Araba

Barrundiak ia milioi bateko aurrekontuak onartu ditu

Eskola txikia irekitzeko 26.000 eurotik gorako diru partida gorde du

| 2019-12-27 16:08:00

Barrundiako Udalak gaur onartu ditu legealdiko lehen aurrekontuak. Egitasmoa aurrera atera da Udal Gobernuaren 5 bozkekin eta 2 abstentzioekin eta, guztira, 988.558 euroko aurrekontua izango du Lautadako udalerriak. Bertan, polikiroldegian berrikuntzak egiteko 12.600 euro jasotzen ditu eta beste 26.000 eskola txikia abian jartzeko. “Eskola txikia zabaltzea ez dago gure esku, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren baimena behar dugu eta abenduan erantzun behar ziguten, baina Barrundiak dena prest du hurrengo ikasturtean zabaldu ahal izateko eta eraikina berritzeko diru partida bat gorde dugu”, azaldu du Barrundiako Alkatea Igor Medinak.

Horrez gain, Hiri Antolamendu Plan Orokorraren hasierako lanak egiteko 106.000 euro jasotzen dituzte aurrekontuek. Horrez gain, Barrundiako emakumeen txirrindulari proba indartzeko 3.800 euroko diru partida bat sortu da eta musika bekak handitu dira eskaera asko igo delako azken urteotan. 2020an 5000 euro gehiago izango ditu Barrundiak.

Horrez gain, inbertsio plan bat onartu du Barrundiako osoko bilkurak. Bertan, batez ere, aldaketa klimatikoaren aurkako politiketan sakontzeko Barrundiak batzar administratiboei zuzendutako energia garbien inbertsio lineala ireki du bertako batzarre etxeetan eguzki plakak jartzea ahalbideratzeko. Era berean, Barrundiako Udaleko eraikinean led argien instalazioa burutuko da hurrengo urtean. Azkenik, inbertsio planean ere sartu da Axpuru eta Heredia arteko bidearen konponketa eta Udalaren irudi berritzea.

Zumarraundi bidearen konponketa, Plan Orokor berria eta klima aldaketaren aurkako borroka, lehentasunak Zalduondoko 2020rako aurrekontuan

Arabako Lautadako udalerriak 360.000 euroko aurrekontua onartuko du aste honetan.

| 2019-12-23 13:39:00

Zalduondoko Udalak 360.000 eurotik gorako aurrekontua onartzeko asmoa du datorren abenduaren 26an. Arabako Lautadako udalerri txiki horrek gastu gehienak ohiko funtzionamendua ziurtatzeko erabiltzen dituen arren, beste partida garrantzitsu batzuk ere aurreikusten ditu. Horien artean, hiru nabarmentzen dira: hiri Antolamenduko Plan Orokorra egitea –aurten onartuko da –; Udaleko Energia Jarduketarako Plana garatzea -udalerriko etxalde eta sakabanatutako gunetan eguzki-farolak jartzeko eta  ura sareak bereizteko lehen fasea. Baina inbertsio  guztien artean nabarmentzen da bat, Zumarraundiko bidearen konponketa, hain zuzen.

Gustavo Fernandez Villate Zalduondoko alkateak esandakoaren arabera, Aitzgorri-Aratz Parke Naturalerako sarbideari eta Urbiako larreei, orain inoiz baino gehiago, 'irtenbide duin eta iraunkorra emateko benetako aukerak daude'. "Hori dela eta, Zalduondok ere ekarpena egingo du; 11.000 euroko partida aurreikusten dugu, handitu daitekeena, eta beharrezkoa bada, ez dugu kreditu bat eskatzeko aukera baztertzen", berretsi du alkateak.

Zumarraundiko bidea itxita dago, uztailaz geroztik bere egoera tamalgarria dela eta. 185 biztanleko Zalduondo bezalako udalerri baten erabilera gainditzen duen bidea da. Izan ere, Arabako Foru Aldundiak 2017. urteari buruz emandako datuen arabera, 11.744 ibilgailu eta 36.406 pertsona ibili ziren bide horretan.

Zumarraundiko bidea da Urbia eta Oltza zelaietara ibilgailu motordunarekin sartzeko modu bakarra, eta Arabako eta Gipuzkoako artzainek erabiltzen dute modu erregularrean. Gainera, web orri ugaritan Aizkorri-Aratz Parke Naturalerako sarbide gisa argitaratzen da, bere egoera tamalgarria eta duen arriskua alde batera utziz. Done Jakue Bidea (Ondare der la Humanitatea), Inaziotar Bidea eta Posta Erret Bidea ere badira.

Gipuzkoako Aldundiak jada iragarri zuen bide hori konpontzeko 300.000 euro emateko asmoa, eta Arabako Foru Aldundiko Ingurumen Sailak 150.000 euroko partida aurreikusi du xede berarekin. Asparrengo Udalak, bidearen zatiak partekatzen dituenak, diru sail bat gorde du, eta Gipuzkoako eta Arabako Partzuergoek beren aurrekontuetan erabakitzen dutenaren zain daude. Horregatik, 2020a Zumarraundiko konponketaren urtea izatea espero du Zalduondok.

ALBISTEAK

Asparrenak elkartasunezko 40 kit banatu dizkie etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren erabiltzaileei babesa bermatzeko

2020-04-07 11:26:00

Herritarrek latexezko eta binilozko eskularruak eta maskarak eman dituzte, baita 3D pantailak ere, etxez etxeko laguntza-zerbitzua zein baldintza eskasetan ematen zen jakin ondoren.

Aramaioko Udala zaintzen herritarren sarearekin elkarlanean dago

2020-04-05 11:38:00

Zapi gorrien kanpaina abian jarri da herrian elkartasuna adierazteko

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du