Araba

Pasa den abuztuan Gobernu Kontseiluak “etxe barruko tratu txarrak” jasotzen zuen dekretu bat onartu zuen

| 2019-09-11 10:32:00

Indarkeria matxistari lotutako terminologia zaharkituta ezabatzea eskatu dio EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari. Presidentzia Batzordean eztabaidatuko den mozio baten bitartez egin du. Izan ere, EH Bilduk egiaztatu du oraindik orain Arabako Foru Aldundiak indarkeria matxista errotik kentzeko laguntzen ez duten terminoak jasotzen dituen dokumentuak onartzen dituela. Azkena pasa den abuztukoa da. Orduan Gobernu Batzordeak “etxe barruko tratu txarrak” aipatzen zituen dekretu bat onartu zuen.

EH Bilduko batzarkidea Claudia Venceslaok gogoratu duenez, duela urte asko indarkeria matxista “egiturazkoa” dela eta, ondorioz, “emakume  guztiengan eragina duela aldarrikatu dugu”. Ondorioz, gogoratu du ez dela etxe barruko arazoa edo arazo pribatua horrela ikusezin gelditzen delako eta, neurri batean, justifikatua gelditzen delako. Izan ere, bere ustez, horrelako terminologia erabat ezabatuta egon beharko litzateke aspaldiko partez dokumentu publikoetan. Izan ere, Arabako Berdintasun Foru Planak indarkeria matxistaz edo emakumeen aurkako indarkeriaz hitz egiten da.

Hori dela eta, EH Bilduk Foru Aldundiari eta erakunde autonomoei eskatu die hizkera inklusiboa erabil dezaten eta dokumentazio publikoa azter dezaten egin beharreko zuzenketak egiteko.

Gaur premiaz onartu diren zerga aldaketen aurka azaldu da EH Bildu

Ceuta eta Melilla jokoari dagokionez zerga paradisu bihurtzea babestuko du Arabak aldaketa horrekin

| 2019-09-06 10:29:00

Gaur premiaz onartu diren zerga aldaketen aurka azaldu da EH Bildu. Araudi eta Barne-Gobernu batzordea bildu da gaur Batzar Nagusietan, hau da, bilkuren arteko epean biltzen den batzordea, zerga premiazko araugintzako dekretu bat baliozteko. Izan ere, horietako zerga aldaketa batzuk duela bost urte onartutako araudian oinarritzen dira. “Bidezkoa da formula baina urgentziak ez du lekurik duela bost urte onartutako araudian oinarritzen direlako eta denbora luze horretan Foru Gobernuak ez duelako ezer egin. Aldaketa horiek duela hilabete batzuk sartu ziren indarrean beste foru lurraldeetan”, azaldu du EH Bilduko batzarkidea Nerea Martinez Cerrillok.

EH Bilduk begi onez ikusten ditu sartutako hainbat aldaketa, horien artean, Kultura BEZaren jaitsiera %21etik %10era edo eguzkiari ezarritako zerga, baina gogor kritikatu ditu Joko Jardueraren gaineko zergan egindako aldaketak. EH Bilduren ustez Arabak aldaketa horrekin Ceuta eta Melilla jokoari dagokionez zerga paradisu bihurtzea babestuko du. Orain, Arabako Ogasunak %50a jaitsiko die bi hiri autonomoetan erroldatuta dauden enpresetatik jasotako joko, zozketa eta lehiaketen etekinei.

ALBISTEAK

Madrilgo Gobernuaren aurreikuspen ezagatik Garoñako hondakin erradioaktiboak bertan biltegiratuko direla hamarraldi luzeetan ohartarazi du EH Bilduk

2019-10-10 12:24:00

Eraispena 2032ra arte luzatuko da eta denboraldiko biltegiak 5 edukiontzi izan beharrean 49 izango ditu

Araban legealdiaren amaieran EH Bilduk eskatutako garapen lankidetzarako aurrekontuaren %0,7ko helburua betetzeko igoera progresibo bat egotea eragotzi dute PNV-k, PSE-k eta PP-k

2019-10-09 13:02:00

Gainera, EH Bilduk larrialdi klimatikoaren inguruko mozioa babestu du. “Konpromisoak badaude, alboan egongo gara. Greenwashing huts batean geratzen bada, ez”, esan du Kike Fernandez de Pinedok.

Arabako lehen sektorea babestuko duen eredu bat aldarrikatu du gaur EH Bilduk Aguraingo azokan

2019-10-08 12:01:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Lehen sektorean lan egiten dutenentzako lan baldintza duinak bermatu behar ditu, elikagai osasuntsuak eta kalitatezkoak ekoiztu behar ditu eta lurralde kohesionatua mantentzen lagundu behar du”

Arabako Foru Gobernuak lehen 100 egunak hutsean pasa dituela salatu du EH Bilduk

2019-10-07 12:25:00

“Bizikleta estatikoan egoteaz gain, pedalei eragin gabe dago Gobernua”, gaitzetsi du Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak.