Araba

Gaubeako osoko bilkurak "ozono txarraren" maila jaisteko neurriak eskatu ditu aho batez

EH Bilduren proposamena babestu dute eskatuz Eusko Jaurlaritzari ozono troposferikoa OMEk ezarritako mugen azpitik uzteko neurriak eta egoeraren inguruko azterketa zehatza egiteko

| 2020-02-05 12:38:00

Gaubeako osoko bilkurak aho batez eskatu du Gaubean "ozono txarraren" maila jaisteko neurriak hartzeko. Hala egin du EH Bilduk azken osoko bilkuran aurkeztu zuen mozio baten bidez; mozio horretan, besteak beste, eskatzen da ozono troposferikoa Osasunerako Mundu Erakundeak markatzen dituen mugen azpitik uztea eta neurriei buruzko azterketa zehatza egitea.

2009an Valderejoko parke naturalean neurgailu bat instalatu zenetik, urtez urte ezarritako mugak gainditu dira, hau da, urtean 25 egunez metro kubiko bakoitzeko ehun mikrogramo baino gehiago. Baina 2019a egoera larriagotu zen eta 135 aldiz gainditu ziren muga horiek. Eusko Jaurlaritzak 2016an egindako txosten baten arabera, "ozono txar" horren ekarpenik handienak Ebroko haranetik eta Arabako Lautadatik iristen dira, balio altuenak udako hilabeteetan ikusten dira eta eguzki-erradiazioekin gora egiten du.

Gaubeako haranean mila pertsona baino gehiago bizi dira, eta, horregatik, neurketen azterketa "zehatza eta eguneratua" eta prebentzio-jardueren programa bat eskatzen dira. Izan ere, oso tasa altuak dituzten egun zehatzetan, biztanleria nabariari abisatu beharko litzaioke arnas mailan eta maila kardiobaskularrean eragiten duen ozono horretatik babes daitezen.

Hori dela eta, emisioen egoerari eta hartu beharreko prebentzio neurriei buruz herritarrei eta administrazio batzarrei informazio sistema iraunkorra zabaltzeko ere eskatu du udalbatzak.

Arabar Errioxa ardoak bereiztea eta eredu tradizionala defendatzea bilatzen duten ekimenak "errespetatzea eta babestea" eskatu du EH Bildu-k

Eva Lopez de Arroyabe: "Arabar Errioxako ardogintza egoera anitza da, eta horren aurrean erabaki edo aukera guztiak errespetatu eta babestu behar dira"

| 2020-02-04 10:17:00

EH Bildu-k mozio bat aurkeztu du Batzar Nagusiei eskatzeko errespeta eta babes ditzatela Arabako Errioxako ardoak bereiztea eta familia-upategiek mantentzen duten eredu tradizionala defendatzea bultzatzen duten ekimenak. Horietako ekimen bat da, besteak beste, Arabako Mahastiak deitura berria abian jartzea. Kike Fernandez de Pinedok eta Eva Lopez de Arroyabek defendatu dutenez, azken izendapen horrek "Arabar Errioxako sektore garrantzitsu baten eskaera historikoari erantzuten dio".

Mozio horrek, halaber, Batzar Nagusiek Eusko Jaurlaritzari eta Aldundiari izendapen berri hori martxan jartzeko behar diren bitarteko juridiko eta teknikoak bermatzeko eskatuko du.

"Errealitate horrek azken bi hamarkadetako tantakatze etengabea konfirmatzen du: 1996an 612 uzta-biltzaile zeuden eta gaur egun 148. Gaia kezkagarria da, ezin da atzeratu eta alternatibak behar ditugu lehenbailehen ", salatu du Lopez de Arroyabe batzarkide eta legebiltzarkideak.

Ildo horretan, EH Bildu-k "duintasunez lan egiteko eta desagertzen diren upeltegien tanta-jarioa geldiarazteko" alternatiben beharra azpimarratu du. Fernandez de Pinedok gogorarazi du 2019an bakarrik desagertu zirela 20 upategi familiar Arabar Errioxan, eta 2018an, berriz, 17 izan zirela. Gainera, deitoratu egin du upategi txikiek eta familiakoek beren estrategia eta eredua garatzeko tresnarik ez izatea, Errioxa taldeko enpresa handi eta merkaturatzaileak nagusi diren Errioxako Kontseilu Arautzailetik ezer gutxi espero duen kolektiboa.

"Badakigu Arabar Errioxako ardogintzako egoera askotarikoa dela, eta, horren aurrean, sektoreak hartzen dituen erabaki guztiak errespetatu eta babestu behar dira, bai izen berri horrekin bat egitea erabakitzen dutenei, bai egiten ez dutenei", amaitu du Lopez de Arroyabek.

ALBISTEAK

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

2020-02-26 14:05:00

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

Gizarte zerbitzuen egoera kezkagarria eta etorkizun hurbila aztertzeko ponentzia sortzea defendatuko du EH Bildu-k

2020-02-25 10:52:00

Claudia Venceslao: "EAJ-k eta PSE-k kolapso egoera batera eraman dituzte Arabako gizarte zerbitzuak"

EH Bilduk azken lan istripua salatu du

2020-02-21 17:53:00

Doluminak eta elkartasuna helarazi die senide, lankide eta langunei

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.