Araba

Arabako Suhiltzaileen enpresa-batzordeak Batzar Nagusietan agerraldia egiteko eskatu du, langileen lan baldintza eskasak ezagutzera emateko

| 2020-02-11 09:22:00

EH Bilduk eta Elkarrekin Arabak Arabako Batzar Nagusietan agerraldia egiteko eskaera erregistratu dute, Arabako Suhiltzaileak erakundeko zenbait ordezkarirekin bilera bana egin ostean. Bilera horietan, suhiltzaileek lan baldintza eskasak medio duten euren lan egoera zaila jakinarazi diete.

Bi batzarkide taldeei Arabako suhiltzaileen hainbat ordezkarik helarazi dieten moduan, erabateko komunikazio falta dago erakunde autonomoaren eta Arabako Foru Aldundiaren artean, eta, besteak beste, ekipamendu egokia eta prestakuntza espezifikoa izateko beharra aldarrikatzen dute egun. Langile falta ere kritikatu dute, izan ere, askotan bi suhiltzailerekin egiten dituzte guardiak parke txikietan.

Hori guztiagatik, Elkarrekin Arabak eta EH Bilduk agerraldia eskatu dute, Bozeramaileen Batzordean onartzeko.

Artziniegak aurrekontuak onartu ditu

Bi partida berri izango dira, bata klima-aldaketaren aurkako ekintzak ezartzeko eta bestea gure udalerrian kulturartekotasuna lantzeko eta sustatzeko

| 2020-02-07 17:38:00

Artziniegako Udaleko Osoko Bilkurak 2020rako Udal Aurrekontua onartu du, 2.222.204,15 euroko Aurrekontua izango dena, 2019ko Aurrekontua baino 53.087€ gutxiago. EH Bilduko Udal Gobernuak balorean jarri nahi du iazko Aurrekontua apirila arte onartu ez zen bitartean aurtengoa otsailean onartuko dela, beraz, gutxi barru Gobernu berriko kontuak erabiltzen hasi ahalko dira.

EH Bilduk Gobernuan egin eta onartzen duen lehenengoa denez, aurrekontu hau zuhurra izaten saiatu da obretako inbertsioei dagokienez. Izan ere, 2020an, Udalak Foru Planeko hiru obrak gauzatu beharko ditu, 2019an amaituta egon beharko luketenak, hala nola udal-igerilekuen eraberritzea, ur-hornidurako sareko fibrozementuzko hodia ordezteko I. fasea, eta Gordeliz auzorako ur-konexioa (Barratxiko zubira egingo den bidearen lehen zatia barne). Arabako Aldundiak finantzatutako obrak dira, baina Udalari milioi erdi euro inguru kostatuko zaizkio. Kopuru hori Diruzaintzako soberakinetik edo aurrezkitik itzuliko da. Baliabide ekonomikoei, teknikoei eta giza baliabideei dagokienez, arreta handiena ematera behartuko duten hiru jarduera. Hala ere, urte osoan luzatuko diren hiru obra garrantzitsu horiez gain, beste batzuk ere egingo dira, hala nola, udaletxeko bigarren eta hirugarren solairuen eraberritzea, zerbitzu tekniko ezberdinen aldetik herritarren arreta hobetzeko, eta baita sarrerako komunak ere.

Era berean, ikastetxe publikoan zenbait hobekuntza egitea aurreikusten da, hala nola jantokiaren intsonorizazioa eta eraikinen kanpoko kable elektrikoa. Aurreikusten da, halaber, EVE bezalako erakundeen urteko diru-laguntzak aprobetxatzen saiatuz, argiteria publikoaren berritze prozesua amaitzea energia aurrezteko luminariak jarriz, hala nola udal-frontoian, ikastetxe publikoaren kanpoaldean, futbol-zelaian edo santutegiaren kanpoaldean.

Jarduera horiei garrantzi txikiagoko baina jendearentzat garrantzitsuak diren beste batzuk gehituko zaizkie, hala nola hiri-altzarien (bankuak, paperontziak...) beharrak handitzen joatea, 2019arekin alderatuta dirua bikoiztuz, herriko bizilagunek egindako laugarren eta azken eskulturak diruz laguntzea, hirigune historikoa gehiago edertzea, baso-azpiegituretan hobekuntzak egitea, sastrakak kentzeko eta bideak garbitzeko gastua hirukoiztea, udal-hilerrian hobekuntzak egitea, Ezin dugu ahaztu, halaber, 2020 honetan Artziniegako etorkizun urbanistikoa definituko duen Hiri Antolamenduko Plan Orokor berriaren idazketa lizitatu behar dugula, eta Kultur Etxea (liburutegiaren eraikina) osorik eraberritzeko proiektuaren idazketa lizitatu behar dugula. Jarduketa hori 2021ean egitea espero dugu, Aldundiaren Obren Foru Planaren laguntzarekin.

Baina inbertsio eta obretatik haratago, apustu ugari dakartza 2020ko Udal Aurrekontu honek. Bi partida berri izango dira, bata klima-aldaketaren aurkako ekintzak ezartzeko eta bestea gure
udalerrian kulturartekotasuna lantzeko eta sustatzeko. Era berean, adinekoei zuzendutako jardueretarako partida 1.000 euro handitu da, beste 1.000 euro gehiago berdintasunaren aldeko jardueretarako, 1.300 gehiago kultur jardueretarako, 1.500 gehiago euskara sustatzeko jardueretarako, 1.000 euro gehiago herriko jaietarako eta antzinako azokarako, 600 euro gehiago auzoetako jaietarako, 1.400 euro gehiago Artziniegako Barratxi guraso-elkarteko eskolaz kanpoko jardueretarako eta 200 euro gehiago Zaraobe Institutuko Artziniegako ikasleen eskolaz kanpoko jarduerak diruz laguntzeko. Atal horretan, aurten Bastidan ospatuko den Euskal Eskola Publikoaren Jaia 500 eurorekin babestuko du Udalak lehen aldiz, eta, gainera, egun horretan Arabako Errioxako herrira joateko autobus bat pleitatuko du, Amurrioko Araba Euskaraz egunerako beste bat bezala.

2020rako Udal Aurrekontu horretan, zenbakiez eta kopuruez haratago, zenbaki eta zifra horien kudeaketan bereizi nahi da, gauzak egiteko beste modu parte-hartzaileago batetik, eta herritarren eta oro har Artziniegaren eskaerei erantzun nahi zaie.

ALBISTEAK

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

2020-02-26 14:05:00

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

Gizarte zerbitzuen egoera kezkagarria eta etorkizun hurbila aztertzeko ponentzia sortzea defendatuko du EH Bildu-k

2020-02-25 10:52:00

Claudia Venceslao: "EAJ-k eta PSE-k kolapso egoera batera eraman dituzte Arabako gizarte zerbitzuak"

EH Bilduk azken lan istripua salatu du

2020-02-21 17:53:00

Doluminak eta elkartasuna helarazi die senide, lankide eta langunei

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.