskutik eta duela egun gutxi Vatikanoko nuntzioak diktadorearen gorpuzkiak hobitik ateratzearen aurka azaldu zen.

Hori dela eta, ekimen horiekin lau alderdiek gerra eta ondorengo diktadura frankistaren gainean egia argitu nahi dute. Horrekin batera, lehen eta bigarren mailako biktimak sailkatuko ez dituen herri bat eraiki nahi dute, memoria izango duena. Justizia exijitzea, biktima guztientzako erreparazioa eta ez errepikatzeko bermeak ere aldarrikatu dituzte.

83 urte geroago, EH Bildu, Ahal Dugu-Podemos, Ezker Anitza eta Equo-Berdeak alderdiek ezberdinen arteko eta herri bultzadaren ondorioz sortutako borondate errepublikanoak ordezkatzen dituzten baloreak berretsi dituzte. “Altxamendu frankistak eta diktadurak zapuztu zuten jendarte justuago eraikitzen hasi zirenen lekukoa hartu nahi dugu. Askatasunarekin amets egin zuten, gizon eta emakumezkoen arteko berdintasunaren aldeko jendarte baten zimenduak jarri zituzten, hezkuntza publikoa, eskubide sozial, Estatu eta Eliza katolikoaren arteko banaketa eta elkartasunaren alde lan egin zuten…Gaur egun, balore horiek guztiak indarrean daude” aipatu dute.

Euskal instituzioetatik jasotako laguntzen inguruko informazioa eskatu du

| 2019-07-10 10:50:00

Horno de Tuesta itxieraren atzean ezkutuko lekualdatzea gertatu delako susmoa du EH Bilduk eta euskal instituzioetatik jasotako laguntzen inguruko informazioa eskatu du. Horrela egin du Eusko Legebiltzarrean, Arabako Batzar Nagusietan eta Gaubeako Udaletxean. Bertan, udalarekin izan dezakeen zorrari buruz ere galdetu du. Izan ere, enpresa horren itxiera ondorio asko izango ditu eskualdean: batetik, 59 lanpostu galduko dira eta, bestetik, ia hutsik geldituko da Gaubeako La Dehesa industria gunea.

Hori dela eta, EH Bilduk interes berezia jarri du Arabako Foru Aldundiak inguru horretan suspertze ekonomiko arloan egindako lanean. Gauzak horrela, lanpostuen galera saihesteko eta eskualdeko industria poligonoak sustatzeko Sustapen Ekonomiko Sailak hartutako neurrien inguruan galdetu du. “Despopulazioak asko zigortu du Añanako eremu hori eta bertako industria poligonoak ia hutsik daude. Horregatik, gure ustez, Arabako Foru Aldundiak jarrera aktiboago bat izan behar du enplegu-hobi bilatzeko orduan eta krisian dauden enpresak laguntzeko orduan”, azaldu du EH Bilduko batzarkidea Manu Rezolak.

ALBISTEAK

Madrilgo Gobernuaren aurreikuspen ezagatik Garoñako hondakin erradioaktiboak bertan biltegiratuko direla hamarraldi luzeetan ohartarazi du EH Bilduk

2019-10-10 12:24:00

Eraispena 2032ra arte luzatuko da eta denboraldiko biltegiak 5 edukiontzi izan beharrean 49 izango ditu

Araban legealdiaren amaieran EH Bilduk eskatutako garapen lankidetzarako aurrekontuaren %0,7ko helburua betetzeko igoera progresibo bat egotea eragotzi dute PNV-k, PSE-k eta PP-k

2019-10-09 13:02:00

Gainera, EH Bilduk larrialdi klimatikoaren inguruko mozioa babestu du. “Konpromisoak badaude, alboan egongo gara. Greenwashing huts batean geratzen bada, ez”, esan du Kike Fernandez de Pinedok.

Arabako lehen sektorea babestuko duen eredu bat aldarrikatu du gaur EH Bilduk Aguraingo azokan

2019-10-08 12:01:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Lehen sektorean lan egiten dutenentzako lan baldintza duinak bermatu behar ditu, elikagai osasuntsuak eta kalitatezkoak ekoiztu behar ditu eta lurralde kohesionatua mantentzen lagundu behar du”

Arabako Foru Gobernuak lehen 100 egunak hutsean pasa dituela salatu du EH Bilduk

2019-10-07 12:25:00

“Bizikleta estatikoan egoteaz gain, pedalei eragin gabe dago Gobernua”, gaitzetsi du Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak.